Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady
Panowie,
Szczerze ale śmiać mi się chce, że wszyscy narzekają na spalanie. CX naprawdę ma nie duże spalanie. Porównajcie to sobie z srednimi kompaktami które palą po miescie 12 litrów a w trasie 8. Cx przeciez jest wiekszy, opony wielkie, masa robi swoje, gabaryty i opory też wieć co wy oczekiwaliście że kupicie kolosa 1800 kg z przyspieszeniem 8 s i będzie Wam palił 1 l. Kiedyś znajomy niemiec, który jest dużo starszy odemnie powiedział jest kasa juest fun, a zrobił to jak tankował swoje audi rs6 i zapewniam Was, że cx przy tych samochodach jeżdzą na wodę.
Szczerze ale śmiać mi się chce, że wszyscy narzekają na spalanie. CX naprawdę ma nie duże spalanie. Porównajcie to sobie z srednimi kompaktami które palą po miescie 12 litrów a w trasie 8. Cx przeciez jest wiekszy, opony wielkie, masa robi swoje, gabaryty i opory też wieć co wy oczekiwaliście że kupicie kolosa 1800 kg z przyspieszeniem 8 s i będzie Wam palił 1 l. Kiedyś znajomy niemiec, który jest dużo starszy odemnie powiedział jest kasa juest fun, a zrobił to jak tankował swoje audi rs6 i zapewniam Was, że cx przy tych samochodach jeżdzą na wodę.
- Od: 26 kwi 2005, 14:15
- Posty: 74
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX 7 EU,
Mazda 2,
Witam wszystkich zainteresowanych – i nie tylko – zagazowaniem CX -7, pojawiła się kolejna jaskółka po Vialle jest Prins tj. instalka Direct Liqui Max, w stanie ciekłym, do bezpośredniego wtrysku.
Polecam lekturę: http://gazeo.pl/nowosci_z_kraju_i_ze_sw ... ws_id=1111
P.s. Moja Magda przy docieraniu od pierwszych 5 mil przebiegu piła max. 18 L. / 100 km, obecny jej apetyt przy ostrej jeździe to max. 14,5/100 km. ale czemu nie zmniejszyć kosztów paliwa o połowę???
Pozdrowionka...
Polecam lekturę: http://gazeo.pl/nowosci_z_kraju_i_ze_sw ... ws_id=1111
P.s. Moja Magda przy docieraniu od pierwszych 5 mil przebiegu piła max. 18 L. / 100 km, obecny jej apetyt przy ostrej jeździe to max. 14,5/100 km. ale czemu nie zmniejszyć kosztów paliwa o połowę???
Pozdrowionka...
wip186
Alph napisał(a):Panowie,
Szczerze ale śmiać mi się chce, że wszyscy narzekają na spalanie. CX naprawdę ma nie duże spalanie. Porównajcie to sobie z srednimi kompaktami które palą po miescie 12 litrów a w trasie 8. Cx przeciez jest wiekszy, opony wielkie, masa robi swoje, gabaryty i opory też wieć co wy oczekiwaliście że kupicie kolosa 1800 kg z przyspieszeniem 8 s i będzie Wam palił 1 l. Kiedyś znajomy niemiec, który jest dużo starszy odemnie powiedział jest kasa juest fun, a zrobił to jak tankował swoje audi rs6 i zapewniam Was, że cx przy tych samochodach jeżdzą na wodę.
Całkowicie popieram. Silnik DISI który powoduję że to dość ciężkie i naprawde spore auto ma osiągi aut GT a mimo wszystko spalanie wg mnie nie jest napewno wysokie. Na moim wyświetlaczu średniego spalanie którego nie resetowałem od chyba 1 roku widnieje cyfra 11.7 L/100 km. Raczej jeżdże spokojnie ale bez przesady i czasami Madzi dołożę mocno do pieca . Generalnie z tym silnikiem i skrzynią trzeba się "dogadać" a na pewno nie bezsensownie deptać gaz w podłogę i szarpać.
Dla oszczędnych jest diesel przecież ale już zagazowywanie DISI to jakaś paranoja.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Lucass napisał(a):Dla oszczędnych jest diesel przecież ale już zagazowywanie DISI to jakaś paranoja.
Kazdy robi z autem co chce. przecież płacenie polowe mniej z paliwo to nie głupota? jeśli tylko miałbym pewność ze instalacja jest sprawdzona, nie ma z nią żadnych problemów i byłaby tańsza to sam chętnie zastanowiłbym się nad jej instalacja.
- Od: 23 gru 2008, 12:10
- Posty: 167
- Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V
W pierwszych słowach gratuluję wszystkim spalania!!!
Jesli chodzi o mnie to 11l osiągam w trasie przy 100-110 km/h, czyli właściwie nigdy. Normalnie mam średnio 15,5 – 16 i nie bardzo rozumiem jak może być mniej przy takiej mocy i masie ale oczywiście każdy ma prawo bronić swojego stanowiska.
Co do gazu, to pewnie jest to jakiś pomysł dla kogoś kto robi konkretne przebiegi roczne. Nie wydaje mi się jednak żeby akurat do tak super nowoczesnego silnika z lekkich stopów i z turbiną było to rozwiązanie o znaczeniu neutralnym.
Japońscy konstruktorzy na pewno nie brali pod uwagę takiego wariantu ale z drugiej strony to tylko silnik....
Jesli chodzi o mnie to 11l osiągam w trasie przy 100-110 km/h, czyli właściwie nigdy. Normalnie mam średnio 15,5 – 16 i nie bardzo rozumiem jak może być mniej przy takiej mocy i masie ale oczywiście każdy ma prawo bronić swojego stanowiska.
Co do gazu, to pewnie jest to jakiś pomysł dla kogoś kto robi konkretne przebiegi roczne. Nie wydaje mi się jednak żeby akurat do tak super nowoczesnego silnika z lekkich stopów i z turbiną było to rozwiązanie o znaczeniu neutralnym.
Japońscy konstruktorzy na pewno nie brali pod uwagę takiego wariantu ale z drugiej strony to tylko silnik....
- Od: 10 lis 2010, 20:33
- Posty: 30
- Auto: CX-7 2,3TURBO AT
No to bardzo fajne auto, ale moja 7 nie schodzi w mieście poniżej 18l/100 km a dochodzi do 24 jak mnie co wkurzy. W trasie jest prosta reguła – 1 l / 100 km co 10 km/godz. Jadę 100 km/godz tempomat, płaski teren – 10 litrów, jadę 150 km/godz – 15 litrów, jadę 200 km/godz – 20 litrów. I nie jest tak, że mam furę na którą mnie nie stac.
-
darekdj
Panowie,
Co do pierwszych cyfr z wyswietlacza, a zuzycie paliwa to się zgadza ( 150 na liczniku to 15 litrów mniej z baku:–) ).
Jednak ostatnio Madzia mnie zszokowała, bo 5 osób dorosłych na pokładzie, mega kufer na dachu i ogólnie ładowność wykorzystana do maksimum i spalanie na dystansie 3000 km 12,8, a nie było przeproś na autostradach po 150 km/h.
Spalanie wg mnie jest conajmniej ok i nie kalkuluje się zagładanie gazu.
Co do pierwszych cyfr z wyswietlacza, a zuzycie paliwa to się zgadza ( 150 na liczniku to 15 litrów mniej z baku:–) ).
Jednak ostatnio Madzia mnie zszokowała, bo 5 osób dorosłych na pokładzie, mega kufer na dachu i ogólnie ładowność wykorzystana do maksimum i spalanie na dystansie 3000 km 12,8, a nie było przeproś na autostradach po 150 km/h.
Spalanie wg mnie jest conajmniej ok i nie kalkuluje się zagładanie gazu.
- Od: 26 kwi 2005, 14:15
- Posty: 74
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX 7 EU,
Mazda 2,
Witam wszystkich
Chciałem poruszyć znów ten zapomniany już trochę wątek.
Do tej pory byłem stuprocentowym przeciwnikiem zakładania gazu do Mazdy, ale niestety ostatnio ceny na stacjach benzynowych mnie przerażają, tak więc zacząłem się mocno zastanawiać.
I od razu proszę nie zaczynajmy znowu dyskusji na słusznością tego pomysłu i co jest za i co przeciw, tylko chciałem się kolegów spytać o kilka rzeczy.
Po pierwsze – jak wygląda sprawa gwarancji po założeniu gazu? W serwisie odrazu twierdzą że się traci gwarancję, natomiast gazownik twierdzi że nie mają prawa unieważniać gwarancji i musza jakby co udowodnić że awaria była spowodowana instalacją gazową. A jak nie udowodnią to do sądu ich. Natomiast jak udowodnią to gazownik jest niby ubezpieczony na poczet takich rzeczy i on to naprawia na swój koszt.
Czy ktoś z Was miał jakieś doświadczenia w tym temacie.
Druga sprawa to wybór warsztatu i instalacji – w grę u mnie wchodzi w zasadzie we Wrocławiu tylko ABART, bo tylko oni instalowali gaz do CX-7. Oni wkładają instalację BRC.
Drugą opcją jest AUTO GAZ Śląsk i instalacja Tartarini.
Jeżeli ktoś ma doświadczenia co do tych warsztatów i tych instalacji to będe wdzięczny za wszelkie uwagi
Ponieważ jestem z Wrocławia to bardziej bym sie skłaniał do ABARTa, żeby nie jeździć za każdym razem 400km w obydwie strony na regulacje lub jakieś reklamacje.
A może któryś z kolegów jest gdzieś z okolic Wrocławia (tak powiedzmy do 100km) i mógłbym sie spotkać i naocznie sprawdzić jak się autko sprawuje na gazie.
I naprawdę jeszcze raz proszę, darujmy sobie posty typu "Jak cię nie stać na paliwo to nie kupuj takiego auta..."
Stać mnie, ale jak jadę kolejny raz na stację i widzę znowu wyższą cenę paliwa to szlag mnie trafia, a gaz po 2,40zł.
Pozdrawiam
Chciałem poruszyć znów ten zapomniany już trochę wątek.
Do tej pory byłem stuprocentowym przeciwnikiem zakładania gazu do Mazdy, ale niestety ostatnio ceny na stacjach benzynowych mnie przerażają, tak więc zacząłem się mocno zastanawiać.
I od razu proszę nie zaczynajmy znowu dyskusji na słusznością tego pomysłu i co jest za i co przeciw, tylko chciałem się kolegów spytać o kilka rzeczy.
Po pierwsze – jak wygląda sprawa gwarancji po założeniu gazu? W serwisie odrazu twierdzą że się traci gwarancję, natomiast gazownik twierdzi że nie mają prawa unieważniać gwarancji i musza jakby co udowodnić że awaria była spowodowana instalacją gazową. A jak nie udowodnią to do sądu ich. Natomiast jak udowodnią to gazownik jest niby ubezpieczony na poczet takich rzeczy i on to naprawia na swój koszt.
Czy ktoś z Was miał jakieś doświadczenia w tym temacie.
Druga sprawa to wybór warsztatu i instalacji – w grę u mnie wchodzi w zasadzie we Wrocławiu tylko ABART, bo tylko oni instalowali gaz do CX-7. Oni wkładają instalację BRC.
Drugą opcją jest AUTO GAZ Śląsk i instalacja Tartarini.
Jeżeli ktoś ma doświadczenia co do tych warsztatów i tych instalacji to będe wdzięczny za wszelkie uwagi
Ponieważ jestem z Wrocławia to bardziej bym sie skłaniał do ABARTa, żeby nie jeździć za każdym razem 400km w obydwie strony na regulacje lub jakieś reklamacje.
A może któryś z kolegów jest gdzieś z okolic Wrocławia (tak powiedzmy do 100km) i mógłbym sie spotkać i naocznie sprawdzić jak się autko sprawuje na gazie.
I naprawdę jeszcze raz proszę, darujmy sobie posty typu "Jak cię nie stać na paliwo to nie kupuj takiego auta..."
Stać mnie, ale jak jadę kolejny raz na stację i widzę znowu wyższą cenę paliwa to szlag mnie trafia, a gaz po 2,40zł.
Pozdrawiam
Witam. Jestem posiadaczem Cx-7, w której od początku zainstalowałem instalację gazową firmy BRC. A wiec sprawa wygląda następująco. Koszt założenia 6500PLN. Czy to dużo nie wiem, czy się zwróciło myślę, że napewno. Zrobiłem już około 30kkm. Od samego początku (odpukać) nie miałem najmniejszych problemów.
1)Kilka razy (2-3) na samym początku zgasł mi przy podjeżdżaniu do krzyżówki
2)W pierwszych 2-3kkm odwiedzałem warsztat aby sprawdzali mi parametry gazu, bo to nowa istalacja i się przystosowuje (na szczęcie nie placiłem nic za te regulacje).
3)Zmiana filtrów obowiązkowo co 10kkm
4)Spalanie: 15-16l/100km jest to wartość uśredniona + 2l benzyny/100km. W zimie oczywiście benzyki więcej. W moim wypadku było to maks 4litry benzyny, ale za to spalało mniej gazu około 13l/100km. Jeżdżę głównie w trasach. Rozdział kilometrów (70 trasa/30 miasto).
5)Jedyne niedogodnienie to butla w kole zapasowym. Mam wstawiona 70l, która jest wyższa i potrzebna jest przeróbka w bagażniku (jakis stelarz maskujący butlę).
Nie wiem ile ten samochód paliłby samej benzyny, ale szczerze nie chce mi się sprawdzać. Posiadam wersję US automat. Może ktoś dopisze ja wygląda spalanie benzyny w tej wersji. Dodam że wartości spalania podane przeze mnie występują przy prędkościach 120km/h i więcej. Kiedyś robiłem test i najmniejszym średnim spalaniem jakie udało mi się uzyskać na całym baku gazu to było 13l/100km.
Bak wystarcza na ok 300km.
1)Kilka razy (2-3) na samym początku zgasł mi przy podjeżdżaniu do krzyżówki
2)W pierwszych 2-3kkm odwiedzałem warsztat aby sprawdzali mi parametry gazu, bo to nowa istalacja i się przystosowuje (na szczęcie nie placiłem nic za te regulacje).
3)Zmiana filtrów obowiązkowo co 10kkm
4)Spalanie: 15-16l/100km jest to wartość uśredniona + 2l benzyny/100km. W zimie oczywiście benzyki więcej. W moim wypadku było to maks 4litry benzyny, ale za to spalało mniej gazu około 13l/100km. Jeżdżę głównie w trasach. Rozdział kilometrów (70 trasa/30 miasto).
5)Jedyne niedogodnienie to butla w kole zapasowym. Mam wstawiona 70l, która jest wyższa i potrzebna jest przeróbka w bagażniku (jakis stelarz maskujący butlę).
Nie wiem ile ten samochód paliłby samej benzyny, ale szczerze nie chce mi się sprawdzać. Posiadam wersję US automat. Może ktoś dopisze ja wygląda spalanie benzyny w tej wersji. Dodam że wartości spalania podane przeze mnie występują przy prędkościach 120km/h i więcej. Kiedyś robiłem test i najmniejszym średnim spalaniem jakie udało mi się uzyskać na całym baku gazu to było 13l/100km.
Bak wystarcza na ok 300km.
- Od: 12 mar 2010, 12:35
- Posty: 11
Spalanie benzyny w wersji US z automatem to min. 9L/100km (jazda "niedzielna" po trasie), średnio 10,5L/100km (2 osoby, prędkość ~90~120kmh, z okazjonalnym wyprzedzaniem), 12L/100km na trasie katowickiej i po autostradzie z jazdą po lewym pasie, 14,5L/100km autostrada w Chorwacji (kręte odcinki, wzniesienia, prędkość ~140~150kmh), 180kmh jechałem po autostradzie przez dłuższy czas, ale wskazówka poziomu paliwa zaczęła w oczach co chwilę opadać, więc mniemam, że przy tej prędkości ... lepiej nie mieć komputera spalania :–)
- Od: 19 paź 2008, 23:06
- Posty: 173
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2007 CX-7 US
witam wszystkich,
dzisiaj właśnie pofatygowałem się do firmy "auto gaz śląsk" w katowicach chcąc ustalić szczegóły dotyczące ewentualnego montażu lpg. Kompetentny, w moim mniemaniu, Pan opisał w samych superlatywach zalety ich instalacji (tartriani) dedykowanej specjalnie dla mojego auta (us 07), w całkiem rozsądnej cenie (5750). Niezwłocznie skontaktował się z włoską siedzibą firmy celem zapytania czy właśnie ta instalacja, specjalnie dla mnie jest dostępna... Generalnie zrobił wrażenie ... Pytania brzmią czy ktokolwiek z was korzystał z usług w/w firmy? Czy rzeczywiście proponowana instalacja nie jest złym rozwiązaniem. Czy ktokolwiek jeździ na tej instalacji, jakie są ewentualnie wrażenia? Zaniepokoiła mnie też jedna z uwag fachowca poczyniona w trakcie rozmowy. Otóż Pan stwierdził, iż w trasie proporcja zużycia gazu do benzyny to 90 do 10, natomiast w mieście z uwagi na korki etc. może ona ulec odwróceniu (10 do 90) co zasadniczo eliminuje motyw finansowy montażu lpg. Jestem z Katowic, może ktoś z okolicy jeździ zagazowanym cxem, chętnie bym rzucił na to okiem – tomekwiernek@wp.pl
pozdrawiam
dzisiaj właśnie pofatygowałem się do firmy "auto gaz śląsk" w katowicach chcąc ustalić szczegóły dotyczące ewentualnego montażu lpg. Kompetentny, w moim mniemaniu, Pan opisał w samych superlatywach zalety ich instalacji (tartriani) dedykowanej specjalnie dla mojego auta (us 07), w całkiem rozsądnej cenie (5750). Niezwłocznie skontaktował się z włoską siedzibą firmy celem zapytania czy właśnie ta instalacja, specjalnie dla mnie jest dostępna... Generalnie zrobił wrażenie ... Pytania brzmią czy ktokolwiek z was korzystał z usług w/w firmy? Czy rzeczywiście proponowana instalacja nie jest złym rozwiązaniem. Czy ktokolwiek jeździ na tej instalacji, jakie są ewentualnie wrażenia? Zaniepokoiła mnie też jedna z uwag fachowca poczyniona w trakcie rozmowy. Otóż Pan stwierdził, iż w trasie proporcja zużycia gazu do benzyny to 90 do 10, natomiast w mieście z uwagi na korki etc. może ona ulec odwróceniu (10 do 90) co zasadniczo eliminuje motyw finansowy montażu lpg. Jestem z Katowic, może ktoś z okolicy jeździ zagazowanym cxem, chętnie bym rzucił na to okiem – tomekwiernek@wp.pl
pozdrawiam
- Od: 17 lut 2011, 01:24
- Posty: 7
- Skąd: Katowice
- Auto: cx7
Właśnie też mnie to zastanawia – czy warto montować, przez fakt, że pomimo kilkunastu litrów gazu auto spala kilka litrów benzyny. Ciekawe ile jest to kilka bo może to znacznie wydłużyć czas zwrotu instalacji i sens jej montażu. Na swojej stronie podają, że w warunkach miejskich ok 4 litrów benzyny – to nie jest aż tak mało a ciekawe jak jest w praktyce... http://www.autogaz.com.pl/art.php?w=12
-
*Kozi*
Nie jezdze na LPG i narazie nie mysle o tym, ale w pelni rozumiem wlascicieli CX myslacych o instalacji. Samochod jest duzy, rodzinny i jak komus kilkanascie koni mniej nie przeszkadza, to mysle, ze jest to racjonalne wyjscie. Nawiazujac do roznych postow powyzej, uwazam, ze nie ma co sie zbytnio "podniecać" tym samochodem, gdyz jest to standardowy przedstawiciel SUVa rodzinnego, a nie jakis sportowy bolid (w ktorym moze i faktycznie wstyd by bylo jezdzic na gazie..). Bedąc dłużej w USA, widziałem ich sporo i nie służyły z reguły niczemu więcej, jak spokojnemu wożeniu wózków przez opiekunki dzieci.
Jednakże aktualnie myślę o chiptuningu (patrz inny post), który poza zwiekszeniem plynnosci silnika, moze rownieze leciutko zmniejszyc spalanie. Może ktoś również się tym zainteresuje zamiast LPG, a wspólnie może uda się wynegocjować lepszą cenę (aktualnie ok 3300pln).
pzdr!
Jednakże aktualnie myślę o chiptuningu (patrz inny post), który poza zwiekszeniem plynnosci silnika, moze rownieze leciutko zmniejszyc spalanie. Może ktoś również się tym zainteresuje zamiast LPG, a wspólnie może uda się wynegocjować lepszą cenę (aktualnie ok 3300pln).
pzdr!
- Od: 20 kwi 2011, 13:03
- Posty: 59
- Skąd: W-wa Mokotów
- Auto: CX-7 EU DISI 2008r.
Też mieszkałem w USA, a ostatnio siedziałem trochę w Anglii. W Anglii nawet do Porschaków 911 czy M3 wsiadają mamy z dziećmi albo starsze panie z psem. Co z tego, to dalej szybkie auta... CX7 może nie jest bardzo szybka, ale w porównaniu do wszystkiego co u nas jeździ (Rav4, CRV, Vitara, KIA itp) to silnik jest bardzo nastawiony na osiągi i moim zdaniem nie chodzi o to że gaz to obciach ale rzeczywiście strach to zakładać bo jak coś się zepsuje to koszty będą o wiele większe niż nawet tankowanie na najdroższych stacjach...
- Od: 6 gru 2010, 00:03
- Posty: 19
Ja własnie dzisiaj odbieram moją madzię po instalacji gazu BRC,butla 64l gazu.Jestem ciekawy jak się będzie sprawował...
- Od: 3 paź 2010, 12:06
- Posty: 14
cx7BYDGOSZCZ napisał(a):Ja własnie dzisiaj odbieram moją madzię po instalacji gazu BRC,butla 64l gazu.Jestem ciekawy jak się będzie sprawował...
Kto podjął się gazowania DISI? Instal-Gaz (Glinki)?
Tak,oni są w bydgoszczy najlepsi.
Autko zatankowałem na full.Nie widzę na razie zadnych różnic w czasie jazdy.Zobaczymy jak bedzie przy pierwszym tankowniu...
Autko zatankowałem na full.Nie widzę na razie zadnych różnic w czasie jazdy.Zobaczymy jak bedzie przy pierwszym tankowniu...
- Od: 3 paź 2010, 12:06
- Posty: 14
cx7BYDGOSZCZ napisał(a):Tak,oni są w bydgoszczy najlepsi.
Zgadza się.
cx7BYDGOSZCZ napisał(a):Autko zatankowałem na full.Nie widzę na razie zadnych różnic w czasie jazdy.Zobaczymy jak bedzie przy pierwszym tankowniu...
I nie zobaczysz, poza różnicą w portfelu. Sequent to świetny wybór.
A czy ktoś sprawdzał jak stopień sprężania i doturbiony silnik zadziała z tą sekwencją?
Gadałem z 3 gośćmi z katedry silników na mojej uczelni – nie polecano mi 2 rzeczy – wsadzać gazu do takiego silnika oraz grzebać w oprogramowaniu silnika
Gadałem z 3 gośćmi z katedry silników na mojej uczelni – nie polecano mi 2 rzeczy – wsadzać gazu do takiego silnika oraz grzebać w oprogramowaniu silnika
Mariusz
- Od: 5 cze 2010, 13:32
- Posty: 50
- Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość