Zalecana liczba oktanowa benzyny dla silnika V6 : 95 czy 98?

Postprzez Widelec » 28 cze 2007, 21:22

wedle producenta i książki obsługi ma być po prostu benzyna bezołowiowa. Pytanie jest natury typowej – czy warto / czy można wlać do baku V-power racing? czy przypadkiem nie powypalają się gniazda zaworów czy jeszcze coś innego (coś mi się o uszy obiło takiego kiedyś)? Jeżdżę na gazie więc mogę sobie pozwolić na wlanie do zbiornika czegoś lepszego, niech samochód ma coś od życia:P Tylko czy to mu nie zaszkodzi?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Karwoś » 28 cze 2007, 22:20

Zaszkodzić to raczej nie zaszkodzi – ale czy pomoże?? Ja tam leje do 2 samochodów Pb 95, jeżdzę na LPG (SGI) i wszystko gra – ważniejsze to to żeby to paliwo było w tym baku – rezerwa się zapala i zatankować trzeba nie 2 litry tylko 20 albo 30 zeby było co się mieszać w baku.

W polsce i tak rozrzutność – lejemy 95 a w usa leją 87 (to pewnie jakiś inny przelicznik ale oktanów ma pewnie mniej niż 95) a samochód i tak lepiej pracuje i jeździ na ichniejszym paliwie. Bo u nas nawet na najlepszych stacjach jest syf (na niektórych mniejszy na niektórych większy – ale zawsze syf.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Hazu » 28 cze 2007, 22:36

Producent zalecał PB 95 Ale skoro jeździsz na lpg to jakie ma znaczenie jaką wlejesz benzyne Wystarczy żeby ja zmieniać i lać czystą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Widelec » 28 cze 2007, 22:49

na benzynie też jeżdżę. zwłaszcza jak potrzebuję przemieścić się gdzieś po mieście dużo szybciej niż to ustawa przewiduje :] inna kwestia że zanim przejdzie na gaz to też gonisz na benzynie przez jakiś kawałek... w niektórych autach jest to wręcz niewskazane żeby wlewać paliwo o tak wyższej liczbie oktanowej ze względu właśnie na przepalanie się z czasem jakichśtam elementów...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Hazu » 28 cze 2007, 23:04

Jak mu lpg nie zaszkodzi to i 98 na pewno nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez XsiX » 29 cze 2007, 07:36

lałem i 98 (verva), lałem i 95
różnica znikoma lub żadna
nie ma sensu przepłacać <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tomekrvf » 29 cze 2007, 09:15

Lej 95. Temat juz wiele razy poruszany na forum. Jest spora grupa ludzi którzy leją jakieś racingi i i inne pierdoły do padalców 1.6 100 KM i twierdzą że samochód ma duzo więcej mocy <lol>
Oczywiście nie można nikomu zabraniać poprawiania sobie samopoczucia laniem droższej benzyny
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez arcziartur » 8 lip 2007, 16:20

lałem i 98 (verva), lałem i 95
różnica znikoma lub żadna
nie ma sensu przepłacać


ja lałem zwykłą i na danym odcinku spalił 1/2 zbiornika a wlałem verve 98 to spalił troszke ponad 1/4 na tej samej trasie (odcinku)
ZOOM ZOOM
W ich sercach-motocykl rozpala ognisko miłości
i choć los czasem nie oszczędza, a życie nie zna litości,
oni pozostaną wierni swej miłości do samego końca
i będą wciąż gnać przed siebie drogą pełną słońca
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 19:52
Posty: 676
Skąd: Sieradz / Warszawa
Auto: Mazda 323f 2.0 v6 1997r
Honda VFR V-Tec 800 2003r.

Postprzez Waluś » 8 lip 2007, 19:03

arcziartur napisał(a):spalił 1/2 zbiornika a wlałem verve 98 to spalił troszke ponad 1/4 na tej samej trasie

troszke przesadzasz. Nie moąna tak tego określić patrząc poprostu na wskaźnik hehe
Fakt. Jedyna różnicą w przepłacaniu jest poprostu zmniejszenie ilości spalanego paliwa. Ale czy wychodzi to taniej hmmm jeszcze nie liczyłam hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez XsiX » 8 lip 2007, 20:24

ja lałem zwykłą i na danym odcinku spalił 1/2 zbiornika a wlałem verve 98 to spalił troszke ponad 1/4 na tej samej trasie (odcinku)


czyli dajmy na to na 95 spalła ci 12 l na 100
a na cudownej 98 – 7 litrów <diabełek> ????


jaaaaaaasne <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Globy » 8 lip 2007, 20:25

Mnie zdarzylo sie odczuc roznice miedzy 95 zatankowanej na gownianej stacji marki no_name i 98 renomowanego producenta, rowniez w spalaniu. Wydaje mi sie, ze paliwo 98 gwarantuje bardziej liczbe 95 oktantow, niz 95-tka, ktora pewnie tyle ma ich rzadko kiedy :P Poza tym podswiadomie wierze, iz drozsza benzyna mniej zasyfia uklad paliwowy i uzytkujac auto z instalacja gazowa takowej uzywalem. 2 piwa na baku mnie nie zbawia :D
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Waluś » 8 lip 2007, 21:50

u mnie producent przewidział min. 91 hyhy więc sie nie przejmuje i leje 95 a moja spragniona suszara to pewnie wodę wciągnie <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Czege » 20 lip 2007, 09:17

Jak miałem Civica to lałem 98 bo z moich "testów i obliczeń" wyszło, że przy takiej samej jeździe na 98 spalał około litra na 100 mniej. Jest to potwierdzone, bo znajomy też probował i też odniosł sukces. No nie wspomnę o tzw. kulturze pracy silnika, dużo lepiej chodził. No ale to było 1.5. Teraz do swojego V6 zalałem raz 98 i stwierdziłem że to nie ma sensu, bo kultura pracy w V6 zawsze jest wysoka:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez brii » 20 lip 2007, 12:15

Waluś napisał(a):u mnie producent przewidział min. 91

Waluś – ale producent przewidział amerykańskie 91, a tam się to liczy inaczej – ich 91 to nasze ~94...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Hannibal » 21 lip 2007, 11:25

Moja mazda na V-pover racing wciąga blisko 0.5l mniej na 100km. Leję jednak zwykłą 95 a racing zalewam co jakiś czas jak chcę silnik przedmuchać (i na autostradę wziuu ). :]

Generalnie normalne jest że każdy silnik na 98 oktanowej chodzi ciszej. Im większa liczba oktanowa tym spokojniejsze spalanie mieszanki i cichsza praca silnika.

V-power zwykle to ściema – nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy w pracy silnika czy spalaniu. Zauważyłem natomiast różnicę na paragonie. Racing ma 100+ oktanów + sporo związków tlenowych, przez to dostarcza więcej energii w wyniku spalania.

Swoją drogą liczbę oktanową można podnieść spirytusem (minimum 98%) hahaha
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez Waluś » 21 lip 2007, 21:51

brii napisał(a):ale producent przewidział amerykańskie 91, a tam się to liczy inaczej

nie nie, pamiętajmy że mam silnik raczej starszej generacji :P To jest napisane w Polskim manualu i dotyczy zwykłego F2 :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez starlet » 21 lip 2007, 23:06

Ja jeżdżę na V-Power 95 od momentu gdy kupiłam moją Mazdę ale tankuję tylko na jednej stacjii Shella – ul Tr. Św Wojciecha . Przerabiałam już wszystkie stacjie i paliwa ale żadna nie dorówna temu Shell-owi a jeszcze na dodatek w weekendy maja promocję czyli około 0,35 gr taniej na litrze. Madzia śmiga , że na światłach żaden samochód nie ma szans <jupi> <jupi> <jupi> , naprawdę bardzo dużo zależy od paliwa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2007, 06:49
Posty: 40
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda MX-3 1995 1.6 DOHC

Postprzez Widelec » 22 lip 2007, 01:45

hm. akurat co do tej stacji mam mieszane uczucia... wygląda w sumie jak wiejsci CPN na wsi – brak mu tego "polotu" Shella, i jak tankowalem do tej pory u nich to nie zauwazylem zeby bylo lepiej na lepszych paliwach... ale moze faktycznie warto jesli mowisz ze w weekendy taniej...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez solek » 1 sie 2007, 16:47

ja natomiast nie tankuje juz na neste bo tamtejsza waha mi adwa razy szybciej z baku uciekala niz waha z orlenu. bez roznicy 98 czy 95
Obrazek
Początkujący
 
Od: 14 maja 2006, 18:54
Posty: 26

Postprzez Widelec » 1 sie 2007, 16:53

neste nie jest zła... poprzednie auto tankowałem TYLKO na neste bo najtaniej i do tego najbliżej miałem, i... oczy mi wyszły na wierzch gdy silnik benzynowy w starym samochodzie, jadąc średnio ekonomicznie (trasa) spalił mi 5 l /100km... Ale – co stacja to paliwo. nie ma reguły że ta marka jest jest ok a na tamtych nie... to zależy od konkretnej stacji.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki