Ty umiesz czytać domin1979 ?
Widzę, że chciałeś błysnąć i pochwalić się, że znalazłeś w TSB coś co zawiera słowo "wariator". Ale o co chodziło koledze to chyba nie bardzo zaczaiłeś...
W moim pierwszym poście (przeczytaj ze 100 razy – może zrozumiesz) napisałem wyraźnie:
Raff75 napisał(a):Myślę, że problem z reguły spowodowany jest luźnym łańcuchem. Teoretycznie jest możliwe, że to wariator ale zważywszy na fakt, że to kawał toczonego metalu wydaje mi się to mało prawdopodobne.
A Ty wyjeżdżasz, że:
domin1979 napisał(a):A praktycznie biorąc pod uwagę, że mazda wypuściła na to TSB to jest wysoce prawdopodobne
Więc łaskawie próbowałem Ci wytłumaczyć:
Raff75 napisał(a): I co z tego ? To dotyczy dźwięku przy zapalaniu a nie "klekotania" podczas pracy. A taki problem – jak rozumiem – ma kolega. Jakoś nie wydaje mi się, aby wariator mógł regularnie "klekotać". Dlatego radzę zając się przede wszystkim napięciem łańcucha. Chyba, że przy odpalaniu słyszalny jest owy "ticking noise" – wtedy zgodnie z sugestią serwisu do wymiany pójdzie i wariator.
Nie wiem – piszę po chińsku czy jak ? Przecież powyżej napisałem wyraźnie, że z przywoływanego przez Ciebie TSB nic nie wynika skoro dotyczy ono dźwięku przy zapalaniu a nie "klekotania" podczas pracy. Od pierwszego postu twierdzę, że to łańcuch a nie wariator – tak jak napisałem powyżej nie sądzę, aby wariator mógł regularnie (czyli podczas pracy silnika) klekotać. Napisałem również chyba wystarczająco jasno, że jeśli przy odpalaniu słychać niepokojący dźwięk to wtedy trzeba wymienić wariator (o takich objawach, a nie o "klekotaniu" mówi TSB).
Podsumowując – żebyś zrozumiał:
1. Regularny klekot podczas pracy to łańcuch (taki problem ma kolega)
2. Dżwięk przy rozruchu (ja osobiście nazwałbym to "szarpnięciem") to wariator (ten problem opisuje TSB)
3. Jak nie rozumiesz o czym ktoś pisze to go głupio nie wtrącaj swoich trzech groszy
Wracając do meritum:
Jancio, czy daje się czasami odczuć lekkie szarpanie podczas jazdy ?