Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez Grzyby » 30 kwi 2018, 08:57

wolne :P
W środę wskakuję do firmy, potem znowu luz do poniedziałku
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nemi » 30 kwi 2018, 08:57

loockas napisał(a):
nemi napisał(a):Przecież to jest koło Twojego domu.


Wprawdzie planuję zakup drugiego domu/mieszkania, ale chyba jednak nie w tych rejonach :P
Gdybym mieszkał tam, gdzie Ty obecnie, to bym uznał, że jest blisko :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez loockas » 30 kwi 2018, 09:49

nemi napisał(a):Gdybym mieszkał tam, gdzie Ty obecnie, to bym uznał, że jest blisko


Rozumiem jakbyś ze Szczecina jechał, ale do Warszawy to ja na kawę czasami jeżdzę :P Da się już poniżej 3h dojechać.

Wczoraj zachowałem się jak gówniarz. Stałem na światłach, podjechały jakieś dzieciaki w Hondzie Civic V (jak ja dawno nie widziałem tego auta) i uśmiechają mi się do żony i prowokują do ścigania. No dobra... pokażę Wam jak turbo benzyna robi takie pierdziawki japońskie na szaro. 1,2,3, następne światła – Wygrałem :) Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że jechaliśmy Scenikiem :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez nemi » 30 kwi 2018, 10:00

Ja ostatnio pozamiatałem Peugeota Partnera – jego diesel omal nie wskoczył spod maski, a mój 1.2 na niskich zrobił go jak chciał!

Zimność niestety :(


Btw...
Stałem niestety na autostradach w korkach + chłodziłem turbo (3 postoje). Pół Polski ruszyło w tym samym kierunku. Z okna widzę 6 samochodów. Wszystkie z województwa Mazowieckiego.Obrazek
Ostatnio edytowano 30 kwi 2018, 10:02 przez nemi, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez Xenocyd » 30 kwi 2018, 10:02

loockas napisał(a):Wygrałem Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że jechaliśmy Scenikiem


Myśałem, że wzięli Cię standardowy numer – czyli podpuścili i skręcili na światłach <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez loockas » 30 kwi 2018, 10:07

Xenocyd napisał(a):Myśałem, że wzięli Cię standardowy numer – czyli podpuścili i skręcili na światłach


Nikt nie jest na tyle wredny :P

Dopisano 30 kwi 2018 10:10:

nemi napisał(a):Zimność niestety


No popatrz, a na ślunsku upalnie. Zły kierunek wybrałeś.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez nemi » 30 kwi 2018, 10:48

Byłem biegać. Słońce jednak daje :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez JohnnyB » 30 kwi 2018, 11:00

dobrze jest mieszkać w małej, no może nie najmniejszej, mieścinie. Zaświadczenie o wypisie z Gminy, załatwione w 10 minut, jeszcze burmistrz się pod nim podpisał :).
Dziś załatwiam formalności w banku z zmianą hipoteki i jak dobrze pójdzie, po majówce sprzedaje swoje mieszkanie, kupiec już czeka.....

A jutro śmigam na Woodstock :D, znaczy się to Kostrzyna, na dwa dni do znajomych, łącznie wyjdzie pewnie coś koło 1100 km, po to aby zjeść giętą z grilla i wypić piwo :).
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez PeKa » 30 kwi 2018, 11:08

Koledzy, od czytania for internetowych nt. sprężyn obniżających głowa mnie już boli. Jakie max obniżenie na standardowy amor? Miał ktoś styczność?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Xenocyd » 30 kwi 2018, 11:15

Najlepiej używać tak jak przewidział producent ;)
Na przykład seryjny amor do NB w dobrym stanie po zaaplikowaniu eibacha -30 mm po 6ciu misiącach nie nadawał się do niczego – można było go ręcznie skompresować do końca bez problemu. A już bilstein b6 znosi te same sprężyny dużo lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez PeKa » 30 kwi 2018, 11:20

Są niby jakieś kity w cenie gwintu, a gwintu wolałbym uniknąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Norreca » 30 kwi 2018, 11:24

u dobrych prodcentow masz zazwyczaj opisane do jakich modeli auto i rodzaji silnikow pasuja i nie robia szkody.
nie szukal bym info na forum lecz u producentow bardziej.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Xenocyd » 30 kwi 2018, 11:30

Użytkowałem gwint z półki niskiej półki cenowej... No nadaje się to do tego, żeby auto położyć :D
Zapomnij o tłumieniu w takim gwincie z CHRL za 1200-1600 zł. Jadąc ekspresówką czułem miejsca w których walec walcujący asfalt miał nierówność :D
Na codzień się to nie nadaje i każdy kto mówi inaczej zaklina rzeczywistość. Faktycznie za połowę albo mniej ceny jakiegoś bilsteina b8 + sprężyn masz regulowany zawias, możesz se podnosić lub obniżać auto. I to wszystko.
Jak chcesz tanio założ same sprężyny na obecne amory – jak się wywali na pysk, kup eibacha b6/b8 czy jakieś KYB AGX czy jak im tam się zwie ten amor to obniżania.
Jak chcesz mieć regulację to B16 albo jakiś średniopółkowy gwint od Koni / Teina czy ISC. Jak masz taczkę siana kup se Ohlinsa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez loockas » 30 kwi 2018, 11:38

Od kilku osób słyszałem, żeby nie mieszkać seryjnych amorów z obniżającymi sprężynami. Nie uzyskasz nic poza wyglądem. Charakterystyka spierdzielona, a żywotność amorka spadnie.

Tak jak Xen pisze, jak chcesz bez gwintu, a cieszyć się fajnym zawieszeniem które jeszcze nie wybije Ci zębów to imho B8 + eibach czyli tak naprawdę B12 pro kit będzie fajnym rozwiązaniem. Jeździłem Focusem z tym zawieszeniem i dla mnie super kompromis. Też biorę ten zestaw pod uwagę, ale Onyx mnie męczy jakimiś gwintami i szczerze mówiąc coraz lepiej mu to wychodzi :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez PeKa » 30 kwi 2018, 11:46

Taniej zaraz będzie zmienić opony na większy balon <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez loockas » 30 kwi 2018, 12:02

Jak chcesz tanio, to tak:

obejma-cybant-36-mm.jpg


:P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez JohnnyB » 30 kwi 2018, 12:07

Chyba tak będzie najtaniej :P

Obrazek
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez PeKa » 30 kwi 2018, 12:09

Nie w tym rzeczy, by było ekstra tanio. Ma być niżej, bo jest brzydko :P
Gwintu nie chce, bo jak Xen pisze, zrobi się beton. Interesujące wydają się kity (amor + springi).
Taniej niż Johny proponujesz było by tak :P :
Załączniki
__b_szlifierka-katowa-6.jpg
Ostatnio edytowano 30 kwi 2018, 12:25 przez PeKa, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez onyx » 30 kwi 2018, 12:13

loockas napisał(a):Od kilku osób słyszałem, żeby nie mieszkać seryjnych amorów z obniżającymi sprężynami. Nie uzyskasz nic poza wyglądem. Charakterystyka spierdzielona, a żywotność amorka spadnie.

Tak jak Xen pisze, jak chcesz bez gwintu, a cieszyć się fajnym zawieszeniem które jeszcze nie wybije Ci zębów to imho B8 + eibach czyli tak naprawdę B12 pro kit będzie fajnym rozwiązaniem. Jeździłem Focusem z tym zawieszeniem i dla mnie super kompromis. Też biorę ten zestaw pod uwagę, ale Onyx mnie męczy jakimiś gwintami i szczerze mówiąc coraz lepiej mu to wychodzi :P


To prawda, seryjny amor z twardszym springiem będzie kiepsko współpracować – zyskasz efekt obniżenia i taczki :)
Oj tam męczy od razu :P Mając na tyle popularne auto na pewno bym unikał kopii z Tajwanu.
B12 już będzie spoko robić. Choć ja bym mierzył w min. B14 lub taki gwincik jaki Ci podesłałem Eibacha – to odpowiednik B14 (amory KW i springi Eibacha). Koszt groszowy tego ostatniego :) Może typek go jeszcze ma, zwłaszcze że detal na niego to było coś ok. 4,3k zł :P Mając gwincik zyskujesz lepsze dopasowanie pod siebie plus opcjonalnie prostą i dostępną wymianę springów a przez to też ch-tyki. Oczywiście w granicach rozsądku – inaczej revalving amorków Cię nie minie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez loockas » 30 kwi 2018, 12:17

onyx napisał(a):Może typek go jeszcze ma


Pisałem do niego, niedawno jeszcze miał. Problem w tym, że wg numerka to nie są amorki do Focusa :/ Na stronie eibacha zestaw do Foki ma inne oznaczenie. WIzualnie wyglądają jednak tak samo.

Dopisano 30 kwi 2018 12:20:

JohnnyB napisał(a):Chyba tak będzie najtaniej


To już będzie permanentne obniżenie. Cybanty zapewnią progresywną charakterystykę i dopasowanie do indywidualnych potrzeb kierowcy – prawie jak z gwintem :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park