Strona 1 z 15

Mazda 323F BA FE3T '95 –2.0 16v Turbo

PostNapisane: 24 sie 2010, 22:00
przez Matheus
Obrazek

MODEL: Mazda 323F BA

WYPOSAŻENIE:
4x elektryczne szyby
elektryczny szyberdach
elektryczne lusterka
wspomaganie

SILNIK:
FE3N – 2.0 16v
stopień spr. 9.4:1
wałki FE5A – wznios: 8.855, czas: 250°
łapy silnika custom
(było F2T – 2.2 turbo)

Układ dolotowy:
do intercollera 2"
od intercoolera do przepustnicy 2.75"
stożek-chinol
zawór BOV
interculer FMIC 450x230x65
MBC
brak przepływki

Układ wydechowy:
turbina IHI VJ-11
kolektor baran
3 calowy + końcowy również 3 cale z dwoma końcówkami po 63mm
(brak środkowego)

Układ wtryskowy:
wtryski F2T – 326 cc
pompa paliwa seria z 1.5
instalacja gazowa sekwencja :D

Elektronika:
DET3 FIT
EDIS
tigger 36-1
wiązka custom
Brak seryjnego kompa

Układ napędowy:
skrzynia z F2T
customowe półosie napędowe

Hamulce i Zawieszenie
zaciski brembo 4tłoczkowe
tarcza 312mm
zwrotnica KF, piasta Z5
Gwint przód- spring HR
tył seria amor+ jamex

Nadwozie:
beadlook na masce
pomarańczowe kierunkowskazy
wsteczne od anglika
całe czerwone lampy tył.

PLANY:
-pompa paliwa
-większe wtryski
-wskaźnik egt

aktualne foto komory silnikowej
Obrazek

zdjęcie z wkładania poprzedniego silnika.
Obrazek

oraz kolejne:
Obrazek

Obrazek

3. No i zdjęcie pokazujące moje wozidełko <serduszka>
Obrazek

4. Oraz glebę <rotfl>
Obrazek

wydech
Obrazek
Obrazek
Obrazek


trochę nowości, a w zasadzie włoszczyzny :D
Obrazek
Obrazek

wystrugać tylko adapter i jazda <spoko>

a tu tak zlotowo
Obrazek
Obrazek
Obrazek



no to teraz może trochę lepiej zahamuje :)
na pierwszy ogień tarcze 312 na 4 śruby :D
Obrazek

zwrotnica z zaciskiem. zwrotnica jest z 2.0 a piasta z Z5
wszelkie próby założenia tego zacisku to zwrotnicy od Z5 skończyły się fiaskiem.
Obrazek

i komplet
Obrazek

tylko zostało dotoczyć pierścień centrujący do tarczy i wkładam do auta <serduszka>
[hr]
Obrazek

Z racji, iż nadwozie zostało zaatakowane chorobą o nazwie "rdza" to poszło na drobny remont :D
Na dzień dzisiejszy wygląda tak:
Obrazek

fotki zrobione dosłownie przed chwilą przed domem ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
[hr]
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek
jeszcze jakieś fotki z malowania:
Obrazek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

a tutaj w trakcie składania:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
[hr]
Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Pakiet zimowy czyli felgi 16 i oponki 195/55
w trakcie ustawiania zbierzności ;)
Obrazek

Wiosenne sprzątanie komory silnikowej połączone z malowaniem na czarno
Obrazek

ogarnianie komory ciąg dalszy
Obrazek
Obrazek

w między czasie robótki domowe :D
Obrazek
[hr]
tak po malowaniu wyszło
Obrazek

Obrazek
Obrazek
tak mniej więcej pod maską
Obrazek

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 24 sie 2010, 22:55
przez piwo
wysoki ten silnik.custmowe lapy i polosie to jakeis spawane elementy?

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 24 sie 2010, 22:59
przez Matheus
w większości tak.

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 24 sie 2010, 23:00
przez piwo
nie boisz sie bicica na polosiach?

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 24 sie 2010, 23:04
przez Matheus
puki co nie ale jak zajdzie potrzeba to zamówię nowe wałki.
Obecne są wykonane w celu ściągnięcia wymiarów ale jak to bywa puki co będą zamontowane, przy okazji zostały przetoczone w celu ewentualnego wyrównania. Zresztą są nawet krótsze od wałków z Z5 <oczko> także nie powinno być najgorzej.

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 25 sie 2010, 00:27
przez mlody1921
Super projekt mam nadzieje ze łapy i półosie nie beda sprawiac problemów :D F2T fajna baza do dalszej zabawy :D bedzie ciekawie

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 25 sie 2010, 13:00
przez People_Hate_Me
bardzo Ciekawy pomysł :D czekam na dalsza relacje :D

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 25 sie 2010, 23:30
przez Michał88
Matheus gratuluję pomysłu i wykonania.
Masz więcej zdjęć z przebiegu prac?

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 26 sie 2010, 09:38
przez Matheus
Witam. w dniu wczorajszym zostały zamontowane półosie oraz zamontowane drążki od biegów.
Do zrobienia zostało wydech, interculer oraz wrzucenie aku do bagażnika.
Na tą chwilę z zdjęciami ciężko. Mam jeszcze dwie fotki to wrzuce wieczorem.

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 26 sie 2010, 21:28
przez pinky
Podoba mi się :D :D

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 27 sie 2010, 01:00
przez mlody1921
Będzie pocisk, niespotykany pocisk i z odrobina zacięcia 200-250 hp

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 27 sie 2010, 09:08
przez Matheus
puki co celuję w moc seryjną czyli 150 KM biorąc pod uwagę wiek silnika pewnie jeszcze mniej. Ale z czasem zobaczymy może będzie coś więcej. <diabełek>

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 27 sie 2010, 13:33
przez mar3inez
Żebyś się nie zdziwił te silniki po kilkunastu latach maja czasami więcej jak seria :)
pozdro

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 27 sie 2010, 14:04
przez Matheus
zawsze lepiej jak wyjdzie więcej niż jak bym mierzył 150 a tu zonk :D także w optymistycznej wersji zakładam 140KM jako sukces.

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 27 sie 2010, 14:10
przez piwo
podniesc cisnienie to nie problem.mbc i zawsze mozna podniesc o te 0,2 bara (komputer seryjny jakis tam zapas cisnienia zawsze przewiduje).

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 27 sie 2010, 14:37
przez Matheus
piwo napisał(a):podniesc cisnienie to nie problem.mbc i zawsze mozna podniesc o te 0,2 bara (komputer seryjny jakis tam zapas cisnienia zawsze przewiduje).


docelowo będzie DET III jako SA także będę walczył z doładowaniem :D a jak silnik padnie to kupi się drugi.

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 29 sie 2010, 12:29
przez soul
a LPG zapomniales wyrzucic?:D

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 29 sie 2010, 14:58
przez Matheus
soul napisał(a):a LPG zapomniales wyrzucic?:D

nie zapomniałem ponieważ z racji iż jest to moje auto do codziennej jazdy gaz zostanie;)

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 29 sie 2010, 18:40
przez soul
oby nie na tych samych gratach do byly w 1.5 ;p

Re: 323f BA 2.2T

PostNapisane: 29 sie 2010, 19:04
przez Matheus
soul napisał(a):oby nie na tych samych gratach do byly w 1.5 ;p

oczywiście wszystko zostanie dostosowane do 2.2T :)