Olej w skrzyni, dyfrze i silniku
1, 2
Książka serwisowa nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni...
Ja tydzień temu właśnie wymieniłem (podmieniłem). Wg instrukcji do skrzyni wchodzi 7l oleju. Po odkręceniu korka zlewowego wyleciało ok 3.5 – 4 litry, które uzupełniłem świeżym olejem (a że miałem 7l nowego oleju, czynność powtórzyłem) . Olej który zleciał był niemal czarny (przebieg 36 tys mil)
Instrukcja zaleca olej Mazda Genuine JWS 3309. Taki olej w EU jest niedostępny. Także zalałem innym JWS 3309, w moim rzypadku był to MIllers Oil.
O wymianach oleju w skrzyni jest sporo na forum http://www.mazdas247.com – tam zalecają wymiane co 30 tys mil;)
P.S. Oczywiście zaleca się przy wymianie oleju wymieniać też filtr oleju który jest w skrzyni. Cena filtra 500 zl. Trzeba oczywiście odkręcić miskę olejową Ja pierwszą podmiankę zrobiłem bez wymiany filtra, tym bardziej że instrukcja nie przewiduje nawet wymiany oleju... Zresztą na amerykańskim forum też nic nie piszą o tym filtrze
Ja tydzień temu właśnie wymieniłem (podmieniłem). Wg instrukcji do skrzyni wchodzi 7l oleju. Po odkręceniu korka zlewowego wyleciało ok 3.5 – 4 litry, które uzupełniłem świeżym olejem (a że miałem 7l nowego oleju, czynność powtórzyłem) . Olej który zleciał był niemal czarny (przebieg 36 tys mil)
Instrukcja zaleca olej Mazda Genuine JWS 3309. Taki olej w EU jest niedostępny. Także zalałem innym JWS 3309, w moim rzypadku był to MIllers Oil.
O wymianach oleju w skrzyni jest sporo na forum http://www.mazdas247.com – tam zalecają wymiane co 30 tys mil;)
P.S. Oczywiście zaleca się przy wymianie oleju wymieniać też filtr oleju który jest w skrzyni. Cena filtra 500 zl. Trzeba oczywiście odkręcić miskę olejową Ja pierwszą podmiankę zrobiłem bez wymiany filtra, tym bardziej że instrukcja nie przewiduje nawet wymiany oleju... Zresztą na amerykańskim forum też nic nie piszą o tym filtrze
A jaki olej do dyfra?
No i jescze zapytam o olej do silnika czy mobil 1 5w30 bedzie dobry?
A jest jakis bagnet do sprawdzenia ilosci oleju w skrzyni biegow?
Delikatnie mi szrpie przy przejsciu na d z n. Natomiast przy r nima szrpniecia. I zauwazylem ze przy redukcji z 5 na 4 jest delikatne szarrpniecie w innych konfiguracjach brak szarpniec. Podejrzewam ze olej nie byl nigdy zmieniany skoro producent nie zalecal.
Dopisano 26 paź 2013, 11:11:
A jeszcze pytanie gdzie zakupic najlepiej ten filtr do skrzyni? Aso czy moze gdzies indziej
No i jescze zapytam o olej do silnika czy mobil 1 5w30 bedzie dobry?
A jest jakis bagnet do sprawdzenia ilosci oleju w skrzyni biegow?
Delikatnie mi szrpie przy przejsciu na d z n. Natomiast przy r nima szrpniecia. I zauwazylem ze przy redukcji z 5 na 4 jest delikatne szarrpniecie w innych konfiguracjach brak szarpniec. Podejrzewam ze olej nie byl nigdy zmieniany skoro producent nie zalecal.
Dopisano 26 paź 2013, 11:11:
A jeszcze pytanie gdzie zakupic najlepiej ten filtr do skrzyni? Aso czy moze gdzies indziej
Filtr powinien być na allegro, a jak nie to polecam mazparts. pl
Bagnet skrzyni biegów jest pomiędzy akumulatorem a puszką rezonansową od dolotu, powinienieś znaleźć. Z tego co czytałem wersje US od 2011 już nie mają bagnetu, po to żeby poziom oleju można było sprawdzić tylko w serwisie...
Do dyfra: olej API Service GL-5 (SAE 80W-90) – ja kupiłem Millers Oil (wchodzi 1 litr).
Do silnika leje Amsoil 5w20 (jaki zalecają w US). Wiem, że w EU leje się 5w30. Na początku zalałem Shell Helix ultra extra 5w30, ale musiałem dolewać ok 1l/ 5 tys km (jezdze na LPG). Zalałem więc 5w20 Amsoil. Dolewam obecnie ok 0,5l/ na 10 tys km.
Pozdr
Bagnet skrzyni biegów jest pomiędzy akumulatorem a puszką rezonansową od dolotu, powinienieś znaleźć. Z tego co czytałem wersje US od 2011 już nie mają bagnetu, po to żeby poziom oleju można było sprawdzić tylko w serwisie...
Do dyfra: olej API Service GL-5 (SAE 80W-90) – ja kupiłem Millers Oil (wchodzi 1 litr).
Do silnika leje Amsoil 5w20 (jaki zalecają w US). Wiem, że w EU leje się 5w30. Na początku zalałem Shell Helix ultra extra 5w30, ale musiałem dolewać ok 1l/ 5 tys km (jezdze na LPG). Zalałem więc 5w20 Amsoil. Dolewam obecnie ok 0,5l/ na 10 tys km.
Pozdr
Ja również zalałem Amsoil 5w20.
Dolewać muszę ale jakoś niezbyt często. Nawet nie zwracam uwagi ile i jak często, raz na kilka miesięcy mi się zdarzy dolać. Mam jednak pytanie...Amsoil zrobił się delikatnie czerwony, nie powiem, że rdzawy ale bardziej czerwony. Czy u kogoś też Amsoil zmienia kolor?
Dolewać muszę ale jakoś niezbyt często. Nawet nie zwracam uwagi ile i jak często, raz na kilka miesięcy mi się zdarzy dolać. Mam jednak pytanie...Amsoil zrobił się delikatnie czerwony, nie powiem, że rdzawy ale bardziej czerwony. Czy u kogoś też Amsoil zmienia kolor?
- Od: 23 lip 2013, 13:06
- Posty: 15
- Auto: CX-9, 3.7l., 2011r.
co to jest za olej ten amsoil??? minerał . semi , czy full syntetyk? Pytam , bo od nowości trzymam silnik na mobilu 5w-30 , ale rano przez chwile na zimnym silniku klikają mi samo-regulatory zaworów – na obcojęzycznych forach znalazłem, że przy tym oleju tak jest i trzeba się nauczyć z tym żyć , tyle że jestem cholernym pedantem i mnie to najnormalniej wkur.. . Dlatego chce spróbować takiego oleju jak producent zaleca , czyli 5w-20 , ale nie mogę znaleźć jaki to olej. W ks. serwisowej jest oznaczenie: SAE, ILSAC GF-4/GF-5 – które mi nic nie mówi.
Znalazłem olej motula – taki:
https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... 25b-5w20?f[application]=139&f[range]=25&f[viscosity]=634
ale czy on jest właściwy???
Mam jeszcze jedno pytanie : czy samoregulatory zaworów posiadają możliwość regulacji mechanicznej?? – wiem że niektóre auta mimo samoregulacji, wymagają np. co 100tysi regulacji mechanicznej samoregulatorów...
Znalazłem olej motula – taki:
https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... 25b-5w20?f[application]=139&f[range]=25&f[viscosity]=634
ale czy on jest właściwy???
Mam jeszcze jedno pytanie : czy samoregulatory zaworów posiadają możliwość regulacji mechanicznej?? – wiem że niektóre auta mimo samoregulacji, wymagają np. co 100tysi regulacji mechanicznej samoregulatorów...
rychol84 napisał(a):Mam jednak pytanie...Amsoil zrobił się delikatnie czerwony, nie powiem, że rdzawy ale bardziej czerwony. Czy u kogoś też Amsoil zmienia kolor?
Witam
U mnie Amsoil też zmienia trochę kolor, ale jest taki brązowo – bordowy, na pewno nie czerwony
Pozdr.
A ja mam pytanie co mogło by być do skrzyni ewentualnie http://allegro.pl/castrol-atf-multivehi ... 29921.html czy http://allegro.pl/ravenol-t-iv-4l-jws-3 ... 52694.html
- Od: 31 sty 2016, 18:17
- Posty: 25
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Mazda cx-9 3,7 AWD 2008
Co serwis to inny olej leje do automatu.
Napisłem w kilka miejsc (ASO) i inne, odpisali różnie:
1. ASO Szczecin – Dexelia M III
2. Mazparts – TOTAL FLUIDE XLD FE cena za 1l to 45PLN
3. Fox Rzeszów – Dexelia ATF M V – 49zł/l.
I bądź tu mądry.
Napisłem w kilka miejsc (ASO) i inne, odpisali różnie:
1. ASO Szczecin – Dexelia M III
2. Mazparts – TOTAL FLUIDE XLD FE cena za 1l to 45PLN
3. Fox Rzeszów – Dexelia ATF M V – 49zł/l.
I bądź tu mądry.
Jak na razie wszysko (silnik, reduktor i mechanizm różnicowy) mam zalany Revenowlem więc i skrzynie nim zaleję
Wcześniej lałem Dexelie 5W30 ponieważ tak mi zostało po M6 i trochę jej dolewałęm w CX9, tak na ok 15tyś 2L (inastalacja LPG). Od nie dawna zalałem Revenolem 5W20 i zobaczymy jak będzie.
PS. Jak już Mazda jeździ na Revenolu to Tico na Venolu
Wcześniej lałem Dexelie 5W30 ponieważ tak mi zostało po M6 i trochę jej dolewałęm w CX9, tak na ok 15tyś 2L (inastalacja LPG). Od nie dawna zalałem Revenolem 5W20 i zobaczymy jak będzie.
PS. Jak już Mazda jeździ na Revenolu to Tico na Venolu
- Od: 26 gru 2012, 13:37
- Posty: 148
- Skąd: Dęblin → Piaseczno
- Auto: była: 323C, 1.5B czerwona, Mazda 6 GG (121KM), 2.0 MZR-CD, 2004r czerwona jest CX9 bordowa
http://allegro.pl/olej-total-fluide-xld ... 14646.html Jednak zastosowałem ten specyfik według wszelkich prawideł jest ok...
- Od: 31 sty 2016, 18:17
- Posty: 25
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Mazda cx-9 3,7 AWD 2008
Witam,
Czy ktoś zalewał silnik 3,7 CX9 tym olejem: MANNOL ENERGY ULTRA JP 5W20?
Opisany, że do samochodów azjatyckich i amerykańskich.
Cena jest poniżej 20 zł za litr, wiem że wydaje się dziwnie tani i pewnie tym odstrasza.
Czy ktoś zalewał silnik 3,7 CX9 tym olejem: MANNOL ENERGY ULTRA JP 5W20?
Opisany, że do samochodów azjatyckich i amerykańskich.
Cena jest poniżej 20 zł za litr, wiem że wydaje się dziwnie tani i pewnie tym odstrasza.
Ja leje mazda dexelia ultra 5w30 – koszt 5 litrów 118 zł, najlepsze z tego jest że ten dedykowany olej dla mazdy jest produkcji Totala:) Tak więc Total o tej samej specyfikacji spełnia te same normy.
Polskie ASO zaleca 5w30 mimo tego że na naszych korkach wlewowych jak byk jest napisane 5w20:) i silnik jest amerykańska konstrukcją forda.
Ja tam leje nadal to samo co było lane od początku tak więc pozostałem wierny dexelii, a różnica 20 zł na bańce raz w roku nie robi mi żadnej różnicy.
Jeżeli klasa lepkościowa Mannola ( 5w20) i jakościowa ( SN, GF5) są takie same jak innych producentów to po co przepłacać? Jeżeli jeździsz dużo i cena oleju robi różnicę szukaj tańszego który łapie się w odpowiednich normach i tyle.
Polskie ASO zaleca 5w30 mimo tego że na naszych korkach wlewowych jak byk jest napisane 5w20:) i silnik jest amerykańska konstrukcją forda.
Ja tam leje nadal to samo co było lane od początku tak więc pozostałem wierny dexelii, a różnica 20 zł na bańce raz w roku nie robi mi żadnej różnicy.
Jeżeli klasa lepkościowa Mannola ( 5w20) i jakościowa ( SN, GF5) są takie same jak innych producentów to po co przepłacać? Jeżeli jeździsz dużo i cena oleju robi różnicę szukaj tańszego który łapie się w odpowiednich normach i tyle.
- Od: 1 maja 2016, 14:49
- Posty: 9
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda CX-9, 2010 EU
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9