Strona 1 z 9

Mazda 323 GTR BG BPT 1993r.

PostNapisane: 20 gru 2008, 20:05
przez krzynio
Czas coś napisać od siebie w końcu przez 5 lat trochę się tego nazbierało ;)
Więc tak: moja przygoda z mazdą zaczęła się od mazdy 323f BA 2.0 V6 dziecinne marzenie które się spełniło, ale to długa piękna historia i nie będę zanudzał, trafiła w bardzo dobre ręce kolegi Kubutka

w międzyczasie kupiłem rozbitą mazdę GTX którą oczywiście uzdrowiłem po 4 miesiącach do stanu bdb ale z myślą dalszej odsprzedaży

z dalekiego zakątka polski kupiłem kolejnego GTX który jeździł jako autko rodzinne w stanie: blacharskim dobrym silnikowym o mocy max 120KM oczywiście tydzień przyjemnej zabawy i doprowadzania do kultury i autko odzyskało swoje 164KM i znalazło nabywcę

nareszcie upragniony GTR szary którego odkupiłem od kolegi który wyjeżdżał do Anglii, dużo pracy mnie kosztowało odrestaurowanie mazdy do stanu technicznie (bezproblemowego) udało się , za kilka miesięcy stałem się szczęśliwym posiadaczem kolejnej czarnej 323 GTR 1993r która była w koszmarnym stanie technicznym i blacharskim decyzja była bardzo trudna wiele za i przeciw, padło jednak że zostaje ze mną na dłuuuugo czarna GTR , szara znalazła kolejnego właściciela. Więc ostro zabrałem się do pracy nad moją zabawką ;)

…dodam tylko że madzią jeździł człowiek który kompletnie nie wiedział co ma, auto służyło na dojazdy do pracy, sprzedał bo za dużo zaczęła palić 8 lat nic w niej nie naprawiał i strasznie ją zaniedbał.
Stan techniczny max 110 KM nie miała kompletnie mocy blacha zaniedbana źle zrobiona po przejściach ale najważniejsze było to że buda oryginalna i mocniejszych zdarzeń nie miała, przekonało mnie to że była seryjna i nie ruszany silnik. Więc postanowiłem się nią zaopiekować <faja> <diabełek>

Cele:
– doprowadzić do oryginału
– technicznie do perfekcji
– blacharsko do stanu bdb

Co zostało zrobione, łatwiej by było napisać co nie było:
– Sprzęgło
– Skrzynia generalny remont
– osłony półosi
– wszystkie filtry, płyny, oleje, rozrząd, paski, świece, przewody,
– nowa chłodnica, wydech , amortyzatory,
– płyn hamulcowy 5.1 ferodo
– tarcze 4szt klocki tył przód
– Zegar TURBO
– siłowniki szyby lewej i prawej
– c.zamek, zamki w drzwiach, zawiasy drzwi lewe
– lusterka
– nadkola, siłowniki klapa
– osłony metalowe pod silnik
– reflektory 2szt + kierunkowskazy
– czyszczenie miski olejowej i smoka
– polerka lakieru
i jeszcze sporo innych …. :)

Moje modyfikacje:
– wydech 2,5 cala (kwas) + ostatni tłumik kwas przelot
– zegar Turbo+AFR
– zegar temp. oleju
– EBC Greedy (Elektroniczny Kontroler Doładowania)
– blow-off properfekt typ II
– amortyzatory Bilstein B4 gwint
– short shifter
– większa chłodnica powietrza IC
– chłodnica oleju
– walbro 255
– wzmocnienie skrzyni

Plany
– malowanie całej budy
– lepsze siedzenia
– pozostawić w możliwe jak najbardziej seryjnym stanie.

Moc
– zależnie od doładowania ale od 230 do ponad 300 KM ;)


Tu chciałbym podziękować mojemu bratu Sławkowi (BURY) za pomoc w naprawie madzi, Kamilowi (ŚCIGACZ) za cały serwis mechaniczny i blacharski, Tomkowi (RVF) za zabawę ze skrzyniami ;)

GTR pierwszy raz w garażu
1.jpg




Przyczyna braku mocy ;)
2.jpg



Tak to wygląda jazda bez nadkoli ……..echh
3.jpg



Prace nad sercem i skrzynią
4.jpg



O krok od sieczki w silniku (rolka rozsypała się na części ) w ostatniej chwili zgasiłem silnik, coś stukało ;)
5.jpg


Czyszczenie miski na błysk
8.jpg


A tu skrzynia po serwisie u Tomka można z niej jeść ;)
9.jpg


Madzia w stanie seryjnym
10.jpg


Pierwsze zabawy na placyku
11.jpg


Testy na torze w Słomczynie mniam ekstra sprawa ;)
12.jpg


Hamownia VTG
14.jpg

13.jpg


A tu wykres minimalnego doładowania 0,85 bar i 1,0 bar
15.jpg


Wykres max jaki udało się osiągnąć 1,3 bar i 1,0 bar który całkowicie mnie zaskoczył obstawiałem max 245KM <jupi> myślę że niektórych też zdziwi:D
16.jpg




Więcej ciekawszych zdjęć wkrótce ….

PostNapisane: 20 gru 2008, 20:14
przez davin
Ładne autko...miło że chciałeś je "ożywić" powodzenia w dalszej pracy nad autem.

PostNapisane: 20 gru 2008, 20:59
przez MRk
nie ma to tamto :) auto godne uwagi :) sam sie kiedyś zastanawiałem czy nie kupić gtr/x ;) powodzenia ;)

PostNapisane: 20 gru 2008, 21:25
przez Palkerson
fajne auteczko :D

PostNapisane: 20 gru 2008, 21:31
przez przemek323h
Super auto i w słusznych rękach – do zobaczenia na zlotach(może Słomczyn wypali).

PostNapisane: 20 gru 2008, 21:37
przez Blade
Piękna ta bestia...
Dobrze że odżywa u ciebie. :)

PostNapisane: 20 gru 2008, 21:41
przez Dar-o
super sprawa ;) przydało by się mieć taki silniczek z napędem w sedanie..... ;] ile ci pali PB?

PostNapisane: 20 gru 2008, 21:46
przez seba323f
Świetne auto... Pozazdrościć :)

PostNapisane: 20 gru 2008, 23:00
przez Solo
Kłaniam się,

kosmos :)

POTFUR <jem>

PostNapisane: 20 gru 2008, 23:02
przez ravo
krzynio napisał(a): zależnie od doładowania ale ok. 185 – 220 KM

to z jakiejs hamowni ?

PostNapisane: 20 gru 2008, 23:23
przez Cukierek
Piękne auto, unikat i moje marzenie mam nadzieję że kiedyś się spełni. <list>

PostNapisane: 21 gru 2008, 10:25
przez konrad278
co tu mówić respect

PostNapisane: 21 gru 2008, 11:36
przez AWW
Ech samochód marzenie... <list> Oby więcej takich zapaleńców zajmujących się przywracaniem mazd do życia. Wielki szacunek Ci za to.

PostNapisane: 21 gru 2008, 12:31
przez noucamp
PYSZNIE :D

PostNapisane: 21 gru 2008, 16:15
przez krzynio
ravo napisał(a):
krzynio napisał(a): zależnie od doładowania ale ok. 185 – 220 KM

to z jakiejs hamowni ?

Nie jeszcze nie byłem może między świętami będę hamował w VTG ale bardziej aby sprawdzić AFR, a moc dokładnie nie wiem tak mi się wydaje kiedyś sprawdzałem na 1/4 szarą GTR na Ułężu jak był lap race to czas był 14,73 ruszając jak babcia, czarna jest zrobiona podobnie ale jaką moc ma to nie wiem myślę że niedługo będzie wiadomo, na pewno jest szybko :P <tazz>

PostNapisane: 21 gru 2008, 19:47
przez blade83
po prostu brylantowo :D. autko kozak.

PostNapisane: 21 gru 2008, 21:18
przez pawelMX6
Jedno z wielu moich marzeń motoryzacyjnych..... i na pewno jedno z trzech marzeń Mazdy (zaraz po FD i MX-5 NB). Szczerze zazdroszczę :) Piękne auto.

PostNapisane: 22 gru 2008, 01:26
przez piwo
bestia !!!

PostNapisane: 22 gru 2008, 03:41
przez Boris86
Wspaniała :)
Przecudnie widzieć ten egzemplarz przywrócony do nienagannej serii z lekko poprawioną mechaniką. BRAWO Krzynio:)

PostNapisane: 22 gru 2008, 10:05
przez krzynio
Boris86 napisał(a):z lekko poprawioną mechaniką
dynamiką <diabełek>

Dziękuję wszystkim jest jeszcze sporo pracy przy nim najważniejsze teraz sprawdzić AFR i doprowadzić blachę do ładu niestety trzeba poprawić parę rzeczy po partaczach ale cel doprowadzenia do oryginału został osiągnięty no może po za chlapaczami ale to gadżet przymusowy bo szkoda piaskować progów hahaha