Mazda 323 BG GT KL-ZE '91 – Czarna Wdowa
Witam serdecznie wszechobecnych na forum. Wkoncu nadszedl czas na zmiany, bo tych mx-3 kl-ze to na peczki juz i stalo sie to zbyt nudne. Wpadłem na pomysl, zeby cos w tym kierunku zmienic czyli zeswapowac kl-ze do innej budy tylko jakiej... podsuniecie pomyslu przez Szyne i Jurka postanowilem poszukac 323 BG pol roku poszukiwan i mamy Czarna Wdowę Mazda w swoim wyposazeniu nie ma nic i oto chodzilo, ma byc jak najlzejsza. Pan bardzo dbal o blacharke bo nie ma ani jednego parcha czyli zdrowa buda to podstawa!! Modyfikacje maja na celu stworzenie pierwszej w Polsce 323 BG kl-ze czyli 323 BG GT-ZE Na koniec chciałem podziękować Szynie bo bez niego ten projekt padł by na samym poczatku, wklad pracy jegomoscia jest nie do opisania, wiele dni i wieczorow do 23 czy 24 sleczenia nad samochodem. Bardzo dziekuje. Credits:
xXx- pomoc techniczna i zawieszenie
mlody192-pomoc techniczna
Carspeed- dostawca czesci
Jurek- pomoc techniczna
Realski- pomoc techniczna
Deuter Olkusz- zawieszenie
Piwo- jak to piwo dobry z niego chlopak ale trzesie juz dupa ze speedy znowu dostanie
i wielu innych ktorych nie ujelem
Marka i Model:
Mazda "Czarna Wdowa" 323 BG GT-ZE 2,5 V6 J-SPEC
Wyposażenie:
szyby na korby, brak wspomagania, brak abs, nawiew, fotel, koła, kierownica
Modyfikacje Silnika:
– SWAP z 1,3 na gaźniku KAT na 2.5V6 J-Spec (KL-ZE)
Do tego:
– zrobienie full remontu (nowe wszystkie filtry, uszczelki OEM, pierścienie olejowe, panewki ACL 780 główne i korbowodowe, uszczelniacze wału, uszczelka pod głowica, głowice wymyte splanowane, docieranie zaworów i gniazd zaworowych, twardsze sprężyny zaworowe, świece NGK, przewody WN Janmor, wymienione wszystkie płyny.
– Olej Valvoline pełen syntetyk 5w50, olej w skrzyni Valvoline 75W90
Układ Dolotowy:
– kolektor Stright-Neck z KL-ZE
– przepustnica KL-ZE
– CAI z Simota carbon air-box 77mm
Układ Wydechowy:
– Kolektory PACE SETTER 6-2-1 będą przerobione tak aby łagodniej się schodziły.
– Środkowy tłumik 50cm z CRX, końcowy RM MOTORS XXL
– Całość 2,25"
Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
– ECU Master DET 3 fuel implant
– Modul edis 6,Cewka edis 6
– Czyjnik VR sensor
Układ Napędowy:
– skrzynia biegów z K8 i piątka z FS'a
– kompletne sprzęgło, docisk i łożysko oporowe Exedy do KL-series
– short-shifter
– koło zamachowe K8 odelżone na 5,3Kg
Układ Hamulcowy:
Przód:
– zwrotnice od 323f BA 2,0 GT
– hamulce przód zregenerowane od mazdy 6 284mm i tarcze Mikoda GT
– przewody w stalowym oplocie HEL
Tył:
– tarcze od 323F BA 2,0 GT razem z piastami
– hamulce od mazdy mx-3 zregenerowane
– przewody w stalowym oplocie HEL
Modyfikacje Zawieszenia:
– Cale zawieszenie zostało wypiaskowane, pomalowane podkładowa farba epoksydową oraz niebieskim akrylem.
– Wszystkie gumy w tulejach i wahaczach + poduszki skrzyni biegów wykonane z poliuretanu przez firmę DEUTER OLKUSZ.
– Wahacz tylny regulujący zbieżność wymieniony na nowy YATO.
– Wszystkie nowe drążki, sworznie, łączniki stabilizatorów, gumy od stabilizatorów.
– Dawca zawieszenia była mazda mx-3.
– Gwint K-Sport STREET od xXx
– Rozporka górna przód i tył.
Modyfikacje Wnętrza i Car Audio:
– Obrotomierz
– CA Brak
– Środek wybebeszony, goła blacha
– tylna i boczne szyby plexa i poliwęglan
– fotel kubełkowy kierowcy Mirco, pasażera seryjny z MX-3
Body KIT, Oświetlenie, Felgi, Opony:
– Malowanie
– Wylot na masce z Lancera Evo9
– Tylna lotka z 323BG GT, przedni zderzak od 323 bg 3D, jakiś tam sticker
– Felga ORI z 323F BA GT 16" jedna sztuka wazy zaledwie 6,8KG!! kupione za 350zł komplet:D
– Opony Profile 205/50/16 i Federale 595 RS-R 205/50/16
Fabryczna Moc i Moment:
Seryjnie powinno być:
200hp @ 6500obr
230nm @ 5500obr
Moc i Moment Po Modyfikacjach:
186KM i 250Nm
Sezon 2011
– kupno samochodu (większość zdjęć z prac na dole strony)
– rozebranie na części pierwsze
– remont kapitalny silnika
– malowanie zawieszenia, wszystkie tuleje poliuretanowe
– hamulce z M6
– 5-tka od FS'a
– SWAP z 1,3 na gaźniku KAT na 2.5V6 J-Spec (KL-ZE)
– większa chłodnica
– montaż DET3
– starter rozrusznika
– Gwint K-Sport STREET
– Obrotomierz
– hamownia
– zakonczenie sezonu
– opony BF Goodrich
Sezon 2012
– Modul edis 6,Cewka edis 6
– HLA
– wyrzucenie Vrisów i strojenie
– ulepszone mocowania amortyzatorów
– wycieczka do Wrocławia
– kolejna hamownia
– Czyjnik VR sensor
– porzadki pod maską
– wylot od Lancera
– sesja zdjęciowa
– tor Wrocław
– odchudzanie
– Wrocław po raz drugi
– malowanie
– malowanie felg
– ważenie
– Ryki
– tor Poznań, zdjecia
– Puchar MS
– hamulce i opony
– Poznań po raz drugi
– awaria, cz.2, cz.3
– przymiarki ITB
Wygląd na chwile obecna
I parę fotek z prac prowadzonych zaraz po zakupie:
Kupno samochodu
Wyjęte KL-ZE z MX-3
Wiązka elektryczna
Skrzynia biegów i 5'tka z FS'a
Silnik po remoncie
Prace na BG
Malowanie zawiechy
trochę siwo:P
Nieoceniony Szyna
Trzeba pranie wywiesić
Mocowanie chłodnicy – pojemność układu zwiększyła się do 7L
Fotki po skończonych pracach
Dość dużo miejsca
Startowy setup.. niestety coś z rozrusznikiem nie tak
Ot to tyle. Jak na razie walczymy z odpaleniem tego maleństwa,
Pozdrawiam Wszystkich
xXx- pomoc techniczna i zawieszenie
mlody192-pomoc techniczna
Carspeed- dostawca czesci
Jurek- pomoc techniczna
Realski- pomoc techniczna
Deuter Olkusz- zawieszenie
Piwo- jak to piwo dobry z niego chlopak ale trzesie juz dupa ze speedy znowu dostanie
i wielu innych ktorych nie ujelem
Marka i Model:
Mazda "Czarna Wdowa" 323 BG GT-ZE 2,5 V6 J-SPEC
Wyposażenie:
szyby na korby, brak wspomagania, brak abs, nawiew, fotel, koła, kierownica
Modyfikacje Silnika:
– SWAP z 1,3 na gaźniku KAT na 2.5V6 J-Spec (KL-ZE)
Do tego:
– zrobienie full remontu (nowe wszystkie filtry, uszczelki OEM, pierścienie olejowe, panewki ACL 780 główne i korbowodowe, uszczelniacze wału, uszczelka pod głowica, głowice wymyte splanowane, docieranie zaworów i gniazd zaworowych, twardsze sprężyny zaworowe, świece NGK, przewody WN Janmor, wymienione wszystkie płyny.
– Olej Valvoline pełen syntetyk 5w50, olej w skrzyni Valvoline 75W90
Układ Dolotowy:
– kolektor Stright-Neck z KL-ZE
– przepustnica KL-ZE
– CAI z Simota carbon air-box 77mm
Układ Wydechowy:
– Kolektory PACE SETTER 6-2-1 będą przerobione tak aby łagodniej się schodziły.
– Środkowy tłumik 50cm z CRX, końcowy RM MOTORS XXL
– Całość 2,25"
Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
– ECU Master DET 3 fuel implant
– Modul edis 6,Cewka edis 6
– Czyjnik VR sensor
Układ Napędowy:
– skrzynia biegów z K8 i piątka z FS'a
– kompletne sprzęgło, docisk i łożysko oporowe Exedy do KL-series
– short-shifter
– koło zamachowe K8 odelżone na 5,3Kg
Układ Hamulcowy:
Przód:
– zwrotnice od 323f BA 2,0 GT
– hamulce przód zregenerowane od mazdy 6 284mm i tarcze Mikoda GT
– przewody w stalowym oplocie HEL
Tył:
– tarcze od 323F BA 2,0 GT razem z piastami
– hamulce od mazdy mx-3 zregenerowane
– przewody w stalowym oplocie HEL
Modyfikacje Zawieszenia:
– Cale zawieszenie zostało wypiaskowane, pomalowane podkładowa farba epoksydową oraz niebieskim akrylem.
– Wszystkie gumy w tulejach i wahaczach + poduszki skrzyni biegów wykonane z poliuretanu przez firmę DEUTER OLKUSZ.
– Wahacz tylny regulujący zbieżność wymieniony na nowy YATO.
– Wszystkie nowe drążki, sworznie, łączniki stabilizatorów, gumy od stabilizatorów.
– Dawca zawieszenia była mazda mx-3.
– Gwint K-Sport STREET od xXx
– Rozporka górna przód i tył.
Modyfikacje Wnętrza i Car Audio:
– Obrotomierz
– CA Brak
– Środek wybebeszony, goła blacha
– tylna i boczne szyby plexa i poliwęglan
– fotel kubełkowy kierowcy Mirco, pasażera seryjny z MX-3
Body KIT, Oświetlenie, Felgi, Opony:
– Malowanie
– Wylot na masce z Lancera Evo9
– Tylna lotka z 323BG GT, przedni zderzak od 323 bg 3D, jakiś tam sticker
– Felga ORI z 323F BA GT 16" jedna sztuka wazy zaledwie 6,8KG!! kupione za 350zł komplet:D
– Opony Profile 205/50/16 i Federale 595 RS-R 205/50/16
Fabryczna Moc i Moment:
Seryjnie powinno być:
200hp @ 6500obr
230nm @ 5500obr
Moc i Moment Po Modyfikacjach:
186KM i 250Nm
Sezon 2011
– kupno samochodu (większość zdjęć z prac na dole strony)
– rozebranie na części pierwsze
– remont kapitalny silnika
– malowanie zawieszenia, wszystkie tuleje poliuretanowe
– hamulce z M6
– 5-tka od FS'a
– SWAP z 1,3 na gaźniku KAT na 2.5V6 J-Spec (KL-ZE)
– większa chłodnica
– montaż DET3
– starter rozrusznika
– Gwint K-Sport STREET
– Obrotomierz
– hamownia
– zakonczenie sezonu
– opony BF Goodrich
Sezon 2012
– Modul edis 6,Cewka edis 6
– HLA
– wyrzucenie Vrisów i strojenie
– ulepszone mocowania amortyzatorów
– wycieczka do Wrocławia
– kolejna hamownia
– Czyjnik VR sensor
– porzadki pod maską
– wylot od Lancera
– sesja zdjęciowa
– tor Wrocław
– odchudzanie
– Wrocław po raz drugi
– malowanie
– malowanie felg
– ważenie
– Ryki
– tor Poznań, zdjecia
– Puchar MS
– hamulce i opony
– Poznań po raz drugi
– awaria, cz.2, cz.3
– przymiarki ITB
Wygląd na chwile obecna
I parę fotek z prac prowadzonych zaraz po zakupie:
Kupno samochodu
Wyjęte KL-ZE z MX-3
Wiązka elektryczna
Skrzynia biegów i 5'tka z FS'a
Silnik po remoncie
Prace na BG
Malowanie zawiechy
trochę siwo:P
Nieoceniony Szyna
Trzeba pranie wywiesić
Mocowanie chłodnicy – pojemność układu zwiększyła się do 7L
Fotki po skończonych pracach
Dość dużo miejsca
Startowy setup.. niestety coś z rozrusznikiem nie tak
Ot to tyle. Jak na razie walczymy z odpaleniem tego maleństwa,
Pozdrawiam Wszystkich
Ostatnio edytowano 10 lut 2013, 12:09 przez Capazo, łącznie edytowano 21 razy
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
miodzik. ja czekam na efekty prac, a wiec jak mazdeczka ebdzie sie spisywac na torze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
No nieźle, tak od razu z grubej rury Dawać do projektów
Powodzenia trzymam kciuki
Capazo napisał(a):Ot to tyle. Jak narazie walczymy z odpaleniem tego malenstwa,
Powodzenia trzymam kciuki
Pięknie dużo pracy włożone, bardzo dużo, w tej budzie to będzie najszybsze KLZE
Myslałem ze jak MX pojdzie na złom to bedzie kicha ale coraz bardziej mi sie podoba
Myslałem ze jak MX pojdzie na złom to bedzie kicha ale coraz bardziej mi sie podoba
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
No widzę że kolejna BG zrobiona, fajnie że ktoś podjął się włożyć ZE. Wszyscy tylko wkładają w EC lub BA. Gratuluję, tylko odpalajcie i jazda na drogi. 4
Co do wyposażenia to też jestem zdania że im mniej tym lepiej. Ja u siebie nawet nie myślę o założeniu elektryki.
Chyba trzeba będzie też pokazać moją BG, którą robię od stycznia z przerwami ale po dzisiejszym dniu jak żona ją zobaczyła to powiedziała że jeszcze chyba długa droga. U mnie mamy całą budę do malowania i chciałbym silnik wyjąć aby komorę pomalować na nowo. U mnie cały zawias i heble chcę w proszkowo na biało pomalować.
Co do wyposażenia to też jestem zdania że im mniej tym lepiej. Ja u siebie nawet nie myślę o założeniu elektryki.
Chyba trzeba będzie też pokazać moją BG, którą robię od stycznia z przerwami ale po dzisiejszym dniu jak żona ją zobaczyła to powiedziała że jeszcze chyba długa droga. U mnie mamy całą budę do malowania i chciałbym silnik wyjąć aby komorę pomalować na nowo. U mnie cały zawias i heble chcę w proszkowo na biało pomalować.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
i to jest tuning w czystej postaci.zawias na tor, silnik mocny, heble nie do zduszenia.a nie jakies wies spojelry ktore nie wiadomo po co sa czy jakies zabawy z lakierem czy innymi bzdetami.
lubie to
lubie to
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Ale to będzie zap #$%%ć! Trzymam kciuki
- Od: 6 cze 2008, 20:30
- Posty: 233
- Skąd: Zabrze
- Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r
No i mamy nasze dziecko Też się ciesze ze wyszło bez poronienia
Już nie przesadzaj ze to wszystko dzięki mnie po prostu jak by nie ja to byś teraz jeździł Golfem w dieslu
No... teraz tylko kwestia odpalenia, ogarnięcia elektryki, odpowietrzenie hamulców i w drogę na docieranie
Już nie przesadzaj ze to wszystko dzięki mnie po prostu jak by nie ja to byś teraz jeździł Golfem w dieslu
No... teraz tylko kwestia odpalenia, ogarnięcia elektryki, odpowietrzenie hamulców i w drogę na docieranie
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
jest jedno bg z klze tylko ze w budzie 5D CZYLI efka, niejaki NGS ma takie cudo. Obecnie zbiera chlopak graty na 4x4 i drugi silnik za kanapa pasazera
Co do tego projektu to bedzie to robic przeciag , gratki
Co do tego projektu to bedzie to robic przeciag , gratki
-
Pyton162
Fajny pomysł i realizacja. Dobry wybór budy i motorowni Gratuluje i oby tak samo dobrze spisywało się na drodze jak wyglądało na zdjęciach
Podzielam Twoje zdanie, lepiej jak jedzie niż wygląda.
Jednak dobrze przygotowane auto lepsze wrażenie pozostawia jak dodatkowo cieszy oko i wzbudza zaufanie, niż jakby przed chwilą wypadło kozie spod ogona czyt. "chrup edyszyn".
piwo napisał(a): jakies zabawy z lakierem czy innymi bzdetami.
Podzielam Twoje zdanie, lepiej jak jedzie niż wygląda.
Jednak dobrze przygotowane auto lepsze wrażenie pozostawia jak dodatkowo cieszy oko i wzbudza zaufanie, niż jakby przed chwilą wypadło kozie spod ogona czyt. "chrup edyszyn".
Wow, to się nazywa projekt , ciekawe do jakiej wagi Wam się uda zejść. Gratki
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Grubo poszliście . Capazo czas na niskie 14 . Zejdziecie do 900kg?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
W serii 955kg.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
ja obstawiam 1000kg z silnikiem klze ze wyjdzie.
seria z silnikiem 1,8 gt wazy kolo 1000kg czyli z 50kg mniej niz wersja f.
te 955 to jaki silnik?|
seria z silnikiem 1,8 gt wazy kolo 1000kg czyli z 50kg mniej niz wersja f.
te 955 to jaki silnik?|
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):te 955 to jaki silnik?|
955kg waży z silnikiem 1.3
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości