1. Te samochodzy nie są ogólnie niskie, ale mają dość długi przedni zwis (czyli np. przy obniżeniach można zaryć)
2. Jak porównuję z różnymi innymi samochodami (próbka nie reprezentatywna), to "dzielność progowa" Mazdy 3 jest największa (nie liczę SUVów)
3. Jeśli chcesz kupić felgi 18", to kup ten rozmiar opon, który przychodzi od producenta, czyli 215/45 – wtedy będziesz miał bardzo podobną średnicę jak przy 16".
4. Ja się bym tym plastikowym elementem nie przejmował, bo on się najwyżej wygnie, a potem wróci na swoje miejsce.
5. Nie można wykluczyć, że masz w okolicy niestandardowe progi (nie odpowiadające rozporządzeniu Ministerstwa Infrastruktury) i masz problem Ja tak chyba mam (chyba – bo się nie mogę zebrać, żeby pomierzyć ten próg ) i niestety problem z niektórymi samochodami. Rozwiązanie – jeździć ostrożnie albo nie jeździć przez te konkretne progi (o ile się da).
Zalecane rozmiary opon i felg
inspire1 napisał(a):Ktoś wyżej pisał że ma w 3 opony 205/55/R16 i o nic nie ociera.
U nas są 205/60/R16 i praktycznie każdy krawężnik czy niektóre progi zwalniające i z przodu obciera (ten pionowy kawałek od nadkola). Myślimy nad zakupem felg 17/18 ale opony w tych "tańszych" rozmiarach to będą 225/45r17 lub 225/40r18, a na nich auto jeszcze bardziej się obniży...
Te auta są tak niskie? Porównując zdjęcia to nie wygląda żeby nasza była obniżona, chociaż co prawda nikt tego nie sprawdzał.
Ale zauważ, że opona 205/55/16 jest mniejsza niż 205/60/16 więc jeśli ona nie obciera to tym bardziej większa nie powinna. Chyba, że porównujemy rożne modele 3.
Inspire1 napisał, że ktoś napisał 205/55 nie obciera a 205/60 obciera ale guma 205/60 jest wyższa o 10 mm od 205/55. To jest nielogiczne.
Chyba, że amory są wytłuczone to wtedy na każdej oponie będzie obcierać.
Chyba, że amory są wytłuczone to wtedy na każdej oponie będzie obcierać.
Witam
Temat ciągle wraca, ale to dobrze. O ile szerokość felgi ma drugorzędne znaczenie, o tyle ET i rozmiar opony już tak, bo to opona ociera. Np. 215/55r16 to prostokąt o wymiarach 215mmx642.90 mm. Zmniejszając ET powodujemy wysunięcie całego koła na zewnątrz o tyle mm o ile zmniejszymy ET. Jeżeli jeszcze poszerzymy oponę to wysuniemy całe koło jeszcze o połowę jej szerokości. Zamienniki uwzględniają rozmiar koła czego muszą ściśle pilnować taksówkarze. Dla przykładu zamiennikiem dla 215/55r16 jest 235/45R17 gdzie średnica koła wynosi 643.30 mm, ale dla zachowania zewnętrznej krawędzi opony musimy zwiększyć ET o 10 mm, bo poszerzyliśmy oponę po 10 mm na stronę, ale może się zdarzyć, że nie będzie obcierać, bo był luz między kołem a rantem wcześniej. Ważnym czynnikiem jest konstrukcja zawieszenia, ponieważ wcześniejsze obliczenia dotyczą zawieszenia dwuwahaczowego. W większości naszych aut tylne zwieszenie składa się z jednego wahacza i w tedy w ramach obciążenia górna część koła z natury oddala się o wewnętrznego rantu podczasobcążenia. Moja propozycja sprawdzenia czy szersza opona będzie obcierać jest taka. Przy obciążonym bagażniku dużym pieskiem (lewarek) podlewarować przednią poprzeczkę. W momencie spotkania na tej samej wysokości rantu błotnika i rantu koła zmierzyć odległość. Będzie to wymiar jaki maksymalnie możemy wsunąć koło na zewnątrz. Pisząc koło mam na myśli zależności o których wspomniałem wcześniej. Powodzenia
Temat ciągle wraca, ale to dobrze. O ile szerokość felgi ma drugorzędne znaczenie, o tyle ET i rozmiar opony już tak, bo to opona ociera. Np. 215/55r16 to prostokąt o wymiarach 215mmx642.90 mm. Zmniejszając ET powodujemy wysunięcie całego koła na zewnątrz o tyle mm o ile zmniejszymy ET. Jeżeli jeszcze poszerzymy oponę to wysuniemy całe koło jeszcze o połowę jej szerokości. Zamienniki uwzględniają rozmiar koła czego muszą ściśle pilnować taksówkarze. Dla przykładu zamiennikiem dla 215/55r16 jest 235/45R17 gdzie średnica koła wynosi 643.30 mm, ale dla zachowania zewnętrznej krawędzi opony musimy zwiększyć ET o 10 mm, bo poszerzyliśmy oponę po 10 mm na stronę, ale może się zdarzyć, że nie będzie obcierać, bo był luz między kołem a rantem wcześniej. Ważnym czynnikiem jest konstrukcja zawieszenia, ponieważ wcześniejsze obliczenia dotyczą zawieszenia dwuwahaczowego. W większości naszych aut tylne zwieszenie składa się z jednego wahacza i w tedy w ramach obciążenia górna część koła z natury oddala się o wewnętrznego rantu podczasobcążenia. Moja propozycja sprawdzenia czy szersza opona będzie obcierać jest taka. Przy obciążonym bagażniku dużym pieskiem (lewarek) podlewarować przednią poprzeczkę. W momencie spotkania na tej samej wysokości rantu błotnika i rantu koła zmierzyć odległość. Będzie to wymiar jaki maksymalnie możemy wsunąć koło na zewnątrz. Pisząc koło mam na myśli zależności o których wspomniałem wcześniej. Powodzenia
RobertPi napisał(a):Inspire1 napisał, że ktoś napisał 205/55 nie obciera a 205/60 obciera ale guma 205/60 jest wyższa o 10 mm od 205/55. To jest nielogiczne.
Chyba, że amory są wytłuczone to wtedy na każdej oponie będzie obcierać.
Nie chodziło mi o obcieranie o nadwozie.
child napisał(a):Tu chyba chodzi o obcieranie np. o progi czy krawężniki, a więc mniejsze koło wpływa na to negatywnie. Odwrotność tego, co zazwyczaj mamy na myśli mówiąc o obcieraniu
Dokładnie, chodzi o krawężniki/progi, auto jeździ po Warszawie i trzeba się mocno pilnować przy parkowaniu... W żadnym z aut nie spotkałem się z takim problemem jak w tym, mam nawet sportowego nissana który jest obniżony ponad 8cm względem serii i nigdy nim nie zaczepiłem o krawężniki w tych miejscach co mazda... W zasadzie to obciera ten kawałek pionowej ścianki nadkola przedniego wystający w stronę ziemi, jeżeli nie rozwiąże tego poprzez felgi/opony to po prostu go obetnę, bo z tego co zauważyłem to na zdjęciach różnych 3 ~połowa go nie ma.
- Od: 24 cze 2022, 13:19
- Posty: 4
Kawałek pionowej ścianki nadkola przed kołem? Jeśli tak to faktycznie nie wszystkie auta mają tę plastikową osłonkę. Nie wiem co ona faktycznie daje ale ja mam i w BK też była. Podobnie "osłona" zderzaka. Też jest odstająca listwa. Większość też zresztą nie ma chlapaczy za kołami. Ja sobie dołożyłem.
Mam też inne wytłumaczenie tego tematu. Widocznie Mazda ma większy przedni zwis i stąd kąt natarcia jest mniejszy niż w innych autach.
Ja mam fabryczne opony i felgi 16" i do tej pory nie udało mi się otrzeć jakiegokolwiek progu czy krawężnika przy wjeżdżaniu na chodnik.
Osobnym tematem jest "zawieszania" zderzaka na krawężniku przy prostopadłym dojeżdżaniu. Tu dużo zależy od wysokości krawężnika ale taki sam problem miałem w BK, i10 czy teraz Mitsubishi.
Mam też inne wytłumaczenie tego tematu. Widocznie Mazda ma większy przedni zwis i stąd kąt natarcia jest mniejszy niż w innych autach.
Ja mam fabryczne opony i felgi 16" i do tej pory nie udało mi się otrzeć jakiegokolwiek progu czy krawężnika przy wjeżdżaniu na chodnik.
Osobnym tematem jest "zawieszania" zderzaka na krawężniku przy prostopadłym dojeżdżaniu. Tu dużo zależy od wysokości krawężnika ale taki sam problem miałem w BK, i10 czy teraz Mitsubishi.
Panowie ma może ktoś z Was takie felgi (link) u siebie? Nie chcę ryzykować dlatego chciałbym zobaczyć przed zakupem jak to wygląda na samochodzie. Póki co mam 16 cali i zdecydowałem, że pójdę jednak w 17 a nie 18 cali. Pozdrawiam
https://allegro.pl/oferta/alufelgi-5x11 ... 2412486495
https://allegro.pl/oferta/alufelgi-5x11 ... 2412486495
- Od: 1 sie 2022, 19:37
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 2014 – 1.5 SKYACTIV-G 100KM SkyENERGY
Cześć,
Postanowiłem trochę odgrzebać ten temat, ponieważ planuje zmiany w swojej M3 BN.
Fajnie, jakby wypowiedział się ktoś, kto miał do czynienia z taką modyfikacją.
Chciałbym wymienić felgi z 16" na 18" (fabryczne, ET50) z oponami 215/45R18 i założyć sprężyny Eibach -30mm.
Zostaje przy takiej zmianie rozmiaru felgi i obniżeniu zawieszenia jeszcze jakiś zapas dla ET jeśli decydowałbym się na coś bliżej krawędzi nadwozia (np. ET45)?
Czy w tej konfiguracji uda się uniknąć jakichkolwiek tarć między kołem a nadkolami?
Z góry dzięki za odpowiedź!
Postanowiłem trochę odgrzebać ten temat, ponieważ planuje zmiany w swojej M3 BN.
Fajnie, jakby wypowiedział się ktoś, kto miał do czynienia z taką modyfikacją.
Chciałbym wymienić felgi z 16" na 18" (fabryczne, ET50) z oponami 215/45R18 i założyć sprężyny Eibach -30mm.
Zostaje przy takiej zmianie rozmiaru felgi i obniżeniu zawieszenia jeszcze jakiś zapas dla ET jeśli decydowałbym się na coś bliżej krawędzi nadwozia (np. ET45)?
Czy w tej konfiguracji uda się uniknąć jakichkolwiek tarć między kołem a nadkolami?
Z góry dzięki za odpowiedź!
Ja mam Eibachy, oryginalne felgi, do tego dystanse (chyba) 15mm + opony 225/45/18.
No i tył wymagał delikatnego podgięcia rantów, więc u Ciebie nie będzie żadnych problemów nawet z felgami ET40
No i tył wymagał delikatnego podgięcia rantów, więc u Ciebie nie będzie żadnych problemów nawet z felgami ET40
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości