Zalecana liczba oktanowa benzyny dla silnika V6 : 95 czy 98?
1, 2
wedle producenta i książki obsługi ma być po prostu benzyna bezołowiowa. Pytanie jest natury typowej – czy warto / czy można wlać do baku V-power racing? czy przypadkiem nie powypalają się gniazda zaworów czy jeszcze coś innego (coś mi się o uszy obiło takiego kiedyś)? Jeżdżę na gazie więc mogę sobie pozwolić na wlanie do zbiornika czegoś lepszego, niech samochód ma coś od życia:P Tylko czy to mu nie zaszkodzi?
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
Zaszkodzić to raczej nie zaszkodzi – ale czy pomoże?? Ja tam leje do 2 samochodów Pb 95, jeżdzę na LPG (SGI) i wszystko gra – ważniejsze to to żeby to paliwo było w tym baku – rezerwa się zapala i zatankować trzeba nie 2 litry tylko 20 albo 30 zeby było co się mieszać w baku.
W polsce i tak rozrzutność – lejemy 95 a w usa leją 87 (to pewnie jakiś inny przelicznik ale oktanów ma pewnie mniej niż 95) a samochód i tak lepiej pracuje i jeździ na ichniejszym paliwie. Bo u nas nawet na najlepszych stacjach jest syf (na niektórych mniejszy na niektórych większy – ale zawsze syf.
W polsce i tak rozrzutność – lejemy 95 a w usa leją 87 (to pewnie jakiś inny przelicznik ale oktanów ma pewnie mniej niż 95) a samochód i tak lepiej pracuje i jeździ na ichniejszym paliwie. Bo u nas nawet na najlepszych stacjach jest syf (na niektórych mniejszy na niektórych większy – ale zawsze syf.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
na benzynie też jeżdżę. zwłaszcza jak potrzebuję przemieścić się gdzieś po mieście dużo szybciej niż to ustawa przewiduje inna kwestia że zanim przejdzie na gaz to też gonisz na benzynie przez jakiś kawałek... w niektórych autach jest to wręcz niewskazane żeby wlewać paliwo o tak wyższej liczbie oktanowej ze względu właśnie na przepalanie się z czasem jakichśtam elementów...
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
Lej 95. Temat juz wiele razy poruszany na forum. Jest spora grupa ludzi którzy leją jakieś racingi i i inne pierdoły do padalców 1.6 100 KM i twierdzą że samochód ma duzo więcej mocy
Oczywiście nie można nikomu zabraniać poprawiania sobie samopoczucia laniem droższej benzyny
Oczywiście nie można nikomu zabraniać poprawiania sobie samopoczucia laniem droższej benzyny
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
lałem i 98 (verva), lałem i 95
różnica znikoma lub żadna
nie ma sensu przepłacać
ja lałem zwykłą i na danym odcinku spalił 1/2 zbiornika a wlałem verve 98 to spalił troszke ponad 1/4 na tej samej trasie (odcinku)
różnica znikoma lub żadna
nie ma sensu przepłacać
ja lałem zwykłą i na danym odcinku spalił 1/2 zbiornika a wlałem verve 98 to spalił troszke ponad 1/4 na tej samej trasie (odcinku)
- Od: 19 maja 2007, 19:52
- Posty: 676
- Skąd: Sieradz / Warszawa
- Auto: Mazda 323f 2.0 v6 1997r
Honda VFR V-Tec 800 2003r.
arcziartur napisał(a):spalił 1/2 zbiornika a wlałem verve 98 to spalił troszke ponad 1/4 na tej samej trasie
troszke przesadzasz. Nie moąna tak tego określić patrząc poprostu na wskaźnik hehe
Fakt. Jedyna różnicą w przepłacaniu jest poprostu zmniejszenie ilości spalanego paliwa. Ale czy wychodzi to taniej hmmm jeszcze nie liczyłam
ja lałem zwykłą i na danym odcinku spalił 1/2 zbiornika a wlałem verve 98 to spalił troszke ponad 1/4 na tej samej trasie (odcinku)
czyli dajmy na to na 95 spalła ci 12 l na 100
a na cudownej 98 – 7 litrów ??
jaaaaaaasne
Mnie zdarzylo sie odczuc roznice miedzy 95 zatankowanej na gownianej stacji marki no_name i 98 renomowanego producenta, rowniez w spalaniu. Wydaje mi sie, ze paliwo 98 gwarantuje bardziej liczbe 95 oktantow, niz 95-tka, ktora pewnie tyle ma ich rzadko kiedy Poza tym podswiadomie wierze, iz drozsza benzyna mniej zasyfia uklad paliwowy i uzytkujac auto z instalacja gazowa takowej uzywalem. 2 piwa na baku mnie nie zbawia
u mnie producent przewidział min. 91 hyhy więc sie nie przejmuje i leje 95 a moja spragniona suszara to pewnie wodę wciągnie
Jak miałem Civica to lałem 98 bo z moich "testów i obliczeń" wyszło, że przy takiej samej jeździe na 98 spalał około litra na 100 mniej. Jest to potwierdzone, bo znajomy też probował i też odniosł sukces. No nie wspomnę o tzw. kulturze pracy silnika, dużo lepiej chodził. No ale to było 1.5. Teraz do swojego V6 zalałem raz 98 i stwierdziłem że to nie ma sensu, bo kultura pracy w V6 zawsze jest wysoka:)
Waluś napisał(a):u mnie producent przewidział min. 91
Waluś – ale producent przewidział amerykańskie 91, a tam się to liczy inaczej – ich 91 to nasze ~94...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Moja mazda na V-pover racing wciąga blisko 0.5l mniej na 100km. Leję jednak zwykłą 95 a racing zalewam co jakiś czas jak chcę silnik przedmuchać (i na autostradę wziuu ).
Generalnie normalne jest że każdy silnik na 98 oktanowej chodzi ciszej. Im większa liczba oktanowa tym spokojniejsze spalanie mieszanki i cichsza praca silnika.
V-power zwykle to ściema – nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy w pracy silnika czy spalaniu. Zauważyłem natomiast różnicę na paragonie. Racing ma 100+ oktanów + sporo związków tlenowych, przez to dostarcza więcej energii w wyniku spalania.
Swoją drogą liczbę oktanową można podnieść spirytusem (minimum 98%)
Generalnie normalne jest że każdy silnik na 98 oktanowej chodzi ciszej. Im większa liczba oktanowa tym spokojniejsze spalanie mieszanki i cichsza praca silnika.
V-power zwykle to ściema – nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy w pracy silnika czy spalaniu. Zauważyłem natomiast różnicę na paragonie. Racing ma 100+ oktanów + sporo związków tlenowych, przez to dostarcza więcej energii w wyniku spalania.
Swoją drogą liczbę oktanową można podnieść spirytusem (minimum 98%)
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
- Od: 2 lut 2007, 11:55
- Posty: 68
- Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
- Auto: Daihatsu Applause 1.6xi
brii napisał(a):ale producent przewidział amerykańskie 91, a tam się to liczy inaczej
nie nie, pamiętajmy że mam silnik raczej starszej generacji To jest napisane w Polskim manualu i dotyczy zwykłego F2
Ja jeżdżę na V-Power 95 od momentu gdy kupiłam moją Mazdę ale tankuję tylko na jednej stacjii Shella – ul Tr. Św Wojciecha . Przerabiałam już wszystkie stacjie i paliwa ale żadna nie dorówna temu Shell-owi a jeszcze na dodatek w weekendy maja promocję czyli około 0,35 gr taniej na litrze. Madzia śmiga , że na światłach żaden samochód nie ma szans , naprawdę bardzo dużo zależy od paliwa
- Od: 23 maja 2007, 06:49
- Posty: 40
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda MX-3 1995 1.6 DOHC
hm. akurat co do tej stacji mam mieszane uczucia... wygląda w sumie jak wiejsci CPN na wsi – brak mu tego "polotu" Shella, i jak tankowalem do tej pory u nich to nie zauwazylem zeby bylo lepiej na lepszych paliwach... ale moze faktycznie warto jesli mowisz ze w weekendy taniej...
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
neste nie jest zła... poprzednie auto tankowałem TYLKO na neste bo najtaniej i do tego najbliżej miałem, i... oczy mi wyszły na wierzch gdy silnik benzynowy w starym samochodzie, jadąc średnio ekonomicznie (trasa) spalił mi 5 l /100km... Ale – co stacja to paliwo. nie ma reguły że ta marka jest jest ok a na tamtych nie... to zależy od konkretnej stacji.
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki