W Mazdzie 6 masz do dyspozycji nastepujace parametry do odczytu (PIDy) za pomoca OBD2 (standard EOBD w przypadku Mazdy 6 poliftowej):
00 Support list of PIDs 01-20
01 Monitor status since DTCs cleared
04 Calculated engine load value
05 Engine coolant temperature
0B Intake manifold absolute pressure
0C Engine RPM
0D Vehicle speed
0F Intake air temperature
10 Mass Air Flow rate
11 Throttle position
1C OBD standard
20 Support list of PIDs 21-40
21 Distance traveled with MIL on
23 Fuel Rail Pressure (diesel)
24 O2S1_WR_lambda(1): Equivalence Ratio Voltage
30 Number of warm-ups since codes cleared
31 Distance traveled since codes cleared
33 Barometric pressure
34 O2S1_WR_lambda(1): Equivalence Ratio Current
3C Catalyst Temperature Bank 1, Sensor 1
3D Catalyst Temperature Bank 2, Sensor 1
3E Catalyst Temperature Bank 1, Sensor 2
40 Support list of PIDs 41-60
42 Control module voltage
46 Ambient air temperature
49 Accelerator pedal position D
4A Accelerator pedal position E
4C Commanded throttle actuator
Przyanjmnie do dnia dzisiejszego tak wynika z mojego grzebania w interfejsie. Jak skoncze prace, zaktualizuje informacje i umieszcze w odpowiednim watku.
Do tego, mozesz czytac bledy ktore komputer zapisal w momencie awarii. Mozesz rowniez te bledy _kasowac_, ale niczego wiecej nie mozesz robic z punktu widzenia _zapisu_ danych (przestwiac czegokolwiek). OBD2 w przypadku Mazdy sprawdza sie tylko jako interfejs do szybkiego podgladu ogolnego stanu samochodu i ew. skasowania bledow celem sprawdzenia czy ponownie sie pojawia. Jesli ktos ma zapedy na CarComputer to tez wystarczy OBD2, aczkolwiek bedzie brakowac pewnych drobiazgow w Mazdzie.
Jesli mi sie uda gdziekolwiek wygrzebac informacje o "ukrytych" (rozszerzonych) komendach z ktorych korzysta zapewne IDS/WDS – dostosuje oprogramowanie do niektorych akcji umozliwiajacych zmiany, ale tylko do tych ktore uznam za w miare bezpieczne do testow na sobie, nie zamierzam psuc samochodu
(a poza tym, nie wierze, zebym znalazl opis tych instrukcji gdziekolwiek – szanse sa mnie wiecej w jednocyfrowym procencie do zamkniecia).
Tyle w temacie.