Zwichrowane tarcze hamulcowe – Toczenie tarcz i wymiana klocków

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Dan B-B » 8 kwi 2011, 01:00

Witam
ja od tamtego roku testuję nawiercane tarcze , ale też mam do nich zastrzeżenia ,na początku były dużo cichsze od standardowych i według mnie lepiej hamowały ,ale teraz przy mocnym hamowaniu z wyższych prędkości już zaczynają huczeć. Przez zimę i dziury w drogach jeszcze ich do końca nie sprawdziłem ,ale od tygodnia mam już założone nowe letnie oponki a i dziur już trochę połatali także teraz przyjdzie czas na prawdziwy test co są warte te tarcze,jak padną to będę nękał :) Mazdę o nowe z Brembo które są montowane chyba w VW Touaregu V6 i mają te same wymiary co do naszych 7.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez michał BYTOM » 15 kwi 2011, 19:40

Witam serdecznie ! Dawno nie było mnie na forum ale to nie znaczy że mój problem z tarczami się skończył.Skończyła mi się za to w listopadzie 2010r gwarancja i co mazda zrobiła przez trzy lata z WADLIWYMI TARCZAMI kąpletnie nic mają nas głęboko w dup...Jestem mocno zdesperowany wydając tyle kasy za "niezawodny"samochód liczyłem na spokój a nie ciągłe jeżdzenie do ASO to na wymiane tarcz to na toczenie i tak do zajeban...Napisałem poraz kolejny do p.Piotra Margielskiego tym razem po gwarancji ale z tematem nie rozwiązanym przez trzy lata co odpowiedział? firma mazda jest na etapie udoskonalania tarcz .SUPER szkoda że wypuścili CX po lifcie dalej z takim samym gówne...Dalej napisał że związku że nie zrobiłem przeglądu po trzech latach nie uznają poraz kolejny reklamacji nawet jako gest handlowy.Nie zrobiłem przeglądu bo mam przebieg 24.000km i tuż przed zakończeniem gwarancji wszystko sprawdzili więc po co płacić?Wymieniłem olej filtry w ASO i tyle.Jestem bardzo wkur...zaraz piszę do tvn" turbo kamery" auto świata, motoru itp. Nigdy nie kupie już samochodu MAZDA. pozdrawiam Michał
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 19:50
Posty: 23
Skąd: Bytom
Auto: mazda cx-7 europejska

Postprzez michał BYTOM » 15 kwi 2011, 20:25

Właśnie skończyłem maila do TVN"TURBO KAMERA" mam nadzieję że również piszecie i nagłośnimy sprawe .Pozdrawiam Michał
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 19:50
Posty: 23
Skąd: Bytom
Auto: mazda cx-7 europejska

Postprzez Maks59 » 28 kwi 2011, 21:55

Witam, mialem minimalny problem z tarczami (wersja USA 2008) ale z checi sprawdzenia czy mozna wsadzic cos innego i miec problem z glowy, zainwestowalem w nawiercane i nacinane tarcze SP Performance wraz z klockami dedykowanymi podobno do tych tarcz. Tarcze i klocki zmienione i zobaczymy co to dalo. Na dzien dzisiejszy chyba jest lepiej ale jeszcze tarcze nie dostaly dobrego "ognia". Ukladam je zgodnie z zaleceniem producenta. Odezwe sie jak uda sie je solidnie przetestowac.
Pozdrawiam
Maks
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 22:02
Posty: 12

Postprzez leho » 4 maja 2011, 16:53

Niestety, po weekendzie majowym szczerze dolaczam do osob z "bijacymi" tarczami...U mnie mocne drgania sa juz przy hamowaniu z ok 150km/h. Jednak rzadko na polskich drogach przekraczam ta predkosc, wiec chyba narazie nic z tym nie bede robil, tym bardziej, ze juz po gwarancji. Jak ktos znajdzie finalnie dobre rozwiazanie to czekam na info!
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez leho » 5 maja 2011, 17:29

Wg informacji z firmy z Krakowa do europejskiej CX-7 pasuja tarcze z amerykanskiej CX-9 (tez 320 mm). Maja dostepne nawiercane SP Performance w cenie za 2 tarcze + klocki 1500zl – dostepne na Allegro. Pewnie te same, ktore kolega Maks59 testuje. Ciekaw jestem jaki bedzie efekt..
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez domin1979 » 5 maja 2011, 17:40

leho napisał(a):Wg informacji z firmy z Krakowa do europejskiej CX-7 pasuja tarcze z amerykanskiej CX-9 (tez 320 mm)
Potwierdzam, w serwisie zakładają to samo do CX-9, gdzie jest ten sam problem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Maks59 » 6 maja 2011, 22:43

Witam, wstepnie moge potwierdzic ze tarczki SP Performance nie sa zle (nawiercane i nacinane). Zrobilem tak jak zalecali 300 km w miare spokojnie aby sie dobrze zgraly z klockami. Teraz mam zrobione na nich 1400 km i aby nie zapeszyc problem z biciem nie wystapil. Hamowalem ostro pare razy po sobie na trasie z wiekszych predkosci i jest OK. Zobaczymy jak bedzie po nastepnym 1 tys. km. Jesli potrzebne jakies info to chetnie sie podziele.
Pozdrawiam, Maks59
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 22:02
Posty: 12

Postprzez civicsport » 12 maja 2011, 16:44

u mnie także tarcze do wymiany...jak nie sprzedam auta trzeba będzie założyć jakieś większe.
Początkujący
 
Od: 12 sty 2010, 00:15
Posty: 6
Skąd: Świdnica
Auto: civic vtec sport

Postprzez Sarak » 28 maja 2011, 22:07

Maks59, jak się teraz sprawują te tarcze i jakie klocki do nich kupiłeś?
Sarak
 

Postprzez jarecki946 » 20 cze 2011, 13:09

u mnie jakies 1,5 miesiąca temu w ASO przetoczyli tarcze i na razie jest dobrze, choć przez ten czas to gównie po miescie sie przemieszczam i duzych prędkosci – takich ponad 120km/h niewiele i żadko raczej. Ale za pare dni lece w dłuższa trase autostradą, więc zobaczymy czy się nic nie zmieni.
Toczenie było na koszt gwaranta, z ASO po 2 tyg dzwonili i pytali jak ztymi tarczami, powiedzieli sami ze jesli problem sie powtórzy wtedy wymienia – na koszt Mazdy oczywiscie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 10:47
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2010 2.2 MZR-CD Sport
była 6 '07 GY MZR-CD 143KM A+

Postprzez domin1979 » 20 cze 2011, 14:39

jarecki946 napisał(a):u mnie jakies 1,5 miesiąca temu w ASO przetoczyli tarcze i na razie jest dobrze, choć przez ten czas to gównie po miescie sie przemieszczam i duzych prędkosci – takich ponad 120km/h niewiele i żadko raczej. Ale za pare dni lece w dłuższa trase autostradą, więc zobaczymy czy się nic nie zmieni.
Toczenie było na koszt gwaranta, z ASO po 2 tyg dzwonili i pytali jak ztymi tarczami, powiedzieli sami ze jesli problem sie powtórzy wtedy wymienia – na koszt Mazdy oczywiscie
U mnie ta sama sytuacja, po przetoczeniu było OK ale do czasu wypadu na autostradę. Przy hamowaniu od ok. 140 już zaczyna na razie lekko trzepać kierownicą. Wybieram się niebawem na drugą wymianę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez darkul » 27 cze 2011, 11:13

Witam wszystkich miłośników CX-7 !
Serwis założył mi tarcze WENTYLOWANE – WIERCONE !!!!! :D
Użytkuje od miesiąca i sprawdzają się rewelacyjnie – problem przestał istnieć !
W serwisie wymienili mi tarcze na gwarancji, musiałem tylko zapłacić za nowe klocki
( są to tarcze do wersji Europejskiej – Japończycy po trzech latach staneli na wysokości zadania )

P.S.
Jestem właścicielem CX7 od 2008 roku ( zakupiona w Polskim salonie ) i przez ten czas zmieniłem 4 komplety tarcz, które notorycznie nie wytrzymywały przy hamowaniach z większych prędkości.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników CX-7 papa papa
darkul
 

Postprzez ztarap » 30 cze 2011, 23:44

darkul napisał(a):Witam wszystkich miłośników CX-7 !
Serwis założył mi tarcze WENTYLOWANE – WIERCONE !!!!! :D
Użytkuje od miesiąca i sprawdzają się rewelacyjnie – problem przestał istnieć !
W serwisie wymienili mi tarcze na gwarancji, musiałem tylko zapłacić za nowe klocki
( są to tarcze do wersji Europejskiej – Japończycy po trzech latach staneli na wysokości zadania )

P.S.
Jestem właścicielem CX7 od 2008 roku ( zakupiona w Polskim salonie ) i przez ten czas zmieniłem 4 komplety tarcz, które notorycznie nie wytrzymywały przy hamowaniach z większych prędkości.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników CX-7 papa papa

Darkul!
Napisz, gdzie Ci wymieniali (w jakim serwisie) i dokładnie, jaka to wersja tarcz lub cokolwiek, co pozwoli innym użytkownikom formu zidentyfikować te tarcze i ewentualnie wymienić na dokładnie takie same, skoro na nich problem wichrowania znika.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2008, 00:27
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 GT FWD

Postprzez darkul » 1 lip 2011, 11:13

Witam Wszystkich zainteresowanych tarczami !

Przepraszam ale ze względu na lojalność wobec serwisu nie podam nazwy ani miejscowości gzie przeprowadzono wymianę tarcz. ( poproszono mnie o dyskrecję w tej sprawie )
Prawdopodobnie byłem testerem czy tarcze wytrzymują czy nie.
Jedno jest pewne – nowe tarcze WYTRZYMUJĄ !!!!

Może od początku ............
Ponad miesiąc temu otrzymałem telefon z serwisu Mazdy abym zgłosił się do serwisu na wymianę tarcz hamulcowych ponieważ przyszły do mojego samochodu specjalne – nawiercane.
Byłem wniebowzięty :D a Serwis bardzo zdziwiony bo pierwszy raz widział takie tarcze do Europejskiej wersji.
Podczas wizyty usłyszałem że, już próbowano wbijać numer seryjny jaki widniał na opakowaniu do bazy danych Mazdy ale za każdym razem wyskakiwało – ,,brak takiego numeru,, – ciekawe ?!
Numeru tarcz nie podam bo taki numer jeszcze miesiąc temu nie istniał w bazie danych MAZDY.

Moja rada -jazda do serwisu i wałkować temat – muszą pęknąć !
P.S
Uważam że byłem jednym z testerów tych tarcz ponieważ podczas gwarancji wymieniono mi 4 komplety
i 3 razy były przetaczane
( żona twierdzi że ze względu na styl jazdy powinni mi założyć ceramiczne <rotfl> ale jak tu nie wykorzystać tych koników ! )

Pozdrawiam – mam nadzieje że pomogłem –
Jak macie jeszcze pytania to proszę podawać prywatne e-maile – odpowiem
darkul
 

Postprzez Dan B-B » 1 lip 2011, 19:03

Witam wszystkich ,dawno mnie tu nie było,ale wiedzę temat dalej główny ten sam.
Kolego Darkul ,te tarcze ja testuje od tamtego roku (jesieni) ,będą dostępne jako akcesoryjne wyposażenie dodatkowe w ASO taką mam informację od Mazdy . Ogólnie tarcze lepsze lecz nie doskonałe gdyż wytrzymują około 6 miesięcy a póżniej tak jak standardowe biją , za około 1-2 tygodnie będę miał założone nowe wzmocnione klocki sportowe i wtedy zobaczymy czy to da radę dłużej wytrzymać ,bo ogólnie moje wrażenie jest takie że tarcze nawiercane byłby by ok ale tylko ze wzmocnionym klockami bardziej odpornymi na wysokie temperatury niż standardowe. Kolega w swoim CX-7 ma znowu założone tarcze Brembo chyba z VW Touarega 4,2L i sportowe klocki i nie narzeka narazie. Ogólnie z tego co wiem to serwis nie ma nic do tego komu da Mazda Polska tarcze do testów ,i raczej ich należy męczyć z tym tematem , bo 10 aut od tamtego roku testuje tarcze ale na razie po mnie tylko jedna osoba napisała coś na ten temat na forum.
darkul napisał(a):Witam Wszystkich zainteresowanych tarczami !

Przepraszam ale ze względu na lojalność wobec serwisu nie podam nazwy ani miejscowości gzie przeprowadzono wymianę tarcz. ( poproszono mnie o dyskrecję w tej sprawie )
Prawdopodobnie byłem testerem czy tarcze wytrzymują czy nie.
Jedno jest pewne – nowe tarcze WYTRZYMUJĄ !!!!

Może od początku ............
Ponad miesiąc temu otrzymałem telefon z serwisu Mazdy abym zgłosił się do serwisu na wymianę tarcz hamulcowych ponieważ przyszły do mojego samochodu specjalne – nawiercane.
Byłem wniebowzięty :D a Serwis bardzo zdziwiony bo pierwszy raz widział takie tarcze do Europejskiej wersji.
Podczas wizyty usłyszałem że, już próbowano wbijać numer seryjny jaki widniał na opakowaniu do bazy danych Mazdy ale za każdym razem wyskakiwało – ,,brak takiego numeru,, – ciekawe ?!
Numeru tarcz nie podam bo taki numer jeszcze miesiąc temu nie istniał w bazie danych MAZDY.

Moja rada -jazda do serwisu i wałkować temat – muszą pęknąć !
P.S
Uważam że byłem jednym z testerów tych tarcz ponieważ podczas gwarancji wymieniono mi 4 komplety
i 3 razy były przetaczane
( żona twierdzi że ze względu na styl jazdy powinni mi założyć ceramiczne <rotfl> ale jak tu nie wykorzystać tych koników ! )

Pozdrawiam – mam nadzieje że pomogłem –
Jak macie jeszcze pytania to proszę podawać prywatne e-maile – odpowiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez zyziek » 20 lip 2011, 02:47

Kolega w swoim CX-7 ma znowu założone tarcze Brembo chyba z VW Touarega 4,2L i sportowe klocki i nie narzeka narazie.




mozesz sie zapytac o konkrety, czyli od jakiego dokladnie modelu i jakie klocki oraz czy zaciski ma oryginalne fabryczne, czy tez wymienial ? kwestia kosztow, bo w USA mozna nabyc big break kit za okolo 1500$ i pewnie zdadza egzamin, bo podmienia sie wszystko, nawetnzaciski na ilus tam tloczkowe.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2009, 14:38
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 AWD
Infiniti Fx35

Postprzez tv200 » 24 lip 2011, 13:14

Zakładam, że tak jak wielu dotknął mnie ten problem (tarcz). Przetoczyłem i po jakichś 8tys. problem niestety powrócił.
Większość wpisów dotyczy opisu problemu i narzekań na Mazdę ale czy na prawdę nikomu nie udało się rozwiązać tej kwestii (o ASO i ich "tajnych" eksperymentach raczej nie myślę, bo oni tam generalnie nie myślą tylko wykonują procedury).
Czy na prawdę nie ma firmy, krtóra robi normalne tarcze, które tak jak w innych autach zwyczajnie działają? Przecież to nie jest jakieś zaawansowane urządzenie tylko kawał toczonego żeliwa. Są jakieś tarcze nawet na allegro. Może od jakiegoś auta pasują do CX7 (dodam, że mam wersę USA). Może komuś jednak się udało? Proszę o konstruktywne komentarze i z góry dziękuję.

M.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 20:33
Posty: 30
Auto: CX-7 2,3TURBO AT

Postprzez kulbin » 24 lip 2011, 21:24

Dan B-B napisał(a):.........,te tarcze ja testuje od tamtego roku (jesieni) ,będą dostępne jako akcesoryjne wyposażenie dodatkowe w ASO taką mam informację od Mazdy . Ogólnie tarcze lepsze lecz nie doskonałe gdyż wytrzymują około 6 miesięcy a póżniej tak jak standardowe biją ,........

Następna informacja,która mnie niepokoi w aucie CX-7
:ten temat:bijące tarcze <płacze> .
Jakiś czas temu eksplatowałem dość intensywnie mocne auto i tez zdarzyły mi się bicia tarcz wentylowanych,
ale
1/miały przebiegi ponad 30 tys km,
2/miały wyraźne oznaki zużycia
3/wystąpiły gdy po pełnym nagrzaniu wjechałem w zimną kałużę
i tylko w takich przypadkach
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lip 2011, 12:17
Posty: 7
Auto: Tucson CRDi 150 KM -kierunek CX-7

Postprzez tv200 » 27 lip 2011, 09:30

Jeszcze pytanie techniczne. Moje tarcze po zdjęciu, przed toczeniem wyglądały dość dziwnie. Zewnętrzna część tarczy (od ulicy) była normalnie zużyta ale:

od strony wewnetrznej (od zacisku) powierzchnia tarczy nie przypominała normalnie zużywającej się, tylko góry , doły mała powierzchnia efektywnej pracy itp. Źle to wyglądało i to po raz pierwszy w życiu taki syf widziałem po przebiegu nieco ponad 30.000.

Czy ktoś z was widział (może kilkakrotnie) wymieniane tarcze? Czy podobne objawy były. czy powierzchnia tarcz była równomiernie planowana? Może jednak to nie wina tarczy a niesymetrycznie pracujących zacisków (co nie polepsza sytuacji).

M.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 20:33
Posty: 30
Auto: CX-7 2,3TURBO AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9