Wyciaganie blachy bez malowania

Postprzez macciiek » 26 gru 2011, 22:46

Mialem mala stłuczke w pazdzierniku.
Obrazek

Chcialbym podgrzac nadkole a pozniej schlodzic sprezonym powietrzem w sprayu.Czy ten sposob mi co da -czy bede musial zrobic to tradycyjnie-szpachlowanie i malowanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 19:16
Posty: 77
Skąd: Stargard Szczecinski
Auto: mx5 nb 1,6 2000r
626 gf fs 2.0 2000r

Postprzez Blade » 26 gru 2011, 23:49

Z tego co widzę masz pęknięty lakier i ostre wgniecenie na rancie nadkola. Jeśli tak to żaden patent "ciepło-zimno" ci tu nie pomoże – jeśli ma to być zrobione porządnie to pozostaje tradycyjna naprawa blacharsko-lakiernicza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez chmooreck » 27 gru 2011, 11:41

A jeszcze porządniej: wymiana elementu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Paweł » 27 gru 2011, 21:38

Masz uszkodzenia w postaci i obrębie załamań na elemencie. Nie ma szans na wyprostowanie tego bez szpachlowania i lakierowania. Metodą gwałtownego schładzania można prostować niewielkie odkształcenia dużych powierzchni, gdzie nie wystąpiły przełamania blachy.

Przenoszę do działu porad ogólnych (Baza wiedzy).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Karol » 27 gru 2011, 22:36

a co sadzicie o tym sposobie przy malej wgniotce (typowa podmarkietowa wgniota) na dzwiach warto sie w to bawic?
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez dyzioo » 21 lut 2012, 04:39

Witam.
Ja mam delikatna wgniotke, ktora powstala ze zdziwienia..?? Przyszedlem i byla... a ile juz byla.. skad sie wziela, to wie ten kto to zrobil..
Wgniotka jest ponizej zgiecia i tuz nad lampa, jest mozliwosc wypchniecia tego tak zeby lakier nie odprysnal...?
Jak na goraco to czym podgrzewac..? Nagrzewnica.. suszarka..? Schlodzic to czym...?

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez igor46 » 6 cze 2012, 21:00

Witam Panowie co do tej techniki wyciagania wgniecen polecam fachowcos zajmujacych sie tym(w polsce powstaje coraz wiecej takich zakladow). Nie polecam zabierac sie do tego na wlasna reke gdyz zabardzo wyciagajac wgniotke mozna zrobic tzw. cycka, jest on o wiele trudniejszy do wyciagniecia niz dolek-wiem po sobie:). Ja oddalem swoj samochod po gradobiciu do takiego kolesia i jestem bardzo zadowolony za jeden bok i maske zaplacilem w sumie grosze porownujac to do cen lakiernika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 14:54
Posty: 39
Skąd: Mysliborz-Saarbrücken
Auto: Mazda 6 kombi, 2003r. 2.0 121 km

Postprzez skawin » 11 cze 2012, 12:10

Takie schładzanie i nagrzewanie czasem pomoże czasem nie. Powiem Ci na moim przykładzie poprzedniego autka, wgniecenie do wyciągnięcia, a reszta może jest do zrobienia częściowo metodą smart repair tzw. Lakierowanie SPOT (s-plus się w to bawi, ale pierw poszukaj opini o zakładzie w pobliżu twojej okolicy). U mnie na poprzednim Nissanie wyszło w miarę ok, ale miałem troche spięcia z S-Plusem z Katowic (ten S-Plus K-Ce, który robił mi szkodę już nie istnieje).
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez czapior » 1 wrz 2012, 20:28

A która z tych technologii jest najlepsza: na klej, suchy lód czy jeszcze jakaś inna?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2012, 19:54
Posty: 13 (3/2)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 2 Sport 1.4 2009

Postprzez kubsztyk » 2 wrz 2012, 17:28

W serwisie, w którym likwidowali mi wgniecenia, to jeśli było dojście, to "masowali" wgniotkę od wewnątrz, a w miejscu profilu zamkniętego wyciągali ją przy pomocy kleju i przyssawek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Xionc » 6 mar 2013, 09:55

Ja w Imprezie korzystałem z usług http://www.bezlakieru.pl/ i na prawdę byłem zaskoczony. Nie widać absolutnie nic. Wyciąga gość nawet jak wgniecenie jest na zagięciu. Byle lakier nie odpadł to da radę.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez evo » 20 mar 2013, 11:18

Nie ma najlepszej metody wyciągania wgniotek.

Ogolnie metod jest kilka, metody typu suchy lod wykluczam wogole bo to metody amatorskie. Kiedys z ciekawosci kupiłem zamrażacz i sprezone powietrze w sprayu (po odwroceniu pojemnika do gory nogami sprezone powietrze daje podobny efekt do zamrazacza). Malutkie wgniotki podobne do gradowych się zmniejszały, jednak ucierpiał na tym lakier, na lakierze było widac taką porowatą powierzchnię -zdecydowanie nie polecam.

Ja kupiłem sobie zestaw Wurth Minilifter, jest to metoda przyklejania grzybkow na klej (polecam oryginalny klej wurth (ok 130zl za 10 lasek). Zrobiłem kilka aut, powiem szczerze ze auta zniszczone mocno gradem da się podrobić na tyle ze przy sprzedaży kupujący nic nie zauważy. Ogolnie wszystkie metody wymagają bardzo duzo praktyki, 5, 10 a nawet 20 aut nie nauczy was tej roboty na zero (tak zeby komplnetnie nic nie było widac. Najwazniejsze jest to zeby nie zabierac sie za elementy gdzie jest szpachlowka, albo zle polozony lakier, ponieważ mozna oderwac grzybka ze szpachla lub lakierem.

Kolejna metoda jest to wypychanie za pomoca odpowiednich lanc. Polega ona na tym, ze musimy sobie zrobic dojscie do elementu z drugiej strony, zdejmujemy wygluszenie, maskownice, podsufitke, boczek drzwi, w zaleznosci za ktory element auta sie zabieramy i przy zastosowaniu odpowiedniej techniki delikatnie wypychamy. Jest to metoda która jest najszybsza, ale nie bezinwazyjna, pozniej trzeszcza nam plastiki, w niektorych przypadkach trzeba rozklejac wzmocnienia, jesli wgniotki sa pod nimi, elementy, ktore maja profile zamkniete typu slupki są nie do zrobienia w tej technice.

Poniżej jedna z fotek pokazująca możliwości liftera na klej.
Załączniki
naprawa.jpg
Początkujący
 
Od: 24 lut 2013, 13:32
Posty: 18
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki