Strona 1 z 3

Ponad 100 dodatkowych komend OBD2 dla Mazdy!

PostNapisane: 4 lip 2009, 03:31
przez krzych
UPDATE: Jest ponad 100 specyficznych dla Mazdy kodow sterujacych w mojej M6 (poza standardowymi wymienionymi ponizej), Sa dostepne z poziomu interfejsu ELM327 v. 1.3a. Mowa tu o samych query live – do tego dochodza query bledow – kody wszystkich bledow jakie zna ECU, a nie tak jak do tej pory w standardzie, podstawowe, a np DPF juz nie. Do samej diagnostyki oraz obserwacji pracy samochodu jest to wystarczajacy komplet. Komendy sa typu read-only, wiec nie bardzo mozna cos zepsuc. Sa tez inne... ale tych nie zamierzam chwilowo ruszac.

Ich znaczenie wlasnie deszyfruje z pomoca materialow naukowych i metod chybil-trafil. Poki co idzie do przodu systematycznie bez wiekszych przeszkod. Jedyna przeszkoda jest czas (a raczej jego brak).

PostNapisane: 9 lip 2009, 18:48
przez krzych
Standardowe PIDy dla Mazdy 6 GY MZR-CD 143HP (polift):

00 Support list of PIDs 01-20
01 Monitor status since DTCs cleared
04 Calculated engine load value
05 Engine coolant temperature
0B Intake manifold absolute pressure
0C Engine RPM
0D Vehicle speed
0F Intake air temperature
10 Mass Air Flow rate
11 Throttle position
1C OBD standard
20 Support list of PIDs 21-40
21 Distance traveled with MIL on
23 Fuel Rail Pressure (diesel)
24 O2S1_WR_lambda(1): Equivalence Ratio Voltage
30 Number of warm-ups since codes cleared
31 Distance traveled since codes cleared
33 Barometric pressure
34 O2S1_WR_lambda(1): Equivalence Ratio Current
3C Catalyst Temperature Bank 1, Sensor 1
3D Catalyst Temperature Bank 2, Sensor 1
3E Catalyst Temperature Bank 1, Sensor 2
40 Support list of PIDs 41-60
42 Control module voltage
46 Ambient air temperature
49 Accelerator pedal position D
4A Accelerator pedal position E
4C Commanded throttle actuator

PostNapisane: 7 sie 2009, 23:22
przez arius
raczej nikt nie potrafi gadać z mazdą. :(. który rok twojej mazdy?

PostNapisane: 10 sie 2009, 12:04
przez krzych
2006 listopad.

PostNapisane: 10 sie 2009, 12:34
przez paweledi
No dobrze podłączyłem swoją mazdoche i pcmscan i działa ale dalej sie nie bawiłem bo nie mam czasu :)

a linki pewnie poczytam :)

PostNapisane: 11 sie 2009, 08:57
przez paweledi

PostNapisane: 23 paź 2009, 00:22
przez krzych
Ok ludziska. Mala ReVOLUCJA.

Z pomoca czlowiek nie z tego forum (niestety) i nie z tego kraju nawet (:P) udalo mi sie uzyskac dostep do koemnd "specjalnych" Mazdy. Chwilowo tylko tyle udalo mi sie zrobic w jedyna wolna godzine dzisiejszego popoludnia i dluga droga jeszcze do rezultatu w postaci danych podawanych przez IDS in real-time czy odczytywania bledow niedostepnych dla uniwersalnych czytnikow, ale jest to poczatek, tzw. kamien milowy :D Teraz juz tylko pozostala zmudna praca oprogramowywania nowych PIDow i ich wyskalowania oraz kodow bledow, chwile pozniej proby "rozmow" z procesorami innymi niz glowny komputer (nawet nie wiem jeszcze jakie to procki – pewnie bedzie osobno dla ABS ew automatycznej skrzyni ktorej nie mam, wiec za wiele nie potestuje itp).

Celem calosci pracy bedzie po 1. CarPC pokazujacy w real-time to co pokazac moze chwilowo tylko ASO i niektore programy platne (chyba dokladnie dwa), po 2. diagnostyka, po 3. w przyszlosci dobieranie sie do oprogramowania ECU, bo skadinad wiem, ze ELM umozliwia i to... abrakadabra ;)

Zyczcie mi powodzenia – korzysci z tego bedzie mialo wieeeeeeele osob :D

PS. Prace prowadzone na platformie linux i chwilowo nikt mi tego z glowy nie wybije :D (ale nie ma sie co bac, mozna odpalic caly system z krazka gdyby ktos kiedys potrzebowal ;P)

PostNapisane: 23 paź 2009, 10:24
przez paweledi
to dawaj mi to co masz na pw :)

PostNapisane: 23 paź 2009, 21:14
przez arius
też byłbym zainteresowany. :)

PostNapisane: 24 paź 2009, 01:11
przez krzych
Dam dopiero jak skoncze, jak chcecie mozecie byc pierwszymi testerami kalibracji wskaznikow, bo pewnie z tym bedzie problem jako ze skalowanie przeprowadzane bylo na innych samochodach. Ale o tym o wiele pozniej – moze za miesiac, a moze za dwa – zobaczymy jak bedzie szlo.

Pozostala jeszcze rejestracja wszystkich query bledow, rozszyfrowanie kodow, a pozniej juz zmudna praca nad kalibracja. Nastepne w kolejce – GUI.

Niestety przy okazji zabawy wyszlo, ze za powolnosc odpowiedzi nie odpowiada sam ELM (uzyskalem transfer 115kbaud), ale komputer Mazdy lub ustawienia priorytetow (?). Jeszcze nie wiem jak rozwiazac sprawe, ale w diagnostyce to nie bedzie przeszkadzac. Jesli sie okaze ze Mazdziane CPU takie wolne juz musi byc, bedzie slabo z obserwacja live – marzyl mi sie panel z duza iloscia informacji, a tak, bedzie trzeba robic zakladki niestety.

PostNapisane: 7 lis 2009, 00:48
przez arius
w innych samochodach też są takie wolne? może do samochodów nie ładują superszybkich superkomputerów :)

PostNapisane: 7 lis 2009, 17:23
przez paweledi
jak by załadowali core duo to by była już rakieta nie samochód :)

PostNapisane: 14 gru 2009, 14:09
przez arius
krzych jak idą prace? :) :>

PostNapisane: 14 gru 2009, 15:26
przez paweledi
Krzy co z tymy komendaminami :)

PostNapisane: 14 gru 2009, 15:46
przez krzych
paweledi napisał(a):Krzy co z tymy komendaminami usmiech

A chwilowo nic, mam na glowie za duzo rzeczy wazniejszych i czasem tylko musne kod dodajac cos, wygladzajac, ale generalnie chwilowo stoje z pracami. Jak sie u mnie w firmie sytuacja nieco wyklaruje, zaczne pisac dalej (zapewne w styczniu).

PostNapisane: 15 gru 2009, 12:51
przez arius
może się kiedyś doczekamy :)

PostNapisane: 13 sty 2010, 16:49
przez krzych
arius napisał(a):może się kiedyś doczekamy usmiech

To jest jedna z rzeczy ktora na pewno dokoncze o ile wczesniej Mazda nie padnie. A nawet jesli padnie, zrobie dla innego samochodu, bo to uniwersal bedzie. A ze nie spodziewam sie padu Mazdy, bo dbam to i mozesz byc pewien ze bedzie wkrotce.

Wlasnie zajmuje sie interfejsem graficznym. Sa juz zegary standardowe (rpm/speed/temp/etc), dziala sliczne. Dopracowuje jeszcze wskazniki paliwa i innych [tiiit], wklejam kontrolki, wskazniki cyfrowe i jak juz bedzie tzw. "main screen", zaczynam spinac bebechy do kupy. Generalnie dwa tygodnie wydaja mi sie czasem realnym na odpalenie live przynajmniej czesci standardowej OBD2.

Poki co, priorytetem jest bycie "live" – czyli predkosc obrazowania parametrow. Gdy dotre do jakiejs rozsadnej granicy, zajme sie dokladnie tym co najciekawsze – niepublikowanymi parametrami ;)

PostNapisane: 29 sty 2010, 21:02
przez dziubek
Jak rozumiem to wsio robisz pod linuxa czyli wystarczy jakąś wersje live odpalić np. na lapciaku i twój programik a jak sprawa komunikacji z elm tzn. chodzi mi czy ty testujesz to na wersji usb czy pod rs232.
Nie wiem jak inni ale ja mam właśnie pod usb i jak wtedy z przetwarzaniem danych lub wirtualnym rs-em pod linuxem ?

pozdrowka

dziubek

Re:

PostNapisane: 5 lut 2010, 21:38
przez krzych
dziubek napisał(a):Jak rozumiem to wsio robisz pod linuxa czyli wystarczy jakąś wersje live odpalić np. na lapciaku i twój programik a jak sprawa komunikacji z elm tzn. chodzi mi czy ty testujesz to na wersji usb czy pod rs232.
Nie wiem jak inni ale ja mam właśnie pod usb i jak wtedy z przetwarzaniem danych lub wirtualnym rs-em pod linuxem ?

pozdrowka

dziubek


Dokladnie, moze byc i Live. Ja osobiscie robie na USB, ale ze to legacy-serial (czy jak to sie tam zwie) to syscalle sa normalne jak dla seriala, wiec wsio ryba czy podasz ttyUSB czy ttyS0. Wszystko dziala rewelacyjnie.

Re: Ponad 100 dodatkowych komend OBD2 dla Mazdy!

PostNapisane: 15 lut 2010, 02:26
przez krzych
Wykres z mojego softu (dane) odnosnie temperatury DPF. Trzy czujniki, niestety na dzien dzisiejszy jeszcze nie orientuje sie gdzie ktory z nich jest zamontowany, ale mozna wywnioskowac z temperatur :)

Obrazek