12 V po stacyjce / podłączenie przetwornicy

Postprzez krzych » 16 cze 2009, 00:31

A fakt, no generalnie im mniej na 220V tym lepiej, tak mi sie napisalo ;P Tak czy inaczej nic poza CarPC i ew komorkami.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 7 lip 2009, 02:37

Yanek, wygrzebalem gdzies tu na forum, ze w obwodzie zapalniczki jest jakies 15A max – zakladajac, ze korzystam z max 100W przetwornicy, powinno wystarczyc...? (100W/12V=8A)

Mozesz potwierdzic, ze da rade? I czy ktos wie czy w M6 jest naprawde az 15A w obwodzie zapalniczki?

[edit]

Dobra, ja swoj problem rozwiazalem chwilowo zasilaczem do laptopa firmy Tracer. Wyglada ponetnie, cyfrowy wyswietlacz napiecia z przelacznikiem astabilnym, pracuje na razie bez zarzutu. Jedynie brak wtyczki do Lenovo irytuje, ale Lenovo ma niestandardowe gniazdo, wiec zaden uniwersalny nie bedzie pasowal... Ktos wie gdzie mozna dorwac taka durna wtyczke?

Jednak w krotkim czasie podepne sie przetwornica w obwod zapalniczki, bo mam juz dwie opinie, ze bedzie ok (dwaj "elektronicy", bo nie wiem na ile paraja sie elektronika a na ile jej wykorzystaniem, ale ufam w to co mowia), oraz informacje z dwoch zrodel o 15A w obwodzie zapalniczki. Dodatkowo bezpiecznik 12A powinien zalatwic sprawe na dobre. Modlmy sie... ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez y » 27 lis 2009, 11:55

No i patrz, jak na złość wyłączyli mi powiadomienia o nowych postach w tym temacie <killer>
krzych – poradziłeś sobie? Jak sie carpc spisuję?
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez krzych » 28 lis 2009, 01:37

[quote="y"]No i patrz, jak na złość wyłączyli mi powiadomienia o nowych postach w tym temacie killer
krzych – poradziłeś sobie? Jak sie carpc spisuję?
:) Nie szkodzi. Poki co nie mam w samochodzie na stale lapka, ale zasilacz dlugo jezdzil dopoki nie potrzebowalem go w domu – generalnie wyglada na to ze zasilacz laptopowy Tracera to lepsze rozwiazanie – ciche (brak wentylatora), male, ma USB i miesci sie tam gdzie chce przy kierownicy, a zupelnie nie przeszkadza :). Przetwornice darowalem sobie na czas jakis (pewnie do nastepnej wycieczki poza granice kraju ;) ). Carpc z lapka nadal jeszcze nie ruszony, bo nadal pisze soft do komunikacji z PCM (a dokladnie nadal mam przerwe w pisaniu ze wzgledu na ogrom prac innych), ale co sie odwlecze... :) Na pewno nie omieszkam zawiadomic o sukcesie :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez y » 30 lis 2009, 14:43

Ten zasilacz to na 12 czy 220? Jaki model?
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez krzych » 30 lis 2009, 16:26

Modelu niestety nie pamietam, wkleje jak nie zapomne z domu. Generalnie Tracer z mozliwoscia podpiecia zarowno na 12 jak i 220, cyfrowy wyswietlacz napiecia, 90W, koszt 130 zl
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez y » 30 lis 2009, 17:07

Ale to jakas uniwersalna zabawka ma sie rozumieć?
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez krzych » 30 lis 2009, 17:17

y napisał(a):Ale to jakas uniwersalna zabawka ma sie rozumieć?

Tak. Ale bardzo dobrze sie spisuje, az jestem zaskoczony :) Myslalem ze kupuje jakis szmelc ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez y » 30 lis 2009, 17:23

Pewnie TRACER TRI-300HC ? :)

Obrazek
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez krzych » 30 lis 2009, 17:26

Dokladnie ten. Polecam :) Przydalyby sie jeszcze tylko wtyczki do lenovo i della ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez y » 30 lis 2009, 17:31

krzych napisał(a):y napisał:
Nie lepiej kupic zasilacz do lapka na 12V?

krzych napisał:
Nie lepiej, bo tylko lapka zasilisz. Ladowarki komorek z USB dzialaja bardzo wolno, bo prady male.


Widzisz krzych, tak kręciłeś, tak kręciłeś, aż ukręciłeś :)
220V w samochodzie to średni pomysł (kto by chciał wpaść do jeziora autem z przetwornicą 12 – 220V nad jajkami?), dlatego zawsze doradzam 12V w miarę możliwości :)
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez krzych » 30 lis 2009, 17:33

Hehe :) No tak, tak, ale przetwornica i tak bedzie (tez to gdzies tu pisalem ;P) :D

Swoja droga bardzo dziekuje za rade :) Wprawdzie to i tak tesco zdecydowalo, ale przynajmniej mialem to na uwadze ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez y » 30 lis 2009, 17:37

Dla tych dwóch ładowarek? (Bo laptop przecież już działa :))
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez krzych » 30 lis 2009, 22:54

y napisał(a):Dla tych dwóch ładowarek? (Bo laptop przecież już działa usmiech)

Dla sprzetu "nieoczekiwanego" (nie tylko komorki laduje :)., a i grzalka do wody by sie przydala, czasem moze inne turystyczne przydatne cuda ;) ). Generalnie moze to juz i religia, a nie praktycznosc, ale sie uparlem ze znajde dla siebie mocz na drutach i juz! ;) Pozniej moze bedzie lezec nieuzywana, ale ma byc :D

PS. A bardziej powaznie – ten laptop dziala, lenovo i dell nie, a to one sa dopiero potrzebne. Obecny jest tylko do testow.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Siw-y » 1 gru 2009, 01:30

krzych jestem na etapie projektowania płytki pod przetwornicę do laptopa która jest w stanie stabilnie dać do 19,5V przy zasilaniu 12V, przy 14 nawet 23V oraz prąd 3,5-4A. Oczywiście napięcie wyjściowe jest do ustawienia, więc przy zasilaniu z auta raczej nie będzie ono większe niż te 19,6V (stabilne), więc sądzę, że nie potrzebna jest na 230V.
Jak będę w dobrym humorze to może Ci jedną gotową po kosztach puszczę :P
Czajniki elektryczne do gotowania wody są też 12 voltowe ;)

Jakby kogoś interesowało to daje link do schematu http://img31.imageshack.us/img31/6783/12to19.jpg
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez krzych » 1 gru 2009, 01:43

Siw-y napisał(a):Jak będę w dobrym humorze to może Ci jedną gotową po kosztach puszczę język

Z gory dzieki za checi :D

Jeno poczekam az potestujesz u siebie, bo lapki drogie troche na eksperymenta ;P :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez y » 1 gru 2009, 13:21

krzych napisał(a):lenovo i dell nie
Przecież ten Tracer jest w stanie zasilić takie laptopy, prawda?
Wiesz czemu sie upieram tak przy braku tej przetwornicy? Niepotrzebne straty prądu! 12->220->~18V
Stracisz po drodze z 40% energii (strzelam, bo nie znam realnych sprawności przetwornic). Szkoda akumulatora/alternatora. Lepiej zastosować takiego Tracera do zasilania laptopa.
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez krzych » 1 gru 2009, 13:27

y napisał(a):Przecież ten Tracer jest w stanie zasilić takie laptopy, prawda?

Ta uwaga byla tylko odnosnie wtyczek do zasilania – laczac "drutami" (a dokladniej pinami z innych wtyczek) podpialem dell'a. 20V ma max, wiec idzie (niestety sam dell jest uszkodzony i musze go naprawic a nie bardzo mam kase chwilowo ;P).

y napisał(a):Stracisz po drodze z 40% energii

Tak, do samego CarPC tak jak mowie, juz mnie przekonales, ze laptopowy jest lepszy. Bardzo slusznie prawisz. Natomiast awaryjnie i tak chce miec mozliwosc odpalenia przetwornicy (nie caly czas, na pstryczek) zeby w razie jakby co ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez y » 1 gru 2009, 13:47

Jaki to model Della? Mam trochę gratów do kilku serii.
Wtyczki bez problemu kupisz na cudownym serwisie aukcyjnym.

20pln z przesyłką.
Sam kiedyś kupiłem bo mi kable ze starości popękały :)
Obrazek



krzych napisał(a):Natomiast awaryjnie i tak chce miec mozliwosc odpalenia przetwornicy (nie caly czas, na pstryczek) zeby w razie jakby co
Ta, weźmiesz dziewczę na piknik i przyszpanujesz czajnikiem elektrycznym robiąc herbatkę ;)
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez krzych » 1 gru 2009, 15:54

y napisał(a):20pln z przesyłką.

O. A to mnie zaskoczyles. Skorzystam. Dawaj na PW linka albo symbol :)

y napisał(a):Ta, weźmiesz dziewczę na piknik i przyszpanujesz czajnikiem elektrycznym robiąc herbatkę oczko

Tto nie tak – raczej byly juz takie potrzeby zarejestrowane wczesniej :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki