Strona 2 z 8

PostNapisane: 29 lip 2009, 12:16
przez brylek22

PostNapisane: 29 lip 2009, 16:01
przez krzych
Cena z kosmosu, jak bedzie 10x mniejsza to kupie.

A pytanie to czego dotyczy, bo jest jakby troche enigmatyczne...

PostNapisane: 31 lip 2009, 23:20
przez silvan
Gdzie dokładnie znajduje się gniazdo OBDII w mazdzie 6? Taki kabelek na ebay uk kosztuje około 40 funtów. Na allegro o połowę taniej. Czy takim urządzeniem można coś popsuć w samochodzie? Służy ono tylko do odczytów pewnych informacji czy też za jego pomocą można zmieniać jakieś parametry przez co w niewłaściwe użytkowanie można coś popsuć w aucie.

PostNapisane: 31 lip 2009, 23:30
przez krzych
W Mazdzie 6 masz do dyspozycji nastepujace parametry do odczytu (PIDy) za pomoca OBD2 (standard EOBD w przypadku Mazdy 6 poliftowej):

00 Support list of PIDs 01-20
01 Monitor status since DTCs cleared
04 Calculated engine load value
05 Engine coolant temperature
0B Intake manifold absolute pressure
0C Engine RPM
0D Vehicle speed
0F Intake air temperature
10 Mass Air Flow rate
11 Throttle position
1C OBD standard
20 Support list of PIDs 21-40
21 Distance traveled with MIL on
23 Fuel Rail Pressure (diesel)
24 O2S1_WR_lambda(1): Equivalence Ratio Voltage
30 Number of warm-ups since codes cleared
31 Distance traveled since codes cleared
33 Barometric pressure
34 O2S1_WR_lambda(1): Equivalence Ratio Current
3C Catalyst Temperature Bank 1, Sensor 1
3D Catalyst Temperature Bank 2, Sensor 1
3E Catalyst Temperature Bank 1, Sensor 2
40 Support list of PIDs 41-60
42 Control module voltage
46 Ambient air temperature
49 Accelerator pedal position D
4A Accelerator pedal position E
4C Commanded throttle actuator

Przyanjmnie do dnia dzisiejszego tak wynika z mojego grzebania w interfejsie. Jak skoncze prace, zaktualizuje informacje i umieszcze w odpowiednim watku.

Do tego, mozesz czytac bledy ktore komputer zapisal w momencie awarii. Mozesz rowniez te bledy _kasowac_, ale niczego wiecej nie mozesz robic z punktu widzenia _zapisu_ danych (przestwiac czegokolwiek). OBD2 w przypadku Mazdy sprawdza sie tylko jako interfejs do szybkiego podgladu ogolnego stanu samochodu i ew. skasowania bledow celem sprawdzenia czy ponownie sie pojawia. Jesli ktos ma zapedy na CarComputer to tez wystarczy OBD2, aczkolwiek bedzie brakowac pewnych drobiazgow w Mazdzie.

Jesli mi sie uda gdziekolwiek wygrzebac informacje o "ukrytych" (rozszerzonych) komendach z ktorych korzysta zapewne IDS/WDS – dostosuje oprogramowanie do niektorych akcji umozliwiajacych zmiany, ale tylko do tych ktore uznam za w miare bezpieczne do testow na sobie, nie zamierzam psuc samochodu :) (a poza tym, nie wierze, zebym znalazl opis tych instrukcji gdziekolwiek – szanse sa mnie wiecej w jednocyfrowym procencie do zamkniecia).

Tyle w temacie.

PostNapisane: 1 sie 2009, 11:40
przez silvan
Czy taki kabelek http://www.allegro.pl/item695618764_int ... an_pl.html będzie odpowiedni do Mazdy poliftowej? Myślę właśnie o CarPC z CentraFuse jako front end application. Jakich drobiazgów będzie brakować?

PostNapisane: 1 sie 2009, 15:01
przez krzych
Tak, taki jest ok. A co do funkcjonalnosci zalezy co chcesz miec – CentraFuse nie widzialem, chwilowo tez nie mam czasu obejrzec

PostNapisane: 1 sie 2009, 15:37
przez silvan
Gdzie dokładnie znajduje się gniazdo OBDII w mazdzie 6?

PostNapisane: 1 sie 2009, 21:10
przez krzych
Pod kierownica, po prawej

PostNapisane: 4 sie 2009, 21:55
przez jakubsa
witam, czy jest ktoś z Krakowa kto nabył interfejs i udało mu sie podłączyć madzie do kompa ??

PostNapisane: 6 sie 2009, 16:35
przez Bugsy
Witam,

czy poniższe urządzonko pomoże odczytać cokolwiek w Mazda 6 z 2003/2004 (przed lift)?
http://allegro.pl/item695618764_interfe ... an_pl.html

Pozdrawiam serdecznie.

PostNapisane: 10 sie 2009, 12:23
przez krzych
Kazdy ELM 327 ver 1.3a pozwala czytac szostki przed i poliftowe (testowalem obie, przy czym przedlift dosc wolno pracuje, 9600kbaud?)

PostNapisane: 12 sie 2009, 21:21
przez arius
krzych napisał(a):Kazdy ELM 327 ver 1.3a pozwala czytac szostki przed i poliftowe (testowalem obie, przy czym przedlift dosc wolno pracuje, 9600kbaud?)

ELM 327 w wersji 1,3a czyta szostki przedliftowe, a czy 1,5a też odczyta?
i czy napewno, bo loki7878 w innym poście napisał "ELM 327 wymaga, zeby samochod byl zgodny z OBD2/EOBD. Mazdy w dieslu spelniaja ten warunek dopiero od rocznika 2004 a i tez zdarzaja sie wyjatki... jak moja 2005"

PostNapisane: 13 sie 2009, 20:40
przez krzych
arius napisał(a):krzych napisał:
Kazdy ELM 327 ver 1.3a pozwala czytac szostki przed i poliftowe (testowalem obie, przy czym przedlift dosc wolno pracuje, 9600kbaud?)

ELM 327 w wersji 1,3a czyta szostki przedliftowe, a czy 1,5a też odczyta?
i czy napewno, bo loki7878 w innym poście napisał "ELM 327 wymaga, zeby samochod byl zgodny z OBD2/EOBD. Mazdy w dieslu spelniaja ten warunek dopiero od rocznika 2004 a i tez zdarzaja sie wyjatki... jak moja 2005"


Jesli przed 2004 bylo inaczej to nie mam pojecia. Nie wiem jaka ja testowalem, ale chyba z 2003 (?) – niestety nie powiem Ci na razie, bo gosc ktory moglby potwierdzic jest na urlopie :P

Co do EOBD/OBD2 to raczej sie nie zgodze, ELM327 czyta rowniez OBDI i OBD1/2 (bo taka wersja tez jest). Ale czy zgadzaja sie np. piny we wtyczce to juz nie wiem. W ogole OBD to tylko zestaw komend, wiec jesli nawet nie obsluguje sam ELM to mozesz kazac mu wysylac komendy bez interpretacji bezposrednio na szyne CAN co oznacza, ze gadasz po "mazdowemu" i mozesz powiedziec co chcesz. A to czy Twoj program to umie zrobic to juz od konkretnego programu zalezy, np. podejrzewalbym PCMSCAN o to, ze moglby potrafic, jest dosc rozbudowany.

PS. Na Wiki masz OBD2 pids – jeden z nich okresla standard obd, zerknij, masz tam cztery i jeden ktory "odpada"

PostNapisane: 13 sie 2009, 21:24
przez arius
mam zamiar kupić ELMa327 v 1,5 i nie wiem czy będzie u mnie działał. M6 2003/2004

PostNapisane: 13 sie 2009, 21:43
przez krzych
A, sorki, zapomnialem o tym v1.5 – nie wiem co to, bo nigdy o v1.5 nie slyszalem, ale skoro wersja wyzej to powinna dzialac z tym samym co 1.3. Zagladales na strone producenta scalakow ELM do specyfikacji czy w ogole taka istnieje?

[edit]

http://www.elmelectronics.com/connect.html

Tak jak myslalem, jak spojrzysz na opis ELM327 i tekst "we are currently shipping 1.3a" to dowiesz sie, ze jakis burak chce Cie zrobic w jajo. Pewnie Allegro jak zawsze...

PostNapisane: 13 sie 2009, 22:49
przez arius
tak na allegro, niby jakaś firma sprzedaje mają 130k pozytywów
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=706475981
potrzebuje żeby z vistą działało

PostNapisane: 13 sie 2009, 23:00
przez krzych
I co z tego ze maja, skoro sprzedaja cos, co nie istnieje, a ludzie nie znajacy sie uzywaja bo jest to 1.3a i dziala. Skoro maja v1.5 niech Ci przesla linka do specyfikacji producenta, bo mi sie takowego nie udalo znalezc, ale moze kiepsko szukalem. A to czy dziala na Viscie zalezy wylacznie od tego czy sa sterowniki FTDI na Viste i czy Software jaki masz lub jaki bedziesz mial dziala na Viscie, bo sam intefrejs nie ma tu zadnego znaczenia.

PostNapisane: 13 sie 2009, 23:22
przez arius
zobaczymy, wysłałem do dwóch sklepów internetowych o specyfikację ELM 327 v1,5a , ciekawe co odpiszą. :>

PostNapisane: 13 sie 2009, 23:24
przez krzych
Ze oni sie nie znaja az tak i ze na pewno to jest 1.4 bo na obudowie napisane jest :P. Taka specyfikacja nie istnieje. To co ma 1.5 to ta metalowa skrzynka, a w srodku siedzi scalak v1.3a.

PostNapisane: 14 sie 2009, 16:51
przez Grucha
A jeszcze ta bzdura ze zczytuje ASB he he , ma gościu fantazje