Strona 1 z 7

Chiptuning silnika L3-VDT

PostNapisane: 26 sty 2010, 22:27
przez Pozi
witam

Zamierzam zrobić chip tuning w firmie 44tuning, którzy oferują specjalny program do Naszych mazd. Po wstępnej rozmowie brzmi to obiecująco. Ponieważ moja mazda nie sprawuje się jakby miała 244 hp( w rozmowie przedstawiciele tej firmy mówił , że trafiają im się wersje z USA, które na hamowni maja wynik nawet 200hp!!) a i spalanie nie jest małe – srednio 15-16 litrów, czasami nawet więcej postanowiłem coś z tym zrobić.
Może ktoś z Was ma doświadczenie z tą firmą lub z inną, która oferuje podobną usługę do CX-7.
Ja jestem z lublina i jeżeli zdecyduje się na 44tuning to będzie to w ich oddziale w Jabłonnej koło Warszawy. Cena to niecałe 4 tys zł.
Może ktoś się chce dołączyć wtedy myślę że moglibyśmy trochę zejsc z ceny:)

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie

PostNapisane: 26 sty 2010, 23:09
przez Globy
a) Poprawiłem temat Twojego wątku na zgodny z FAQ forum, dodając informacje o modelu, wersji silnikowej i roczniku. Następnym razem stosuj się proszę do zaleceń, by inni Forumowicze łatwiej identyfikowali Twoje problemy <usmiech> W innym wypadku po 24h od publikacji wątek wyląduje w Koszu.

b) 15-16 litrów na "setkę" to normalka przy miejskiej jeździe i jak na turbo o takiej masie.

c) Przejrzyj wątek o 6 MPS i zapytaj o opinie oraz dokonania tej firmy.

Re: Chip tuning silnika 2.3 w firmie 44tuning – może ktoś ch

PostNapisane: 26 sty 2010, 23:40
przez ztarap
Pozi napisał(a):witam

Zamierzam zrobić chip tuning w firmie 44tuning, którzy oferują specjalny program do Naszych mazd. Po wstępnej rozmowie brzmi to obiecująco. Ponieważ moja mazda nie sprawuje się jakby miała 244 hp( w rozmowie przedstawiciele tej firmy mówił , że trafiają im się wersje z USA, które na hamowni maja wynik nawet 200hp!!) a i spalanie nie jest małe – srednio 15-16 litrów, czasami nawet więcej postanowiłem coś z tym zrobić.
Może ktoś z Was ma doświadczenie z tą firmą lub z inną, która oferuje podobną usługę do CX-7.
Ja jestem z lublina i jeżeli zdecyduje się na 44tuning to będzie to w ich oddziale w Jabłonnej koło Warszawy. Cena to niecałe 4 tys zł.
Może ktoś się chce dołączyć wtedy myślę że moglibyśmy trochę zejsc z ceny:)

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie


Też się nad tym zastanawiałem, ale przydałby się ktoś, kto to "przećwiczył". Był tu na forum taki jeden kolega, trzeba by go odszukać w postach...

PostNapisane: 26 sty 2010, 23:43
przez Faja
To jest Pan CX7 Trojmiasto
On już oddał tam swojego Cx-a ;)

Re: Chip tuning silnika 2.3 w firmie 44tuning – może ktoś ch

PostNapisane: 27 sty 2010, 12:21
przez pc131
jak to twoja mazda nie spisuje się jakby miała 244HP? to twoje obiektywne wrażenia czy doradztwo przedstawiciela firmy tuning44? jak dla mnie moc tego silnika jest w sam raz jak na takie auto do normalnej jazdy, nie mówię już o turbo, które wyciąga banana na twarz :–)....

co do spalania nigdy w mieście nie mierzyłem, ale myślę, że 15-16 to rozsądny rząd wielkości jak na takie auto i taką dynamikę

na trasie wlekąc się setką spalanie schodzi do 9.3L/100km

mimo wszystko daj znać jak madzia już będzie po ;–)

Re: Chip tuning silnika 2.3 w firmie 44tuning – może ktoś ch

PostNapisane: 27 sty 2010, 15:46
przez Pozi
jak to twoja mazda nie spisuje się jakby miała 244HP? to twoje obiektywne wrażenia czy doradztwo przedstawiciela firmy tuning44? jak dla mnie moc tego silnika jest w sam raz jak na takie auto do normalnej jazdy, nie mówię już o turbo, które wyciąga banana na twarz :–)....

co do spalania nigdy w mieście nie mierzyłem, ale myślę, że 15-16 to rozsądny rząd wielkości jak na takie auto i taką dynamikę

na trasie wlekąc się setką spalanie schodzi do 9.3L/100km

mimo wszystko daj znać jak madzia już będzie po ;–)[/quote]


Jeżeli chodzi o moja mazde to poprostu nie jestem zadowolony z mocy ani osiągów.
Z ciekawości pojadę i zmierzę na hamowni ilość km bo wydaje mi się że ma niewiele powyżej 200. Nikt z firmy 44tuning nic nie sugerował tylko powiedzieli że zdarzają im sie egzemplarze których moc znacząco rożni się od podawanej fabrycznie. Miałem Audi A6 3.O tdi i różnica na korzyść audi jak dla mnie znacząca. Zresztą sam się przekonam jak pojadę na hamownie.
Jeżeli chodzi o spalanie to wynik 15-16 litrów to średnia na trasie
W mieście dochodzi mi do 18. Uważam że za dużo pali ponieważ mój brat ma Audi S6 344KM, która pali identycznie a porównywać te 2 samochody to kompletna pomyłka.

PostNapisane: 27 sty 2010, 15:57
przez pc131
16 na trasie to trzeba równo przycinać wg mnie, ja miałem 14.5~15 na krętej górskiej autostradzie w Chorwacji przy prędkościach 140-150 (takie prędkości trudno w naszym kraju osiągnąć....), nawet na prostej węgierskiej autostradzie przy tempomacie 140 miałem spalanie 12.5 teraz w zimie pali więcej ale to z racji, że do pracy niedaleko i korki....

może w twoim przypadku wchodzi w grę jakaś standardowa regulacja układu paliwowego, iskry na świecach itd.... nie wiem nie znam się.... tym bardziej, że masz taki spektakularny brak mocy – dzwoniłeś do jakiegoś ASO? polecam ASO w Lublinie – nawet dla samej informacji warto zadzwonić...

T.

PostNapisane: 28 sty 2010, 10:29
przez pc131
Kolega "Pozi" pisze o wielkości 244HP i USA więc to na bank automat.

Nie winiłbym tutaj automatu (już nie piszę co lepsze A czy M – każdy chwali swoje). Pisałem już kiedyś, że przy "toczeniu się" już nie pamiętam dokładnie prędkości.... ale 100~120 osiągam na 6tce przy 1500 obrotów (zakładając, że nie jeżdżę pod górkę i nie wiozę 3 pasażerów z pełnym bagażem). Niżej tych obrotów silnik nie schodzi, powiedziałbym że 1700 to "cywilny" zakres obrotów (żadnego duszenia się czy zbierania się 5 sekund do przyspieszenia), jak dla mojego Fiata 1.6 16V tą wielkością jest ~2300. Więc skrzynia biegów moim zdaniem ma tutaj najmniejszy wpływ... No chyba, że z nią coś jest nie tak – ale to by wyskoczyło na desce rozdzielczej przy odpalaniu auta...

PostNapisane: 28 sty 2010, 10:33
przez domin1979
pc131 napisał(a):skrzynia biegów moim zdaniem ma tutaj najmniejszy wpływ... No chyba, że z nią coś jest nie tak – ale to by wyskoczyło na desce rozdzielczej przy odpalaniu auta...
chodziło mi bardziej o to czy nie szaleje manualem i jeździ po 4-5 tys. obrotów.

PostNapisane: 28 sty 2010, 12:34
przez jancio68
Też uważam, że lepiej zdiagnozować problem w ASO zanim oddasz wóz macherom od tuningu. A na niższe spalanie po tuningu nie licz. Jest ono już teraz spore.

PostNapisane: 28 sty 2010, 13:28
przez brii
Pozi napisał(a):W mieście dochodzi mi do 18. Uważam że za dużo pali ponieważ mój brat ma Audi S6 344KM, która pali identycznie a porównywać te 2 samochody to kompletna pomyłka.

Taka uroda SUVów – duże, mimo opływowego kształtu mają dużą powierzchnię czołową, ważą swoje – nie dadzą osiągów osobówki o podobnej masie ani spalania podobnego.

PostNapisane: 28 sty 2010, 13:41
przez domin1979
brii napisał(a):Taka uroda SUVów – duże, mimo opływowego kształtu mają dużą powierzchnię czołową, ważą swoje – nie dadzą osiągów osobówki o podobnej masie ani spalania podobnego.
Też tak uważam

PostNapisane: 28 sty 2010, 14:57
przez Pozi
brii napisał(a):Taka uroda SUVów – duże, mimo opływowego kształtu mają dużą powierzchnię czołową, ważą swoje – nie dadzą osiągów osobówki o podobnej masie ani spalania podobnego.



Zgadzam się tylko jeżeli chodzi o gabaryty ale nie o masę. Akurat mazda nie jest ciężka i dla przykładu podane przeze mnie Audio waży więcej.

Żeby była jasność – jestem zadowolony z mojej mazdy i rewelacyjnie sprawdza się w moim przekonaniu( napęd AWD w szczególności w zimie., duży prześwit). Natomiast inną rzeczą jest spalanie, które uważam jest za duże biorąc pod uwagę moc samochodu, oczywiście nie wymagam żeby palił 9 litrów w mieście:) ale jeździłem innymi suvami, które nie były tak paliwożerne. Byłem w ASO w lublinie juz 2 razy i mówili że wszystko jest OK. Wracając do tuningu to chce to zrobić ponieważ chciałbym żeby moja mazda była szybsza i wyregulować automat , który serynie jest bardziej przystosowany do pracy na drogach USA a nie w europie. Nie wieże w cuda :) i licze się z tym, że po tuningu może palić nawet trochę więcej ale chce żeby zaczęła " jeżdzic" jak na turbo maszynkę przystało.

Wracając do tematu. jest ktoś chętny ?

Pozdrawiam,

Re: Chip tuning silnika 2.3 w firmie 44tuning – może ktoś chętny

PostNapisane: 10 lut 2010, 19:21
przez alessandrodwa
Założyłeś ten chip ?

Re: Chip tuning silnika 2.3 w firmie 44tuning – może ktoś chętny

PostNapisane: 10 lut 2010, 19:55
przez nash13
dziwne, wg mnie pali za duzo. Ja juz pisalem gdzies tutaj, zima, na 18 calowych zimowych oponach, przy klimie i nie jezdze jak taksowkarze pale 14-15 max na 100. Calosc w miescie. Jezdze na 98 oktanow, kiedys zatankowalem 95 z Lukoila to bylo zle, spalil 18 litrow, nierowno chodzil, do kitu to paliwo tam. Mazda zaleca 98 do tego silnika fyi

Re: Chip tuning silnika 2.3 w firmie 44tuning – może ktoś chętny

PostNapisane: 11 lut 2010, 12:26
przez pc131
również uważam spalanie podane przez autora za zbyt duże – ostatnio na trasie Warszawa<–>Trasa Katowicka<–>A4 do Krakowa<–>Zakopane i jazda po Zakopanem oraz do Białki Tatrzańskiej (ok 20km od Zakopanego) – spalanie 12.4L – prędkości na katowickiej.... hmmmm gdzie się dało to 140kmh... na A4 160kmh (jechałem o 7 rano po autostradzie więc było pusto), po dwupasmowej zakopiance też nie oszczędzałem

szczerze mówiąc wątpię, aby czip załatwił problem spalania w sposób zadowalający – mimo wszystko czekam na relację

Re: Chip tuning silnika 2.3 w firmie 44tuning – może ktoś chętny

PostNapisane: 11 lut 2010, 12:42
przez domin1979
Wg mnie to, że spalanie jest za duże nie podlega dyskusji. Pytanie czy to wina samochodu czy drajwera bo przy takiej mocy łatwo nabić dodatkowe litry. Tylko przy automacie wydaje się to trudniejsze niż na manualu.
Wg mnie normalne spalanie dla CX-a to 15-17 l w mieście, 11-12 trasa bez autostrad (110-120) i 12-13 autostrada (do 150). Oczywiście zdarzają się odchyłki ale to sporadyczne przypadki.

Re: Chip tuning silnika 2.3 w firmie 44tuning – może ktoś chętny

PostNapisane: 12 lut 2010, 09:32
przez arp007
Pozi napisał(a):Cena to niecałe 4 tys zł.
Może ktoś się chce dołączyć wtedy myślę że moglibyśmy trochę zejsc z ceny:)


4k... netto?
jesli tak to podniesli cene, chyba ze maja inny cennik na wersje US.
bylem z nimi umowiony pod koniec wrzesnia '09 na wstawienie chip'a, ale po zaliczeniu dachu musialem odwolac. wowczas cena wynosila 3k + VAT
w dalszym ciagu kusi mnie te 295 kucy i 455 niutkow ;–) jakie oferuja z chip'em.
jesli bedziesz sie umawial, to chetnie dolacze w terminie kwietniowym, powiedzmy po swietach.

cheers, a

Re: Chip tuning silnika 2.3 w firmie 44tuning – może ktoś chętny

PostNapisane: 3 mar 2010, 13:52
przez janek777
Ja sie umówiłem na środe, za wersje US powiedzieli mi 3900 za europe biora chyba 3600. Jak odbiore to podziele sie wrażeniami.

Re: Chip tuning silnika 2.3 w firmie 44tuning – może ktoś chętny

PostNapisane: 7 mar 2010, 01:48
przez regiz
A mógłbyś poza wrażeniami zmysłowymi spróbować zarejestrować jakieś pomiary elastyczności przed/po ze stoperem? Powiedzmy zmierzyć licznikowe 80-140km/h na czwórce... Mojej madzi się kończy gwarancja za kilka miesięcy i zastanawiam się nad czipą, ale cztery kafle to nie w kij dmuchał.