Różnice między wersją europejską i US-spec (sprawdź auto w CarFaxie!)
Witam na forum
W związku z bardzo korzystnym kursem dolara zastanawiam się (a ściślej mówiąc – mój ojciec się zastanawia) nad sprowadzeniem sobie Mazdy 6 z USA, rocznik 2003-2004, jak dobrze pójdzie może i 2005
I teraz mam pytanka:
-Jakie są różnice między 6-tką w specyfikacji amerykańskiej a europejskiej?
-Czy wnętrza są wykonane w EU-spec i US-spec z takich samych materiałów i czy są tak samo spasowane? Przykładowo w Fordzie Focusie '2000 różnice są gigantyczne. Wnętrze niby wygląda tak samo, jednak o ile w EU materiały są dobre, w US są gorsze jak w Daewoo Tico... Czy w Maździe wnętrza też się różnią?
-Jak ma się sprawa z zawieszeniem? Przypuszczam, że w USA jest bardziej miękko, 'kanapowato' zestrojone. Czy jednak na tyle, że prowadzenie jest znacznie gorsze niż w EU-spec?
-Jakie części od Euro mogą nie pasować do 'amerykana'?
Proszę też o wszelkie opinie nt. 4-spd automatu z Mazdy 6 na rynek amerykański? Czy on nie jest troche kitowy, skoro nie oferowano go w Europie?
Jak jego awaryjność?
Mam nadzieję że znajdą się osoby które będą potrafiły mi choć trochę pomóc. Z góry dzięki.
Pozdro
W związku z bardzo korzystnym kursem dolara zastanawiam się (a ściślej mówiąc – mój ojciec się zastanawia) nad sprowadzeniem sobie Mazdy 6 z USA, rocznik 2003-2004, jak dobrze pójdzie może i 2005
I teraz mam pytanka:
-Jakie są różnice między 6-tką w specyfikacji amerykańskiej a europejskiej?
-Czy wnętrza są wykonane w EU-spec i US-spec z takich samych materiałów i czy są tak samo spasowane? Przykładowo w Fordzie Focusie '2000 różnice są gigantyczne. Wnętrze niby wygląda tak samo, jednak o ile w EU materiały są dobre, w US są gorsze jak w Daewoo Tico... Czy w Maździe wnętrza też się różnią?
-Jak ma się sprawa z zawieszeniem? Przypuszczam, że w USA jest bardziej miękko, 'kanapowato' zestrojone. Czy jednak na tyle, że prowadzenie jest znacznie gorsze niż w EU-spec?
-Jakie części od Euro mogą nie pasować do 'amerykana'?
Proszę też o wszelkie opinie nt. 4-spd automatu z Mazdy 6 na rynek amerykański? Czy on nie jest troche kitowy, skoro nie oferowano go w Europie?
Jak jego awaryjność?
Mam nadzieję że znajdą się osoby które będą potrafiły mi choć trochę pomóc. Z góry dzięki.
Pozdro
-
saleen
Podpinam sie pod ten temat.
Tez zastanawiam sie nad importem M6 z USA.
Szczegolnie interesuje mnie wersja 3.0 V6 automat.
Interesuje mnie dostepnosc czesci do tego silnika, mozliwosc ewentualnego serwisowania automatu w ASO, no i ... spalanie .
Osobiscie wolabym 2.3 ale te silniki sa dostepne tylko w sedanach i hatchback'ach. Kombi sa niestety tylko 3.0. Po za tym auta z 2.3 sa gorzej wyposazone (np. klima jest tylko manulana).
Czy sa tutaj jacyś użytkownicy M6 zza oceanu?
Tez zastanawiam sie nad importem M6 z USA.
Szczegolnie interesuje mnie wersja 3.0 V6 automat.
Interesuje mnie dostepnosc czesci do tego silnika, mozliwosc ewentualnego serwisowania automatu w ASO, no i ... spalanie .
Osobiscie wolabym 2.3 ale te silniki sa dostepne tylko w sedanach i hatchback'ach. Kombi sa niestety tylko 3.0. Po za tym auta z 2.3 sa gorzej wyposazone (np. klima jest tylko manulana).
Czy sa tutaj jacyś użytkownicy M6 zza oceanu?
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
Veetec – nie wiem czy zauważyłeś, ale kolega tom79 (post nad Twoim) ma właśnie 6-tkę 3.0V6 z USA
-
saleen
Posiadam V6 automat oczywiscie wersja USA, specjalnie szukałem tej wersji dla automatu, juz mnie znudził manual . Części eksploatacyjne są dostępne raczej bez problemu, przynajmniej do mojej wersji 2004r. Jeśli chodzi o wyposarzenie to jest chyba uboższe od wersji EU, nie ma ksenonow, czujnika deszczu, czujnika zmierzchu, czujnika parkowania, jest tez problem z przeciwmgielnymi, u mnie nie ma ani z przodu ani z tyłu, z tyłu oczywiście można przerobic bez większego problemu jest tam żarówka dwu żarnikowa, więc parę metrów kabla i przełącznik. Natomiast jest automat i 220 koników pod maską . Co do spalania to w mieście od 12-20 w zależności od rozmiaru obuwia Klima w v6 najczęsciej jest automatyczna, co do jakości wykonania to nie widzę różnicy w plastikach. Ogólnie, bardzo miło się pilotuje ten samochodzik, dostarcza duuuużo frajdy, no i ten automat szczerze polecam.
- Od: 6 mar 2008, 02:11
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 2004 USA
części do silnika sprowadzisz max 2-3 tyg ,
jeśli coś pierdnie, z 220 ST będzie pasować kilka elementów,
reszta jest taka sama co w wersji na Europę (mam na myśli blacharkę),
zawieszenia nie robiłem, to nie wiem,
zadzwoń do Jaksy ma styczność z oboma wersjami,
mam skrzynie AT 6-cio biegową, i nie zamieniłbym się na inną,
zaj...a wygoda,
spalanie zależy od stylu jazdy,
jeśli coś pierdnie, z 220 ST będzie pasować kilka elementów,
reszta jest taka sama co w wersji na Europę (mam na myśli blacharkę),
zawieszenia nie robiłem, to nie wiem,
zadzwoń do Jaksy ma styczność z oboma wersjami,
mam skrzynie AT 6-cio biegową, i nie zamieniłbym się na inną,
zaj...a wygoda,
spalanie zależy od stylu jazdy,
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
napisalem wczoraj malo bo tylko tyle mialem sily.
posiadam M6 wersja USA silnik V6 3.0 z 2005, wyposazenie pelne bez ksenow i tych czujnikow ale przeciwmgilene mam wbudowane w reflektor glowny. Klima automat – klimatronic, skora, bez bosa ale gra niezle, skrzynia At-6 – tiptronic. Auto daje duzo frajdy z jazdy, jezdzi sie wygodnie i bezpiecznie, zawieszenie nie jest kanapowate tylko delikatnie utwardzone. spalanie ja mam srednie 11.3 duzo jeszcze w cyklach 50/50 miasto/trasa. przyspieszenie godne i wogole jazda przyjemna.
czesci dostepne. trzeba tylko patrzez na czesci od forda mondeo st220 jesli chodzi o silnik, a reszta pasuje z EU.
nie wiem co jeszcze moge dodac.
polecam to autko z calego serca
posiadam M6 wersja USA silnik V6 3.0 z 2005, wyposazenie pelne bez ksenow i tych czujnikow ale przeciwmgilene mam wbudowane w reflektor glowny. Klima automat – klimatronic, skora, bez bosa ale gra niezle, skrzynia At-6 – tiptronic. Auto daje duzo frajdy z jazdy, jezdzi sie wygodnie i bezpiecznie, zawieszenie nie jest kanapowate tylko delikatnie utwardzone. spalanie ja mam srednie 11.3 duzo jeszcze w cyklach 50/50 miasto/trasa. przyspieszenie godne i wogole jazda przyjemna.
czesci dostepne. trzeba tylko patrzez na czesci od forda mondeo st220 jesli chodzi o silnik, a reszta pasuje z EU.
nie wiem co jeszcze moge dodac.
polecam to autko z calego serca
- Od: 7 cze 2007, 08:51
- Posty: 1826
saleen napisał(a):Veetec – nie wiem czy zauważyłeś, ale kolega tom79 (post nad Twoim) ma właśnie 6-tkę 3.0V6 z USA
Uuuups . Przepraszam ....
GILB napisał(a):mam skrzynie AT 6-cio biegową, i nie zamieniłbym się na inną,
zaj...a wygoda,
spalanie zależy od stylu jazdy,
Jakie, poza 6-cio biegowa, sa rodzaje AT w M6 w USA?
Jezeli sa rozne to jakie sa roznice w oznaczeniach? Jak to rozpoznac?
Czy to sa te same skrzynki, ktore mozna spotkac w Europie?
Pytam o to rozważam jeszcze sprowadzenie M6 z Europy – dobrze wyposażone kombi 2.0 lub 2.3 z AT i ewentualnie (ale niekonecznie) z AWD. Jedym z powodow jest spora roznica wlasnie w wyposazeniu Mazd z USA w porownaniu do Europy (niestety na niekorzysc Mazd z USA). Dziwi mnie troche i martwi to co Pablo napisal na ten temat ...
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
dla silników 3.0 V6
do sierpnia 2004 były montowane skrzynie AT 5 – cio biegowe (model 2004)
od sierpnia 2004 AT jest 6- cio biegowa (model 2005)
były problemy ze skrzyniami biegów 5 – cio biegowymi (AT),
te montowane w modelach 2005 (biegów 6) i młodszych są mniej awaryjne,
dużo zależy od tego jak ją traktujesz i serwisujesz
nie mam pojęcia jakie były MT
do sierpnia 2004 były montowane skrzynie AT 5 – cio biegowe (model 2004)
od sierpnia 2004 AT jest 6- cio biegowa (model 2005)
były problemy ze skrzyniami biegów 5 – cio biegowymi (AT),
te montowane w modelach 2005 (biegów 6) i młodszych są mniej awaryjne,
dużo zależy od tego jak ją traktujesz i serwisujesz
nie mam pojęcia jakie były MT
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
Pablo70 napisał(a): Jeśli chodzi o wyposarzenie to jest chyba uboższe od wersji EU, nie ma ksenonow, czujnika deszczu, czujnika zmierzchu, czujnika parkowania, jest tez problem z przeciwmgielnymi, u mnie nie ma ani z przodu ani z tyłu, z tyłu oczywiście można przerobic bez większego problemu jest tam żarówka dwu żarnikowa, więc parę metrów kabla i przełącznik.[...] Klima w v6 najczęsciej jest automatyczna, [...]
Czy ksenony w M6 w USA w ogole nie sa dostepne?
Czy dobrze rozumiem, ze klima w 3.0 moze byc tez manualna?
Czy 3.0 posiadaja komputer pokladowy (srednie spalanie, dystans do przejechania, etc)?
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
Veetec napisał(a):Czy ksenony w M6 w USA w ogole nie sa dostepne?
nie wiem
Veetec napisał(a):Czy dobrze rozumiem, ze klima w 3.0 moze byc tez manualna?
moze byc
Veetec napisał(a):Czy 3.0 posiadaja komputer pokladowy (srednie spalanie, dystans do przejechania, etc)?
tego nie ma, amerykany maja w spalanie
- Od: 7 cze 2007, 08:51
- Posty: 1826
Veetec napisał(a):Czy ksenony w M6 w USA w ogole nie sa dostepne?
są dostępne.
Veetec napisał(a):Czy dobrze rozumiem, ze klima w 3.0 moze byc tez manualna?
może być.
Nefar napisał(a):Nie kupilbym automatu, z tego co wiem lubia sie sypac.
tez bym polecał biegówkę. mniej awaryjne, większa frajda z jazdy, mniejsze spalanie.
co do wykonania to miałem sie okazje przejechać dla porównania 6mps GT które na rynek amerykański były sprowadzane z Japonii. plastiki takiej samej jakości. w japonczyku skóra była trochę ładniejsza i delikatniejsza. oprócz tego nie zauważyłem jakiej wielkiej różnicy w wykończeniu wnętrza.
- Od: 6 wrz 2007, 17:25
- Posty: 120
- Skąd: Chicago
- Auto: 2016 mazda6 2.5
nikt z Was nie wspomniał o wykończeniu wnętrza,
może to moja subiektywna opinia, ale ostatnio przejechałem się M6 Jaksy i powiem Wam szczerze, że kurde wykończenie w A-SPec jest naprawdę gorsze,
tandetne srebrne plastiki vs czarne w EU (nie piszę tu o srebrnej konsoli a o obramówkach klamek itp)
obicie podłokietnika dużo lepsze w EU
masa z której zrobiona jest deska rozdzielcza w EU też wygląda sto razy lepiej,
zawias jest w 100% taki sam jak w 2.3 ale ze względu na wagę silnika samochód z 3.0 inaczej się zachowuje,
M6 V6 są średnio awaryjnymi samochodami, jeśli jesteś użytkownikiem, który zawsze chce mieć wszystko TIP TOP w samochodzie (np. jak ja) to musisz mieć cierpliwego mechanika (hi Jaksa),
poza tym M6 V6 z pakietem AERO (Atenza) są naprawdę śliczne, choć faktycznie robi się ich na drogach trochę więcej,
możliwości silnika 3.0 bym nie przeceniał, jak na 3.0 i Mazdę oczekiwałbym więcej, a tak osiągi porównywalne z Fordem ST220
może to moja subiektywna opinia, ale ostatnio przejechałem się M6 Jaksy i powiem Wam szczerze, że kurde wykończenie w A-SPec jest naprawdę gorsze,
tandetne srebrne plastiki vs czarne w EU (nie piszę tu o srebrnej konsoli a o obramówkach klamek itp)
obicie podłokietnika dużo lepsze w EU
masa z której zrobiona jest deska rozdzielcza w EU też wygląda sto razy lepiej,
zawias jest w 100% taki sam jak w 2.3 ale ze względu na wagę silnika samochód z 3.0 inaczej się zachowuje,
M6 V6 są średnio awaryjnymi samochodami, jeśli jesteś użytkownikiem, który zawsze chce mieć wszystko TIP TOP w samochodzie (np. jak ja) to musisz mieć cierpliwego mechanika (hi Jaksa),
poza tym M6 V6 z pakietem AERO (Atenza) są naprawdę śliczne, choć faktycznie robi się ich na drogach trochę więcej,
możliwości silnika 3.0 bym nie przeceniał, jak na 3.0 i Mazdę oczekiwałbym więcej, a tak osiągi porównywalne z Fordem ST220
- Od: 7 kwi 2007, 23:13
- Posty: 213
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS
Podpinam się tu bo pytanie padło, ale nikt nie dał odp.
Czy jest różnica między europejską a amerykańską automatyczną skrzynią biegów?
Chcę kupić Magdzie 6 i interesuje mnie tylko automat.Wyczytałem,że A\T w autkach z Ameryki są awaryjne.Jak jest z awaryjnością A\T oferowanych na rynku EU?
Może na EU wsadzili coś lepszego?
Czy jest różnica między europejską a amerykańską automatyczną skrzynią biegów?
Chcę kupić Magdzie 6 i interesuje mnie tylko automat.Wyczytałem,że A\T w autkach z Ameryki są awaryjne.Jak jest z awaryjnością A\T oferowanych na rynku EU?
Może na EU wsadzili coś lepszego?
- Od: 11 kwi 2004, 23:44
- Posty: 103
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG
zadzwoń do zakładów zajmujących się naprawą AT,
mnie mówili, że tą samą skrzynię ( AW 6 biegów) ma pyżo 607,
na rynek europejski był wypuszczony ST 220 z taką samą AT tylko na rynek Szwajcarski,
temat do sprawdzenia, takie informacje ja otrzymałem w zakładach zajmujących się naprawą AT,
co nie musi być prawdą,
podam numer AT jaki jest montowany w 3.0 V6 gdybyś chciał zaciągnąć języka – AW 0119090 G
mnie mówili, że tą samą skrzynię ( AW 6 biegów) ma pyżo 607,
na rynek europejski był wypuszczony ST 220 z taką samą AT tylko na rynek Szwajcarski,
temat do sprawdzenia, takie informacje ja otrzymałem w zakładach zajmujących się naprawą AT,
co nie musi być prawdą,
podam numer AT jaki jest montowany w 3.0 V6 gdybyś chciał zaciągnąć języka – AW 0119090 G
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
hej no ja mam 6 z 4 biegowym automatem , jezdzi spoko , te sa przynajmniej bezawaryjne , 5 biegowe wyszly zdaje sie w 2005-06 , mam biedniejsza wersje tzn bez skor i manualna klima , i faktycznie ten srebrny plastik na konsoli taki sobie , ale lepiej wyposazone maja srodek jak w europie , jakby ktos chcial mam kumpla dealera w usa moge skontaktowaz aktualnie duzo wysyla do polski , to jest w stanie zalatwic kazde auto , zawsze to od pierwszej reki , , narka
- Od: 16 paź 2007, 05:05
- Posty: 14
- Skąd: chicago/krakow
- Auto: mazda 6i 2006 2.3
Witam serdecznie.
Posiadam Speed6-stke w USA i zamierzam ja zabrac ze soba do Polski. Do tej pory myslalem ze problem dotyczy tylko kierunkowskazow i swiatla cofania. Na forum znalazlem informacje ze do tego dochodzi symetria swiatel (szczerze mowiac nie wiem o co chodzi) i spryskiwacze do ksenonow. Z tego co wyczytalem na stronach mazdy to ten model byl produkowany w japoni w krotkiej serii na wszystkie rynki.
Czy swiatla w moim aucie mozna jakos dostosowac do polskich wymogow (ta nieszczesna symetria i spryskiwacze) czy czeka mnie zmiana calych swiatel?
Jakich problemow natury technicznej moge sie jeszcze ewetualnie spodziewac?
Czy rzeczywiscie jest tak ze na kazdej stacji diagnostycznej facet zwroci uwage na spryskiwacze i ta symetrie?
Pozdrawiam
Posiadam Speed6-stke w USA i zamierzam ja zabrac ze soba do Polski. Do tej pory myslalem ze problem dotyczy tylko kierunkowskazow i swiatla cofania. Na forum znalazlem informacje ze do tego dochodzi symetria swiatel (szczerze mowiac nie wiem o co chodzi) i spryskiwacze do ksenonow. Z tego co wyczytalem na stronach mazdy to ten model byl produkowany w japoni w krotkiej serii na wszystkie rynki.
Czy swiatla w moim aucie mozna jakos dostosowac do polskich wymogow (ta nieszczesna symetria i spryskiwacze) czy czeka mnie zmiana calych swiatel?
Jakich problemow natury technicznej moge sie jeszcze ewetualnie spodziewac?
Czy rzeczywiscie jest tak ze na kazdej stacji diagnostycznej facet zwroci uwage na spryskiwacze i ta symetrie?
Pozdrawiam
- Od: 14 cze 2008, 06:00
- Posty: 39
- Skąd: Krakow/Warszawa
- Auto: Mazda Speed6 MPS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6