Foto-relacje z samodzielnie przeprowadzanych napraw

Uwagi na temat działania forum i strony klubowej. Zajrzyj, jeśli masz problemy z działaniem i obsługą.

Postprzez es » 5 lip 2005, 14:46

Jak w temacie

http://www.forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=4471

A niedawno ktos na warsztacie 626 pytal jak wymienic klocki. Ludziska fotografujcie i dokumentujcie swoje dokonania w najczesciej wykonywanych pracach eksploatacyjno-naprawczych. Mazda nie slynie z dobrej dostepnosci literatury. Postaram sie fotografowac swoje dokonania. Ktos bedzie mnie tylko musial oswiecic jak zalaczac fotki. Moze warto zrobic osobny dzial z takimi instrukcjami i umieszczac te fotki na serwerze klubowym, bo z tych bezplatnych bywa, ze wcina, bo i strona znika (error 401)

Nie bedzie toyota pluc nam w twarz!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez ravo » 5 lip 2005, 14:50

super pomysl u nas tez sie znajdzie pare takich postow , mozna by bylo zrobic osobny dzial fotorelacje
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez tomekrvf » 5 lip 2005, 15:22

Juz to proponowalem w innym dziale ale jakos nikt sie nie odezwal. Moge zrobic info jak sprawdzic sonde lambda, ustawic wolne obroty i zaplon, wymiana rozrzadu (ale tylko w KL), wymiana uszczelek pod deklami, montaz alarmu z sterowaniem centralnym zamkiem(wygodna sprawa a banalna w montazu) itp
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Xavier » 5 lip 2005, 15:39

Pomysł SUPER...ale z wykonaniem będzie pewnie gorzej bo:
1. Nie każdy się zna i to robi sam. Można pstrykać jak to robi mechanik (jeśli pozwoli :D ) .Poza tym większość chętnie obejrzy i skorzysta ale samemu niewielu się będzie chciało pstrykać, opisywać i zamieszczać (nawet na podanym forum to był chyba tylko jedyny taki przypadek).
2. Nie każdy ma aparat cyfrowy.
Idea jednak jak najbardziej słuszna i godna poparcia ale pewnie jak większość cennych idei umrze śmiercią naturalną choć był i u nas przykład „obfotografowanej” wymiany filtra przeciwpyłkowego (widziałem, ale teraz nie mogę odnaleźć na forum– może temat wylądował w koszu :| ). Jak mnie się zdarzy coś dłubać to prześlę. Pozdro.
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez tomekrvf » 5 lip 2005, 15:48

W ciagu max dwoch tygodni bede mial wszystko to co napisalem. Niestety alarm zalozylem w sobote wiec foty beda na gotowym
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez es » 5 lip 2005, 15:57

Xavier napisał(a):Pomysł SUPER...ale z wykonaniem będzie pewnie gorzej bo:
1. Nie każdy się zna i to robi sam. Można pstrykać jak to robi mechanik (jeśli pozwoli :D ) .Poza tym większość chętnie obejrzy i skorzysta ale samemu niewielu się będzie chciało pstrykać, opisywać i zamieszczać (nawet na podanym forum to był chyba tylko jedyny taki przypadek).
2. Nie każdy ma aparat cyfrowy.
Idea jednak jak najbardziej słuszna i godna poparcia ale pewnie jak większość cennych idei umrze śmiercią naturalną choć był i u nas przykład „obfotografowanej” wymiany filtra przeciwpyłkowego (widziałem, ale teraz nie mogę odnaleźć na forum– może temat wylądował w koszu :| ). Jak mnie się zdarzy coś dłubać to prześlę. Pozdro.


Nie desperuj ;)

Istnieja na tym swiecie ludzie z natury dobrzy. Tak na szybko poza mna jest jeszcze np.kolega tomekrvf kolportujacy dokumentacje do GE. Niebawem doleci do mnie podobna dokumentacja do amerykanskiej GD i mam nadzieje, ze dorownam tomkowi w bezinteresownosci.

Tak na powaznie. Taka dokumentacja sie by przydala. Oddzielny dzial tez. Na tym forum jest sporo otrzaskanych z wlasnorecznymi naprawami ludzi. Cyfrak w tej chwili tez juz nie jest unikatem. Mozna strzelac fotki bloniakiem i zazyczyc sobie zeskanowanie na CD. Wbrew pozorom jest ogromna ilosc czynnosci prostych i niewymagajacych powaznych narzedzi czy warsztatu, ktore kazdy, kto nie boi sie pobrudzic nauczy sie robic. O ile mnie pamiec nie myli adam626gd umieszcza pewne relacje na swoim/wynajetym serwerze. Jednak gina one w natloku innych postow.

Nie ukrywam, ze fotorelacja z porazki serwisowej to tez nauka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez tomekrvf » 5 lip 2005, 16:18

Dokladnie tak es Nie swieci garnki lepia...Troche trzeba sie zaznajomic jak jest zbudowany samochod i dlaczego cos dzial tak a nie inaczej, komplet DOBRYCH kluczy zeby nie zniszczyc srub i jedziemy
Jak ktos nie chce robic czegos sam to ma zawsze wybor – pojechac do warsztatu. Ta propozycja jest dla tych co samia dlubia przy aucie
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez es » 5 lip 2005, 16:36

Jesli "zawiadowcy" tego forum stwarza dzial i udostepnia miejsce na serwerze to powolutku trzeba bedzie cos wyrzezbic. Aby zachecic ludzi do wlasnorecznych napraw nalezy tylko unikac zdjec drastycznych, przedstawiajacych rany ciete i tluczone, ktore czasem niestety sie zdarzaja ;). W niedziele wymienilem w koncu przegub w aucie. Na pamiatke mam wielki siniak na przedramieniu.

Niestety komplet porzadnych kluczy to spory wydatek, a kluczami supermarketowymi mozna wiecej uszkodzic niz naprawic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez hazell » 5 lip 2005, 16:45

Jestem za. Tylko zawsze mam mały problem. Jak grzebie to przeważnie jestem sam, ręce mam urąbane i kto ma pstrykać zdjęcia? Aparatu w ręce nie wezmę bo go zniszczę po paru razach a co chwila myć ręce to do Wielkiej Nocy nie zrobiłbym tego samochodu. W każdym razie dzisiaj wymieniam przepływomierz i zakładam trójnik na dolocie to zrobię kilka zdjęć i zamieszczę w LPG.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez es » 5 lip 2005, 16:50

Slusznie. Pomyslalem, ze oklejenie body folia moze byc sensowne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez hazell » 5 lip 2005, 16:53

Taką do żywności, która sama się do siebie ładnie klei :) i tylko obiektyw wystawić :P
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Waluś » 5 lip 2005, 19:17

Mówisz i masz
<a href="http://walus.1x.com.pl/service.html" target="self">service GD</a>
Dopiero zaczynam, ale sie wkręcam hahaha
Zawsze chciałem to robić, teraz mam czym, więc każda dokonana naprawa znajdzie sie na mojej stronce hehe
W planie mam montarz klimy, którą rozkręciłem i musze poskładać
Być może niedługo nawet demontarz zbiornika wymina osłon na amorach i łożyska w kole. Wszystko znajdzie się w tym linku :D:D:D
Ostatnio edytowano 3 sie 2005, 18:45 przez Waluś, łącznie edytowano 2 razy
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 5 lip 2005, 21:32

Ja kiedyś umieściłem instrukcję naprawy zapięcia pasa w GD po wyłamaniu pomarańczoweg plastiku (dość częsta przypadłość GD). Przy następnych naprawach obiecuję robić fotorelację :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez es » 6 lip 2005, 10:16

No to teraz trzeba to zebrac w jednym dziale, aby kazdy mogl latwo znalezc interesujace go rzeczy, albo zamiescic swoje eksperymenty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Globy » 12 lip 2005, 15:46

Takie foto-relacje mozna wklejac na strone i umieszczac zdjecia na serwerze.

PS. Huano, mam na dysku Twoje sprawozdanie z naprawy pasow, ale jeszcze nie wrzucilem ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez tomekrvf » 12 lip 2005, 15:59

W piatek powstanie fotorelacja z wymiany zaworka w pompie oleju w FS
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Xavier » 7 paź 2005, 12:45

Coś nam te foto -naprawy obumarły... W dodatku foto-naprawa Walusia mi już się nie wyświetla. Szkoda. Napracował się człowiek. :(
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez marioch » 7 paź 2005, 13:49

Xavier napisał(a):W dodatku foto-naprawa Walusia mi już się nie wyświetla.
:( :(

no właśnie. :( :( .. może gdzieś TO prznieść
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 15:51
Posty: 145
Skąd: okolice W-wy
Auto: mazda 626 GD RF7 2D 5d '91

Postprzez Waluś » 7 paź 2005, 20:12

marioch napisał(a):W dodatku foto-naprawa Walusia mi już się nie wyświetla

zrezygnowałem z usług tego Pana serwerowca i szukam nowego. Postaram sie coś szybko wymyślić, bo mam już nowe relacje :D:D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez es » 7 paź 2005, 20:24

Waluś napisał(a):zrezygnowałem z usług tego Pana serwerowca i szukam nowego. Postaram sie coś szybko wymyślić, bo mam już nowe relacje :D:D


Walus! To Twoj pojazd tak sie sypie? Wrzucilem temat i od tego czasu nic, poza upalonym przekaznikiem, nie naprawialem. :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderatorzy

Koordynatorzy, Koordynatorzy Forum