Padnięte cewki
1, 2
Wiem, że było już sporo o cewkach ale nigdy wyczerpująco,
tak też mam prośbę do osób, które już ten temat przerabiały o wypisanie wszelkich przypadłości, które mogą się pojawić na skutek zużywania się tego elementu. Szczególnie interesuje mnie, czy możliwy jest spadek mocy, a jeżeli tak to w jakim zakresie obrotów. Mówiąc szczerze jakiś czas temu stuknęło mi 50 tys. i zastanawiam się nad wymianą kabli i cewek. Ostatnimi czasy, kiedy audi A4 1.9 tdi trzymało się za mną dzielnie na trasie myśl ta staje się coraz bardziej natarczywa.
Pozdro i wielkie dzięki za pomoc.
tak też mam prośbę do osób, które już ten temat przerabiały o wypisanie wszelkich przypadłości, które mogą się pojawić na skutek zużywania się tego elementu. Szczególnie interesuje mnie, czy możliwy jest spadek mocy, a jeżeli tak to w jakim zakresie obrotów. Mówiąc szczerze jakiś czas temu stuknęło mi 50 tys. i zastanawiam się nad wymianą kabli i cewek. Ostatnimi czasy, kiedy audi A4 1.9 tdi trzymało się za mną dzielnie na trasie myśl ta staje się coraz bardziej natarczywa.
Pozdro i wielkie dzięki za pomoc.
Ostatnio edytowano 10 lis 2009, 08:15 przez Sławko, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 gru 2008, 18:40
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: RX-8 2004 USA 231 km
Spadek mocy jest właśnie skutkiem przepalonych cewek, odkręć je i zobacz czy nie masz pęknięć albo czy nie są za mocno przypalone/spalone. Kable jak są sparciałe lub co jakieś 50tyś/70tyś wedle uznania.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Sławko napisał(a):Wiem, że było już sporo o cewkach ale nigdy wyczerpująco
Dlaczego w takim razie nie kontynuujesz tematu o cewkach, a zakładasz nowy? Nie pomoże to przyszłym użytkownikom forum szukającym rozwiązania swojego problemu. Forum nie jest czatem. Kurcze, wstyd mi trochę, bo "ósemkowcy" są chyba jedną z najbardziej krnąbrnych "grup społecznych" na tym forum. Jak to powiedziałby Karolak: Trochę wieś
Dobrze, że mi przypomnieliście, ja mam 63500 i do tej pory nie wymieniałem cewek ani przewodów. ASO twierdziło, że jest dobrze. Sam też sprawdziłem i wyglądają tak jak na 44 tysiącach kiedy odbierałem auto.
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Weekend sie konczy a Naczelny Wiesniak jeszcze watku nie posprzatal wiec zadam pytanie, byc moze a propos cewek.
Wczoraj odpalilam moja reksiule na zimnym silniku, poczekalam az wskaznik temp. podejdzie sobie do polowy i wylaczylam silnik. Po 10 minutach Zaraza mi nie odpaliła , tak jakby silnik nie mogl zaskoczyc, probował 2 razy krecic i koniec . Po kilku godzinach zrobilam drugie podejscie, odpalila ale...................mam wrazenie ze na jednym garze, silnik inaczej chodzi (glosniej) i wibracje mam lekkie w aucie, poza tym mruga check engine . Swiece mam swiezo wymienione, ale nigdy nie mialam wymienionych cewek i kabli – dodam ze Reksiula stoi na podworku, a w piatek bylo w nocy -5.
Czytalam forum odnosnie wymiany rozrusznika (nie pali na cieplym silniku), ale mam nadzieje ze to nie to.
Macie jakis pomysl ?
Prosze tylko mnie nie zalamywac katastoficznymi wiesciami
W Stanach autko trzymalismy w garazu i nigdy nie mialam tego problemu
Wczoraj odpalilam moja reksiule na zimnym silniku, poczekalam az wskaznik temp. podejdzie sobie do polowy i wylaczylam silnik. Po 10 minutach Zaraza mi nie odpaliła , tak jakby silnik nie mogl zaskoczyc, probował 2 razy krecic i koniec . Po kilku godzinach zrobilam drugie podejscie, odpalila ale...................mam wrazenie ze na jednym garze, silnik inaczej chodzi (glosniej) i wibracje mam lekkie w aucie, poza tym mruga check engine . Swiece mam swiezo wymienione, ale nigdy nie mialam wymienionych cewek i kabli – dodam ze Reksiula stoi na podworku, a w piatek bylo w nocy -5.
Czytalam forum odnosnie wymiany rozrusznika (nie pali na cieplym silniku), ale mam nadzieje ze to nie to.
Macie jakis pomysl ?
Prosze tylko mnie nie zalamywac katastoficznymi wiesciami
W Stanach autko trzymalismy w garazu i nigdy nie mialam tego problemu
- Od: 1 sty 2009, 16:14
- Posty: 15
- Skąd: między Opolem a Wrocławiem
- Auto: Rx-8 231 km USA
Dzieki,
aku ładowałam tydzień wczesniej, bo myslałam ze padł. Ale.......chyba wcale nie padł tylko klema na + jakas luznawa...............pozniej doczytalam, ze kilka osob mialo problem z luzujaca sie klema
W czwartek mechanik sprawdzi mi cewki i kable, zobaczymy ? Orienuje sie moze ktos, czy kable do Rexa pasuja z innej mazdy czy musza byc ekstra do RX8 ? I jak z cewkami
pozdro
aku ładowałam tydzień wczesniej, bo myslałam ze padł. Ale.......chyba wcale nie padł tylko klema na + jakas luznawa...............pozniej doczytalam, ze kilka osob mialo problem z luzujaca sie klema
W czwartek mechanik sprawdzi mi cewki i kable, zobaczymy ? Orienuje sie moze ktos, czy kable do Rexa pasuja z innej mazdy czy musza byc ekstra do RX8 ? I jak z cewkami
pozdro
- Od: 1 sty 2009, 16:14
- Posty: 15
- Skąd: między Opolem a Wrocławiem
- Auto: Rx-8 231 km USA
U mnie byl taki blad: PO3O1 Cylinder 1 Misfire Detected. Auto jak sie nagrzalo, przerywalo, uklad wydechowy nagrzewal sie do czerwonosci, straszne drgania.
Po wymianie:
Nie przerywa, szybciej zapala. Teraz juz nie ma takiego dluzszego rozruchu.
Jak wymieniac to najlepiej odrazu wszystkie 4
Po wymianie:
Nie przerywa, szybciej zapala. Teraz juz nie ma takiego dluzszego rozruchu.
Jak wymieniac to najlepiej odrazu wszystkie 4
- Od: 10 mar 2010, 02:31
- Posty: 135
- Auto: Mazda RX-8 [231 PS]
U mnie byl bardzo duzy spadek mocy. Auto zaczelo przerywac na niskich obrotach a na wysokie nawet nie chciala wchodzic. W rx-8 zalecana jest wymiana kompletu (czyli wszystkie 4). Ja wymienilem na oryginalne i odczuwam kolosalna roznice. WIec warto. Wyskakuje ci jakas kontrolka ? jak tak to warto podpiac pod komputer i sie upewnic czy to jest cewka. Bo moze to byc katalizator. Lub jeszcze cos innego jak np przewody.
- Od: 10 mar 2010, 02:31
- Posty: 135
- Auto: Mazda RX-8 [231 PS]
Witam, zna ktoś objawy jakie występują kiedy padną cewki lub są nadpalone? wyświetla mi błąd mieszanki paliwa dokładnie nie mogę określić samochód chyba osłabł, słabiej odpala i ma dziwne wibracje na niskich obrotach.. czy to może być to? jak wymienić cewki – mam możliwość podmienienia ze sprawnego rotoru
- Od: 10 sty 2007, 18:52
- Posty: 119
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: RX-8 231hp
Cewki masz na zakonczeniu kabli zaplonowych, mniej wiecej pod gumowym wezem od dolotu, pomiedzy pudlem z filtrem a przepustnica. Jesli masz wersje 231 to lepiej bedzie Ci to zdjac (gumowy wąż/dolot) a potem odlacz kable i odkrec cewki od blaszki podtrzymującej.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości