Strona 10 z 10

PostNapisane: 24 kwi 2024, 11:18
przez perot
dine napisał(a):
perot napisał(a):Aktualizacja syst. mzd. connect do 11001 430zł ASO


Serio? Tyle sobie liczą za aktualizację? Wykupiłem przedłużenie gwarancji, ciekawe czy przy kolejnym przeglądzie to uwzględnią.


Z tego co się dowiedziałem to aktualizacja systemowa jest tylko darmowa do końca pierwszej gwarancji , a i tak trzeba to dobrze rozegrać bo nie zawsze chcą to robić... :D .
W dodatkowej tylko z darmo jeśli stwierdzą że coś nie działa tak jak powinno, tak samo jest z różnymi modułami. Jeśli wszystko działa prawidłowo to uaktualnienie do nowszego softu płatne.

PostNapisane: 24 kwi 2024, 18:40
przez jerry1333
perot napisał(a):Z tego co się dowiedziałem to aktualizacja systemowa jest tylko darmowa do końca pierwszej gwarancji , a i tak trzeba to dobrze rozegrać bo nie zawsze chcą to robić... :D .


Mi powiedzieli że nie wgrywają aktualizacji ot tak każdemu bo często pojawiały się nowe problemy, dopiero kiedy ktoś ma jakiś problem i jest szansa na rozwiązanie go aktualizacją to ją robią i potrwa to ponad godzinę.

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 25 kwi 2024, 07:30
przez gutek_wrb
Ja właśnie będę jutro miał przegląd przy 40 000 km zobaczę ile i za ile to mi serwis w Warszawie zrobi <lol> :>

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 29 kwi 2024, 08:59
przez dark_luke
No i mam problem.
W sobotę po zakupach dolewałem płynu do spryskiwaczy.
Nie zwróciłem na to uwagi bo mam antykunę. Z auta wydobywał się pisk.
Piiiiiiiiiiiiiiiii. Myślę antykuna może inaczej piszczy. Ok.
W niedzielę chciałem jechać na zakupy "jestem w Czechach sklepy otwarte".
Zero reakcji na pilota. Otwierałem z klucza awaryjnie. Akumulator trup.
Pomiar miernikiem 4V ????? Miernik sprawny. Dobra odpalę z kabli.
Odpaliła bez problemu. Ładowanie 13,4V znaczy ok.
Wypinam bezpieczniki z antykuny może to ona.
Jeździłem ok 1 godz. myślę ok. Gaszę auto. Otwieram maskę.
Dalej piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Pisk z tak jakby lampy od strony kierowcy.
Odpiąłem akumulator pisk ustał. Już nie podpinałem .
Dzwoniłem na asistance chyba będzie holowanie.
Dam znać co dalej.

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 29 kwi 2024, 11:19
przez Jarol30
Przy rozladowanym akumulatorze ładowanie na poziomie 13.4v jest stanowczo zbyt niskie masz mieć 14.2v zgłoś to w serwisie powinni ci wgrać nowy soft u mnie tak było a potem aku i tak do wymiany zgłosiłem. Ładowanie na poziomie 13.4v może być ale przy w pełni naładowanym aku.

PostNapisane: 29 kwi 2024, 12:06
przez krzychun
Jarol30 napisał(a):Przy rozladowanym akumulatorze ładowanie na poziomie 13.4v jest stanowczo zbyt niskie masz mieć 14.2v zgłoś to w serwisie powinni ci wgrać nowy soft u mnie tak było a potem aku i tak do wymiany zgłosiłem. Ładowanie na poziomie 13.4v może być ale przy w pełni naładowanym aku.


Przy naładowanym akumulatorze to może być 12,5V spokojnie ponieważ teraz samochody potrafią nie ładować akumulator ponieważ wyliczają jego SoC i jak nie trzeba to nie ładują.

A co do ładowania, to trzeba by zobaczyć napięcie w instalacji podczas jazdy. Na postoju może być ograniczone ładowanie, tak samo instalacja może ograniczyć napięcie ładowania ponieważ przy rozładowanym akumulatorze i próbie ładowania około 14V to by mogło być i ze 200A....

Teraz na akumulatorach masz czujnik, który mierzy napięcie, natężenie ładowania/rozładowywania, oporność i temperaturę akumulatora... W poprzedniej generacji wszystko widać jak na dłoni w forscan.

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 6 maja 2024, 08:22
przez dark_luke
Na chwilę obecną podejrzany moduł ABS.
Koszt w serwisie 28 tyś. zł

PostNapisane: 6 maja 2024, 20:51
przez perot
dark_luke napisał(a):Na chwilę obecną podejrzany moduł ABS.
Koszt w serwisie 28 tyś. zł

I właśnie od takich przykrych niespodzianek :( jest dodatkowa gwarancja.... :)

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 6 maja 2024, 21:10
przez krzychun
Żeby się nie okazało, że akurat tego nie uznają jak np. konwertera DC-DC u mnie, tak samo tunera radiowego... Ogólnie to teraz już jest w standardzie długa gwarancje, ale ja żałuje że ją kupiłem. Na szczęście robiłem przeglądy w ASO więc Mazda Polska brała to na siebie.

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 7 maja 2024, 13:40
przez dark_luke
Mam rozszerzoną gwarancję ale wychodzi że to tylko problem z akumulatorem.
Uff.
Dostałem na 7 dni z asistance Mazdę 6 kombi. ;)
Wymienią akumulator na Exida. Oczywiście nie za darmo <lol>

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 7 maja 2024, 14:01
przez krzychun
Hmm, po opisie to nie problem z akumulatorem... A ASO zazwyczaj z braku innych pomysłów (a zazwyczaj tak jest jak nie ma konkretnego błędu na kompie co powie co jest popsute) stawia na akumulator (przerabiałem to, mi akurat wymienili na koszt Mazda Polska). Po wymianie oczywiście problem nadal występował, ale mocny akumulator maskował problem i błędy nie wyskakiwały...

PostNapisane: 7 maja 2024, 17:51
przez perot
krzychun napisał(a):Żeby się nie okazało, że akurat tego nie uznają jak np. konwertera DC-DC u mnie, tak samo tunera radiowego... Ogólnie to teraz już jest w standardzie długa gwarancje, ale ja żałuje że ją kupiłem. Na szczęście robiłem przeglądy w ASO więc Mazda Polska brała to na siebie.


Jak wykupywałem rozszerzoną gwarancję dokładnie się wypytałem co podlega wymianie/naprawie i na jakich zasadach . W rozszerzonej jest tego bardzo dużo względem zwykłej. Moim zdanie warto wykupić jeśli auto zostaje na dłużej..
Trochę dziwne że nie chcieli uznać gwarancji na te części.. <co?>

§ 2 Zasięg, okres ważności i zakres obowiązywania ubezpieczenia
1. Ubezpieczenie obejmuje wszystkie fabrycznie zainstalowane części mechaniczne, elektryczne, elektroniczne,
hydrauliczne i pneumatyczne opisanego w umowie ubezpieczeniowej pojazdu o ile nie zostały wykluczone w punkcie 2.
2. Ubezpieczeniem nie są objęte następujące części:
· Niefabryczne wyposażenie dodatkowe
· Osuszacz klimatyzacji, napełnianie i uzupełnianie oraz modyfikacje klimatyzacji
· Zanieczyszczenia w układzie paliwowym
· Usuwanie/wyciszanie dźwięku
· Części ramy i karoserii, regulacja i ustawienia części karoserii
· Szyby i szkła lusterek (są objęte w przypadku uszkodzenia elementów grzewczych, anten i automatycznego
ściemniania)
· Zmiany konstrukcyjne pojazdu, modyfikacja, konwersja
· Wyciek wody i uszczelki w korpusie/ przecieki lub nieszczelności jak i uszczelki w korpusie
· Korozja, utlenianie i uszkodzenia lakieru
· Układ wydechowy (objęte są jednakże kolektor spalin, katalizator i filtr cząsteczek stałych)
· Klocki hamulcowe i sprzęgło (objęte są jednakże podwójne sprzęgło od DSG), tarcze i bębny hamulcowe,
amortyzatory, żarówki, świece zapłonowe
· Ogniwa guzikowe, akumulatory, akumulatory hybrydowe, akumulatory napędu elektrycznego, akumulatory i
kondensatory wszystkich typów
· Węże, wycieraczki i wszystkie pasy napędowe (objęte są jednakże pasek rozrządu kontroli silnika)
· Części, które są regularnie wymieniane w ramach zwykłych prac serwisowych
· Opony, felgi i kołpaki, wyważanie kół, nakrętek, śrub i zamków obręczy
· Instalacja telefoniczna, która nie jest seryjnie wbudowana
· Przenośne nośniki danych (CD, DVD, Blu-ray Disc, dyski twarde, pamięci Flash)
· Kluczyki do samochodu i nadajniki

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 7 maja 2024, 19:04
przez krzychun
To chyba były 2 różne typy tej gwarancji. Ja wtedy jeszcze chyba nie miałem wyboru i tam z tego co pamiętam była lista co obejmuje i radia/tunera tam nie było, ale był "układ ładowania" czego konwerter DC-DC jest moim zdaniem integralną częścią, ale ASO otrzymało odmowę iż ta część nie jest objęta tą gwarancją... Może jakby się dowoływał to ten konwerter DC-DC by przeszedł, ale jak to usłyszałem Mazda Polska zapłaci mam zgodę więc nie drążę.

Re: SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

PostNapisane: 13 maja 2024, 07:51
przez dark_luke
Auto odebrane. Akumulator wymieniony przez ASO.
Dobrze że auto odebrałem rano (sobota).
Bo zaczęły się problemy ;).
Po zamknięciu auta po ok 2min włączał się alarm <lol> .
Dobrze że byłem w sklepie obok i zwróciłem uwagę że to moje.
Olałem myślę zdarza się. Ale za drugim razem mieszkania słyszę wyje. Nożesz........
Godzina 13 serwis do 14 . Dzwonię proszę podjechać podłączymy pod komputer.
Myślę zdążę. Dobra 13:30 podłączyli komputer.
Zamek maski okazał się problemem. Nasmarowali i obecnie działa. Ale chyba będzie do wymiany.
Koszt 600zł ale do wymiany na gwarancji.

PostNapisane: 13 maja 2024, 18:07
przez krzychk
perot napisał(a):Z tego co się dowiedziałem to aktualizacja systemowa jest tylko darmowa do końca pierwszej gwarancji , a i tak trzeba to dobrze rozegrać bo nie zawsze chcą to robić... :D .

Wszystko zależy, w sobotę przegląd po 3 roku, na koniec przesympatyczny gość opowiada co było robione i m.in. mówi "zaktualizowaliśmy, bo było możliwe" – nawet nie zgłaszałem bo bardziej skupiłem się na lewym lusterku, które powiedziało pass :)