323 BF B6 Turbo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Globy » 9 mar 2009, 20:31

Gratuluję rodzyna, do tego biały <list> Dbaj o Nią, i tak wygląda zacnie – zadbany lakier i prawie oryginalna buda. Mam nadzieję, że kiedyś zobaczę Ją w akcji!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Cukierek » 9 mar 2009, 21:00

Jacol napisał(a):Cukierki w koninie będą przykładnie powieszeni za jaja do góry nogami za robienie OT w dziale Nasze Mazdy.

:P niestety nie będzie chyba nas w Koninie, więc nikt nikogo za nic nie powiesi :P

Sam jestem ciekawy jak to się odpycha, bo wiem jak jeździła Mazda Kamila z Iławy, a była bardzo szybka. <diabełek>
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Adriano_4G » 9 mar 2009, 21:43

Dzięki, gdyby nie "elitarność" zlotu w Koninie moglibyście zobaczyć ją w akcji już w kwietniu, ale już widzę, że niestety nie mam co marzyć o załapaniu się. :(
A za auto powoli się zabieram – w sobotę wleciał kubeł i pasy, pół dnia rzeźbiłem mocowania z kątowników, ale wyszło całkiem nieźle, jak będę miał trochę czasu to zrobię fotki i zaprezentuję, przymierzam się też do montażu MBC i wskaźnika boosta w tym tygodniu. <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez Adriano_4G » 12 mar 2009, 01:44

Dzisiejszy dzień spędziłem pod hasłem GTX:
zamontowałem MBC i wkrótce potem przekonałem się jak działa boostcut. ;)
pozytywne jest to, że włączał się już przy 3,5k rpm, czyli do tego momentu turbina dmucha już okolice 0,8 bar, zresztą ogólnie GTX dostał kopa w tyłek na niższych obrotach zgodnie z przewidywaniami.
1.jpg

razem z wcześniej wrzuconym stożkiem i po wstępnym czyszczeniu komora wygląda tak:

założyłem wreszcie tablicę przednią, mega mi się widzi ten kwadrat. :)

założyłem zegar doładowania (najgorszy z dostępnych modeli autogauge, ale dostałem razem z autem, więc nie wybrzydzałem i tak czuwa nade mną boostcut, więc zegar ma tu drugorzędne znaczenie)
miejsce montażu mi podchodzi, ale sposób już nie – muszę dopracować mocowanie tego ustrojstwa.
po wieczornych testach na wpół zaśnieżonych drogach pokazywało 0,75 bara w peaku i obyło się bez brzęczka i gryzienia kiery, więc można jeszcze co nieco mbc pokręcić co mnie niezmiernie cieszy. ;)
2.jpg

wspomniane wcześniej, rzeźbione w weekend mocowania kubłów – fotel siedzi pewnie, nie buja się, ani nie trzęsie, także obędzie się chyba bez poprawek.
3.jpg

kubeł w całej okazałości (kolor mi średnio podchodzi, ale trafiła się okazja i nie wybrzydzałem)

wymarzona od dawna momo corse czeka na paczkę z nabą do mazdy – mam nadzieję, że w piątek całość wleci do auta.
4.jpg

zmieniłem też wiejską gałkę zmiany biegów na czarną skórę, miało być coś bardziej JDM, ale nie znalazłem nic ciekawego w ludzkich pieniądzach. teraz wygląda to tak:
5.jpg

na koniec przykleiłem maty na półki – wreszcie zaczną spełniać swoją funkcję
6.jpg

miałem jeszcze przykleić czerwone paski na listwy i zderzaki, ale już mi sił nie starczyło, jak na 1 dzień to i tak sporo zrobiłem, tym bardziej że w miedzy czasie było sporo czyszczenia różnych pierdółek, których nie warto wypisywać.
chyba tyle, mam nadzieję, że zaspokoiłem chwilowe zapotrzebowanie na fotki w tym temacie. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez Adamos » 12 mar 2009, 01:55

Adriano_4G wpadnij tym cackiem na spocik :) fajne autko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez Quaki » 12 mar 2009, 02:05

Adriano widze ze bedziemy w razie zawodow jezdzic w tej samej klasie :) (ja na ten sezon na pewno wyjade swoim juz skonczonym )
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Adriano_4G » 12 mar 2009, 13:33

Adamos, skończył mi się wreszcie młyn na uczelni, także wkrótce powinienem się pojawić na spocie. :)

Quaki, fajnie – chętnie zobaczę jak lata Twoje Probe, po takim czasie spędzonym w garażu powinno mieć z 500 KM. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez Adriano_4G » 17 mar 2009, 17:57

Nie chwaliłem się tym w swoim temacie, ale od zakupu auta miałem problem z przerywaniem na wysokich obrotach po porządnym rozgrzaniu auta, podejrzewałem od początku szczelność dolotu i walczyłem z nią spory kawał czasu, ostatecznie problem rozwiązał się wczoraj – winne okazały się .... kable zapłonowe. Trochę mi wstyd, że tyle czasu to trwało, ale temat wreszcie ogarnięty (dzięki luki za pożyczenie kabli na podmianę), zamówiłem już nowe kable NGK, swiece mają odpowiedni do zwiększonej mocy odstęp 0,8 i są w stanie bdb, więc je póki co zostawiam.

Pojechałem dzisiaj na wagę i wyszło dokładnie tyle ile przewidywałem, czyli 1015 kg z 1/3 zbiornika, z 1 kubłem zamiast fotela i bez tylnej kanapy, w bonusie walizka narzędzi, CB i jakieś pierdoły – myślę ze na sezon 950 kg powinno być. :)

EDIT: btw. podjąłem decyzję co do wydechu – po tym jak zobaczyłem jak wyglądają kolanka w obecnym stwierdziłem, że robię calutki wydech, prawdopodobnie łącznie z DP (nie sprawdziłem jeszcze jaką ma średnicę) od nowa, oczywiście 2,5 cala. :)
Ostatnio edytowano 17 mar 2009, 18:27 przez Adriano_4G, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez xXx » 17 mar 2009, 18:25

Adriano_4G napisał(a):Dzisiejszy dzień spędziłem pod hasłem GTX:
zamontowałem MBC i wkrótce potem przekonałem się jak działa boostcut.
pozytywne jest to, że włączał się już przy 3,5k rpm, czyli do tego momentu turbina dmucha już okolice 0,8 bar, zresztą ogólnie GTX dostał kopa w tyłek na niższych obrotach zgodnie z przewidywaniami.



Będzie ciepło, będzie lepiej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Adriano_4G » 17 mar 2009, 18:32

xXx napisał(a):Będzie ciepło, będzie lepiej...

Chyba z trakcją, ja tam lubię zimne powietrze prosto na IC. ;)
MBC juz skorygowałem tak, żeby się boostcut nie włączał, zresztą ecumaster wjedzie jak wydech zrobię, więc mnie mała stabilność MBC nie będzie blokować przed niczym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez xXx » 17 mar 2009, 18:44

Zimniejsze powietrze, gesciejsze powietrze, przeplywka zamyka sie zbyt szybko, paliwo zostaje odciete... Po prostu nie przeskoczysz pewnego progu, nawet jak ustawisz idealnie gdy bedzie cieplo, to gdy zrobi sie zimno znowu pozamiatane...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Adriano_4G » 17 mar 2009, 18:55

Dlatego napisałem, że zakładam ecumastera i skoki boosta o 0,1 bara będę miał głęboko – powinienem się do tego czasu dorobić EGT albo wideband'a, więc nawet jeśli doładowanie przekroczy wydajność wtrysków to wszystko będzie pod kontrolą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez lukas_arts » 21 mar 2009, 14:06

Adriano_4G
Wpadaj na spota. Chetnie zobacze B6T :] Ja mam tylko B3 :P
P.S.
Fajne felgi ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2005, 23:52
Posty: 1117
Skąd: 樹雷星
Auto: 日産自動車株式会社

Postprzez lukster » 29 maja 2009, 13:27

Bardzo się cieszę, że to auto powróciło na świat w tym dziale. Aktualnie sporo się zmieniło ale mam nadzieję że Adrian naskrobie co nieco na ten temat ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Adriano_4G » 30 maja 2009, 14:38

Dzięki za awans do działu Projekty.
Od zalockowania tematu w NM trochę się zmieniło:
– większa turbina VJ-11 z Probe 2.2T
– większe wtryski z Probe 2.2T (326 cc vs 300 cc seria)
– downpipe z osobnym kanałem 40 mm na wastegate + wydech 2,5", made by Lukster
– założony Ecumaster DET II (podpięty pod wtryski) + mapsensor 1,5 barowy Motoroli, auto wystrojone na 1,0 bara w peaku, potem doładowanie niestety spada i z tym aktualnie walczę
– seryjna dźwignia zmiany biegów przerobiona na shortshifter
– kierownica Momo Corse + naba Momo + klakson Momo
– czerwone paski na listwach
– maska pomalowana od wewnątrz na rising sun, z zewnątrz czarny mat

auto przed strojeniem, przy ciągłym doładowaniu 0,75 bara jechało tak:

po strojeniu jest lepiej, 3,5-4 tys. obrotów przy 1,0 bara na dwójce czy trójce są okrutne :D, jak uporam się z uciekającym boostem i będzie tyle trzymać do odcinki to powinno być naprawdę fajnie. :]

zrobiłem też update pierwszej strony, m.in. z aktualnymi fotkami. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez piwo » 30 maja 2009, 20:24

pieknie idzie.troszke brakuje do osiagniec lukstera ale niewiele. :) gratulacje.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4746 (233/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Adriano_4G » 31 maja 2009, 14:20

dzięki piwo, fakt – do lukstera mi trochę brakuje – do 160 zbieram 3-4 długości także całkiem sporo, co gorsza jak ja zrobię stabilne 1,1 bara to lukster już będzie na 0,5 śmigał więc klozet raczej poza zasięgiem w tym roku, ale dobry sezon się szykuje także ciekawych rywali raczej nie zabraknie. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez radekkm » 1 cze 2009, 00:59

gratuluje projektu,nie sadzilem ze talbot ma taki potencjal
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez noucamp » 1 cze 2009, 17:23

jest grubo :D
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez Adriano_4G » 1 cze 2009, 17:31

miło mi to czytać, ja liczyłem na to, że da się z tego auta sporo wyciągnąć, natomiast pozytywnie zdziwiły mnie koszty modyfikacji – wystarczyło się dobrze wczytać w kilka amerykańskich for. :)
najlepszym przykładem jest chyba turbina pasująca praktycznie plug&play i wytrzymująca 1.2 bara przy cenie rzędu 300 zł. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy