Opony zimowe – rozmiary
Ma niższy profil i jest mniejsza, więc prędkościomierz będzie ci lekko przekłamywał. Ale ktoś tu parę miesięcy temu pisał, że jeździ na takich.
Ale skoro chcesz kupić opony, to czemu nie we właściwym rozmiarze? Nie ma takich?
Ale skoro chcesz kupić opony, to czemu nie we właściwym rozmiarze? Nie ma takich?
Raziel napisał(a):A czy rozważał ktoś z was takie szaleńcze rozwiązanie, jak pozostanie na felgach 18" na zimę?
Czemu uważasz to za szalony pomysł?
Koledzy, nie kombinujcie...
kola maja homologacje zarowno na opony zimowe jak I letnie... Pozostaje kwestia komfortu... obecnie coraz wiecej aut jest przystosowanych do wiekszych kol...
kola maja homologacje zarowno na opony zimowe jak I letnie... Pozostaje kwestia komfortu... obecnie coraz wiecej aut jest przystosowanych do wiekszych kol...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Okej, tylko pytanie, czy zimą, gdzie codziennie pokonuje się trasę 100km, gdzie drogowcy mają bardzo duże problemy z doprowadzeniem jej do ładu w miarę szybkim czasie, nie jest bezpieczniej jeździć na 16?
Moja przyjechała na 18. Na zimę zamówiłem ciemne 16, bo mimo wszystko szkoda mi 18 na okres zimowy. Jednak czasami zastanawiam się, czy może jednak zmienić je na ciemne 18
Moja przyjechała na 18. Na zimę zamówiłem ciemne 16, bo mimo wszystko szkoda mi 18 na okres zimowy. Jednak czasami zastanawiam się, czy może jednak zmienić je na ciemne 18
kkrajewski napisał(a):Raziel napisał(a):A czy rozważał ktoś z was takie szaleńcze rozwiązanie, jak pozostanie na felgach 18" na zimę?
Czemu uważasz to za szalony pomysł?
Takie obawy miałem głównie przed odbiorem swojej Mazdy.
Samochód z fabryki wyjechał na 18" felgach, zrobiłem nim przez ostatnie tygodnie trochę kilometrów i właściwie zdecydowałem się pozostać na 18" felgach na zimę (a na lato zakupię osobny, ciemny zestaw felg 18"). (Nie)stety zimowe opony w rozmiarze 215/45 R18 są dostępne prawie tylko wśród marek premium, więc na jedną oponę trzeba wydać ponad 600 zł:
http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/ ... 215-45-r18
Czy ktoś z was interesował się już konkretnym modelem? Mi najbliżej jest do Bridgestone'a Blizzak LM32 93 V XL, MFS (z rantem ochronnym).
Raziel napisał(a):Czy ktoś z was interesował się już konkretnym modelem?
zapraszam do zapoznanie się z tematem:
viewtopic.php?f=329&t=16077&view=unread#unread
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Raziel napisał(a): (Nie)stety zimowe opony w rozmiarze 215/45 R18 są dostępne prawie tylko wśród marek premium, więc na jedną oponę trzeba wydać ponad 600 zł:
Dlatego właśnie nie ubolewam zbytnio że moja jest na 16-tkach. Przerabiałem to samo z oponami 205/45 R17 w poprzednim aucie. Teraz mam zamiar kupić na zimę stalówki i opony nie koniecznie premium :-P. Zastanawiam się nad Falkenami jakimiś.
Ostatnio edytowano 8 paź 2014, 15:59 przez nexus30, łącznie edytowano 1 raz
Biorąc pod uwagę dopuszczalną masę całkowitą Twojego auta 1815 kg, można łatwo obliczyć, że na jedno koło potrzebna jest nośność nie mniejsza niż: 1815/4=453,75 kg.
Biorąc inny (gorszy) parametr do obliczeń, jakim jest dopuszczalny nacisk na oś przednią równy 960 kg mamy: 960/2=480 kg.
Tabela indeksów nośności opon:
http://www.oponeo.pl/narzedzia/indeks-n ... oCUhnw_wcB
mówi, że indeks 92 odpowiada nośności 630 kg, a indeks 96 – 710 kg. Zatem indeks 92 jest w zupełności wystarczający.
Biorąc inny (gorszy) parametr do obliczeń, jakim jest dopuszczalny nacisk na oś przednią równy 960 kg mamy: 960/2=480 kg.
Tabela indeksów nośności opon:
http://www.oponeo.pl/narzedzia/indeks-n ... oCUhnw_wcB
mówi, że indeks 92 odpowiada nośności 630 kg, a indeks 96 – 710 kg. Zatem indeks 92 jest w zupełności wystarczający.
Również zmieniłem dzisiaj gumy, ale wyłamałem się z fińskiej sekty zakładając UniRoyale MS 77.
Pytanie do Was. Jakie wg was powinno być ciśnienie w gumach na zimę? W FeuVercie nabili mi gumy do 2.2 mimo że Mazda zaleca 2.5, tłumacząc że niższe ciśnienie jest standardem na zimę. Podobno opona lepiej wgryza się w śnieg.
Pytanie do Was. Jakie wg was powinno być ciśnienie w gumach na zimę? W FeuVercie nabili mi gumy do 2.2 mimo że Mazda zaleca 2.5, tłumacząc że niższe ciśnienie jest standardem na zimę. Podobno opona lepiej wgryza się w śnieg.
flazx napisał(a):... nabili mi gumy do 2.2 mimo że Mazda zaleca 2.5, tłumacząc że niższe ciśnienie jest standardem na zimę. Podobno opona lepiej wgryza się w śnieg.
A dlaczego nie 2,3 albo 2,1? Jeśli instrukcja zaleca 2,5 to ma być 2,5 a nie 2,2. To producent, a nie pan od wymiany opon prowadzi badania i wyznacza optymalne ciśnienie w oponach. Opona ma przylegać do podłoża całą szerokością bieżnika, wtedy ma najlepszą przyczepność, nie mówiąc o innych aspektach bezpieczeństwa. Jedyne, co się wgryzie po obniżeniu ciśnienia, to koszty szybszego zużycia opon i wyższego spalania w Twój portfel.
wydziargane na petrowym SGS3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości