Nowe paliwo Shell z dodatkiem gazu

Postprzez krzych » 1 cze 2009, 21:38

joshua79 napisał(a):Ale luzik. Mam nadzieję że nie uraziłem niczym. Z całym szacunkiem pozdrawiam.

Nie uraziles. I nie wiem czy z szacunkiem, ale to nic :)

Owszem, zwykly ON jest jak najbardziej zewszad gdzie tanio i blisko, z tym sie zgadzam. Z reszta nie :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez joshua79 » 1 cze 2009, 22:08

Oki to w takim razie z czym się nie zgadzasz?

Paliwo bazowe od zakontraktowanego producenta plus swoje opatentowane dodatki. Trzeciego dna nie ma. Tak powstają super paliwa. Włącznie z v-power. Jedynym wyjątkiem jest v-power racing – ten faktycznie jest sprowadzany.

Stacje własne nie biorą byle gdzie ale biorą polski produkt. Stacje działające na zasadzie franszyzny biorą owszem – gdzie taniej.
Gimme Fuel, Gimme Fire,
Gimme That Which I Desire....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez croopa-86 » 1 cze 2009, 22:56

Ciekawe jak sie ma z sprawa z tym paliwem. 2 lata temu pracowalem na jednej ze stacji na podkarpaciu... wiec co do tych ulepszanych paliw moge powiedziec jedno. Jesli sie nic nie zmienilo to paliwa ulepszane sa z tego samego zrodla (w przypadku stacji na podkarpaciu z widełki) wiec skoro np BP ma niby swoje Ulitmate z tej samej beczki co Verva na Orlenie to jaka roznca w tym? Co do Shella to nie wiem jak to w tym momencie wyglada bo tez zdecydowanie im sie paliwo popsulo. Kiedys mieli ze Slov naftu a teraz orientuje sie ktos?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 maja 2009, 17:03
Posty: 6
Skąd: ******
Auto: *** 01JP

Postprzez joshua79 » 1 cze 2009, 23:29

http://www.riv.pl/pkn-orlen-ma-umowy-na ... -na-2009-r

Proszę bardzo........stąd.

A różnice w segmencie paliw premium wynikają z opatentowanych własnych dodatków wtłaczanych w rozlewni do cysterny w odpowiednich proporcjach.
Gimme Fuel, Gimme Fire,
Gimme That Which I Desire....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez krzych » 2 cze 2009, 12:21

joshua79 napisał(a):Oki to w takim razie z czym się nie zgadzasz?

Z tym:

rozo napisał(a):Polecam strone, gdzie sa wypisane zalety GTL (po angielsku):
http://www.shell.com/home/content/shell ... _1630.html
GTL w paliwie jest "tylko" 25-30%, poniewaz GTL jest zapewne drozszy od zwyklego ON. Do wyrobu GTL uzywa sie opatentowanych procesow, trzeba gazy podgrzewac i utleniac, do tego ta technologia dopiero sie rozwija.
Najwazniejsze zalety:
– spaliny sa o wiele czystsze, zawieraja 26% mniej drobnych czasteczek, 91% mniej tlenku wegla itp., a zatem super dla DPF,
– liczba cetanowa 75-80 (polska norma 51, lepsze diesle maja podobno 55), wiec auto powinno mniej palic.



30% + bazowy orlen dla Ciebie to "zwykle" paliwo? I te 30% produkuje orlen w Malezji? Czy moze uruchomili ponownie fabryke Farben (polecam: wikipedia, GTL). Czytaj uwaznie caly watek zanim sie wypowiesz?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez joshua79 » 2 cze 2009, 13:24

krzych napisał(a):
joshua79 napisał(a):Oki to w takim razie z czym się nie zgadzasz?

Z tym:

rozo napisał(a):Polecam strone, gdzie sa wypisane zalety GTL (po angielsku):
http://www.shell.com/home/content/shell ... _1630.html
GTL w paliwie jest "tylko" 25-30%, poniewaz GTL jest zapewne drozszy od zwyklego ON. Do wyrobu GTL uzywa sie opatentowanych procesow, trzeba gazy podgrzewac i utleniac, do tego ta technologia dopiero sie rozwija.
Najwazniejsze zalety:
– spaliny sa o wiele czystsze, zawieraja 26% mniej drobnych czasteczek, 91% mniej tlenku wegla itp., a zatem super dla DPF,
– liczba cetanowa 75-80 (polska norma 51, lepsze diesle maja podobno 55), wiec auto powinno mniej palic.



30% + bazowy orlen dla Ciebie to "zwykle" paliwo? I te 30% produkuje orlen w Malezji? Czy moze uruchomili ponownie fabryke Farben (polecam: wikipedia, GTL). Czytaj uwaznie caly watek zanim sie wypowiesz?


To może Ty czytaj uważnie. Shell ma fabrykę GTL poza naszym krajem. Bazowe paliwo orlen, dodatki swoje. Nic tu niejasnego ani skomplikowanego, ani też przeczącego sobie nie napisałem.

75-80 cetanów to liczba CZYSTEGO gtl a nie v-power z gtl.
Ale na takich jak Ty koncerny zarabiają więc nie będę na siłę przekonywał.
Uważasz że te teoretyczne 30% to dużo? że czyni ze zwykłej ropy superhiperodrzutowe paliwo to proszę bardzo.
Poza tym wszystkie zalety które zacytowałeś dotyczą czystego gtl'a a nie v-power więc już sam się gubisz chyba.
Gimme Fuel, Gimme Fire,
Gimme That Which I Desire....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez krzych » 2 cze 2009, 13:46

joshua79 napisał(a):Uważasz że te teoretyczne 30% to dużo?

Wez sobie olej silnikowy, dolej do niego 30% wody i wlej do silnika. Zobaczymy czy to duzo...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez joshua79 » 2 cze 2009, 13:51

Bossshhhh, normalnie argument po zbóju.
Odpowiadasz nie odnosząc się merytorycznie tylko do wyrwanych z kontekstu wypowiedzi i wplatasz w jakieś science-fiction. Dalsza dyskusja ma daremne szanse na rzeczowość.

P.S. dla Twojej wiadomości: oleju z wodą nie zmieszasz. Jedno jest lżejsze od drugiego, a co od czego to cytując Ciebie: polecam wikipedię.
Gimme Fuel, Gimme Fire,
Gimme That Which I Desire....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez krzych » 2 cze 2009, 14:17

Ok, uzylem zlego slowa, powinno byc dolej jak dolewaja GTL do V-Power. A co do fantastycznych argumentow, juz dawno ta rozmowa nie ma sensu odkad podales jako dowod ze GTL nie jest GTL'em koejki cystern z napisami na bokach.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez joshua79 » 2 cze 2009, 14:31

A gdzie ja napisałem że GTL to nie GTL??
Chłopie weź sobie na wstrzymanie z teoriami spikowymi.

Napisałem że czysty GTL to nie to samo co v-power GTL (tylko domieszka).
Gdzie tu nieprawda?

Co znowu z tymi cysternami wyjeżdżasz. Czytam temat od początu i nie ja pierwszy podałem że bazowy ON ciągnie się z zakontraktowanych źródeł, mało tego – podałem link do artykułu. Chłopie co z Tobą jest nie tak? pijesz ten v-power czy co?

No chyba że wiarygodność artykułu też podważysz....
Gimme Fuel, Gimme Fire,
Gimme That Which I Desire....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez krzych » 2 cze 2009, 14:44

Zalozmy zatem ze nie wiem co przez to chciales powiedziec:

joshua79 napisał(a):Średnio się da czytać to co wypisują niektórzy....

Gdzie masz najbliższą fabrykę GTL'u? – w Malezji!
Skąd jest bazowy ON? z orlenu czy lotosu.

Się chłopaki trochę zagalopowaliście z marzeniami....


joshua79 napisał(a):a do wioski np. na podkarpaciu cysterną z Malezji albo Texasu za 3,70zyla za litr wiózł nie będzie.


I tym samym zakonczmy dyskusje, bo teraz twierdzisz to co my wszyscy (wreszcie):

joshua79 napisał(a):Napisałem że czysty GTL to nie to samo co v-power GTL (tylko domieszka).
Gdzie tu nieprawda?

joshua79 napisał(a):No chyba że wiarygodność artykułu też podważysz....
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez joshua79 » 2 cze 2009, 14:56

To z tymi cysternami z Texasu i Malezją tyczyło się nie Twojego postu tylko innego forumowicza który się zastanawiał czemu nie ma 100% GTL na naszych stacjach.

Co do całej reszty to wychodzi na to że wszyscy myślą podobnie. Z Twoich pierwszych postów wynika że też podchodziłeś sceptycznie do tego wynalzaku, więc już się gubię.

Trochę to przypomina – zalałem coś i teraz zaklinam żeby raczej było dobre :)

Nie przejmuj się to normalna przypadłość dieslowców – moja również. ;)
Gimme Fuel, Gimme Fire,
Gimme That Which I Desire....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez krzych » 2 cze 2009, 15:01

joshua79 napisał(a):Trochę to przypomina – zalałem coś i teraz zaklinam żeby raczej było dobre usmiech

Nie wiem skad ten wniosek. Ja tylko zalalem i sprawdzalem czy jest roznica. I jest, ale nie wiem czy dobra czy zla. Caly czas to pisze. Moze niedokladnie czytasz.

Ale ok, skonczmy juz te swary glupie, wszak i tak skonczymy w d... zupie :P

Dodatkowo, nie uwazam zeby w VP bylo 30% GTL, ale pewnie z 20% jest ;P (znajac sposoby na zarobek Polakow).

Tak czy inaczej, moze miec to zbawienny wplyw na uklady wydechowy i paliwowy i tym sie ludze dopoki mi ktos tego z glowy nie wybije (i po to ten watek jest, ale nie za wszelka cene – prawda jest istotna).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez joshua79 » 2 cze 2009, 15:21

krzych napisał(a):Tak czy inaczej, moze miec to zbawienny wplyw na uklady wydechowy i paliwowy


A ja przeczytałem gdzieś że paliwa podrasowane spalając się w wyższej temperaturze nie oddziaływują zbyt korzystnie na pracę. Nie mogę teraz znaleźć ale jak znajdę to wkleję. Chodziło coś że przy zbyt wysokiej temp. komp tnie dawkę paliwa i zamiast przyrostu osiągów jest obniżenie.
Tyczy się to nowoczesnych diesli.
Zapewne te właściwości myjące coś pozytywnego dają. Nie do końca wiadomo co ze smarnością. Problem w tym że wszystkie testy publikowane są sponsorowane. :|
Gimme Fuel, Gimme Fire,
Gimme That Which I Desire....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez krzych » 2 cze 2009, 15:34

No wreszcie po ludzku piszesz. Wlasnie o takie rzeczy nam chodzi – o mozliwe efekty stosowania pod kazdym wzgledem. Wiadomo, ze nie da sie zgadnac, a po fakcie bedzie juz za pozno (smarowanie), ale moze ktos cos wyczytal, zaslyszal itp.

Co do temperatury, jesli to nie zaszkodzi silnikowi to lac na to, to ze bede mial mniejsze kopyto przy wiekszym obciazeniu silnika to nawet dobrze, moze nei bede wariowal ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez joshua79 » 2 cze 2009, 15:56

O jest – cytat z forum Masters Tunning (doświadczony tuner):

cyt.: Już pisałem że paliwo..... te drogie nie za bardzo się nadaje do nowych, modyfikowanych silników z DPF-ami. Seryjnymi można jeździć. Jeśli auto posiada DPF-a to znaczy że wydech jest naszpikowany czujnikami termicznymi. Gazy spalinowe powstałe wskutek spalenia sie paliwa np V-power mają wyższą temperaturę. Przy pełnym bucie temperatura wyznaczona limiterem jest szybciej osiągana i ECU tnie dawkę przez co spada moc w górnych partiach obrotów. Zauważyłem że na zwykłym ON silniki osiągają wyższą moc bo gazy salinowe sa chłodniejsze i ECU pozwala wtrysnąć większą dawkę paliwa. Mam gdzieś wykresy tych prób...ale teraz nie mam czasu bawić się z wklejaniem

Z treści wywnioskować można że tyczy się modyfikowanych aut, ale chu....go wie co autor miał do końca na myśli.
Gimme Fuel, Gimme Fire,
Gimme That Which I Desire....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez krzych » 2 cze 2009, 16:23

Ale wiesz ze cos w tym jest moze? Kurna, sprawdze az....
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 2 cze 2009, 16:55

A ja jeszcze raz napiszę, że silniki i osprzęt były budowane do konkretnego paliwa i nie ma sensu się ładować w inne ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez CezaR83 » 2 cze 2009, 18:08

Ja kończe swój pierwszy bak na GTL, spalenie w mieście spadło o 1L :D ale to dlatego ze jeżdżę ten bak spokojnie i nie w korkach, ale zwalam to na Shell GTL :D a DPF? Nawet zapomniałem że cos takiego u mnie jest, do tej pory zero problemów... ale ja tylko BP i Shell Odwiedzam... :P
Co do Paliw Importowanych to ja też wiem swoje i tylko benzyna V-power Racing z Shella jest wożona z Niemiec... reszta to Orlen i Lotos z dodatkami... ;)
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2113 (53/10)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez krzych » 2 cze 2009, 20:23

To po co lejesz GTL?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki