skrzynia automatyczna – opinie i użytkowanie
Ja używam, w niczym nie przeszkadza, skrzyni raczej nie psuje ( podobno jest to jakiś roziwązane że ciśnienie oleju nie spada ) , dodatkowo jak lekko hamujesz na koncu to silnik sie nie wyłączy. Co ktor lubi ale dla mnie bardzo ok – mam już 50k i nigdy nie wyłączałem i-stop'a.
Ja też mam 50k przebiegu i chociaż przez parę miesięcy namiętnie wyłączałem i-Stop tak teraz mi się znudziło i jeżdżę z nim cały czas. Nic się nie dzieje chociaż już raz rozładowałem aku do zera przez podsufitową lampkę zostawioną na parę dni.
mam pytanie
czy na wolnych obrotach w konfiguracji 2.0 benzyna z automatem nie wibruje u was silnik ?
u mnie zaobserwowałem drgania całego silnika nie są mocne ale wyczuwalne
na wolnych obrotach w środku samochodu odczuwam co jakiś czas przenoszone wibracje
zajrzałem pod maskę i silnik na wolnych obrotach trochę się trzęsie ( po rozgrzaniu i przejechaniu paru
kilometrów )
drgania są wyczuwalne przy wyłączonej klimatyzacji, skrzynia w pozycji P
czy na wolnych obrotach w konfiguracji 2.0 benzyna z automatem nie wibruje u was silnik ?
u mnie zaobserwowałem drgania całego silnika nie są mocne ale wyczuwalne
na wolnych obrotach w środku samochodu odczuwam co jakiś czas przenoszone wibracje
zajrzałem pod maskę i silnik na wolnych obrotach trochę się trzęsie ( po rozgrzaniu i przejechaniu paru
kilometrów )
drgania są wyczuwalne przy wyłączonej klimatyzacji, skrzynia w pozycji P
Przecież napisał, że przy wyłączonej klimatyzacji
Co do pytania – czy masz to zawsze? Mi się też to zdarza (w manualu), ale w specyficznych warunkach – nie od razu, tylko właśnie po paru kilometrach. Z tego, co kojarzę, inni też to mieli.
Co do pytania – czy masz to zawsze? Mi się też to zdarza (w manualu), ale w specyficznych warunkach – nie od razu, tylko właśnie po paru kilometrach. Z tego, co kojarzę, inni też to mieli.
jak poczułem te wibracje zajrzałem pod maskę
i silnik wibruje, tak trzęsie się
na moje, benzyna nie powinna tak chodzić
obejrzałem parę filmików na youtubie i chyba chodzi normalnie jednak
i silnik wibruje, tak trzęsie się
na moje, benzyna nie powinna tak chodzić
obejrzałem parę filmików na youtubie i chyba chodzi normalnie jednak
Wg mnie wszystkiemu winne niskie obroty biegu jałowego – "ekologia".
Za to dla mnie zestawienie silnika zdławionego do 120km ze skrzynią, która przy dynamicznej jeździe przerzuca biegi przy 6500rpm to partactwo na całej linii. O trybie sport lepiej nie mówić...
Automat powinien być tylko do 165km albo też skrzynia przy 120km powinna być inaczej zestrojona i np. przerzucać biegi przy 5000rpm.
Za to dla mnie zestawienie silnika zdławionego do 120km ze skrzynią, która przy dynamicznej jeździe przerzuca biegi przy 6500rpm to partactwo na całej linii. O trybie sport lepiej nie mówić...
Automat powinien być tylko do 165km albo też skrzynia przy 120km powinna być inaczej zestrojona i np. przerzucać biegi przy 5000rpm.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):Wg mnie wszystkiemu winne niskie obroty biegu jałowego – "ekologia".
Chyba nie, u mnie też występuje ten problem i nawet wtedy, gdy jeszcze obroty są podniesione przez "ssanie". Po prostu wystarczy jedno użycie i-Stop i po ponownym uruchomieniu silnik się trzęsie, niezależnie czy ma 600 rpm czy 900.
ja mam pytanie jedno przy jeździe samochodem z automatem
jeżeli zdarzy się że jadę sobie na biegu D i mam do pokonania jakieś nierówności i może mnie bujnąć
do tyłu delikatnie czy to mocno szkodzi skrzyni ?
jeżeli zdarzy się że jadę sobie na biegu D i mam do pokonania jakieś nierówności i może mnie bujnąć
do tyłu delikatnie czy to mocno szkodzi skrzyni ?
krzysiek6162 napisał(a):ja mam pytanie jedno przy jeździe samochodem z automatem
jeżeli zdarzy się że jadę sobie na biegu D i mam do pokonania jakieś nierówności i może mnie bujnąć
do tyłu delikatnie czy to mocno szkodzi skrzyni ?
Nie jest to wskazane dla skrzyni automatycznych – przy czym wpływ będzie miało jeśli takie akcję będą się powtarzały często.
Dopisano 19 wrz 2018, 18:17:
darrecki napisał(a):Wg mnie wszystkiemu winne niskie obroty biegu jałowego – "ekologia".
Za to dla mnie zestawienie silnika zdławionego do 120km ze skrzynią, która przy dynamicznej jeździe przerzuca biegi przy 6500rpm to partactwo na całej linii. O trybie sport lepiej nie mówić...
Automat powinien być tylko do 165km albo też skrzynia przy 120km powinna być inaczej zestrojona i np. przerzucać biegi przy 5000rpm.
U mnie aż tak wysoko nie jest, ale też mam podobny pogląd, że w niektórych przypadkach niepotrzebnie jest skrzynia jest tak piłowana. Przykład, jadę na tempomacie, ustawiony na 120, małe zwolnienie do 105 i następnie powrót do zaplanowanej prędkości 120 i skrzynia wchodzi na 3-4 sekundy na 4-4,5 tys obrotów. Darrecki masz może wiedzę, czy skrzynie w 120 to są te same co w 165? Próbowałem to ustalić i tak na 90% to ta sama ale 100% pewności nie mam. Zastanawiam się, czy nie ściągnąć tej blokady i na ile odczuję "nową wersję"
Po tym temacie o drganiach zauważyłem dzisiaj, że u mnie drgania przenoszą się ze skrzyni. Na postoju po włączeniu biegu D wyraźnie wibruje skrzynia i te drgania przenoszone są na ramę. Samochód ma przejechane 13 000 km. Efekt ten zauważyłem niedawno i nie jest od nowości, Tak jakby skrzynia pracowała mniej kulturalnie.
krzysiek6162 napisał(a):mam pytanie
czy na wolnych obrotach w konfiguracji 2.0 benzyna z automatem nie wibruje u was silnik ?
u mnie zaobserwowałem drgania całego silnika nie są mocne ale wyczuwalne
na wolnych obrotach w środku samochodu odczuwam co jakiś czas przenoszone wibracje
zajrzałem pod maskę i silnik na wolnych obrotach trochę się trzęsie ( po rozgrzaniu i przejechaniu paru
kilometrów )
drgania są wyczuwalne przy wyłączonej klimatyzacji, skrzynia w pozycji P
Przy okazji montażu Car android/apple, dałem samochód do sprawdzenia na gwarancji:
– niemetaliczne stuki w przednim zawieszeniu w niektórych nierównościach,
– oderwane mocowanie tapicerki fotela kierowcy
– pojawienie się wibracji przy D i R. Spec, który przyjmował samochód mówi, że to chyba niemożliwe i że możliwe, że nie zwróciłem uwagi na to przy jeździe testowej Ja do niego mówię, że wiem jak chodził po zakupie a jak kilka miesięcy po....wibracje pojawiły się jakieś 3 tyg temu. Wsiadł do samochodu, przełączył kilka razy wajchę skrzyni i zaskoczony mówi, faktycznie mocno wibruje. Ale to jakby silnik raczej a nie skrzynia, Sam jestem ciekaw. Niemniej takie akcie w samochodzie o przebiegu ledwo powyżej 10 tys km są dla mnie dość dziwne. Przy okazji jechałem dzisiaj służbowym – Lagunką i faktycznie muszę ze smutkiem przyznać, wyciszenie naszych Mazd przy prędkościach autostradowych to jakaś żenada
piotear napisał(a):Mocowanie tapicerki miales oderwane z tylu fotela na oparciu ?
Nie – pod spodem fotela jest takie mocowanie na drucie Ono po prostu się wypięło i latał sobie materiał i dodatkowo końcówkę siedziska można było podnosić do góry – ale już ok
Ja mam oderwane mocowanie siedziska po stronie kierowcy i pasażera chyba od początku. Naprawa polegała na jakimś wciśnięciu, doklejeniu czy wymianie?
Próbowałem sam to włożyć, ale nie trzymało się.
Może jednak wybiorę się z tym.
Próbowałem sam to włożyć, ale nie trzymało się.
Może jednak wybiorę się z tym.
K_o_n_r_a_d napisał(a):Ja mam oderwane mocowanie siedziska po stronie kierowcy i pasażera chyba od początku. Naprawa polegała na jakimś wciśnięciu, doklejeniu czy wymianie?
Próbowałem sam to włożyć, ale nie trzymało się.
Może jednak wybiorę się z tym.
Konrad naprawa polegała na wciśnięciu jakiegoś pręta w odpowiednie miejsce. Na tym pręcie była nawinięta końcówka szmatki od tapicerki
Dopisano 20 paź 2018, 17:51:
yaroaig napisał(a):Po tym temacie o drganiach zauważyłem dzisiaj, że u mnie drgania przenoszą się ze skrzyni. Na postoju po włączeniu biegu D wyraźnie wibruje skrzynia i te drgania przenoszone są na ramę. Samochód ma przejechane 13 000 km. Efekt ten zauważyłem niedawno i nie jest od nowości, Tak jakby skrzynia pracowała mniej kulturalnie.
Cóż, ktoś napisał, że drgania są wynikiem ustawienia biegu jałowego na niskich obrotach. Nie jest to wina skrzyni jak wcześniej sądziłem. Ewidentnie, w pozycji D lub R i przy hamulcu, karoseria (nie zawsze) zaczyna wpadać w wibracje – odczyt z obrotomierza – ok 500-550 obrotów. To samo się dzieje, podczas bardzo powolnej jazdy (przy hamowaniu), u mnie jest takie przejście poniżej 700 obrotów gdzie właśnie zaczynają się wibracje. Chyba się nie z tym nic zrobić – poza ewidentnym grzebaniem w ustawieniach elektroniki.
Witam
Dziwna sytuacja, wczoraj jadąc na trasie, prędkość około 140 wcisnąłem gaz w podłogę, żeby zmieścić się przed tira przed zjazdem. Mazda zrzuciła 1/2 biegi i poczułem ogromne szarpnięcie, aż pasażerowie się zapytali co to było. Pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło, chociaż wcześniej wydawało mi się, że mocno szarpie przy zmianie z 2 na 3 bieg, ale nie ustaliłem tego na pewno. Pytanie do kolegów z automatem: mieliście taką sytuację? Podejrzewam, że nie jest to coś, co powinno się zdarzyć i lekko mnie to zmartwiło. Nie ma sensu bić do ASO jeśli nie jestem w stanie odtworzyć tej sytuacji, bo nic mi nie pomogą. Auto nadal na gwarancji, BN, 2.0 @ 120KM, 2017r, przebieg 21k
Dziwna sytuacja, wczoraj jadąc na trasie, prędkość około 140 wcisnąłem gaz w podłogę, żeby zmieścić się przed tira przed zjazdem. Mazda zrzuciła 1/2 biegi i poczułem ogromne szarpnięcie, aż pasażerowie się zapytali co to było. Pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło, chociaż wcześniej wydawało mi się, że mocno szarpie przy zmianie z 2 na 3 bieg, ale nie ustaliłem tego na pewno. Pytanie do kolegów z automatem: mieliście taką sytuację? Podejrzewam, że nie jest to coś, co powinno się zdarzyć i lekko mnie to zmartwiło. Nie ma sensu bić do ASO jeśli nie jestem w stanie odtworzyć tej sytuacji, bo nic mi nie pomogą. Auto nadal na gwarancji, BN, 2.0 @ 120KM, 2017r, przebieg 21k
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości