Mazda 323 GTR BG BPT 1993r.
Napisane: 20 gru 2008, 20:05
Czas coś napisać od siebie w końcu przez 5 lat trochę się tego nazbierało
Więc tak: moja przygoda z mazdą zaczęła się od mazdy 323f BA 2.0 V6 dziecinne marzenie które się spełniło, ale to długa piękna historia i nie będę zanudzał, trafiła w bardzo dobre ręce kolegi Kubutka
w międzyczasie kupiłem rozbitą mazdę GTX którą oczywiście uzdrowiłem po 4 miesiącach do stanu bdb ale z myślą dalszej odsprzedaży
z dalekiego zakątka polski kupiłem kolejnego GTX który jeździł jako autko rodzinne w stanie: blacharskim dobrym silnikowym o mocy max 120KM oczywiście tydzień przyjemnej zabawy i doprowadzania do kultury i autko odzyskało swoje 164KM i znalazło nabywcę
nareszcie upragniony GTR szary którego odkupiłem od kolegi który wyjeżdżał do Anglii, dużo pracy mnie kosztowało odrestaurowanie mazdy do stanu technicznie (bezproblemowego) udało się , za kilka miesięcy stałem się szczęśliwym posiadaczem kolejnej czarnej 323 GTR 1993r która była w koszmarnym stanie technicznym i blacharskim decyzja była bardzo trudna wiele za i przeciw, padło jednak że zostaje ze mną na dłuuuugo czarna GTR , szara znalazła kolejnego właściciela. Więc ostro zabrałem się do pracy nad moją zabawką
…dodam tylko że madzią jeździł człowiek który kompletnie nie wiedział co ma, auto służyło na dojazdy do pracy, sprzedał bo za dużo zaczęła palić 8 lat nic w niej nie naprawiał i strasznie ją zaniedbał.
Stan techniczny max 110 KM nie miała kompletnie mocy blacha zaniedbana źle zrobiona po przejściach ale najważniejsze było to że buda oryginalna i mocniejszych zdarzeń nie miała, przekonało mnie to że była seryjna i nie ruszany silnik. Więc postanowiłem się nią zaopiekować
Cele:
– doprowadzić do oryginału
– technicznie do perfekcji
– blacharsko do stanu bdb
Co zostało zrobione, łatwiej by było napisać co nie było:
– Sprzęgło
– Skrzynia generalny remont
– osłony półosi
– wszystkie filtry, płyny, oleje, rozrząd, paski, świece, przewody,
– nowa chłodnica, wydech , amortyzatory,
– płyn hamulcowy 5.1 ferodo
– tarcze 4szt klocki tył przód
– Zegar TURBO
– siłowniki szyby lewej i prawej
– c.zamek, zamki w drzwiach, zawiasy drzwi lewe
– lusterka
– nadkola, siłowniki klapa
– osłony metalowe pod silnik
– reflektory 2szt + kierunkowskazy
– czyszczenie miski olejowej i smoka
– polerka lakieru
i jeszcze sporo innych ….
Moje modyfikacje:
– wydech 2,5 cala (kwas) + ostatni tłumik kwas przelot
– zegar Turbo+AFR
– zegar temp. oleju
– EBC Greedy (Elektroniczny Kontroler Doładowania)
– blow-off properfekt typ II
– amortyzatory Bilstein B4 gwint
– short shifter
– większa chłodnica powietrza IC
– chłodnica oleju
– walbro 255
– wzmocnienie skrzyni
Plany
– malowanie całej budy
– lepsze siedzenia
– pozostawić w możliwe jak najbardziej seryjnym stanie.
Moc
– zależnie od doładowania ale od 230 do ponad 300 KM
Tu chciałbym podziękować mojemu bratu Sławkowi (BURY) za pomoc w naprawie madzi, Kamilowi (ŚCIGACZ) za cały serwis mechaniczny i blacharski, Tomkowi (RVF) za zabawę ze skrzyniami
GTR pierwszy raz w garażu
Przyczyna braku mocy
Tak to wygląda jazda bez nadkoli ……..echh
Prace nad sercem i skrzynią
O krok od sieczki w silniku (rolka rozsypała się na części ) w ostatniej chwili zgasiłem silnik, coś stukało
Czyszczenie miski na błysk
A tu skrzynia po serwisie u Tomka można z niej jeść
Madzia w stanie seryjnym
Pierwsze zabawy na placyku
Testy na torze w Słomczynie mniam ekstra sprawa
Hamownia VTG
A tu wykres minimalnego doładowania 0,85 bar i 1,0 bar
Wykres max jaki udało się osiągnąć 1,3 bar i 1,0 bar który całkowicie mnie zaskoczył obstawiałem max 245KM myślę że niektórych też zdziwi:D
Więcej ciekawszych zdjęć wkrótce ….
Więc tak: moja przygoda z mazdą zaczęła się od mazdy 323f BA 2.0 V6 dziecinne marzenie które się spełniło, ale to długa piękna historia i nie będę zanudzał, trafiła w bardzo dobre ręce kolegi Kubutka
w międzyczasie kupiłem rozbitą mazdę GTX którą oczywiście uzdrowiłem po 4 miesiącach do stanu bdb ale z myślą dalszej odsprzedaży
z dalekiego zakątka polski kupiłem kolejnego GTX który jeździł jako autko rodzinne w stanie: blacharskim dobrym silnikowym o mocy max 120KM oczywiście tydzień przyjemnej zabawy i doprowadzania do kultury i autko odzyskało swoje 164KM i znalazło nabywcę
nareszcie upragniony GTR szary którego odkupiłem od kolegi który wyjeżdżał do Anglii, dużo pracy mnie kosztowało odrestaurowanie mazdy do stanu technicznie (bezproblemowego) udało się , za kilka miesięcy stałem się szczęśliwym posiadaczem kolejnej czarnej 323 GTR 1993r która była w koszmarnym stanie technicznym i blacharskim decyzja była bardzo trudna wiele za i przeciw, padło jednak że zostaje ze mną na dłuuuugo czarna GTR , szara znalazła kolejnego właściciela. Więc ostro zabrałem się do pracy nad moją zabawką
…dodam tylko że madzią jeździł człowiek który kompletnie nie wiedział co ma, auto służyło na dojazdy do pracy, sprzedał bo za dużo zaczęła palić 8 lat nic w niej nie naprawiał i strasznie ją zaniedbał.
Stan techniczny max 110 KM nie miała kompletnie mocy blacha zaniedbana źle zrobiona po przejściach ale najważniejsze było to że buda oryginalna i mocniejszych zdarzeń nie miała, przekonało mnie to że była seryjna i nie ruszany silnik. Więc postanowiłem się nią zaopiekować
Cele:
– doprowadzić do oryginału
– technicznie do perfekcji
– blacharsko do stanu bdb
Co zostało zrobione, łatwiej by było napisać co nie było:
– Sprzęgło
– Skrzynia generalny remont
– osłony półosi
– wszystkie filtry, płyny, oleje, rozrząd, paski, świece, przewody,
– nowa chłodnica, wydech , amortyzatory,
– płyn hamulcowy 5.1 ferodo
– tarcze 4szt klocki tył przód
– Zegar TURBO
– siłowniki szyby lewej i prawej
– c.zamek, zamki w drzwiach, zawiasy drzwi lewe
– lusterka
– nadkola, siłowniki klapa
– osłony metalowe pod silnik
– reflektory 2szt + kierunkowskazy
– czyszczenie miski olejowej i smoka
– polerka lakieru
i jeszcze sporo innych ….
Moje modyfikacje:
– wydech 2,5 cala (kwas) + ostatni tłumik kwas przelot
– zegar Turbo+AFR
– zegar temp. oleju
– EBC Greedy (Elektroniczny Kontroler Doładowania)
– blow-off properfekt typ II
– amortyzatory Bilstein B4 gwint
– short shifter
– większa chłodnica powietrza IC
– chłodnica oleju
– walbro 255
– wzmocnienie skrzyni
Plany
– malowanie całej budy
– lepsze siedzenia
– pozostawić w możliwe jak najbardziej seryjnym stanie.
Moc
– zależnie od doładowania ale od 230 do ponad 300 KM
Tu chciałbym podziękować mojemu bratu Sławkowi (BURY) za pomoc w naprawie madzi, Kamilowi (ŚCIGACZ) za cały serwis mechaniczny i blacharski, Tomkowi (RVF) za zabawę ze skrzyniami
GTR pierwszy raz w garażu
Przyczyna braku mocy
Tak to wygląda jazda bez nadkoli ……..echh
Prace nad sercem i skrzynią
O krok od sieczki w silniku (rolka rozsypała się na części ) w ostatniej chwili zgasiłem silnik, coś stukało
Czyszczenie miski na błysk
A tu skrzynia po serwisie u Tomka można z niej jeść
Madzia w stanie seryjnym
Pierwsze zabawy na placyku
Testy na torze w Słomczynie mniam ekstra sprawa
Hamownia VTG
A tu wykres minimalnego doładowania 0,85 bar i 1,0 bar
Wykres max jaki udało się osiągnąć 1,3 bar i 1,0 bar który całkowicie mnie zaskoczył obstawiałem max 245KM myślę że niektórych też zdziwi:D
Więcej ciekawszych zdjęć wkrótce ….