Mazda 323F BA KL-ZE 96'
Mazda 323F BA KL-ZE 96'
Madzia przyjechała do Polski w Czerwcu 2009 roku i od tego czasu jestem jej pierwszy właścicielem w kraju.
Rok produkcji: 1996
Przebieg w dniu zakupu: 123 000
Kraj pochodzenia: Austria
Motor: 1.5 z5
Na przełomie 2011/2012 roku Swap Silnika 2.0 KF v6 – ( 06-07.2012 Kapitalny Remont jednostki)
W lutym 2013 roku Mazda przechodzi kolejny Swap silnika tym razem już na najmocniejsza jednostkę 2.5 KL-Ze v6 w renomowanym warsztacie Pana Wiesława w Dębicy i tym sposobem prawdopodobnie jako jedyna w Kraju miała okazję w swojej budzie gościć trzy jednostki napędowe.
Wyposażenie seryjne:
– 2x Poduszka powietrzna
– 4x Elektryczne szyby
– Elektryczne Lusterka
– Wspomaganie kierownicy
– Centralny zamek
– Regulacja wysokości fotela
– Regulacja wysokości kierownicy
– Elektryczna antena
– System Car Audio
– ABS
Modyfikacje:
SILNIK
– 2,5 V6 DOHC KL-ZE J-Spec
– Zalany Olejem Mobil 1 5w50 Rally Sport
– Moc nie zmierzona (hamownia wkrótce)
UKŁAD DOLOTOWY
– kolektor curved neck
– Przepustnica KL-ZE
– Airbox Simota
– Filtr Odmy Simota
– Kolanka 3 splotowe Turbo Works
– Łączniki 3 splotowe Turbo Works
UKŁAD WYDECHOWY
– Kolektory Sportowe 6-2-1
– Brak Kata
– Tłumik końcowy Dual Wm Sport
UKŁAD NAPĘDOWY
– Skrzynia biegów 1.8 v6 mx3
– Sprzęgło Kompletne Exedy 2.5 KL
– Short shifter
UKŁAD HAMULCOWY
Przód
– Zaciski Mazda M6 GH 10' (Kolor RAL 5005)
– Tarcze Textar M6 GH – 300mm
– Klocki Textar M6 GH
Tył
– Zaciski 323f v6 po pełnej regeneracji (Kolor RAL 5005)
– Tarcze Mikoda 323f KF v6 – 255mm
– Klocki Ferodo 323f Kf v6
ZAWIESZENIE
– Zawieszenie Gwintowane FK Automotive Silverline
– Rozpórka Przednich Kielichów (Biała perła)
– Rozpórka Tylnych Kielichów (Biała perła)
FELGI & OPONY
Lato:
– Alufelga 17 " PDW FUZION et 35 szer. 8"
– Opony: Radial Sport 205/40/17
– Kute Nakrętki D1 Spec Blue
Zima:
– Alufelga 16" Enkei Ori BA (Niebieska Perła)
– Opony Michelin Alpine A3 195/55/16
NADWOZIE
– Pakiet Touring Kit a Spec (progi + dokładka)
– Przedni zderzak (wnęka w czarny połysk)
– Tylny zderzak (wnęka w czarny połysk)
– Tylna Blenda (czarny mat)
– Przyciemnione szyby
– Lampy tylne Typu Black Leks
WNĘTRZE
– Fotele szyte Czarna Eko skóra + niebieska Alcantara
– Boczki drzwi niebieska Alcantara
– Obszywana kierownica skórą przeplatana niebieską nicią
– Podświetlana gałka zmiany biegów
– Oświetlenie wnętrza niebieskie ledy
– Oświetlenie Tarcz niebieskie Diody SMD
CAR AUDIO
– Głośniki 6x 16 Blaupunkt
– Wzmacniacz Blaupunt 400 wat
– Skrzynia Blaupunkt 1000 wat
– Radio Naviheaven 4,2"
PLANY
– Hamownia (MAHA)
– Zakup Ecu Master DET3 Map sensor – JEST
– strojenie i przejście na map sensor
– Renowacja Lakieru
– Lotka od GT – JEST
– Przelot 2,25" z Nierzewki
– Sportowy Srodkowy Tłumik Rm Motors
– Ambery
– Turbo (Holset) ew. Kompresor (Eaton)
2009-2011 – 1.5 z5
2012 – 2.0 v6 KF
2013 – 2.5 v6 KL-Ze
W tle po prawej stronie leży mój Klze gotowy do przekładki
Historia Modyfikacji
– Montaż Cb-radia09.2009
– Nagłośnienie 6x Blaupunkt + radio JVC 05.2010
– Przyciemnienie szyb 07.2010
– Montaż Układu Dolotu firmy Simota 08.2010
– Montaż filtra Stożkowego + filtra odmy 10.2010
– Montaż Podwójnego Wydechu Sportowego 04.2011
– Montaż Tylnych Leksów 05.2011
– Zakup Nowych Alusów 16 + oponki Bridgestona (205/45/16) 05.2011
– Profesjonalne obszycie Foteli (eko-skóra + alcantra) 06.2011
– Wymiana Kierunków na Dymione 07.2011
– Zmiana wewnętrznego Oświetlenia 08.2011
– Polerowanie i Malowanie Pokrywy zaworów 08.2011
– Polerka + Malowanie Blendy 08.2011
– Malowanie Elementów komory silnika 08.2011
– Malowanie bębenków 09.2011
– Malowanie wnęk 09.2011
– Wymiana światła Przeciwmgłowego 10.2011
– Wymiana aparatu zapłonowego 10.2011
– Wymiana kabli WN na NGK 11.2011
– Wymiana świec na NGK 11.2011
– Montaż Elektrycznej anteny 12.2011
– SWAP SILNIKA na v6 KF 12.2011 – 01.2012
– Montaż nowej Tylnej Wycieraczki 01.2012
– Zakup Emblematu Mazdaspeed 01.2012
– Montaż Sprężyn sportowych apex -40/-40mm 04.2012
– Generalny Remont silnika v6 06.2012-07.2012
– Montaż sportowego kolektora wydechowego 6-2-1 07.2012
– Montaż przelotu z kwasówki 2"07.2012
– Szkiełkowanie kolektora ssącego 07.2012
– Malowanie Proszkowe elementów silnika 07.2012
– Wymiana Przednich przegubów 08.2012
– Montaż radja Naviheaven TV 09.2012
– Profesjonalne czyszczenie komory silnika 09.2012
– Montaż Ksenów 6000k 09.2012
– Montaż Podświetlanej skórzanej gałki biegów 09.2012
– Zakup pakietu Touring Kit A-Spec 10.2012
– Rekonstrukcja przedniego zderzaka + malowanie pakietu MS'a 10.2012
– Wymiana przednich łożysk koła SKF 10.2012
– Montaż Tylnej Rozpórki 10.2012
– Zakup Alu 17" + kpl. Opon 205/40/17 11.2012
– Zakup Kabli WN NGK blue 11.2012
– Montaż silikonowego kolanka 45st i Łącznika Dolotu Turbo Works 12.2012
– Montaż filtra odmy Simota 12.2012
– Zakup Sportowego Regulatora Ciśnienia Paliwa FPR04 SILVER 12.2012
– Zakup kompletnego Sprzęgła 2.5 KL 01.2013
– Zakup Tarcz Przód Textar M6 GH – 300mm 01.2013
– Zakup Zacisków Przód M6 GH 01.2013
–SWAP SILNIKA 2.0 –> 2.5 KL-ZE 02.2013
–SWAP Zawieszenia 1.5 –> 2.0 + Montaż gwintu (FK Silverline)02.2013
–SWAP Hebli Przód 1.5 –> M6 GH (300mm) 02.2013
Mazda wymagała dużego wkładu finansowego ale czego się nie robi dla rzeczy które się kocha:)
Ostatnio edytowano 12 maja 2013, 12:58 przez Lutek, łącznie edytowano 43 razy
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
no w końcu
biała jest kozacka
te fele jakieś znajome, nie maciusia? ale teraz do wymiany bo inny rostaw
tak jak przedmówca, napis wek, reszta jest
teraz z niecierpliwością czekam na aktualne foty
biała jest kozacka
te fele jakieś znajome, nie maciusia? ale teraz do wymiany bo inny rostaw
tak jak przedmówca, napis wek, reszta jest
teraz z niecierpliwością czekam na aktualne foty
ehh felgi nówki kupowałem maja 3-4 miesiace macius mial podobne ale z białym rantem i nie ta firma , a co do rozstawu niestety Cie zmartwie ale fele zostaja zostawiłem rozstaw 4x100 jak to zrobiłem troszke kombinacji , półoski z mx3 v6 mała drucianka i chodzi jak talala wystarczyło przespawać , ja tego nie robiłem ale zleciłem mechanikowi wszystko się da , kolega z Rzeszowa jezdzi z KL-ZE na zawiasach z 1.5 juz ponad rok
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Lutek napisał(a):.. Cie zmartwie...
raczej zadziwiłeś to w jaki sposób jest to scalone? przeszczepione krzyżaki w przegubach?
dawaj zdjęcia
tak zostaje zawieszenie z 1.5 , wraz z hamulcami tak wiec tył bębny i rozstaw 4x100 tak jak pisałem , w niedługim czasie trafi coś mocniejszego ale na ten sam rozstaw mam na mysli wieksze tarcze na przód a tył się tez przerobi jezdzi elegancko i hamuje tez i nie grzeją sie hamulce w ogole troszke magii i nie trzeba żadnych dystansów wkładać jak wypucuje mazdeczke to wam porobie fotki
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
nie wiem , ale ja pozniej kombinuje calkiem coś innego niż są w 323f v6 2.0 KF będa dużo większe tarcze i mocniejsze bo tamte lubią sie grzać
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Lutek napisał(a):jezdzi elegancko i hamuje tez i nie grzeją sie hamulce w ogole
Lutek napisał(a):nie wiem , ale ja pozniej kombinuje calkiem coś innego niż są w 323f v6 2.0 KF będa dużo większe tarcze i mocniejsze bo tamte lubią sie grzać
czyli od z5 sie nie grzeją a od vki sie grzeją
To ludzie swapują hamulce z BP tzn zacisk zwrotnica tarcza klocek bo te spodeczki w Z5 nie są idealne
a ty masz KF i myślisz że jest dobrze
Po za tym gratulacje swapa i reszty modyfikacji
a ty masz KF i myślisz że jest dobrze
Po za tym gratulacje swapa i reszty modyfikacji
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
napewno są gorszę z5 od vki ale narazie funduszy nie mam na ten plan który chce zrobić bo to troszkę bedzie kosztować , narazie jeżdze na tym co mam i mi sie bardzo dobrze jeździ nikt ze 150 do 0 nie hamuje po miescie tak nie jeżdzę jak sie zobacyzmy na zlocie zobaczycie jak to wyglada moze zaprosze tez Dzika z Rzeszow i wam pokaże jak w KLZE jezdzi się na zawieszeniu z z5 i hamulcach z5 to że wszyscy swapuja i robia zawieszenie tez to nie znaczy że wszyscy musza tak robić ja chciałem tak bo na ten rozstaw już mam komplet przygotowany jak tylko fundusze uzbieram to sami ocenicie i pozniej skomentujecie co lepiej hamuje czy hantle z v6 czy z to co chce:)
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
pokaż jak Ci to teraz jeździ, i aktualne foto.
a co do hampli... ja nie wyobrażam sobie jazdy kf-em i zatrzymaniu na zestawie ham. z z5, dlatego, że zakładając, iż jeździłbym mało dynamicznie i spokojnie to przytrafiłoby się trochę szaleństw kilka prób po krętej dróżce, kilka dohamowań i pojawiłby się strach w oczach
wiec Lutek ogarniaj hamulce
pozdr i oby dalej wszystko szło bez problemów takich jak przy SWAP-ie pozdr i polecam się na przyszłość
a co do hampli... ja nie wyobrażam sobie jazdy kf-em i zatrzymaniu na zestawie ham. z z5, dlatego, że zakładając, iż jeździłbym mało dynamicznie i spokojnie to przytrafiłoby się trochę szaleństw kilka prób po krętej dróżce, kilka dohamowań i pojawiłby się strach w oczach
wiec Lutek ogarniaj hamulce
pozdr i oby dalej wszystko szło bez problemów takich jak przy SWAP-ie pozdr i polecam się na przyszłość
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Marius wielkie dzieki za pomoc i za miłe słowa, hamulce już by dawno były inne tylko koszty były priorytetem (Ubezpieczenie) i między czasie do Mazdy zakupiłem Kolektor sportowy ;p
takie cudeńko które czeka na montaż:
http://www.mtuning.pl/products-virtuema ... gory_id=54
takie cudeńko które czeka na montaż:
http://www.mtuning.pl/products-virtuema ... gory_id=54
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
racja a gdzie Ty te prędkosci chesz osiągnąć nie licząć spotów robiony na terenach do tego przystosowanych, bo ja po miescie szybciej niz 100 nie jezdze bo mam rozum i mandatów otrzymywać nie chce wole kase przeznaczyc na coś do samochodu , w trasy żadne nie jezdze , a jesli już to ostrożnie a spokojnie przy 100 do 0 hamulce z z5 mi wystarczają może jest dłuzsza troche droga hamowania ale takich przypadków by tak hamować jest bardzo mało , tak jak pisałem to wersja robocza tego co zrobiłem , w najbliższej przyszłości jeszcze w tym roku będa dużo mocniejsze i więsze niż są standardowo w kf będa juz przystosowane pod KFT bo to dalszy projekt
ps. nie chciałem badziewiów z zadnych BP zakładać , albo mocniejszych tych z KF po to by je za pół roku zmieniać jak będzie KFT więc wole sobie poczekać na spokojnie i zrobić tak jak trzeba by nie zmieniać heblow co kilka miesięcy ja robie wszystko od pupy strony i jakoś mi to wychodzi :p
ps. nie chciałem badziewiów z zadnych BP zakładać , albo mocniejszych tych z KF po to by je za pół roku zmieniać jak będzie KFT więc wole sobie poczekać na spokojnie i zrobić tak jak trzeba by nie zmieniać heblow co kilka miesięcy ja robie wszystko od pupy strony i jakoś mi to wychodzi :p
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
O sobie nie napisałem ani słowa bo to nie ja robiłem swapa na cos mocnego
no przy stu po mieście to mandatów i fotek nałapiesz nie mało
Silnik BP to pancerny silnik jeśli chodzi o turbo a KF może się do niego schować ze swoimi patyczkowatymi korbowodami
Lutek napisał(a): bo ja po miescie szybciej niz 100 nie jezdze bo mam rozum i mandatów otrzymywać nie chce
no przy stu po mieście to mandatów i fotek nałapiesz nie mało
Lutek napisał(a):nie chciałem badziewiów z zadnych BP zakładać , albo mocniejszych tych z KF po to by je za pół roku zmieniać jak będzie KFT
Silnik BP to pancerny silnik jeśli chodzi o turbo a KF może się do niego schować ze swoimi patyczkowatymi korbowodami
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
no jeżdze już 4 lata po mieście i jeszcze nie nałapałem nic więc coś w tym chyba jest a co do Turbo to zobaczymy jak to będzie na pewno KL ZE wkładać nie będę tylko będzie turbo bo już mam do tego osobę co się tym zajmuje dość długo i kilka ciekawych projektów już stworzył za nie duża kasę
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości