Strona 3 z 5

PostNapisane: 29 gru 2023, 11:10
przez Jarol30
Mam G150 MT i dwa trzy razy do roku jadę nią do Belgii, autko uważam za udane jeżeli nie przeszkadza wolnossak, spalanie na takiej trasie najczęściej 6,2/100km zero problemów.

Re: Skyactiv-X czy Skyactiv-G 150 KM AT – porównanie

PostNapisane: 29 gru 2023, 12:18
przez krzychun
G:
– na pewno sprawdzona od wielu lat konstrukcja – bezproblemowa
– ja bym uważał na wersje z odłączanymi cylindrami (to chyba opcja w CX-30?), miałem przez chwilę zastępczą CX-5 z tym systemem i mnie by szlak trafił na dłuższą metę z tym systemem
– bardzo elastyczny (jak na wolnossący silnik)

X:
– bardziej skomplikowana konstrukcja
– bardziej wysokoobrotowa charakterystyka
– sporo niższe spalanie przy jednostajnej jeździe
– mocy może i więcej, ale dopiero jak się skrzynia AT obudzi i stwierdzi że naprawdę chcesz całą moc, a tak przy niskim i średnim zapotrzebowaniu na moc chyba G jest bardziej responsywny.

Ps. Ta trasa ze spalaniem 6,2 to jest przy jakiej prędkości? Bo na pewno nie przy 140km/h.....

Re: Skyactiv-X czy Skyactiv-G 150 KM AT – porównanie

PostNapisane: 29 gru 2023, 13:56
przez michal_m
CX-30 AT skyactive-g 150 model 2023 (przed FL) – na trasie do Włoch przy prędkości autostradowej średnio na tempomacie 138: spalanie wyszło ok. 6.8. Jak dla mnie OK.
Co do odłączania cylindrów to u mnie działa to absolutnie niezauważalnie. Na jeździe testowej miałem za to cx-30 skyactive-g 122hp i tam bardzo wyraźnie było czuć wibracje przy przyspieszaniu między 50-70 km/h. Nie było to komfortowe doznanie.

Re: Skyactiv-X czy Skyactiv-G 150 KM AT – porównanie

PostNapisane: 29 gru 2023, 15:42
przez Jarol30
Spalanie 6,2 to w większości prędkość 125km/h tempomat, odcinek jaki mam wtedy do pokonania to 1280km więc często zdarz się że jest sporo więcej. Najczęściej zabiera mi to 12godz z przerwami na siku i tankowanie.

Re: Skyactiv-X czy Skyactiv-G 150 KM AT – porównanie

PostNapisane: 3 sty 2024, 16:13
przez przem
Moje spalenie na eX 186KM to 7,3l/100 przy prędkości 140-tempomat na odcinku 250km. W porównaniu do poprzedniej Mazda3 to ponad litr mniej na tej samej trasie.

PostNapisane: 3 sty 2024, 18:22
przez cichy202
Z 1100km, prędkości 120-160, mialem 7,5l/100km przy eG 150KM i automacie.

Re: Skyactiv-X czy Skyactiv-G 150 KM AT – porównanie

PostNapisane: 4 sty 2024, 22:59
przez dine
Moje średnie z ostatnich kilku kkm to 7,1L. Zazwyczaj nie podróżuję z prędkościami wyższymi niż 120-130km/h. Autostrad unikam. Preferuję płynną, szybszą jazdę nad nagłe zrywy i gwałtowne wyprzedzanie. Jakiś czas temu pokonałem trasę z okolic Torunia do Warszawy (2/3 drogami lokalnymi/wojewódzkmi, 1/3 autostradą), auto zapakowane, 2,5 osoby na pokładzie i spalanie wyszło 6,2L. Najniższe spalanie jakiekiedykolwiek odnotowałem, to coś w granicach 4,5L na drogach lokalnych i ~20km odcinku drogi. Najniższe spalanie z trasy jakie odnotowałem, to 5,8L (niestety nie pamiętam gdzie i kiedy). Dodam, że mam manual z AWD.

Re: Skyactiv-X czy Skyactiv-G 150 KM AT – porównanie

PostNapisane: 5 sty 2024, 08:29
przez gutek_wrb
Witam wszystkich zainteresowanych i życzę
Szczęśliwego nowego bezkolizyjnego i usterkowego Roku <serduszka>
Posiadam już drugą cx-30
1 – miała 122 kace w manualu i tak zw."żaglowanie" na 2 garach po przejechaniu 5 000 km było bezproblemowe.
2 – ma 190 kucy prawie i też manual ale w AWD i tu większa moc się przydaje zwłaszcza że jeżdżę w góry nie tylko na narty <faja>

Ale 150 G z przednim napędem jest <spoko> jak sie nawet jedzie rodzinnie nad Bałtyk ;)
wybierałem zawsze Hikari wersje bo jest spoko co do ceny,ale prawda jest ze produkcje 2023 zostały zmienione bo czytając widzę co ja z 22 roku mam i za jakie $ <lol>

PostNapisane: 18 sty 2024, 23:41
przez paww
[quote="ZeneQ"]Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów,

Jako potencjalny nabywca modelu CX-30 waham się przed wyborem odpowiedniej wersji silnikowej. W salonie miałem okazję przetestować tylko model z e-Skyactiv-X w automacie i e-Skyactiv-G, ale tylko w wersji manualnej. Niestety, nie udało mi się sprawdzić wersji "G" 150 koni w automacie. Mało jest porównań obu wersji automatycznych, dlatego interesują mnie Wasze opinie na ten temat.



Odpowiadając na pytanie silnik X to żadne cudo i szkoda pieniędzy, na automat tym bardziej- chyba że jeździsz dużo po mieście.
Mam X z 2021, 42 tys km przebiegu, automat, kolor oczywiście burak metalik- chętnie go sprzedam jeśli jesteś zainteresowany

PostNapisane: 20 sty 2024, 16:43
przez dine
paww napisał(a):Mam X z 2021, 42 tys km przebiegu, automat, kolor oczywiście burak metalik- chętnie go sprzedam jeśli jesteś zainteresowany


Pewnie "nie jedzie" co?

Re: Skyactiv-X czy Skyactiv-G 150 KM AT – porównanie

PostNapisane: 20 sty 2024, 21:35
przez Jacosław
Dołączę się i ja do tego wątku. Magdalenkę eksploatuję od zaledwie 3 miesięcy więc zbyt krótko na jakieś obiektywne podsumowanie, zwłaszcza, że i przebieg nie jest imponujący (1000 km). Dalsze podróże dopiero w planie na wiosnę i lato. Przed zakupem też zastanawiałem się "G" czy "X". Wybrałem "G" 150 KM automat z kilku powodów. Chcę to auto eksploatować nieco dłużej tzn. ok. 10 lat, uznałem że "G" będzie teoretycznie bardziej niezawodny z powodu tego, że "X" ma już dwumasę i filtr cząstek stałych, czego nie ma w wersji "G". Teoretycznie zatem w odmianie "G" nie ma za bardzo co się popsuć. To oczywiście teoria, a jak będzie w praktyce – czas pokaże. Poza tym, byłem niedawno w salonie na akcji serwisowej (przywoławczej) i dowiedziałem się, że podobno od połowy tego roku wersje "G" nie będą już dostępne. Pozostanie tylko "X" i będą także nowe rodzaje napędów hybrydowych i elektrycznych. Czyli Mazda przestaje być powoli ostatnim (czy jednym z ostatnich) bastionem tradycyjnych silników wolnossących.

PostNapisane: 21 sty 2024, 10:37
przez dyskograf
Z drugiej strony mamy 3.3L diesle w CX-60, więc nie dramatyzowałbym.

Salony też różne pierdoły gadają, a potem nie ma to przełożenia na rzeczywistość. Poczekamy, zobaczymy. Wersja 122KM też miała zginąć bezpowrotnie, a jak widać dalej można to zamawiać.

PostNapisane: 21 sty 2024, 16:14
przez krzychun
dyskograf napisał(a):Z drugiej strony mamy 3.3L diesle w CX-60, więc nie dramatyzowałbym.


Tyle, że pali mniej od G... Nawet w tej większej budzie.

Z G może chodzić o to że jakby na to nie patrzeć to w tabelkach jest mniej CO2... A to teraz bardzo ważne, żeby było mniej CO2 w tabelkach.

PostNapisane: 21 sty 2024, 18:43
przez mskgs
Jacosław napisał(a):z powodu tego, że "X" ma już dwumasę i filtr cząstek stałych, czego nie ma w wersji "G".


Przecież Skyactiv-X w automacie też nie ma dwumasy.

PostNapisane: 22 sty 2024, 21:05
przez Palmer
Obawiam się, że w Sky-G w automacie, silnik jest powoli zabijany bardzo niskimi obrotami w imię tejże ekologii. Zwykle nie przekraczam 100 km/h, bo zwyczajnie nie mam takiej potrzeby, i wskazówka obrotomierza oscyluje w granicach 2.000 obrotów. Jak widzę, że 6 bieg zapinany jest już przy 55 km/h, a obroty silnika wynoszą nieco ponad 1.000 to aż serce się kraje, a perspektywa użytkowania autka to co najmniej 15 lat.

PostNapisane: 22 sty 2024, 21:08
przez krzychun
Palmer napisał(a):silnik jest powoli zabijany bardzo niskimi obrotami w imię tejże ekologii


W CX-3 od 2015 roku AT utrzymuje 1200 obrotów na 6 tym biegu pod górę i jakoś się jeszcze nie wysypują... Więc tego bym się nie obawiał. Nie sądzę aby w np. Maździe 6/CX-5 gdzie było 15KM więcej i parę lat wcześniej było inaczej.

PostNapisane: 24 sty 2024, 22:36
przez paww
Pewnie "nie jedzie" co?[/quote]

cos tam jedzie, nie jest aż tak tragicznie, kwestia przyzwyczajenia i oswojenia sie z samochodem – wiem że czytałeś moje wcześniejsze wpisy :D , suv, crossover to nie moja bajka, a od tego silnika może za dużo oczekiwałem bo porównanie 190km z mazdy a 190 jakiegoś uturbionego nie ma żadnego sensu.
Po tych 3 latach doceniam ten samochód za całokształt- wykończenie, komfort- tu jest całkiem nieźle w porównaniu z innymi markami. Specem nie jestem; ale kilka samochodów już objeździłem, w tej klasie mazda nie ma się czego wstydzić, to całkiem dobry samochód.
Ma swoje wady z którymi da się żyć,( bo każde auto "coś ma")– choć przyznam że na początku mnie irytowały. :)

Re: Skyactiv-X czy Skyactiv-G 150 KM AT – porównanie

PostNapisane: 24 kwi 2024, 21:31
przez Valdez
Cześć,
Mam pytanie dotyczące jazdy z tempomatem.
Czy z waszych obserwacji wynika, że jazda z tempomatem ma wpływ na wysokość spalania?
Samochód pali wtedy więcej/mniej, czy to nie ma znaczenia?
Dziękuję za odpowiedzi.

Re: Skyactiv-X czy Skyactiv-G 150 KM AT – porównanie

PostNapisane: 24 kwi 2024, 22:46
przez krzychun
Na prostej drodze przy stałej prędkości to nie ma różnicy. Ale aktywny jak za kimś jedzie albo są podjazdy i zjazdy to człowiek potrafi precyzyjniej dawkować paliwo niestety i to tak bym powiedział jak się ktoś przyłoży to z 0,5l można urwać czasami.
Mam taką trasą ekspresówkę jedną co są takie pojazdy jakby paraboliczne i zjazdy. Tempomat ma tendencję do hamowania/redukowania zaraz pod koniec zjazdu jak zaraz zacznie się podjazd albo redukcji i ciśnięcia zaraz przed szczytem wzniesienia i oczywiście przestrzelić prędkość... Człowiek to wygładzi odruchowo tu trochę szybciej przed górką na szczycie wolniej i można nawet z 1litr urwać.

Jak chcesz trzaskać rekordy spalania to tempomat tylko po prostej drodze. Ale może z drugiej strony się czepiam bo nie każdy musi znać wszelakie techniki i mieć umiejętności aby spalić mniej...

Re: Skyactiv-X czy Skyactiv-G 150 KM AT – porównanie

PostNapisane: 25 kwi 2024, 07:27
przez gutek_wrb
Jest różnica nie znaczna miedzy jazdą na tempomacie a bez niego <czytaj>
Kierowca może np. rekuperacje robić zwłaszcza na manuału czego praktycznie jadąc z tempomatem się nie uda zbytnio.
Widzę to porównując z byłym 122 kM w G a obecnie w X-skyactiv :]