Dźwięk przy zmianie biegów
Strona 1 z 1
Od niedawna posiadam nową trójeczkę. Zauważyłem jedną rzecz, mianowicie prawie zawsze słychać stuki w momencie zmiany biegów (najbardziej z 1-2, 2-3). Na postoju skrzynia jest w zasadzie bezgłośna, natomiast w czasie jazdy ewidentnie dochodzi dźwięk "stuku" do kabiny. Stuki są też niezależne od poziomu rozgrzania silnika. W sumie olałbym temat ale mam porównanie do mojej starej 6stki gdzie nic nie słychać przy zmianie biegów (albo naprawdę trzeba wytężyć słuch ). Też tak macie? Może kwestia dotarcia?
Mamy dwie sytuacje w dziale... Dotyczyło to jedynki (poprawienie cięgien) i trójki – czwórki (docieranie się skrzyni)... Jeżeli tamte tematy czytałeś i uważasz, że to nie jest to... To:
Zgłaszaj, nie czekaj...
Przykład od sąsiadów Mazda6 GJ:
viewtopic.php?f=416&t=169022
Zgłaszaj, nie czekaj...
Przykład od sąsiadów Mazda6 GJ:
viewtopic.php?f=416&t=169022
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Nie no, mi żaden bieg nie wyskakuje... Biegi też wchodzą dość płynnie (no może raz się zdarzyło, że 1 nie wrzuciłem albo 4 nie "dociągnąłem"). Po prostu słychać (przy wyłączonym radiu) jakby głuche stuknięcie podczas zmiany biegów/wysprzęglania. Co ciekawe nie zawsze się to dzieje. Nie chcę też siać paniki i z pierdołami jeździć od razu do dealera, dlatego pytam czy może u innych coś podobnego występuje.
[edit] Specjalnie przejechałem się teraz parę km często zmieniając biegi i nasłuchując pracy skrzyni i sprzęgła. Odgłos teraz jakby się wyciszył i wiązałbym go chyba bardziej z samym sprzęgłem (w momencie jego puszczania). Sam nie wiem, pojeżdżę trochę i jak będzie to nawracać to uderzę do dealera. Może to moje czułe ucho za dużo wychwytuje albo przesiadka z szóstki daje takie wrażenie... Poza tym auto świetnie się prowadzi
[edit] Specjalnie przejechałem się teraz parę km często zmieniając biegi i nasłuchując pracy skrzyni i sprzęgła. Odgłos teraz jakby się wyciszył i wiązałbym go chyba bardziej z samym sprzęgłem (w momencie jego puszczania). Sam nie wiem, pojeżdżę trochę i jak będzie to nawracać to uderzę do dealera. Może to moje czułe ucho za dużo wychwytuje albo przesiadka z szóstki daje takie wrażenie... Poza tym auto świetnie się prowadzi
Dokładnie, coś w stylu "chrupnięcia" ewentualnie "puknięcia" – trudno ten dźwięk nazwać Może tak ma być, w sumie każdy samochód wydaje z siebie różne dodatkowe dźwięki przy korzystaniu z różnych jego funkcji. Dotychczas jeździłem używanymi, więc tu jakby oczekiwania słuchowe są wyższe
[edit] Po drodze z pracy wpadłem do dealera, przejechał się ze mną i prawie nic nie usłyszał. Piszę "prawie" bo jakiś stuk był mu raz słyszalny ale uznał to za normalne (podobno w demówce stuka dużo bardziej ). Czyżby ten typ tak miał?
[edit2] Te stuki/puki nie dają mi spokoju, poza nimi wszystko pięknie chodzi. Mam prośbę, czy ktoś z posiadaczy nowej trójki mógłby sprawdzić czy przy wolnej osiedlowej jeździe, mając otwarte okno (przy zamkniętym oknie bardzo trudno je usłyszeć) i zmieniając biegi pomiędzy 1/2/3 słychać wyraźne stuki/puknięcia czy też nie wiem jak to nazwać, pracę skrzyni (może synchronizatory)?
[edit] Po drodze z pracy wpadłem do dealera, przejechał się ze mną i prawie nic nie usłyszał. Piszę "prawie" bo jakiś stuk był mu raz słyszalny ale uznał to za normalne (podobno w demówce stuka dużo bardziej ). Czyżby ten typ tak miał?
[edit2] Te stuki/puki nie dają mi spokoju, poza nimi wszystko pięknie chodzi. Mam prośbę, czy ktoś z posiadaczy nowej trójki mógłby sprawdzić czy przy wolnej osiedlowej jeździe, mając otwarte okno (przy zamkniętym oknie bardzo trudno je usłyszeć) i zmieniając biegi pomiędzy 1/2/3 słychać wyraźne stuki/puknięcia czy też nie wiem jak to nazwać, pracę skrzyni (może synchronizatory)?
waxain napisał(a):Mam prośbę, czy ktoś z posiadaczy nowej trójki mógłby sprawdzić czy przy wolnej osiedlowej jeździe, mając otwarte okno (przy zamkniętym oknie bardzo trudno je usłyszeć) i zmieniając biegi pomiędzy 1/2/3 słychać wyraźne stuki/puknięcia czy też nie wiem jak to nazwać, pracę skrzyni (może synchronizatory)?
Wczoraj kręciłem się nieco po osiedlu z otwartą szybą i wyraźnie słyszałem stuknięcie przy puszczaniu sprzęgła. Jednorazowy stuk jakby patelnia uderzała o drugą patelnię a pomiędzy nimi kawałek szmaty . Po prostu głuchy cichy stuk, niesłyszalny z samochodu.
Uderzać do ASO z tym ?
Świetnie opisałeś ten dźwięk – dokładnie tak go słyszę Ja byłem z tym w ASO, dealer stwierdził, że to normalne odgłosy przy pracy sprzęgła/skrzyni. Mam jednak co do tego wątpliwości, tym bardziej, że w starej 6tce takich dźwięków nie słyszę.
Faktycznie słychać je tylko z zewnątrz auta, więc nie jest to jakieś bardzo upierdliwe, przy wysprzęglaniu i zmianie biegów 1/2/3 na nieco wyższych obrotach odgłos "stuku" jakby milknie (albo po prostu "ginie" wśród głośniejszej pracy silnika).
Faktycznie słychać je tylko z zewnątrz auta, więc nie jest to jakieś bardzo upierdliwe, przy wysprzęglaniu i zmianie biegów 1/2/3 na nieco wyższych obrotach odgłos "stuku" jakby milknie (albo po prostu "ginie" wśród głośniejszej pracy silnika).
U mnie to samo, głównie przy przejściu z 1 na 2. Dodatkowo "czuję to" na drążku zmiany biegów. Przy zmianie czuję jakby dodatkowy opór. Nie ma znaczenia, czy przełączam szybko czy wolno, na małej prędkości, czy na dużej. Na razie jeszcze czekam, ale wkurza mnie to niemiłosiernie. Ogólnie ze skrzynią biegów to Mazda się nie popisała.
No ogólnie to się nie popisała, aczkolwiek ten dźwięk miałem też w BK, a tam skrzynia chodziła elegancko (również po 110kkm, a jeździłem od nowości). Więc raczej bym się nie przejmował.
W ostatnim czasie słyszę u siebie dziwny, cichy dźwięk, przy powolnym wciskaniu lub puszczaniu sprzęgła. Dzieje się tak podczas puszczania sprzęgła i ruszania z jedynki, bądź też cofania. Raczej nie przypomina to skrzypnięcia ani trzeszczenia, a bardzo delikatny odgłos, jakby dmuchania w szyjkę pustej butelki Czy ktoś zauważył u siebie coś podobnego? Jakieś sugestie
U mnie przy zmianie biegów na drążku zmiany czuje jakby,, luz,, tzn wrzuce np 3 bieg i trzymam ręką dalej lewarek i tak jakby był luz między wrzuceniem biegu a zaskoczeniem go. Lekkie szarpniecie. Co to może być.?dodam iż mam gwarancję jeszcze 2 lata na auto więc czy w ramach gwarancji to zrobią? Przyznam szczerze że usterki rocznego auta mnie zaskakują i wiem jedno. To ostatnia moja mazda 3 bo w 12 letnim accordzie nie mam takich przebojów jakie tu mam przy przebiegu 18tys kmMinor napisał(a):U mnie to samo, głównie przy przejściu z 1 na 2. Dodatkowo "czuję to" na drążku zmiany biegów. Przy zmianie czuję jakby dodatkowy opór. Nie ma znaczenia, czy przełączam szybko czy wolno, na małej prędkości, czy na dużej. Na razie jeszcze czekam, ale wkurza mnie to niemiłosiernie. Ogólnie ze skrzynią biegów to Mazda się nie popisała.
Porównywanie aut z innych klas to pomyłka.Niższe klasy mają prawo mieć jakieś coś bo mazda 3 jest sporo tańsza od accorda.Zgłoś przy przeglądzie i tyle.Może mazdy na rynek pl są gorzej poskładane albo nie nadążali z montażem Córka jeździ 16r 2.0b 165KM z usa i takich problemów nie zauważyłem a miałem ostatnio okazję zrobić nią 220km.Zaskoczyło mnie spalanie,przy dystrybutorze 6.7l.
to jest wersja na niemcy, z produkcją w Meksyku. 165km z 2018r. Jak na ten rocznik to ma duuuzo więcej mankamentów niż mój accord z 2007rafik85 napisał(a):Porównywanie aut z innych klas to pomyłka.Niższe klasy mają prawo mieć jakieś coś bo mazda 3 jest sporo tańsza od accorda.Zgłoś przy przeglądzie i tyle.Może mazdy na rynek pl są gorzej poskładane albo nie nadążali z montażem Córka jeździ 16r 2.0b 165KM z usa i takich problemów nie zauważyłem a miałem ostatnio okazję zrobić nią 220km.Zaskoczyło mnie spalanie,przy dystrybutorze 6.7l.
Czy komuś udało się zdiagnozować te dziwne stuki przy zmianie biegów?
Na forum jest sporo opisów z różnymi objawami . Ale recept na rozwiązanie problemów niewiele . Często opisywanym objawem było jedno stuknięcie podczas ruszania. Diagnozą było uzbrajanie się ABS-u.
U mnie objawia się chyba inaczej niż w pozostałych przypadkach. Słyszę metaliczne stuknięcia przy puszczaniu sprzęgła. Objawia się to na niskich biegach: 1 i 2. Zawsze musi być wrzucony bieg – na luzie nic nie słychać. Jeżeli puszczam bardzo powoli, to słychać nawet kilka stuknięć . Odnoszę wrażenie, że te dźwięki przypominają jakby przeskakującą sprężynę.
Pacjent to Mazda 3 BM z 2016 z przebiegiem 80K.
Na forum jest sporo opisów z różnymi objawami . Ale recept na rozwiązanie problemów niewiele . Często opisywanym objawem było jedno stuknięcie podczas ruszania. Diagnozą było uzbrajanie się ABS-u.
U mnie objawia się chyba inaczej niż w pozostałych przypadkach. Słyszę metaliczne stuknięcia przy puszczaniu sprzęgła. Objawia się to na niskich biegach: 1 i 2. Zawsze musi być wrzucony bieg – na luzie nic nie słychać. Jeżeli puszczam bardzo powoli, to słychać nawet kilka stuknięć . Odnoszę wrażenie, że te dźwięki przypominają jakby przeskakującą sprężynę.
Pacjent to Mazda 3 BM z 2016 z przebiegiem 80K.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości