Rodzaje paliw, a ilość przejechanych kilometrów
Myśle że można stworzyć baze róznych rodzajów paliw, gdzie będziemy mogli powymieniac sie doswiadczeniami na temat jakości paliw a konretnie na jakim paliwie ile mozna przejechac.
JA standardowo jeżdze na Pb95, ale jadąc w dalszą trase zalałem Pb98 i okazało sie ze przejechałem wiecej o 20 km, niedużo ale zawsze coś. W ten weekend bede testował VPower-a ze stacji SHELL, wtedy cos wiecej napisze.
JA standardowo jeżdze na Pb95, ale jadąc w dalszą trase zalałem Pb98 i okazało sie ze przejechałem wiecej o 20 km, niedużo ale zawsze coś. W ten weekend bede testował VPower-a ze stacji SHELL, wtedy cos wiecej napisze.
- Od: 6 lip 2008, 14:21
- Posty: 684
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001
artro219, ja robię praktycznie ten sam zestaw kilometrów na okrągło i zwykle na tym samym paliwie i w ten sam sposób.
Kliknij w moje średnie i zobacz jakie rą olbrzymie różnice.
Niestety, minimalne zmiany na trasie i różnice się pojawiają całkiem spore. Mamy drogi jakie mamy i w warunkach drogowych nasze pomiary można sobie o kant tyłka roztłuc. Zero wiarygodności.
Kliknij w moje średnie i zobacz jakie rą olbrzymie różnice.
Niestety, minimalne zmiany na trasie i różnice się pojawiają całkiem spore. Mamy drogi jakie mamy i w warunkach drogowych nasze pomiary można sobie o kant tyłka roztłuc. Zero wiarygodności.
U mnie najlepiej sparwdza sie Shell. Tez jezdze w takich samych warunkach ale na paliwie z tej stacji robie duzo wiecej km.
-
Stivi
Na stacjach Shell radzę uważać na paliwo EuroSuper 95. Kilkoro z moich znajomych miało z nim kłopoty...
Ja osobiście tankuję gaz tylko na Shell i przejeżdzam 370 km na pełnym zbiorniku (w kole) bez żadnych kłopotów. Po tankowaniu gdzie indziej, zdarza się gaśnięcie silnika, no i przejeżdżam wtedy nawet 50 km mniej..
Ja osobiście tankuję gaz tylko na Shell i przejeżdzam 370 km na pełnym zbiorniku (w kole) bez żadnych kłopotów. Po tankowaniu gdzie indziej, zdarza się gaśnięcie silnika, no i przejeżdżam wtedy nawet 50 km mniej..
- Od: 4 maja 2009, 13:36
- Posty: 8
- Skąd: Świdnica
- Auto: 626 GE 2.0 benz. + gaz
no akurat na gaz w shellu zlego slowa nie moge powiedziec, zawsze kolo 250 km pociagne, jak tankuje na noname to zdarzalo sie po 220 (bez korkow) wiec juz wole przeplacic te pare groszy i miec jako-taka pewnosc.
a co do benzyny to obojetne, wazne zeby zalac 95 bo na takiej pracuja starsze silniki, 98 to placebo, no i raczej drozsze/ gorsze niz 95.
a co do benzyny to obojetne, wazne zeby zalac 95 bo na takiej pracuja starsze silniki, 98 to placebo, no i raczej drozsze/ gorsze niz 95.
- Od: 3 lip 2008, 15:26
- Posty: 164
- Skąd: WWA
- Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV
ja jeżdżę na gnojówce, ale staram się tankować na markowych stacjach i nigdy mnie nie interesowało ile km zrobię więcej na danym paliwie ale wydaje mi się, że podstawowe paliwo dostępne na stacjach, czy to będzie shell, bp, orlen itp i tak pochodzi od jednego producenta z reguły nie tankuję na niemarkowych stacjach, bo nigdy nie wiadomo ile paliwa w wodzie może być;)
na zużycie paliwa ma wpływ wiele czynników i 20km różnicy może wynikać z krótszego czasu itp pracy silnika na biegu jałowym, prędkość, dynamika jazdy, t i p powietrza, masa auta (bagaże, pasażerowie) a i również mieści się w błędzie statystycznym drogomierza
problem z paliwem to nie kwestia jego wartości opałowej a raczej zanieczyszczeń i określenie jego jakość też nie może być brane tylko po zbadaniu jednego czynnika parametrów jest mnóstwo i badaniem zajmują się profesjonalne laboratoria
na zużycie paliwa ma wpływ wiele czynników i 20km różnicy może wynikać z krótszego czasu itp pracy silnika na biegu jałowym, prędkość, dynamika jazdy, t i p powietrza, masa auta (bagaże, pasażerowie) a i również mieści się w błędzie statystycznym drogomierza
problem z paliwem to nie kwestia jego wartości opałowej a raczej zanieczyszczeń i określenie jego jakość też nie może być brane tylko po zbadaniu jednego czynnika parametrów jest mnóstwo i badaniem zajmują się profesjonalne laboratoria
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
- Od: 12 kwi 2008, 20:59
- Posty: 78
- Skąd: Łódź/Szczecin
- Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V
Witam
Też się podzielę swoimi spostrzeżeniami co do ON, a więc:
VERVA ON – fajnie silnik pracuje, jest OK
V-Power GTL – jeśli trafi się dobry to jest rewelacja, jeśli nie to już gorzej, raz zatankowałem na Shellu i efekt był taki, że jak wskazówka poziomu paliwa pokazywała mi połowę baku miałem przejechane wtedy nie całe 300km (średnia moja do pierwszej połowy zbiornika to 400 – 450km, z dwa razy udało mi się przekroczyć 500km)
BP ULTIMATE – bardzo porównywalna z VERVĄ, ale myślę ciut gorsza (głośniej silnik pracuje)
Teraz na STATOIL pojawił się nowy diesel, tj, DIESEL GOLD, mam prawie rezerwę więc zatankuję do pełna i podzielę się moją opinią
Nie testowałem jeszcze LOTOS DYNAMIC, może kiedyś się zdecyduję, może ktoś już na nim jeździł i napisze parę słów na jego temat.
Też się podzielę swoimi spostrzeżeniami co do ON, a więc:
VERVA ON – fajnie silnik pracuje, jest OK
V-Power GTL – jeśli trafi się dobry to jest rewelacja, jeśli nie to już gorzej, raz zatankowałem na Shellu i efekt był taki, że jak wskazówka poziomu paliwa pokazywała mi połowę baku miałem przejechane wtedy nie całe 300km (średnia moja do pierwszej połowy zbiornika to 400 – 450km, z dwa razy udało mi się przekroczyć 500km)
BP ULTIMATE – bardzo porównywalna z VERVĄ, ale myślę ciut gorsza (głośniej silnik pracuje)
Teraz na STATOIL pojawił się nowy diesel, tj, DIESEL GOLD, mam prawie rezerwę więc zatankuję do pełna i podzielę się moją opinią
Nie testowałem jeszcze LOTOS DYNAMIC, może kiedyś się zdecyduję, może ktoś już na nim jeździł i napisze parę słów na jego temat.
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
Ja od poczatku tankuje na Lukoil, tata i brat podobnie. Nie widzimy roznicy, wiec po co przeplacac?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
ogien82 napisał(a):Teraz na STATOIL pojawił się nowy diesel, tj, DIESEL GOLD
Tez mam zamiar spróbować... w ogóle to co za nowe paliwo? na zimę chyba tak nazwali...?
DIESEL GOLD – oficjalne info. "Leją wodę" normalne paliwo typu Premium
ogien82 napisał(a):Nie testowałem jeszcze LOTOS DYNAMIC
a ja owszem... ale tylko jeden bak wiec... powiem tyle ze dobre – porównywalne do innych chociaż na tym baku zrobiłem mniej km ale to chyba styl i warunki jazdy na to wpłynęły.
ON z BP, Shella i Statoila przeciętnie samochód spala mi litr więcej niż ONu z Auchan czy Lukoila – kilkadziesiąt razy to sprawdzałem i za każdym razem mi tak wychodzi
Co do paliw Premium – zrobiliśmy trasę do Frankfurtu nad Menem i powrót Mazdą 3 1.6 MZR-CD należącą do CezaR83 – w jedną stronę na paliwie premium w drugą na zwykłym – różnica pomijalna
Co do paliw Premium – zrobiliśmy trasę do Frankfurtu nad Menem i powrót Mazdą 3 1.6 MZR-CD należącą do CezaR83 – w jedną stronę na paliwie premium w drugą na zwykłym – różnica pomijalna
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ja na paliwie z Shella wedlug wskazania przejechałem około 50 km wiecej niz na paliwie ze stacji "no name" majacej jednak dosyc niezle paliwo
- Od: 6 lip 2008, 14:21
- Posty: 684
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001
Auto z 95roku z zapłonem ustawionym na benzynę 95 oktan, wg. mojej oceny nie ma sensu tankować 98. Benzynę najczęściej tankuję na statoil i shell-u nie zauważam różnicy. Jeśli chodzi o LPG na Shellu to w Łodzi wiodą prym, w porównaniu do BP i D&D pokonuje za kazdym razem do 40 km więcej.
- Od: 15 sty 2009, 01:08
- Posty: 118
- Skąd: Łódź
- Auto: Vectra C GTS fiatowski diesel
a.gadula napisał(a):Auto z 95roku z zapłonem ustawionym na benzynę 95 oktan, wg. mojej oceny nie ma sensu tankować 98.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Co do spalania LPG to można coś powiedzieć po trzech tankowaniach do pełna na tym samym dystrybutorze, wtedy mamy pewność, ile rzeczywiście spali.
Muszę poprawić moje spalanie w stopce, bo rozrzut jest, a wynika właśnie z wyliczenia odległości po 'jednym' tankowaniu. Realnie trzyma się w przedziale 11,5-12 l LPG.
Noga ta sama, trójmiejskie korki te same...
Jak gazownik powiedział: silnik zawsze wciągnie tyle samo, kwestia jedynie czy litr równy jest litrowi...
Tankuję na Shellu i Orlenie. Ostatnio na Orlenie wpakowali mi 55,49 l do zbiornika o pojemności nominalnej 56 l ! Na shellu takich cyrków nie mam...
Muszę poprawić moje spalanie w stopce, bo rozrzut jest, a wynika właśnie z wyliczenia odległości po 'jednym' tankowaniu. Realnie trzyma się w przedziale 11,5-12 l LPG.
Noga ta sama, trójmiejskie korki te same...
Jak gazownik powiedział: silnik zawsze wciągnie tyle samo, kwestia jedynie czy litr równy jest litrowi...
Tankuję na Shellu i Orlenie. Ostatnio na Orlenie wpakowali mi 55,49 l do zbiornika o pojemności nominalnej 56 l ! Na shellu takich cyrków nie mam...
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
Teraz na STATOIL pojawił się nowy diesel, tj, DIESEL GOLD
i jak wyszlo? wieksze zuzycie? jakie wrazenia?Tez mam zamiar spróbować
nie no co ty... przeciez jest tam supernowatorski wielofunkcyjny dodatek SDP"Leją wodę" normalne paliwo typu Premium
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):i jak wyszlo? wieksze zuzycie? jakie wrazenia?
Jeszcze nie tankowałem – ja mam diesla
8dyb8 napisał(a):a co do benzyny to obojetne, wazne zeby zalac 95 bo na takiej pracuja starsze silniki, 98 to placebo, no i raczej drozsze/ gorsze niz 95.
a choćby preluda 2G ktora ma min. 97 ?
moim zdaniem aby stworzyć bazę danych – i żeby była wiarygodna nie wystarczy tylko zalać paliwo, wypalic i powiedzieć "bez różnicy" po czym dalej jeździć na swoim ulubionym paliwie. Efektów raczej nie będzie widać po jednym tankowaniu... przydałby się jakiś "tester" chemiczny albo coś
----------------------------
- Od: 8 sie 2009, 01:26
- Posty: 5
- Skąd: Galway IRL / okolice Stalowej Woli
- Auto: Brak :) Wkrótce M6 / H ACCORD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki