Czy istotny jest kierunek montażu sprężyny zaworowej?

Postprzez derek » 3 sty 2012, 10:44

Złożyłem głowice i zakładając sprężyny zaworowe wkładałem je nie zwracając uwagi którą stroną do dołu a którą do góry, teraz wyczytąłem w Manualu że ma to ponoć znaczenie bo zwoje z jednej strony są ciaśniejsze i mają być od strony glowicy. Autko śmiga OK ale nie wiem czy znowu rozbierać silnik czy dać se spokój. Jak sądzicie , faktycznie ma to jakieś istotne znaczenie? tutaj zrzut z Manuala odnośnie tych sprężynek:
http://imageshack.us/photo/my-images/44 ... aworu.jpg/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2009, 01:11
Posty: 28
Skąd: Tarnów, Kluczbork
Auto: Probe 2.0 FS (115KM)

Postprzez Paweł » 4 sty 2012, 10:17

Nie wiem jaki jest prawdziwy powód, ale zgaduję, że gęściejsze zwoje powinny opierać się o głowicę, żeby zmniejszyć ruchomą masę. Nie sądzę, żeby chodziło o coś dodatkowego – oczywiście o ile sprężyna poza zmiennym skokiem uzwojenia jest idealnie symetryczna.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez derek » 5 sty 2012, 00:25

tco_tm napisał(a):o ile sprężyna poza zmiennym skokiem uzwojenia jest idealnie symetryczna.


Te sprężyny były symetryczne, jedyna różnica to minimalnie większy skokzwojów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2009, 01:11
Posty: 28
Skąd: Tarnów, Kluczbork
Auto: Probe 2.0 FS (115KM)

Postprzez Zbyk » 29 sie 2015, 15:04

Nie rozumiem pytania. Sprężyny są prawozwojne albo lewozwojne i nie ma znaczenia czy założymy ją teoretycznie dołem do góry lub na odwrót. Sprężyny zaworowe są ze zwojami przyłożonymi szlifowanymi.
Jeśli na sprężynie widzicie początek na 1 zwoju gęściej to znaczy, że od tej strony była nawijana. Rozkład sił w sprężynie jest taki sam, dlaczego? ponieważ naprężenia w drucie po odpuszczaniu w całej długości są takie same.
Nie znam wszystkich rozwiązań konstrukcyjnych ale jeśli sprężyna ma zmienny skok to sprężyna taka ma bardzo nie liniową charakterystykę pracy do czego się nie dąży i nie wiem czy są to sprężyny zaworowe?
Jeśli jest takowe rozwiązanie to bardzo dziwne, chyba, że wam coś się pomerdało.
Każda sprężyna do pierwszego zwoja ma po każdej stronie inny minimalnie skok i to jest normalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki