Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez brencik » 4 kwi 2013, 20:16

siemek55 napisał(a):i doładowane silniki 1,2 z turbo dziuuuuuuuurą :(

Turbodziure to klekoty TDI miały, jakas masakra. Dieslami nie jezdze, ale jak wsiadlem kilka razy do takiego to ujechac nie szlo.
A nowe silniki 1,0 itp z turbo maja juz od 1500 obrotów maksymalny moment obrotowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Wojtek » 11 kwi 2013, 20:08

Koledzy...
akcja serwisowa dla M6 i RX-ow na SRS (poduszki)

viewtopic.php?f=139&t=152739&p=2591979#p2591979
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mikeb9x » 30 maja 2013, 04:52

Witam serdecznie.
Jako nowy użytkownik forum oczywiście na początku chciałbym się z Wami przywitać.

Po przejrzeniu wielu porównań i testów zdecydowałem się na zakup Mazdy 6 (w grę wchodziły jeszcze Vectra C, Passat B5 i Volvo S60). Zakup planuję pod koniec sierpnia, także w tym momencie nie jest to jeszcze pilne.
Z wyglądu najbardziej odpowiadałby mi sedan, aczkolwiek jeśli trafię na dobry, sprawdzony kombi w niezłej cenie, na pewno rozważę taką opcję.
Będzie to mój pierwszy własny samochód, używany przede wszystkim do jazdy na trasie.
Początkowo planowałem zakupić model z 2.0 CiTD (121/136KM) ze względu na stosunkowo niskie spalanie, lecz ogromna ilość negatywnych opinii wskazujących na bardzo dużą awaryjność tych silników zdecydowanie mnie do tego zniechęciła.
Zależy mi na w miarę oszczędnej jeździe, stąd też decyzja o instalacji LPG, bądź zakupie samochodu z taką instalacją. Który silnik będzie do tego odpowiedniejszy? 2.0 czy 1.8? Ile w sumie będą mnie mniej więcej kosztowały części i robocizna? Samochód nie musi mieć ogromnego kopa (do tej pory jeździłem Fabią 1.2).
Chciałbym zamknąć się ze wszystkim w 15 tysiącach (samochód+LPG+wszelkie opłaty startowe). Jest szansa, że zmieszczę się w tej kwocie?
Dlaczego Mazda 6, a nie coś bardziej oszczędnego?
Zdaniem wielu ludzi jest to jeden z najmniej awaryjnych samochodów (w wersji z silnikiem benzynowym). Nie ukrywam, że sporą rolę w wyborze tego samochodu odgrywa także jego wygląd.
Chciałbym, by po zakupie służył mi przez co najmniej 7-10 lat.

Przeczytałem sporo opinii na temat rdzewiejącej blachy. Jak się przed tym bronić? Ile kosztują takie zabiegi?
Na co zwracać uwagę przeglądając ogłoszenia?
Miałoby sens kupowanie i przerabianie anglika, czy może jest to niemożliwe/nieopłacalne?


Będę bardzo wdzięczny za każde wskazówki i odpowiedzi.


Jeśli temat jest w złym dziale, bardzo proszę o przeniesienie do odpowiedniego
Początkujący
 
Od: 30 maja 2013, 03:55
Posty: 15

Postprzez cichy3a » 30 maja 2013, 05:44

Witam

Posiadam mazde 6 z silnikiem 1.8 z 2002 roku od ponad pięciu lat teraz przesiadłem sie na alfe 159 a mazdą jeżdzi żona.Nic nie wiem o silnikach 2.0 ale 1.8 jest chyba niezniszczalny jak kupisz zadbany i odpowiednio serwisowany będzie ci bardzo długo służył jeżeli zamierzasz używać samochodu w trasie to na twoim miejscu darowałbym sobie LPG przy odpowiednim traktowaniu ten silnik jest naprawdę oszczędny a korozja no cóż trzeba z nią walczyć i pogodzić się z tym że ona jest i będzie i nie przejmować się nią zbytnio tylko z nią walczyć.Życzę udanego zakupu i zadowolenia z jazdy i nie przejmuj się za bardzo co mówią znawcy i eksperci o alfie też się naczytałem różnych negatywnych opinii ale kupiłem i jestem zadowolony po przejechaniu 20 tys nic się nie dzieje a eksperci mówili że co 2 tyś będę w serwisie z poważnymi usterkami
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 16:51
Posty: 28
Auto: mazda 6 1.8 benzyna sedan 2002 rok
Alfa Romeo 159 Q4 4x4 JTD-M 210km
2009 r.

Postprzez dobrzyn22 » 30 maja 2013, 12:23

banana4444 napisał(a):Początkowo planowałem zakupić model z 2.0 CiTD (121/136KM) ze względu na stosunkowo niskie spalanie, lecz ogromna ilość negatywnych opinii wskazujących na bardzo dużą awaryjność tych silników

pierwsze słyszę...
Jak odpowiednio dbasz o silnik i znasz jego bolączki, to awarie zdarzają się sporadycznie(nie częściej niż w innych markach).
Minus jest taki, że generalnie są elementy, które się zużywają i nie jest tajemnicą, że ich wymiana w silnikach diesla jest po prostu droższa
Poczytaj sobie wątek:
diesel czy benzyna??

banana4444 napisał(a):Który silnik będzie do tego odpowiedniejszy? 2.0 czy 1.8?

nie ma to większego znaczenia, ale ja bym wybrał 2.0

poczytaj sobie tu:
Jaka instalacja? (Mazda 6 2.0)
Mazda 6 2.0 – instalacja LPG

Chciałbym zamknąć się ze wszystkim w 15 tysiącach (samochód+LPG+wszelkie opłaty startowe). Jest szansa, że zmieszczę się w tej kwocie?

poszukaj ciekawych ogłoszeń w dziale sprzedaży:
sprzedam samochód
generalnie sprawdź sobie jakie są średnie ceny dla danego rocznika i silnika...i nie kupuj "okazji" ;)

Przeczytałem sporo opinii na temat rdzewiejącej blachy. Jak się przed tym bronić? Ile kosztują takie zabiegi?
Na co zwracać uwagę przeglądając ogłoszenia?

przede wszystkim nadkola – jest to miejsce, które ruda uwielbia w przedliftingowych modelach
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=409&t=103706&p=2629193&hilit=rdza#p2629193
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=409&t=40427&p=2517516&hilit=rdza#p2517516


Jak już będziesz miał konkretne ogłoszenie, którym będziesz zainteresowany, to zapraszam do działu"kupuję Mazdę", gdzie otrzymasz pomoc w postaci oceny tegoż auta
viewforum.php?f=35

Miałoby sens kupowanie i przerabianie anglika, czy może jest to niemożliwe/nieopłacalne

moim zdaniem nie...ale jak się uprzesz, to z tico zrobisz Merca ;)

łączę z wątkiem o opiniach i informacjach
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brencik » 30 maja 2013, 12:57

banana4444 napisał(a):Chciałbym zamknąć się ze wszystkim w 15 tysiącach (samochód+LPG+wszelkie opłaty startowe).

Musiałbyć kupić auto za 10tys.
Czyli roczniki z lat 97-2000 a wtedy Mazdy 6 jeszcze nie było.
banana4444 napisał(a):Dlaczego Mazda 6, a nie coś bardziej oszczędnego?

Tico.
banana4444 napisał(a):Chciałbym, by po zakupie służył mi przez co najmniej 7-10 lat.

Ja nie wiem czy auta nie sprzedam za pol roku a Ty wiesz ze bedziesz nim jezdzil 10 lat...
banana4444 napisał(a):Z wyglądu najbardziej odpowiadałby mi sedan

Z pozycji kierowcy siedzacego za kierownica wyglada tak samo... wiec ze wzgledow praktycznych brałbym tlyko i wyłącznie kombi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez mikeb9x » 31 maja 2013, 05:34

cichy3a napisał(a):Nic nie wiem o silnikach 2.0 ale 1.8 jest chyba niezniszczalny jak kupisz zadbany i odpowiednio serwisowany będzie ci bardzo długo służył

Z tego co doczytałem, to oba są niezniszczalne, także raczej będę się skłaniał ku większemu – zużycie paliwa tylko odrobinę wyższe, a zawsze to parę koni więcej

cichy3a napisał(a):jeżeli zamierzasz używać samochodu w trasie to na twoim miejscu darowałbym sobie LPG przy odpowiednim traktowaniu ten silnik jest naprawdę oszczędny

jeśli silnik będzie tak samo trwały na lpg co na benzynie (podobno przy dobrze dobranych częściach i porządnej robocie tak będzie – planuję robić instalację u Pana Adama Rogowskiego – bardzo polecany na lpg-forum.pl), to nie widzę powodu, dla którego miałbym płacić 2 razy więcej, żeby jeździć na benzynie

cichy3a napisał(a):a korozja no cóż trzeba z nią walczyć i pogodzić się z tym że ona jest i będzie i nie przejmować się nią zbytnio tylko z nią walczyć.

co jaki czas trzeba wykonywać jakieś zabiegi w tym kierunku? jakie to są kwoty?

cichy3a napisał(a):Życzę udanego zakupu i zadowolenia z jazdy i nie przejmuj się za bardzo co mówią znawcy i eksperci o alfie też się naczytałem różnych negatywnych opinii ale kupiłem i jestem zadowolony po przejechaniu 20 tys nic się nie dzieje a eksperci mówili że co 2 tyś będę w serwisie z poważnymi usterkami

Dziękuję bardzo, pozostało mi tylko dozbierać środki i przeglądać ogłoszenia.


dobrzyn22 napisał(a):pierwsze słyszę...
Jak odpowiednio dbasz o silnik i znasz jego bolączki, to awarie zdarzają się sporadycznie(nie częściej niż w innych markach).
Minus jest taki, że generalnie są elementy, które się zużywają i nie jest tajemnicą, że ich wymiana w silnikach diesla jest po prostu droższa

Między innymi dlatego decyduję się na benzynę+lpg, wolę mieć pewność że będzie jeździł wiele kilometrów bez potrzeby ciągłego doglądania stanu konkretnych części

dobrzyn22 napisał(a):nie ma to większego znaczenia, ale ja bym wybrał 2.0
poczytaj sobie tu:
Jaka instalacja? (Mazda 6 2.0)
Mazda 6 2.0 – instalacja LPG

Tak jak napisałem wyżej, skłaniam się ku 2.0, aczkolwiek to już będzie zależało od ceny konkretnego samochodu

dobrzyn22 napisał(a):poszukaj ciekawych ogłoszeń w dziale sprzedaży:
sprzedam samochód
generalnie sprawdź sobie jakie są średnie ceny dla danego rocznika i silnika...i nie kupuj "okazji" ;)

dziękuję za link, na pewno będę często sprawdzał ten dział


większość sprzedawców specjalnie nie pokazuje zdjęć ukazujących stan nadkoli, trzeba będzie na to uważać

dobrzyn22 napisał(a):Jak już będziesz miał konkretne ogłoszenie, którym będziesz zainteresowany, to zapraszam do działu"kupuję Mazdę", gdzie otrzymasz pomoc w postaci oceny tegoż auta
viewforum.php?f=35

na pewno tak uczynię
swoją drogą dokładnie w ten sposób trafiłem na to forum

dobrzyn22 napisał(a):moim zdaniem nie...ale jak się uprzesz, to z tico zrobisz Merca ;)

Raczej nie zamierzam tego robić, pytanie czysto teoretyczne – sporo jest ogłoszeń z anglikami na otomoto/allegro


brencik napisał(a):Musiałbyć kupić auto za 10tys.
Czyli roczniki z lat 97-2000 a wtedy Mazdy 6 jeszcze nie było.

Sporo jest ogłoszeń za ok. 15 tys, z czego niektóre do negocjacji (nawet jedno na forum). Jeśli udałoby mi się wynegocjować 13,5-14, to akurat powinienem się wyrobić w 15 tysiącach.

brencik napisał(a):Tico.

To pytanie nie było do nikogo skierowane – potraktuj kolejne 2 zdania mojej wypowiedzi jako moją własną odpowiedź na nie, taka krótka dygresja, wytłumaczenie wyboru.

brencik napisał(a):Ja nie wiem czy auta nie sprzedam za pol roku a Ty wiesz ze bedziesz nim jezdzil 10 lat...

Nie wiem, tak jak napisałem: "chciałbym". Ma to po prostu być samochód na lata.

brencik napisał(a):Z pozycji kierowcy siedzacego za kierownica wyglada tak samo... wiec ze wzgledow praktycznych brałbym tlyko i wyłącznie kombi.

Kombi też jak najbardziej mi się podoba, ale wygląda już trochę "rodzinnie', gdzie sedan jest bardzo elegancki. Takie mam odczucia po przejrzeniu zdjęć, może się to zmieni jak obejrzę na żywo.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, są bardzo pomocne.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2013, 03:55
Posty: 15

Postprzez bieski » 31 maja 2013, 08:13

banana4444 napisał(a):Z tego co doczytałem, to oba są niezniszczalne,

Heh, nie jest niezniszczalny. Możesz sie zdziwić :>

banana4444 napisał(a):wolę mieć pewność że będzie jeździł wiele kilometrów bez potrzeby ciągłego doglądania stanu konkretnych części


Patrz wyżej :> Biorąc pod uwagę to cenę za która chcesz kupić auto zdziwić się możesz jeszcze bardziej

banana4444 napisał(a):Jeśli udałoby mi się wynegocjować 13,5-14

heh, Kolega ma niezniszczalne 1.8 kupione okazyjnie, nawet nie pytaj ile go to kosztowało w końcowym rozliczeniu.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez matthies » 31 maja 2013, 09:10

bieski napisał(a):
banana4444 napisał(a):Jeśli udałoby mi się wynegocjować 13,5-14

heh, Kolega ma niezniszczalne 1.8 kupione okazyjnie, nawet nie pytaj ile go to kosztowało w końcowym rozliczeniu.

najlepsza puenta tego tematu, nikt nie sprzedaje dobrego auta za darmo, weź to pod uwagę
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

PostTen post został usunięty przez Gość 31 maja 2013, 19:37.
Powód: porzadki

Postprzez Sheol » 3 cze 2013, 13:09

brodaM6 napisał(a):Panowie przestudiowałem fotorelacjie z wymiany tylnych klocków ,ale nie ma tam wzmianki o hamulcu recznym popuszczamy śrubke <co?> naciągającą linki.


Pare dni temu wymienialem klocki z tylu i linki nie dotykalem.

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2012, 10:05
Posty: 132 (1/5)
Skąd: Warszawa-Ursus
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v r94 (była)
Mazda 6 GY 1,8 r2003
Mazda Premacy CP 1,8 r2000

Postprzez mikolaj » 7 cze 2013, 01:45

Panowie i Panie, może i z "d***" pytanie, ale ma ktoś ceny salonowe M6 z rocznika 2010?
Chodzi mi o egzemplarze poliftowe z silnikiem diesel'a 2.2 i 2.0. Było by idealnie PL i DE.
Z tego co pamiętam, to oscylowało to w granicach 110tys.
Dziękuję z góry za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez matthies » 7 cze 2013, 22:22

pytanie nie tyle z <dupa> co nie ten dział, zapytaj w GH
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Guiliano » 20 cze 2013, 19:39

Kolego banana4444
za 14-15 tyś nie kupisz dobrej M6!! Kupisz zajechane auto do remontu. Jeżeli chcesz kupić benzynę, instalować LPG + opłaty przedrejestracyjne (auto zza granicy), wkład w serwis auta ( przynajmniej opony, hamulce) to potrzebujesz łącznie 20 tyś budżetu!!! Wtedy możesz podejść do tematu. z 15 k zł nie podchodź bo możesz się nieźle sparzyć i wpierdzielić w koszty.
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez zetek » 20 cze 2013, 22:00

bzdura po prostu trzeba dobrze sprawdzić auto. ja kupiłem najtańsza jaka była na allegro i oprócz awarii zamka drzwi kierowcy nic nie naprawiałem
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez dobrzyn22 » 20 cze 2013, 22:26

zetek napisał(a):bzdura

oj tu się nie do końca zgodzę – może nie tyle bzdura, co znacznie zwiekszone prawdopodobieństwo natrafienia na "minę"...

Poza tym naprawdę nie ma reguły...często auto za 10 tys się nie psuje przez kilka lat, a w tym czasie Merc za 300 tysi odwiedza serwis kilka razy... także tego typu dywagacje są moim zdaniem niepotrzebne, bo do niczego nie prowadzą.

Starą prawdą jest to, że najczęściej jak ktos próbuje sprzedać poniżej ceny "średniej" to nie dzieje sięto bez powodu
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Shaarky » 25 cze 2013, 21:54

Witam,

Przymierzam się do Mazdy 6 Kombi w benzynie po lifcie.

I już dziś myślałem, że wszystko wiem :) i znów zgłupiałem. Zależy mi na dobrej wersji wyposażeniowej i widzę, że 2.3 lepiej stoi pod tym względem niż 2.0. Czy 2.3 to silnik godny polecenia, równie jak 2.0? Przebrnąłem przez cały temat, ale chciałbym aktualne info, bo temat ciągnie się bodajże od 2007 roku :)

Pozdrawiam z Toyoty puki co :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez matthies » 25 cze 2013, 22:53

2.3 równie dobry, ale bywa bardziej olejożerny niż 2.0. Jednak polecam lekturę tego tematu, jak i innych poświęconych modelowi, abyś rozjaśnił wszystkie swoje wątpliwości.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Shaarky » 26 cze 2013, 08:37

Równie dobry czyli nie warto brać ;)

Zależy mi na zrywnym aucie i zastanawiam się czy warto brać ryzyko olejożerności. czy różnica w tym względzie jest zauważalna... Tym bardzie ze 2.3 są lepiej wyposażone...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez brodaM6 » 26 cze 2013, 10:11

A ja nie zamieniłbym na 2.0 mojej 2.3 M6.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6