Strona 1 z 21

Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006, ~530KM/720Nm P0 BULKI by drozdo

PostNapisane: 18 lis 2014, 19:36
przez drozdo
Hej,

Kilka miesięcy temu przyszedł czas na wymianę zasłużonej Mazdy MX-3 1.8 V6 na coś szybszego i pozwalającego na wygodne podróżowanie autostradami – rozważałem RX8 ale ze względu na łatwiejszy w utrzymaniu silnik i napęd na 4 koła wybór padł na Mazdę 6 MPS.
Kupiłem ją od pierwszego właściciela, który kupił ją w Niemczech (bo w Polsce nie było jeszcze dystrybutora).
Poprzednik bardzo dbał o auto, cała historia serwisowa jest udokumentowana w DSR i poza kilkoma eksploatacyjnymi częściami i początkami rdzy auto było w idealnym stanie.

Mazda była fajna, wygodna, dość szybka, ale duża i dużo za ciężka jak na swoją moc (i jej charakterystykę) – to dupowóz a nie rakieta a ja przyzwyczailem się do obniżonej i utwardzonej MX-3 z V6, więc trzeba było auto "doinwestować" i dodać jej trochę charakteru :)

UWAGA: przez te kilka lat nazbierało się tyle zmian, że nie ogarniam pierwszego posta – wszystkie ciekawsze updaty podlinkowuję poniżej – polecam zaglądać bezpośrednio do postów :)

DROBIAZGI:
– oświetlenie wnętrza, rejestracji, postojówki zamienione na LED
– nowa skóra na kierownicy (z czerwoną nitką oczywiście :P )
– gałka zmiany biegów Cobb
– podłączenie NVOXa (AUX, karta SD, USB) (zmienione na XCL z BT)
– zasilanie ładowarki telefonu i kamerki pod deską (gniazdo zapalniczki wolne)
– stalowe bushingi wybieraka skrzyni biegów
– przeniesiona i większa chłodnica od wspomagania
– zabezpieczenie antykorozyjne podwozia (piaskowanie i zabezpieczenie od podstaw)

MODY:
– silikonowy dolot JBR Tru-3.0 Wide Path –> upgrade na D1Spec 4" –> customowy dolot 4" od SSG, zimne powietrze z nadkola
– FMIC z fmic.pl, modyfikowany przez SSG –> gigantyczny customowy IC od SSG
– kolektor dolotowy z Focusa ST z dodatkowymi wtryskiwaczami paliwa – 4x Bosch 375cc/min
– pompa paliwa DW300c
– DET3 do sterowania dodatkowych wtrysków
– 3" downpipe ze sportowym katalizatorem – ssgarage.pl
– wydech 3", na końcu 2x2.75" – ssgarage.pl
– internalsy HPFP – Autotech
– tarcze hamulcowe przód DBA 4000 T3 –> BBK K-Sport, zaciski 8-tłoczkowe, dwuczęściowe tarcze 356x32mm
– klocki przód Pagid (Hawk HPS okazały się słabe) –> obecnie Ferodo DS Performance, narazie najlepsze –> klocki K-Sport "Sport" od BBK – rewelacja
– strojenie – disi-tune.pl, PromotoR
– świece NGK LTR7IX-11 (stopień zimniejsze, szczelina 0,65mm)
– przewody hamulcowe w stalowym oplocie – Hose Technik
– rozpórka kielichów z przodu
– tylny stabilizator Whiteline (24mm)
– dołożony TPMS (Steelmate TPMS-85)
– wymiana fabrycznej nawigacji na tablet Nexus 7 II z LTE

Silnik:
– Kute tłoki CP (kompresja: 8,5:1, 88mm)
– Kute korbowody h-Beam+ Manley
– Śruby głowicy ARP
– Podkładki wtryskiwaczy CP-E
– Komplet sprężynek i talerzyków Supertech
– Borg Warner EFR 7670
– Panewki korbowe ACL
– Gruszka do turbiny EFR na duże doładowanie
– Sprzęgło ACT (spiek) –> obecnie dwutarczowy Clutch Masters CM850
– Map sensor 3 bar + wtyczka
– Mocowania silnika JBR
– Wkład miski JBR
– Catchtank JBR
– EGR delete JBR
– Uszczelki termiczne JBR
– Obejmy układu dolotowego T-Clamp
– Czujnik EGT
– Czujnik temperatury oleju
– Mniejszy akumulator AGM (Optima)

Okolice silnika:
– Kolektor wydechowy SSG Twin Scroll
– DP SSG – modyfikacja
– Bazaltowa taśma termiczna na kolektor wydechowy i dp
– Układ dolotowy SSG modyfikacja
– Modyfikacja mocowania akumulatora/ECU
– Modyfikacja kolektora ssącego (usunięcie klap) SSG
– Przewody wodne chłodzenia sprężarki SSG
– Izolacja termiczna grodzi

"Remont" silnika:
– Uszczelka głowicy OEM
– Uszczelka dekla zaworowego OEM
– Uszczelniacze wału korbowego (2 szt).
– Rozrząd kompletny OEM ze ślizgami
– Komplet uszczelniaczy zaworowych OEM
– Panewka oporowa nominał OEM
– Komplet panewek głównych nominał OEM
– Pompa wody GMB
– Prowadnice zaworowe komplet (16 szt.)
– Zawór ssący (1 szt.)
– Filtr oleju (3 szt.)
– Olej silnikowy mineralny
– Olej silnikowy półsyntetyczny
– Olej silnikowy Motul 300V Power 5W40 8L
– Płyn chłodniczy Valvoline (7,5L)
– Płyn do wspomagania
– Pasek klinowy
– Rolka zwrotna paska klinowego
– Rolka napinająca paska klinowego

Specjalistyczna robota:
– Obróbka głowicy
– Obróbka silnika (szlif cylindrów, szlif wału, zabielenie bloku, wyważenie)
– Sprawdzenie / Czyszczenie wtryskiwaczy

Zawieszenie:
– gwint BC Racing z regulacją twardości
– nowy tylny dyferencjał (w starym ułamane mocowanie)
– wszystko piaskowane i zabezpieczane
– wszystkie gumy nowe

Aktualnie robię:
– pracuję na budżet

WYNIK:
– 325 KM przy 5372 rpm –> 443KM przy 5850rpm –> 502KM przy 6495rpm –> 512KM
– 478 Nm przy 4205 rpm –> 608Nm przy 3550rpm –> 626Nm przy 4490rpm – 718Nm
– bardzo przyjemna charakterystyka silnika
– podczas normalnej jazdy wydech nie jest za głośny
– 502KM zrobione, zapas jest do ~550KM ale napęd wymaga "uwagi" ;)

DO ZROBIENIA:
– zrobić ładną sesję foto
– pomierzyć i udokumentować przyspieszenia itp ;)
– kosmetyka blach (ruda, rysy)
– kamera cofania 360^
– montaż foteli Recaro z RX8 R3 (czekają)
– mocniejsze półosie z tyłu
– marzy mi się szpera z przodu...

Big Turbo:
UPDATE: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=176829&p=3123057#p3123057
PODSUMOWANIE BIG TURBO: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=176829&p=3192214#p3192214

UPDATE: mocowanie dyfra wymienione na Turbine Tech

UPDATE: halogen wymieniony, BBK z dystansami zasiadł:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=3224377#p3224377

UPDATE: nowe felgi i opony na lato:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=49&t=176829&p=3256737#p3256737

UPDATE: nowy IC, poprawione orurowanie, dodatkowe wtryski paliwa:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=49&t=176829&p=3367105#p3367105

UPDATE: Jest wynik 500+KM ale to jeszcze nie koniec :)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=3368499#p3368499

UPDATE: Ogarnianie audio i wnętrza
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=3414828#p3414828


FOTO:

Więcej zdjęć (często jakiś głupot około-mazdowych): http://photo.drozdo.net/MPS/n-fGR9V/

aktualnie wygląda tak:
Obrazek

umyta wygląda lepiej:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

wydech by SSG:
Obrazek

obie pięknę :)
Obrazek

nie miałem czasu na ladną sesję więc kilka zdjęć z krzaków:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

rdza w nadkolach (już usunięta):
Obrazek

tarcze i klocki na przód:
Obrazek

dolot, mud flapsy i garść gadżetów :)
Obrazek

wydech (górny mój, na dole 2x3" z innego MPSa):
Obrazek

downpipe z katem:
Obrazek

nowy intercooler:
Obrazek

nowe tarcze i klocki na przód:
Obrazek

IC zamontowany, nad nim dołożona chłodnica od wspomagania:
Obrazek

w 6 da się rurę puścić obok silnika – nie nagrzewa się tak bardzo:
Obrazek
Obrazek

czary:
Obrazek

hamownia (na łańcuchach, pasy się topiły od wydechu):
Obrazek

wynik:
Obrazek

trasa 130km/h na tempomacie:
Obrazek

wnętrze w nocy:
Obrazek

airbox:
Obrazek

stabilizator:
Obrazek

bushing bez smaru (teflonowe włoski w środku):
Obrazek

nowa skóra:
Obrazek

wnętrze:
Obrazek

Nowości z okazji Big Turbo:

Nowy ślimak: Borg Warner EFR 7670, A/R 0.92, twin scroll, turbina ze stopu tytaniu i aluminium połowę lżejsza niż kuta aluminiowa, ceramiczne łożyska, chłodzenie wodą – nie ma nic lepszego :)
Obrazek

Kilka "dużych" gratów:

Korby Manley H-Beam+ ze śrubami ARP 625+, tłoki CP-Carillo z obniżoną kompresją 8.5:1
Obrazek

Śruby głowicy ARP, sprężyny i talerzyki zaworowe Supertech:
Obrazek

No i robota – silnik:
Obrazek

auto bez przodu, skrzynia na ziemi :)
Obrazek

głowica z zaworami:
Obrazek

miska olejowa z przegrodami JBR, w tle tłoki z korbami, pompa wody i troche oemowych gratów:
Obrazek

góra głowicy z nowymi talerzykami i sprężynkami:
Obrazek

blok po obróbce, z zamontowanymi tłokami – nówka sztuka :)
Obrazek

szklanki hydraulicznych popychaczy zaworów, wałek w tle:
Obrazek

montaż turbo, kolektor twin scroll od SSG:
Obrazek

oczywiście V-Bandy :)
Obrazek

kolektor owinięty taśmą bazaltową + trochę złota DEI :)
Obrazek

termopara do EGT:
Obrazek

Nowe turbo pchało tyle powietrza, że FMIC nie dawał rady – SSG to the rescue! Nowe end-tanki, trochę więcej orurowania i działa ;)
Obrazek

Obrazek

Po wszystkim komora silnika "prawie stock":
Obrazek

No i wynik po modach:
Obrazek

Nowy kolor felg:
Obrazek

Nowe zawieszenie od BC Racing:
Obrazek

Obrazek

Sprężyny 10kg przód, 8kg tył:
Obrazek

Obrazek

Dyferencjał do wywalenia:
Obrazek

Obrazek

Hamulce spalone:
Obrazek

"Przy okazji" całe tylne zawieszenie rozebrane na czynniki pierwsze, wszystkie gumy nowe:
Obrazek

Obrazek

Halogen do wymiany:
Obrazek

MPS na gwincie (niżej nie będzie bo mam stromy podjazd do garażu w pracy):
Obrazek

BBK:
Obrazek

Dystanse:
Obrazek

PostNapisane: 19 lis 2014, 12:01
przez Bartg
Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Bardzo ładny MPS no i bardzo fajny wynik na hamownii, zbierać się to musi konkretnie :) Pogoda już nie sprzyja, ale kiedyś by się filmy przydało jak to śmiga w przedziałach niemiecko-autostradowych ;)

PostNapisane: 19 lis 2014, 12:17
przez Pawel_G
Super auto:) Oby jeździło bezawaryjnie:)

PostNapisane: 19 lis 2014, 12:23
przez thing
niezła maszyna ;) pogratulować

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006

PostNapisane: 19 lis 2014, 12:26
przez brodaM6
<boje się> ojej niezła furmanka <sex:konik> ,widzę ze stozek daje radę i bez budowania osłony ciepła ,zazdroszczę ci :P chorowalem na taka ,ostatecznie jest 2,3 zwykle :)

PostNapisane: 19 lis 2014, 13:03
przez drozdo
"Daje radę" to dobre określenie – dobry IC daje radę ale i tak jest za ciepło pod maską więc airbox jest w planach – się przyda :)

PostNapisane: 19 lis 2014, 13:16
przez UncleJoe
No niezłe cacko <boje się> <boje się> <wazuuup>

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006

PostNapisane: 19 lis 2014, 13:20
przez Danmazda
MPS <serduszka> Bezawaryjności

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006

PostNapisane: 19 lis 2014, 14:04
przez Przemysław
W końcu doczekaliśmy się w dziale szóstek MPS'a.
Dobrze, że kupiłeś auto wiedząc, że właściciel o nie dbał. Już niedługo spadnie śnieg i będziesz latał po łukach bokiem, ehhh. Świetna maszyna <spoko>

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006

PostNapisane: 19 lis 2014, 15:43
przez rafałmazda
MPS <serduszka> i wszystko jasne <lol>

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006

PostNapisane: 19 lis 2014, 18:39
przez makmarc
Cały mps jest bardzo ładny, ale mi najbardziej widzi się przednia maska :D zacny wynik, lata pewnie jak poparzone, no i ciągnie na 4 łapy to jest frajda, zwłaszcza w zimę :) dbaj o nią, bo inaczej <killer> <killer> <killer>

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006

PostNapisane: 19 lis 2014, 18:47
przez maranello
Superrrr furka !!!!

PostNapisane: 19 lis 2014, 18:52
przez Mr_Bartek
Bardzo ładne auto. Sam myślałem by zmienić na 6MPS za 2 lata, ale przez rdzę w GG chyba będzie 3 BL MPS.

Czy nie lepiej by było zastosować oryginalny dolot? Wtedy by łapało mniej ciepła z silnika.

PostNapisane: 19 lis 2014, 19:30
przez drozdo
Oryginalny dolot jest o ~31% mniejszy (bardziej restrykcyjny) więc raczej nie ;)
Najpierw porzuciłem pomysł airboksa gdy okazało się, że jednak założę FMICa. Sądziłem, że wystarczy (no i wystarcza – moc jest, wszystko działa jak trzeba) tylko na wykresach widać, że pod maską jest gorąco więc airbox jednak będzie – po co zasysać 60^C powietrze jak można chłodniejsze, niedużym nakładem pracy ;)

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006

PostNapisane: 19 lis 2014, 19:56
przez Kozub
Świetny wózek!

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006

PostNapisane: 20 lis 2014, 00:31
przez xRafalx
O mom, mistrzostwo!!! :P I do tego te 325KM :D Moje marzenie <serduszka> <serduszka>

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006

PostNapisane: 20 lis 2014, 00:46
przez pablo33
Bardzo ładny MPS, usunąć małe niedoskonałości i cieszyć się z jazdy <spoko>

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006

PostNapisane: 20 lis 2014, 09:24
przez brodaM6
drozdo napisał(a):niedużym nakładem pracy ;)

Masz jakiś pomysł <co?> ,ja se chyba zrobię tak jak tu koszta nieduze :) Druda strona viewtopic.php?f=417&t=174570

PostNapisane: 20 lis 2014, 09:27
przez UncleJoe
Jakieś zdjęcie środka by się przydało

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006

PostNapisane: 7 gru 2014, 17:02
przez Nightfall
Ale cudeńko <serduszka> mam nadzieje ze na jakimś spociku w Poznaniu będzie mi dane obejrzeć na żywo :D bezawaryjności <spoko>