323F BG BP Kompresor
Ofiara moich dzialan jest Mazda 323F GT z roku 1990. Auto sprowadzone z UK. Sluzylo mi glownie jako poligon doswiadczalny. Gdy odziedziczylem je po moim bracie, auto mialo LPG z mikserem 28mm i shamowane 100koni i 140nm. Rok po tym, jak stalem sie jego posiadaczem, zaczalem myslec o tuningu (a moze glownie o nauce mechaniki) we wlasnym zakresie.
W samochodzie nie ma zadnych zmian stylistycznych. Zmiany zaszly jedynie pod maska.
Auto zaraz po umyciu i z profilu (nie widac rdzy )
Lista zmian N/A (juz historyczna)
* Obrobka glowicy we wlasnym zakresie
* Regulowane kolka rozrzadu
* Kolektor wydechowy 4-2-1 z Escorta RS 2000
* ECU master 2
* Sonda szerokopasmowa LC-1
* Konwersja na MAP Sensor
* Walek wydechowy z wesji 128konnej wsadzony jako ssacy
Auto po tych zmianach mialo w zalenosci od humoru ECU Mastera okolo 135-140 koni. Wynik niepotwierdzony hamownia.
Po samej operacji obrobki glowicy shamowane 134 konie i 162nm
Efekt regulacji kolka rozrzadu (pomiar na LPG)
Filmik 0-135 na zimowkach pokazujacy najlepsze osiagi auta w wersji N/A:
Po roku zabaw N/A przyszedl czas na doladowanie:
* kompresor Eaton M62 z mercedesa w202 230 kompressor
* intercooler chinol 550x230
* Wtryski 360cc z gtx-a (Piwo)
* Ecu master 3 – obecnie w trybie standalone
* kolo pasowe 160mm zamiast 125mm na wale korbowym (zalatwial Piwo)
* swiece sklepane na 0.95mm (seryjne 1.1mm)
* docisk od 2.5V6 KL (praktycznie plug n play poza wysprzeglikiem, ktoremu trzeba bylo spilowac trzpien)
* DV rozkrecalny (wymienna sprezyna)
* Chlodnica od civica 5 gen (okolo 300x300mm)
* Podniesiona maska (okolo 4mm podkladek miedzy maska a zawiasami przy szybie) w celu lepszego chlodzenia komory
Doladowanie na starcie (seryjne kolo pasowe ) bylo 0.2-0.3 bara. Obecnie jest 0.4-0.5 bara. W planach podniesienie w granice 0.6-0.8
Hamowni na dzien dzisiejszy nie bylo, jedynie wykresy z ECU mastera. Wynik na LPG (blos):
A tutaj filmik 40-150 na LPG
Plany rozwoju
* Mniejsze kolko na kompresor – doladowanie 0.6-0.8 bara
* EDIS 4 cyl z forda z cewkami na swiecach (COPy)
* Pelne sterowanie zaplonem z ecu mastera i tym samym odciecie komputera mazdy od sterownia paliwa/zaplonu
* Odgrzebanie kolektora 4-2-1 (konieczna przerobka pod kompresor) i montaz wraz z wydechem 2.25
* Tlumiki przelotowe z kwasu (np od kogos z racingforum)
Zdjecia
Kilka fotek z tego, jak siedzi kompresor i dolot w aucie (z malym intercoolerem):
Wieksze kolo pasowe (by Piwo)
Tak wyglada Intercooler w wersji spartanskiej
Ponizej fotorelacja z remontu glowicy
Kompresor 2010-08-11 – jak widac zrobione domowym sposobem. Silnik troche leje olejem na lewo i prawo, pod maska nielad, a ja autem robie codziennie 40km (na LPG ) i nie chce sie zepsuc
W samochodzie nie ma zadnych zmian stylistycznych. Zmiany zaszly jedynie pod maska.
Auto zaraz po umyciu i z profilu (nie widac rdzy )
Lista zmian N/A (juz historyczna)
* Obrobka glowicy we wlasnym zakresie
* Regulowane kolka rozrzadu
* Kolektor wydechowy 4-2-1 z Escorta RS 2000
* ECU master 2
* Sonda szerokopasmowa LC-1
* Konwersja na MAP Sensor
* Walek wydechowy z wesji 128konnej wsadzony jako ssacy
Auto po tych zmianach mialo w zalenosci od humoru ECU Mastera okolo 135-140 koni. Wynik niepotwierdzony hamownia.
Po samej operacji obrobki glowicy shamowane 134 konie i 162nm
Efekt regulacji kolka rozrzadu (pomiar na LPG)
Filmik 0-135 na zimowkach pokazujacy najlepsze osiagi auta w wersji N/A:
Po roku zabaw N/A przyszedl czas na doladowanie:
* kompresor Eaton M62 z mercedesa w202 230 kompressor
* intercooler chinol 550x230
* Wtryski 360cc z gtx-a (Piwo)
* Ecu master 3 – obecnie w trybie standalone
* kolo pasowe 160mm zamiast 125mm na wale korbowym (zalatwial Piwo)
* swiece sklepane na 0.95mm (seryjne 1.1mm)
* docisk od 2.5V6 KL (praktycznie plug n play poza wysprzeglikiem, ktoremu trzeba bylo spilowac trzpien)
* DV rozkrecalny (wymienna sprezyna)
* Chlodnica od civica 5 gen (okolo 300x300mm)
* Podniesiona maska (okolo 4mm podkladek miedzy maska a zawiasami przy szybie) w celu lepszego chlodzenia komory
Doladowanie na starcie (seryjne kolo pasowe ) bylo 0.2-0.3 bara. Obecnie jest 0.4-0.5 bara. W planach podniesienie w granice 0.6-0.8
Hamowni na dzien dzisiejszy nie bylo, jedynie wykresy z ECU mastera. Wynik na LPG (blos):
A tutaj filmik 40-150 na LPG
Plany rozwoju
* Mniejsze kolko na kompresor – doladowanie 0.6-0.8 bara
* EDIS 4 cyl z forda z cewkami na swiecach (COPy)
* Pelne sterowanie zaplonem z ecu mastera i tym samym odciecie komputera mazdy od sterownia paliwa/zaplonu
* Odgrzebanie kolektora 4-2-1 (konieczna przerobka pod kompresor) i montaz wraz z wydechem 2.25
* Tlumiki przelotowe z kwasu (np od kogos z racingforum)
Zdjecia
Kilka fotek z tego, jak siedzi kompresor i dolot w aucie (z malym intercoolerem):
Wieksze kolo pasowe (by Piwo)
Tak wyglada Intercooler w wersji spartanskiej
Ponizej fotorelacja z remontu glowicy
Kompresor 2010-08-11 – jak widac zrobione domowym sposobem. Silnik troche leje olejem na lewo i prawo, pod maska nielad, a ja autem robie codziennie 40km (na LPG ) i nie chce sie zepsuc
Ostatnio edytowano 11 sie 2010, 19:53 przez jackkpl, łącznie edytowano 2 razy
gratulacje Jacku.ale poprosze o opisanie dokaldnie ze zdjeciami swego projektu, bo anwet nie widze zdejc kompresora.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):gratulacje Jacku.ale poprosze o opisanie dokaldnie ze zdjeciami swego projektu, bo anwet nie widze zdejc kompresora.
Dzis wieczorem beda. Po prostu nie wiesz jak kompresor wyglada, dlatego go nie widzisz .
1.Wtryski z GTRa to tak na wszelki wypadek jakby gazu zabrakło czy będzie robiona także mapa pod benzynę?
2.Nie stuka nic? Stopień sprężania był zmieniany? Zapłon cofałeś ecumasterem jeśli tak to dużo?
3.Ładnie wyszło jak na tak dość niskie doładowanie.
2.Nie stuka nic? Stopień sprężania był zmieniany? Zapłon cofałeś ecumasterem jeśli tak to dużo?
3.Ładnie wyszło jak na tak dość niskie doładowanie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
a gdzie masz ze wtryski od gtra?gtr ma wtryski niskoompowe wiec nie pod komputer od gt.sa wtryski od gtxa czyli 13omowe
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Gib napisał(a):1.Wtryski z GTRa to tak na wszelki wypadek jakby gazu zabrakło czy będzie robiona także mapa pod benzynę?
2.Nie stuka nic? Stopień sprężania był zmieniany? Zapłon cofałeś ecumasterem jeśli tak to dużo?
3.Ładnie wyszło jak na tak dość niskie doładowanie.
Wtryski sa z GTX 360cc (seryjne mialy chyba 254cc albo 240cc). Plan jest taki,ze auto ma jezdzic na samej benzynie jak i na LPG. Do tej pory mialem centralke LPG podpieta pod wejscie ECU mastera do przelaczania map. Na benzynie mialem mape z grubsza,zeby nic sie nie zepsulo,a na LPG w wyzszych obrotach dolewalem benzyny,zeby silnik nie padl. Na samym LPG troche na gorze bylo ubogo.
Obecnie testuje standalone w ECU masterze i z powodu braku wejsc analogowych nie moge juz zmieniac map. AUtomatycznie LPG jest juz 100% LPG bez dolewki benznyny, wiec powyzej 5 tys nie krece
Stopien sprezania 10:1 (tak strzelam, bo seryjne 9.8:1 + 0.5mm splanowana glowa). Zaplon cofniety powyzej 4 tys dosc znacznie, aczkolwiek na aparacie jest troche wyprzedzony (ze 2-3 stopnie). do 3 tys nie cofam nic zaplonu, pozniej powoli do 4,5 tys cofam o 7 i do 7 tys cofam o 8. Cofniecie zaplonu jest plynne jak zaczyna sie doladowanie (okolo 1 stopien na 0.1 bara powyzej 4 tys ).
Co do tego, czy ladnie wyszlo, to bym polemizowal. Mialem nadzieje na wiecej
Gib napisał(a):Ok, dzięki, wtryski rzeczywiście od GTX, machnąłem się. Co do mocy mam chyba kłopoty z kojarzeniem dzisiaj ubzdurałem sobie że tam 200 KM jest.
200 to ja chce osiagnac w perspektywie 1-2 mcy . A pozniej mazda moze jechac na zlom.
Wszędzie ta mazda z kompresorem.... boję się zajrzeć do lodówki
dajesz bara ziom, przecinki są dal mięczaków
dajesz bara ziom, przecinki są dal mięczaków
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
lukster napisał(a):Wszędzie ta mazda z kompresorem.... boję się zajrzeć do lodówki
dajesz bara ziom, przecinki są dal mięczaków
No fakt, ostatnio sie troche pooglaszalem . Chce upamietnic fure, poki jeszcze jezdzi
Bara chyba na tym eatonie sie nie wykreci. Strasznie spada mu sprawnosc przy takim doladowaniu. Mysle,ze zrobie 0.6-0.8 i bede dalej to katowal na LPG (i czasem na PB). Wyzsze doladowania to kompresor TVS (jakis nowy typ Eatona), ale to kosztuje wpi... kasy ,a uzywki sie raczej nie dostanie.
Zreszta po 2 latach jak pisze na forum juz powinniscie wiedziec, ze najpierw duzo gadam,a dopiero jak osiagne krytyczny prog, to zaczynam dzialac
piekny samochodzik Jacek. a tak wogole post pod postem wiec do skasowania
Ostatnio edytowano 23 sie 2010, 15:58 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
nowe małe kólko w celu poprawy boosta:
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Bedzie masakra na tym kolku. Wczesniej przelzoenie 160/90mm = 1.77, na tym 125/51mm= 2.45 . Prawdziwy test dla BP, jak do wiosny nic nie pie!@#@! to po prostu bedzie cud
Ja tam na cwiare niechetnie jakos jezdze. Zawsze mi szkoda strzalu ze sprzegla z 4-6 tys rpm. Za to mozesz liczyc na filmik 40-140 , a jak bedzie dobrze szla, to moze i 40-180 .
Jeszcze duzo pracy mnie czeka,zeby osiagnac zamierzony cel. Mianowicie ogarniecie EDIS-a, montaz tego malego kolka i na koncu moj kolektor 4-2-1. Mam nadzieje,ze do pazdziernika bedzie wszystko w miare ogarniete i w koncu bede mogl sie cieszyc w miare szybkim autem (czyli jakies 220 koni przy masie z kierowca 1150kg).
Jeszcze duzo pracy mnie czeka,zeby osiagnac zamierzony cel. Mianowicie ogarniecie EDIS-a, montaz tego malego kolka i na koncu moj kolektor 4-2-1. Mam nadzieje,ze do pazdziernika bedzie wszystko w miare ogarniete i w koncu bede mogl sie cieszyc w miare szybkim autem (czyli jakies 220 koni przy masie z kierowca 1150kg).
no gratki.Teraz ogarniaj fure,ja poskladam swoja i rękawica w pysk Wyzywam Cie na pojedynek
-
waldii
Juz mnie kiedys objechales pare razy spod swiatel, wiec teraz sie boje . Chyba,ze ty masz nadal wolnossaka, to wtedy moze sie zgodze .
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości