Diagnostyka ECU
Witam.
Niedawno, po bardzo długich poszukiwaniach, kupiłem mazdę 323F BA 1840cm (BP) z 1997r. Dzisiaj zmontowałem sobie tester z diody i rezystora zgodnie z opisem tu zawartym i przeprowadziłem badanie. Problem w tym, że trudno mi zinterpretować uzyskane wyniki.
Po przekręceniu kluczyka na ON mam pierwszy długi błysk – OK
Ale dalej już: długi-krótki (11?), długi-krótki (znowu 11 ???), długi-7xkrótki (17).
Później cykl się chyba już powtarza. I nie wiem czy ja źle to interpretuję czy po prostu o czymś nie wiem. Skąd te dwie jedenastki?
Nagrałem filmik z testu – są na nim 2 pełne cykle. Proszę o diagnozę ;)
(filmik na wrzucie bo nie chciało mi się specjalnie zakładać konta na youtube)
Po przeprowadzeniu testu zrobiłem z ciekawości reset ECU i po rozgrzaniu silnika mam teraz tylko 1 mignięcie przy przekręcaniu kluczyka czyli, jak rozumiem, brak błędów. Domyślam się, że prawdopodobnie powrócą jak przejadę się kawałek? Nie usunąłem przecież przyczyny tylko objawy..
Niedawno, po bardzo długich poszukiwaniach, kupiłem mazdę 323F BA 1840cm (BP) z 1997r. Dzisiaj zmontowałem sobie tester z diody i rezystora zgodnie z opisem tu zawartym i przeprowadziłem badanie. Problem w tym, że trudno mi zinterpretować uzyskane wyniki.
Po przekręceniu kluczyka na ON mam pierwszy długi błysk – OK
Ale dalej już: długi-krótki (11?), długi-krótki (znowu 11 ???), długi-7xkrótki (17).
Później cykl się chyba już powtarza. I nie wiem czy ja źle to interpretuję czy po prostu o czymś nie wiem. Skąd te dwie jedenastki?
Nagrałem filmik z testu – są na nim 2 pełne cykle. Proszę o diagnozę ;)
(filmik na wrzucie bo nie chciało mi się specjalnie zakładać konta na youtube)
Po przeprowadzeniu testu zrobiłem z ciekawości reset ECU i po rozgrzaniu silnika mam teraz tylko 1 mignięcie przy przekręcaniu kluczyka czyli, jak rozumiem, brak błędów. Domyślam się, że prawdopodobnie powrócą jak przejadę się kawałek? Nie usunąłem przecież przyczyny tylko objawy..
- Od: 7 paź 2007, 16:16
- Posty: 21
- Skąd: (niecałkiem)Lublin
- Auto: 323F BA (BP) 97r
Witam!To jest kod 0117.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
AdamJ napisał(a):Czy ktoś dysponuje listą (opisem) kodów 4-cyfrowych?
Witam!Kod 0117 – Engine coolant temperature (ECT) sensor-low input.
Należy sprawdzić – Coolant thermostat, wiring short to earth, ECT sensor
Prawdo podobnie jest to błąd który kiedyś się pojawił. Poprzedni właściciel usunął usterke ale nie wykasował błędu. Jeżeli w czasie jazdy powyższy błąd nie będzie się pojawiał to znaczy, że wszystko jest dobrze. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam. Mam mazde 323f BJ '99, kupilem jakis czas temu urzadzenie diagnostyczne ELM327, mam wtyk 17 pinowy, ale nigdzie nie znalazlem informacji jak to podlaczyc, przejsciowka z wtyku ODB-II na 17 pin nie dziala. Wie moze ktos jak i gdzie podlaczyc ELM327? Moze gdzies jest jakies inne gniazdo? Co znacza te skroty na zlaczu 17 pinowym FEN, MEN itd.? jakiego standardu uzywa ECU w tym samochodzie? Moja mazda aktualnie stoi i niemam czym dojechac do pracy, zgasl wczasie jazdy i od tamtego czasu nie zapala, pompa dziala, ale na swiecach pojawia sie tylko jedna iskra, potem ja cos odcina. Wie moze ktos co to moze byc? Jak sie podlaczyc do tego komputera?
-
Kamil BJ
AdamJ napisał(a):Witam.
Niedawno, po bardzo długich poszukiwaniach, kupiłem mazdę 323F BA 1840cm (BP) z 1997r. Dzisiaj zmontowałem sobie tester z diody i rezystora zgodnie z opisem tu zawartym i przeprowadziłem badanie. Problem w tym, że trudno mi zinterpretować uzyskane wyniki.
Po przekręceniu kluczyka na ON mam pierwszy długi błysk – OK
Ale dalej już: długi-krótki (11?), długi-krótki (znowu 11 ?), długi-7xkrótki (17).
Później cykl się chyba już powtarza. I nie wiem czy ja źle to interpretuję czy po prostu o czymś nie wiem. Skąd te dwie jedenastki?
(filmik na wrzucie bo nie chciało mi się specjalnie zakładać konta na youtube)
Po przeprowadzeniu testu zrobiłem z ciekawości reset ECU i po rozgrzaniu silnika mam teraz tylko 1 mignięcie przy przekręcaniu kluczyka czyli, jak rozumiem, brak błędów. Domyślam się, że prawdopodobnie powrócą jak przejadę się kawałek? Nie usunąłem przecież przyczyny tylko objawy..
mam dokładnie to samo
co może być nie tak ?
Witam!Kod 0117 – Engine coolant temperature (ECT) sensor-low input.
Należy sprawdzić – Coolant thermostat, wiring short to earth, ECT sensor
jeżeli faktycznie to jest problemem, to gdzie zlokalizować problem ?
termostat ?
wiring short to earth – uziemienie ? chyba to nie jest problem
ect sensor- czyli czujnik płynu chłodzącego, gdzie to można znaleźć i przede wszystkim jak to sprawdzić ?
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
www.REMOTRONIX.com
- Od: 20 kwi 2005, 19:38
- Posty: 278
- Skąd: Szczecin
- Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19
Witam!Kamil BJ w poniższym linku znajduje się instrukcja do odczytu kodów błędu.
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Wiem, widzialem juz to. Mi bardziej chodzi o podlaczenie tego ELM327. Jak podlaczyc i gdzie? Z tego co wiem tester diodowy nie pokazuje wszystkich bledow. Mi pokazal 11, 13, 14, 15. To nie powinno odcinac zaplonu
Po resecie nic sie nie dzieje, dalej brak iskry
Sprawdzalem tez cewke immo, a kluczyki mam 3, wiec to nie to.
Po resecie nic sie nie dzieje, dalej brak iskry
Sprawdzalem tez cewke immo, a kluczyki mam 3, wiec to nie to.
Ostatnio edytowano 15 paź 2008, 10:00 przez Kamil BJ, łącznie edytowano 1 raz
-
Kamil BJ
dzik86 napisał(a):wiring short to earth
Ja bym obstawiał, że "wiring short to earth" = zwarcie przewodów z masą ale to tylko moje przypuszczenia. Trzeba by sprawdzić przewody czujnika czy nie są gdzieś przerwane albo przetarte.
U mnie błąd zniknął po resecie ECU. Sprawdzałem po rozgrzaniu silnika i na drugi dzień po jeździe.
Trzeba by teraz jeszcze zobaczyć czy się nie pojawiły – ale mam nadzieję, że nie.
- Od: 7 paź 2007, 16:16
- Posty: 21
- Skąd: (niecałkiem)Lublin
- Auto: 323F BA (BP) 97r
AdamJ napisał(a):U mnie błąd zniknął po resecie ECU. Sprawdzałem po rozgrzaniu silnika i na drugi dzień po jeździe.
Trzeba by teraz jeszcze zobaczyć czy się nie pojawiły – ale mam nadzieję, że nie.
Ja tez robiłem jakiś czas temu reset i błędy wróciły ;(
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
www.REMOTRONIX.com
- Od: 20 kwi 2005, 19:38
- Posty: 278
- Skąd: Szczecin
- Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19
witam. mam mały problem polegający na znalezieniu gniazda do przeprowadzenia diagnostyki kompa w mazdzie 323f 1,6 16v 91 rok. czytajac forum doszedłem do tego że takie gniazdo znajduje się pod fotelem, jednak nic tam takiego nie ma. pomoże mi ktoś???
- Od: 16 wrz 2007, 15:47
- Posty: 21
- Skąd: Jasło
A ja dzisiaj z ciekawosci chccialem sprawdzic swoja 323F BA z 2.0 v6... po przekreceniu kluczyka dioda swieci non stop... Poprzednio mialem BG to po chwili gasla i wyswietlala ew. bledy. Ktos mi moze to wyjasnic?
dzieki
dzieki
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
- Od: 2 lut 2007, 07:48
- Posty: 165
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994
a możesz mi powiedzieć gdzie jest w BG to gniazdo do diagnostyki??
- Od: 16 wrz 2007, 15:47
- Posty: 21
- Skąd: Jasło
dzunior321 napisał(a):a możesz mi powiedzieć gdzie jest w BG to gniazdo do diagnostyki??
http://marwell.pl/~ravi/storage/mazda-pokrywa/DSC00494.JPG
Czarne małe, plastikowe "pudełeczko" tuż nad akumulatorem
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
- Od: 2 lut 2007, 07:48
- Posty: 165
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994
Okazuje się, że "mój" błąd 0117 – Engine coolant temperature (ECT) sensor-low input jednak po pewnym czasie powrócił. W związku z tym, czy ktoś mógłby mi wskazać gdzie znajduje się ten sensor (gdzie jest zamontowany) w przypadku silnika 1.8 BP? I druga sprawa – gdzie można go kupić?
- Od: 7 paź 2007, 16:16
- Posty: 21
- Skąd: (niecałkiem)Lublin
- Auto: 323F BA (BP) 97r
AdamJ napisał(a):W związku z tym, czy ktoś mógłby mi wskazać gdzie znajduje się ten sensor (gdzie jest zamontowany) w przypadku silnika 1.8 BP?
Witam!Tył/lewa strona silnika.Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
I ja dzis testowalem.Efektem jest zjarana dioda ktora sie zaczela tlic.
Moze mi ktos powiedziec gdzie dokladnie wtyka sie diode?Na stronie klubowej pisze "pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy" czyli jedna nozke diody w FEN a druga B+?
Moze mi ktos powiedziec gdzie dokladnie wtyka sie diode?Na stronie klubowej pisze "pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy" czyli jedna nozke diody w FEN a druga B+?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8661 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Czy po zmostkowaniu złącza diagnostycznego silnik ma pracować tak samo jak podczas normalnej eksploatacji czy też są jakieś zmiany w jego pracy?
Mój ma problemy z odpaleniem i chodzi nierówno... Podejrzewam, że poprzedni właściciel źle ustawił zapłon. Podczas "normalnej" pracy bez mostka w złączu diagnostycznym jest OK.
Jakieś pomysły?
Mój ma problemy z odpaleniem i chodzi nierówno... Podejrzewam, że poprzedni właściciel źle ustawił zapłon. Podczas "normalnej" pracy bez mostka w złączu diagnostycznym jest OK.
Jakieś pomysły?
- Od: 7 paź 2007, 16:16
- Posty: 21
- Skąd: (niecałkiem)Lublin
- Auto: 323F BA (BP) 97r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki