Błąd P0234-FF-(PCM) oraz P0421-FF-(PCM)
Strona 1 z 1
Witam serdecznie mam problem z moim cx-7 2007r .Zaświecił mi się check błąd P0234-FF-(PCM) Stan nadmiernego ciśnienia turbosprężarki doładowującej oraz P0421-FF-(PCM) Skuteczność katalizatora przy kolektorze wydechowym poniżej wartości progowej( 1 rząd cylindrów).Jestem pierwszym właścicielem przebieg zaledwie 54.000km . Macie jakiś pomysł co to może być? mazda jeżdzi normalnie chciałbym jeszcze dodać iż ten sam problem mam w toyota rav 4 benzyna tankowane tylko 98VERVA) pozdrawiam
-
sargon
Instrukcja mówi:
P0234
POSSIBLE CAUSE
• Wastegate control solenoid valve malfunction
• Vacuum hose looseness or damage
• Improper installation of the vacuum hose
P0421
POSSIBLE CAUSE
• TWC deterioration or malfunction
• Exhaust gas leakage
• Loose front HO2S
• Loose rear HO2S
• PCM malfunction
P0234
POSSIBLE CAUSE
• Wastegate control solenoid valve malfunction
• Vacuum hose looseness or damage
• Improper installation of the vacuum hose
P0421
POSSIBLE CAUSE
• TWC deterioration or malfunction
• Exhaust gas leakage
• Loose front HO2S
• Loose rear HO2S
• PCM malfunction
P0234
Przy turbinie masz elektrozawór sterujący wastegate przy pomocy podciśnienia. To trzeba sprawdzić oraz przewody podciśnienia.
P0421
Trzeba sprawdzić katalizator, szczelność układu wydechowego, sondy lambda, awaria sterownika
Czy sprawdzałeś ile masz doładowania?
Przy turbinie masz elektrozawór sterujący wastegate przy pomocy podciśnienia. To trzeba sprawdzić oraz przewody podciśnienia.
P0421
Trzeba sprawdzić katalizator, szczelność układu wydechowego, sondy lambda, awaria sterownika
Czy sprawdzałeś ile masz doładowania?
Witam. Bardzo dziękuje za pomoc Byłem w serwisie mazdy oraz dwóch niezależnych serwisach gdzie podłączyli pod komputer i wyskoczyły takie błędy , nic więcej nie robiłem w tym kierunku.
Proponujesz żeby zacząć od sprawdzenia ciśnienia doładowania? zastanawia mnie dlaczego mam ten sam problem w toyocie rav 4 benz bez turbo przebieg 90.000km ? może paliwo uszkodziło sondy lambda? po wykasowaniu błędów mogę przejechać 100-200 kilometrów i nie świeci . Mazda ma 52.000km przebiegu silnik chodzi bardzo dobrze spalanie w normie . Dziękuje raz jeszcze za każdą informacje
Proponujesz żeby zacząć od sprawdzenia ciśnienia doładowania? zastanawia mnie dlaczego mam ten sam problem w toyocie rav 4 benz bez turbo przebieg 90.000km ? może paliwo uszkodziło sondy lambda? po wykasowaniu błędów mogę przejechać 100-200 kilometrów i nie świeci . Mazda ma 52.000km przebiegu silnik chodzi bardzo dobrze spalanie w normie . Dziękuje raz jeszcze za każdą informacje
-
sargon
Witam Panowie- potrzebuję pomocy, bo pomysłów brak, a problem pozostaje.
Od zakupu samochodu (CX-7 2.3t 2011r, Pl) wyświetla mi się błąd P0421. Jestem po wymianie sond, sprawdzeniu katalizatora oraz czyszczeniu przepustnicy i przepływki. W międzyczasie regeneracja turbiny – błąd wciąż wraca i nie wiem jak się go pozbyć Jedyne co ewentualnie może być wyczuwalnym problemem, to delikatne drżenie (stałe) silnika na wolnych obrotach- poza tym nie widzę żadnych, niepokojących objawów.
Spotkałem się z opinią, że wystarczy w ECU rozszerzyć zakres dopuszczalnych odczytów- pytanie, czy zrobię to gdzieś poza Wa-wą?
Od zakupu samochodu (CX-7 2.3t 2011r, Pl) wyświetla mi się błąd P0421. Jestem po wymianie sond, sprawdzeniu katalizatora oraz czyszczeniu przepustnicy i przepływki. W międzyczasie regeneracja turbiny – błąd wciąż wraca i nie wiem jak się go pozbyć Jedyne co ewentualnie może być wyczuwalnym problemem, to delikatne drżenie (stałe) silnika na wolnych obrotach- poza tym nie widzę żadnych, niepokojących objawów.
Spotkałem się z opinią, że wystarczy w ECU rozszerzyć zakres dopuszczalnych odczytów- pytanie, czy zrobię to gdzieś poza Wa-wą?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9