Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu
Wczoraj zauważyłem pewną niedoskonałość w mojej 6, a mianowicie powstrzymałem się z tankowaniem do momentu kiedy zapaliła się lampka rezerwy, komputer pokazywał wtedy zasięg 12 km, a na stacji weszło 60,2 l ( pod korek). Obawiam się, że zapalenie się rezerwy na trasie nie pozwoli na dojechanie do stacji o własnych siłach. Rezerwa powinna być nieco większa.
- Od: 20 lut 2008, 13:10
- Posty: 9
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '07 120 PS kombi
Krzysztof.W napisał(a):Wczoraj zauważyłem pewną niedoskonałość w mojej 6, a mianowicie powstrzymałem się z tankowaniem do momentu kiedy zapaliła się lampka rezerwy, komputer pokazywał wtedy zasięg 12 km, a na stacji weszło 60,2 l ( pod korek).
Może auto nie stało równo wówczas? A może końcówkę jechałeś przy bardzo dużym zużyciu paliwa?
U mnie w mieście kontrolka zapaliła się przy 60-70km w mieście. W trasie pewnie da się przejechać około 100km na rezerwie.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Krzysztof.W napisał(a):Rezerwa powinna być nieco większa.
Zdecydowanie
Mi raz zabrakło... Pominę fakt, że jak kupowałem autko to już się świeciła kontrolka
PS
Dziś przejechałem sam "polską trasą" ok 120 km w równym tempie – czyli wyprzedzałem tylko najwolniejszych (starałem się jechać z tempomatem ok 90-110km/h). Ok 30 km pokonałem odcinkami remontowanymi z ograniczeniem prędkości do 50km/h (oczywiście nikt tyle nie jechał:D ) Ruch był średni.
Do momentu wjechania do Warszawy średnie spalanie wskazywało 5,3 l/100km. Pod domem wzrosło do 5,6 l/100km
Ciekawe na ile ma się to wskazanie do rzeczywistości...
Inna sprawa: reflekory przednie.
Zwrócono mi uwagę, że świecą "na żółto". W nocy i deszczu było baardzo słabo. Wyczytałem, że o wina zabrudzenia lampy. Na elektrodzie polecono ją umyć w środku wodą z płynem do mycia naczyń.
Zrobiłem to w jednej lampie, soczewka od krótkich zaczęła wyglądać jak soczewka szklana (w drugiej lampie pozostała "mleczna "). Jedyny minus – w narożniku lampy zaczął się odlejać odbłyśnik Lampa mimo, że lepiej świeci – idzie do kosza Czy ktoś mył lub czyścił lampy przednie w M6?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Myjk napisał(a):Chciałem wylać wiadro wazelinki na Mazdę, za termicznie przyciemniane szyby.
Dopiero wczoraj dostrzegłem że jest taki "fjuczer".
To wylewaj, bo nie zauważyłem czegoś takiego. O co chodzi dokładnie ? .
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):To wylewaj, bo nie zauważyłem czegoś takiego. O co chodzi dokładnie ?
No jak mi słońce daje w szyby, to się przyciemniają same. Tzw. Fotochrom, znany ze szkieł w okularach.
Pozdor Myjk
mcbeth napisał(a):Serio ? Nie zauważyłem głupek . Czy to jest gdzieś opisane w manualu albo w wyposażeniu ?
Ja właśnie wczoraj zajrzałem do specyfikacji – i są. Zresztą przed zakupem, w tym wątku,
pytałem się co to są te "termiczne szyby", ale nikt nie odpisał... Postaw furę na słońcu,
szyby powinny się zrobić prawie czarne. Przednia się chyba nie ściemnia wcale, boczne mało,
Tylne boczne i tylna ściemnia na ile w fabryce dali.
Pozdor Myjk
No jak mi słońce daje w szyby, to się przyciemniają same. Tzw. Fotochrom, znany ze szkieł w okularach.
Ja tego nie mam. No ale ja jestem plebs i mam Active
- Od: 20 sty 2006, 16:37
- Posty: 183
- Skąd: Krypa
- Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)
Summit napisał(a):Cytat:
No jak mi słońce daje w szyby, to się przyciemniają same. Tzw. Fotochrom, znany ze szkieł w okularach.
Ja tego nie mam. No ale ja jestem plebs i mam Active
Ta opcja wyposażenia jest chyba w każdej wersji (przynajmniej poliftowej). Tym bardziej mnie dziwi, że tego nie zauważyłem zeszłego lata...
Przyciemniane szyby z termoizolacją
http://www.mazda-lodz.pl/test/application/cms/data/File/mazda6%20-%20dane%20techniczne.pdf
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Ta opcja wyposażenia jest chyba w każdej wersji (przynajmniej poliftowej). Tym bardziej mnie dziwi, że tego nie zauważyłem zeszłego lata...
Dokładnie, Globy mnie oświecił w tej kwestii. Akurat przy spotkaniu z nim zauważyłem, że mam czarne okna.
Wzruszył tylko ramionami kwitując: "no Mazda taaaak, przyciemniane maaa..."
Te szyby jakoś tak dosyć mocno leniwie reagują... pewnie dlatego nie zauważyliśmy wcześniej.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Te szyby jakoś tak dosyć mocno leniwie reagują... pewnie dlatego nie zauważyliśmy wcześniej.
Chciałem się wczoraj przyjrzeć a tu jak na złość niebo zachmurzone. Dzisiaj znowu. A po południu w garażu siedzi. Muszę poczekać na okazję i się sam przekonać .
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
wszedzie czytam ze w nowych autach skrzynie pracuja idealnie, biegi wbija sie bez problemu...
no wlasnie, a u mnie 2 wchodzi tak ze jak ja szybko, czyli normalnie chce wbic to zawsze z oporem i nawet lekkim zgrzytem, dopiero jak ja wbijam powoli to wchodzi lepiej, a jak zrobie tkz miedzygaz to juz wogole bajka, ale chyba nie tak ma to dzialac
zastanawiam sie czy ten typ tak ma czy u mnie jest cos nie halo?
Prosze o opinie uzytkownikow mazd 6 z 6-cio biegowa skrzynka
z gory dzieki
no wlasnie, a u mnie 2 wchodzi tak ze jak ja szybko, czyli normalnie chce wbic to zawsze z oporem i nawet lekkim zgrzytem, dopiero jak ja wbijam powoli to wchodzi lepiej, a jak zrobie tkz miedzygaz to juz wogole bajka, ale chyba nie tak ma to dzialac
zastanawiam sie czy ten typ tak ma czy u mnie jest cos nie halo?
Prosze o opinie uzytkownikow mazd 6 z 6-cio biegowa skrzynka
z gory dzieki
Nie mam problemów z wrzucaniem dwójki. Co prawda nie użytkowałem tego samochodu w temperaturze poniżej +10 (może raz) ale z 1 na 2 zawsze idzie gładko. Z 2 na 1 przy powolnym toczeniu też nie pamiętam żadnych problemów (chociaż nie wiem, kiedy ostatnio byłem do tego zmuszony). Dodam tylko, że nie mam w zwyczaju zmieniać biegów "po przekątnej"; robię to szybko, ale tak jakby akcentując poszczególne odcinki trajektorii lewarka i wszystko jest OK. Może w niższych temperaturach byłoby inaczej ale tu brak danych.
'Na zimno' 1 i 2 wchodzą trochę oporniej, zwłaszcza przy temp. wyraźnie ujemnych. Na ciepło chodzi bez problemu, zarówno 1->2 jak i 2-> 1. Myślę, że będzie sie poprawiać z przebiegiem, jak w ogóle poprawia się praca skrzyni cały czas od nowości.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Panowie problem z wrzucaniem z 1 na 2 poruszałem na forum już wczesniej, prosiłem też o info. Samochód mam na gwarancji, a jak wasze i czy zgłaszaliście problem do gwaranta. Pojedyńcze zgłaszanie mało skutkuje. Przedstawiciel nie miał zgłoszeń z takim problemem. Częściowy problem ze zmianą biegów i przełączaniem poprawiono przesmarowaniem cięgien w kabinie (tunel). U mnie było suche, jak pieprz. Skrzynia 6 biegowa, benzyna.
- Od: 8 paź 2007, 13:17
- Posty: 34
- Auto: mazda 6 benz. 2.0
Myjk napisał(a):Wzruszył tylko ramionami kwitując: "no Mazda taaaak, przyciemniane maaa..."
Bylem zauroczony innymi walorami estetycznymi oraz zapachem Bo moze slyszeliscie w jednym filmie lub czytaliscie w jednej ksiazce, ze lepszy od zapachu nowego samochodu jest tylko zapach... no, wiecie czego... kobiety
Mam nadzieje, ze z czasem jeszcze cos sie odkryje i pozytywnie zaskoczy! Tymczasem radzilem wlasnie, by przy przegladzie kontrolnym zwrocic na to uwage serwisantom. Pierwsza pomoc to przesmarowanie ciegien oraz wymiana oleju, ktore z uwagi na koszt przekladni winny byc przeprowadzona na zyczenie klienta. Ta pierwsza czynnosc czesto doskonale wplywa na codzienna prace drazka, byc moze system smarowania w tej wersji jest niedopracowany i sprzyja wysychaniu smaru. Niemniej zakup "szostki", znajac konkurencje klasy sredniej i semi-premium, uwazam za najlepszy wybor. O mankamentach wypowiem sie, jak juz sw. Mikolaj podaruje mi wlasna
zygtoy napisał(a):Panowie problem z wrzucaniem z 1 na 2 poruszałem na forum już wczesniej, prosiłem też o info. Samochód mam na gwarancji, a jak wasze i czy zgłaszaliście problem do gwaranta. Pojedyńcze zgłaszanie mało skutkuje. Przedstawiciel nie miał zgłoszeń z takim problemem. Częściowy problem ze zmianą biegów i przełączaniem poprawiono przesmarowaniem cięgien w kabinie (tunel). U mnie było suche, jak pieprz. Skrzynia 6 biegowa, benzyna.
Ja ma 6 biegów w nowej M-3. Pisałem o tym w opisie swojego samochodu – skrzynia biegów jest fatalna. Mam problem z dwójką która ciężko wchodzi przy zmianie z jedynki – tak samo nieraz jest ciężko, bądź nie da się zredukować z 3. Do tego praktycznie nigdy nie mogę wrzucić w trakcie jazdy 1 (chodzi o toczenie się w korku). Jeszcze nigdy nie miałem doczynienia z tak fatalnie działającą skrzynią biegów. Nawet samochody z dużym przebiegiem miały lepiej działającą skrzynię biegów niż mam w Mazdzie:(
Mazda 3, 2.0 diesel – 6 biegów
A to że jak zgłosisz to Ci powiedzą że pierwszy raz o tył słyszą... to normalne w każdym ASO z każdą nawet najbardziej typową usterką – zawsze dowiesz się że jesteś 1 osobą z takim problemem. W taki sposób dają Ci do zrozumienia że samochody które sprzedają są super i nigdy nic się w nich nie psuje, a Ty miałeś po prostu pecha...
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Musisz mieć jakiś feler skoro wszędzie piszą, że w nowej M6 skrzynia poezja, a myślę że w M3 nie powinna się wiele różnić. Trzeba molestować ASO, których w Polsce wciąż jak na lekarstwo...
ojoj widzę że coś forum siadło w temacie szóstki... Mieć nadzieję że to z powodu samych zachwytów użytkowników i nie mają czasu pisać
Blisko, bliżej, coraz bliżej... Mazda 6 2.0 lub 2.3 Kombi – najlepiej Black Pearl:–)
- Od: 19 lut 2008, 17:51
- Posty: 13
- Skąd: Zabrze
- Auto: Ford Escort 1,6 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6