k.siwczyk napisał(a):lelo28, może nie do mnie było skierowane to pytanie jednak jeśli chodzi o jazdę do 2 tysięcy obrotów to nie jakoś często te cylindry zostaną wyłączone. To raczej się odbywa jeśli faktycznie jedzie się dość długo przez jakiś odcinek, do tego jest on równy jeśli chodzi o nachylenia terenu.
Chyba jednak mówimy o dwóch różnych. A tak na serio; u mnie wyłączanie garów odbywa się bardzo często i bardzo szybko, nie po dłuższym odcinku. Bardzo często mam włączoną grafikę i widziałem niejednokrotnie, że na trójce potrafi podjeżdżać pod niewielkie wzniesienia na dwóch garach.
Zrób test: włącz grafikę, tempomat na 50 km/h zapodaj czwórkę. Obroty zejdą poniżej 2 tys. wyczujesz wibrację. Redukcja na trójkę obroty 2 tys. wibracje znikają. W jednym i drugim przypadku silnik będzie chodził na dwóch garach.
Przypomina mi się również jedna sytuacja z klimatyzacją ( opisywane na forum). Zostały pomierzone temperatury na wylotach u mnie i u jednego z kolegów. Mnie temperatura pasuje u niego za ciepło. Po pomiarach okazuje się ze mamy niemalże identyczne temperatury ( u mnie było chyba jeden stopnień więcej). Może mamy podobnie; coś co dla mnie nie powinno istnieć dla ciebie nie robi różnicy lub jest normalne.
Generalnie mam zdanie takie jak napisał
DISItuneDISItune napisał(a): od dłuższego czasu producenci mają centralnie gdzieś co jest dobre a co złe dla silnika, mają się zgadzać emisje i to za wszelką cenę. A jak się jeszcze nie zepsuje do końca gwarancji to już pełen sukces
Zupełnie nie mogę się zgodzić z tym:
k.siwczyk napisał(a):przy wyższych obrotach robotę tutaj robi system odłączania dwóch cylindrów. Bez niego to różnica byłaby o wiele większa, ale też pewnie akustycznie przypominałoby to zarzynanie świni, bo to raczej nie byłoby akustycznie zbyt przyjemne.
System wyłączania garów nie wpływa zupełnie lub w niesłyszalnym stopniu na to co dociera do naszych uszu przy wyższych prędkościach obrotowych silnika. Różnica jest wyczuwalna i słyszalna właśnie do tych 2 tys. Mało tego; silnik lepiej brzmi pracując na czterech a nie na dwóch.
Dopisano 5 sty 2022, 12:15:RobertPi napisał(a):Może wczesne wersje BM były lepiej zrobione bo wibracji całkiem nie czuję
. Wiem, wiem ja mam jednak 4 cylindry.
W BM się gary nie odłączały
a to jest jedyny powód problemu wibracji.