Problem z ogrzewaniem, działa z dużym opóżnieniem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez sebas1g » 26 mar 2013, 19:37

Witam, może ktoś już miał podobną historię (chociaż nie znalazłem nic takiego w Internecie), po rozruchu i teoretycznie nagrzaniu się silnika (temperatura osiąga odpowiednią wartość) z nawiewu, pomimo nastawienia temperatury maksymalnej ciągle leci zimne powietrze. Dopiero po dłuższym czasie zaczyna być wdmuchiwane ciepłe. CX-7 kupiona w Polsce, manual, wersja z silnikiem 2,3 turbo. Próbowałem opcji z włączoną/wyłączoną klimą oraz z różnymi nastawami nawiewów.
sebas1g
 

Postprzez VPM » 26 mar 2013, 22:21

coś więcej napisz czy z klimą jest zimno czy w ogóle nie reaguje na ustawienia po odpaleniu poczekaj 5 minut i sprawdź czy przewody od nagrzewnicy w komorze silnika są ciepłe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Cichyq » 27 mar 2013, 10:24

Silnik osiąga temperaturę roboczą dłużej niż pokazuje strzałka wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej.
Stąd wrażenie, że powinno już grzać na max'a, a tu ledwo letnie leci.
Poza tym, o ile się nie mylę, to klima otwiera pełny nawiew przez nagrzewnicę dopiero po osiągnięciu temperatury roboczej.
Jest to normalne działanie (chyba :)), miałem tak w M6 jak i teraz w CX-7 :)
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez sebas1g » 31 mar 2013, 11:41

Dzięki za odpowiedzi, to tak po 5 minut to na pewno jeszcze przewód od nagrzewnicy nie jest ciepły. Dopiero po ok. 15-20 minutach jazdy (spokojnej) leci ciepłe powietrze no i przewód jest gorący. Do tej pory nie spotkałem się z takimi "opóźnieniami w dostawach ogrzewania" i wydawało mi się to dość dziwne. Nie jestem pewny czy tak powinno być.
sebas1g
 

Postprzez krzys78.78 » 31 mar 2013, 20:45

Sprawdz poziom płynu w chłodnicy, to jest najczęstszy powód z dostawą płynu do nagrzewnicy.
Następny problem może być termostat.
Tyle z mojej strony

Ja akurat miałem podobny problem z ogrzewaniem w Chryslerze Voyager i to tylko dolałem płynu do układu chłodzenia i wszystko było OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2011, 04:36
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9