Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?
Niestety, kupiłem z allegro 3 sztuki tego ELMowego ustrojstwa. Wszystkie były opisane jako wersja 1.5, a po podłączeniu do Forscana okazywało, że to 2.1 i wszystkie poszły do zwrotu.
Czy ktoś z Was ma sprawdzonego sprzedawcę na allegro, który ma wersję 1.5 działającą dla mazdy 6 GG polift?
Czy ktoś z Was ma sprawdzonego sprzedawcę na allegro, który ma wersję 1.5 działającą dla mazdy 6 GG polift?
Swój kupowałem w tym sklepie, jakieś 2 lata temu i działa prawidłowo https://www.enexus.pl/pl/p/OBD-2-II-BLU ... V-GATE/312
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Ja kupiłem na Alledrogo Vgate ELM327 i działa również poprawnie z M6 po lifcie. Wcześniej kupiłem jakiegoś taniego elm'a to pochodził jakiś miesiąc i padł był.
https://allegro.pl/listing?string=vgate%20elm327&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-hc-aut-1-4-0803
https://allegro.pl/listing?string=vgate%20elm327&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-hc-aut-1-4-0803
Zainstalowałem w końcu Forscana, zarejestrowałem się, wygenerowałem kod na wersje ext.
Mam interfejs na Bluetooth, jakiś niebieski VGATE bez przełącznika, taki jak podlinkował wyżej Danmazda. Z Mazdą 6 GG działa bez problemu. Z Mazdą 3 BK nie chciał się połączyć, ciągle ten sam komunikat, że nie znaleziono adapteru (w Win normalnie jest obecny, sparowany i połączony). Sprawdzałem połączenie z telefonu, Torque normalnie się z nim łączy.
Generalnie na forum Forscana polecają albo wersję USB albo WIFI. Wersje na BT są bardzo wolne co akurat mogę potwierdzić.
Ktoś coś?
Mam interfejs na Bluetooth, jakiś niebieski VGATE bez przełącznika, taki jak podlinkował wyżej Danmazda. Z Mazdą 6 GG działa bez problemu. Z Mazdą 3 BK nie chciał się połączyć, ciągle ten sam komunikat, że nie znaleziono adapteru (w Win normalnie jest obecny, sparowany i połączony). Sprawdzałem połączenie z telefonu, Torque normalnie się z nim łączy.
Generalnie na forum Forscana polecają albo wersję USB albo WIFI. Wersje na BT są bardzo wolne co akurat mogę potwierdzić.
Ktoś coś?
Witam
Jestem w posiadaniu Mazdy 6, 2.0 benzyna,rok 2002.
Mam problem z podlaczeniem auta do kompa. Posiadam kable od kumpla ktory posiada passata b5 (czy taki interfejs podejdzie tez do mazdy?)
Druga sprawa dzisiaj bylem przetestowac 4 interfejsy na BT i po podlaczeniu w programie torque pro pokazywalo brak polaczenia z ecu (co to te ecu?)
Czy mozecie polecic mi jakis konkretny interfejs do kompa lub na BT i kompatybilny program ktory polaczy sie z moim autem i bede mogl je przeskanowac?
Z gory dzieki za info
Jestem w posiadaniu Mazdy 6, 2.0 benzyna,rok 2002.
Mam problem z podlaczeniem auta do kompa. Posiadam kable od kumpla ktory posiada passata b5 (czy taki interfejs podejdzie tez do mazdy?)
Druga sprawa dzisiaj bylem przetestowac 4 interfejsy na BT i po podlaczeniu w programie torque pro pokazywalo brak polaczenia z ecu (co to te ecu?)
Czy mozecie polecic mi jakis konkretny interfejs do kompa lub na BT i kompatybilny program ktory polaczy sie z moim autem i bede mogl je przeskanowac?
Z gory dzieki za info
- Od: 4 cze 2015, 19:59
- Posty: 7
aby osoby z takim problemem mogły sobie z nim poradzić, można szybko i przyjemnie skorzystać z forumowej wyszukiwarki
odpowiedzi na pytania już padły w tym wątku , dlatego zapraszam do lektury – nie ma sensu powielać pytań
odpowiedzi na pytania już padły w tym wątku , dlatego zapraszam do lektury – nie ma sensu powielać pytań
Zakupiłem taki interfejs:
http://allegro.pl/elm327-ford-hs-can-ms-can-forscan-przelacznik-fv-i6814728216.html
Niestety na żadnym programie nie może się połączyć z moją mazdą. Na forscanie wyskakuje okienko "nie znaleziono pojazdu. Proszę sprawdzić czy stacyjka jest w pozycji on". W innych że błąd połączenia z ecu. Elma wyszukuje wszędzie bez problemu, wersja 1.5. Sprawdzałem w mondeo 2005-forscan śmiga. W toyocie celica forscan nie idzie ale inne programy łączą i chodzą bez problemu. Zatem wnioskuje że sam elm jest ok. Kolejny problem z autem zapewne. Czy ktoś wie co może być nie tak? Dodam żę ids łączył się bez problemu, ostatnio byłem na serwisie boscha, też bez problemu było. A może mój mechanik coś zblokował idsem bo sam coś grzebał i poszedl komputer, zamontował drugi ale jakie tam jeszcze cuda robił to nie wiem
http://allegro.pl/elm327-ford-hs-can-ms-can-forscan-przelacznik-fv-i6814728216.html
Niestety na żadnym programie nie może się połączyć z moją mazdą. Na forscanie wyskakuje okienko "nie znaleziono pojazdu. Proszę sprawdzić czy stacyjka jest w pozycji on". W innych że błąd połączenia z ecu. Elma wyszukuje wszędzie bez problemu, wersja 1.5. Sprawdzałem w mondeo 2005-forscan śmiga. W toyocie celica forscan nie idzie ale inne programy łączą i chodzą bez problemu. Zatem wnioskuje że sam elm jest ok. Kolejny problem z autem zapewne. Czy ktoś wie co może być nie tak? Dodam żę ids łączył się bez problemu, ostatnio byłem na serwisie boscha, też bez problemu było. A może mój mechanik coś zblokował idsem bo sam coś grzebał i poszedl komputer, zamontował drugi ale jakie tam jeszcze cuda robił to nie wiem
To może ktoś mógłby poświecić 2 minuty i sprawdzić jakie i gdzie ma podłączone kable w kostkę OBD? Najlepiej chyba ktoś z dieslem. Bo to może być problem braku połączenia u mnie.
Standardowe gniazdo J1850:
A ja mam:
pin4-czarny z czerwonym paskiem
pin5-czarny z niebieskim paskiem
pin6-czerwony
pin7-zielony
pin14-niebieski
pin16-niebieski z czerwonym paskiem
Muszę być pewny, to zamienie elma na innego
Standardowe gniazdo J1850:
A ja mam:
pin4-czarny z czerwonym paskiem
pin5-czarny z niebieskim paskiem
pin6-czerwony
pin7-zielony
pin14-niebieski
pin16-niebieski z czerwonym paskiem
Muszę być pewny, to zamienie elma na innego
Ja do diagnozy polecam interfejs od Viakena VSCAN STN1170. Trochę kosztuje ale przynajmniej jest pewny i obsługuję przełączanie szyn HS-CAN/MS-CAN automatycznie. Jest wersja z USB, z BT lub z WIFI. Ja kupiłem sobie na WIFI. Do tego aplikacja ForScan Lite za 20 zł na telefon i można diagnozować samochód nawet gdzieś w trasie bez konieczności wożenia ze sobą laptopa. Oczywiście jeśli ktoś chce robić jakieś modyfikacje to na USB jest pewniej. Ale jeśli tylko błędy plus odczyty z czujników to bezprzewodowa wersja jest super. Z bezprzewodowej wersji można też oczywiście korzystać z laptopa.
Na tą chwilę wersja na USB kosztuje 149 zł, natomiast na BT lub wifi 169 zł.
Mi z przesyłką za wersję wifi plus aplikacja Forscan wyszło około 200 zł. Wydaje się dużo ale patrząc z drugiej strony jedno sprawdzenie błędów w jakimś serwisie kosztuje zwykle 50 zł więc z czasem się to zwróci.
Drugą alternatywą jaką brałem pod uwagę był interfejs VGATE icar2 też na wifi. Ale tu niestety tylko szyna HS-CAN więc się nie zdecydowałem.
Na tą chwilę wersja na USB kosztuje 149 zł, natomiast na BT lub wifi 169 zł.
Mi z przesyłką za wersję wifi plus aplikacja Forscan wyszło około 200 zł. Wydaje się dużo ale patrząc z drugiej strony jedno sprawdzenie błędów w jakimś serwisie kosztuje zwykle 50 zł więc z czasem się to zwróci.
Drugą alternatywą jaką brałem pod uwagę był interfejs VGATE icar2 też na wifi. Ale tu niestety tylko szyna HS-CAN więc się nie zdecydowałem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6