Rodzaje paliw, a ilość przejechanych kilometrów
Może na tej 98 akurat Z5 pracuje trochę ciszej, ale na pewno nie jest mocniejszy, ani nie spala mniej raczej jest odwrotnie
Zastanawia mnie jak ktoś może podać dokładne spalanie na 100km gdy ma zamontowane LPG.... szczególnie zimą.
Jezdziłem autem z instalacją i przy minusowych temperaturach naprawdę spory kawałek trzeba było przejechać na benie zanim włączył się gaz.
I jak tu wyliczyć dokładne spalanie?
Przynajmniej humor właściciela się poprawia, że tyle i tyle przejechał na jednym zbiorniku LPG ( a tą spaloną benzynę puszcza w zapomnienie) no chyba że jedzie się w trasie i auto cały czas jest rozgrzane, albo ktoś ma instalację jak w starym Polonezie i odpala i jezdzi tylko na gazie
Zastanawia mnie jak ktoś może podać dokładne spalanie na 100km gdy ma zamontowane LPG.... szczególnie zimą.
Jezdziłem autem z instalacją i przy minusowych temperaturach naprawdę spory kawałek trzeba było przejechać na benie zanim włączył się gaz.
I jak tu wyliczyć dokładne spalanie?
Przynajmniej humor właściciela się poprawia, że tyle i tyle przejechał na jednym zbiorniku LPG ( a tą spaloną benzynę puszcza w zapomnienie) no chyba że jedzie się w trasie i auto cały czas jest rozgrzane, albo ktoś ma instalację jak w starym Polonezie i odpala i jezdzi tylko na gazie
Wiecie, że w niekiedy witamina C potrafi wyleczyć raka?? Nazywa się to efektem placebo. Tak samo jest z mocą / spalaniem benzyny o innej liczbie oktanowej – to autosugestia i działa naprawdę skutecznie. W warunkach drogowych nie da się porównać tych paliw – za dużo zmiennych i niewiadomych a i do tego instrument pomiarowy niesamowicie niedokładny – człowiek. Nie raz już było tak, że ktoś mówił, że po jakimś modzie samochód jeździ lepiej a po konfrontacji z seryjnym albo wizycie na hamowni okazywało się inaczej Człowiek jest tragicznym instrumentem pomiarowym
Z piątej strony niektórzy jak widzą, że kupują droższe to będzie to być lepsze – rzeczywiście często tak jest ale nie zawsze – w przypadku paliwa dostaniecie co najwyżej środki czyszczące, które można dokupić osobno taniej. Szkoda mi się już w tym temacie produkować...
Z piątej strony niektórzy jak widzą, że kupują droższe to będzie to być lepsze – rzeczywiście często tak jest ale nie zawsze – w przypadku paliwa dostaniecie co najwyżej środki czyszczące, które można dokupić osobno taniej. Szkoda mi się już w tym temacie produkować...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Witam jestem posiadaczem Madzi 323f 1,5 98r i nie zauważyłem różnicy w spalaniu pomiędzy 98 i 95 ale powiem tak że za pierwszym razem zatankowałem samochód 95-ko na stacji orlenu do pełna i przy oszczędnej jeździe zrobiłem 650 km później się przestawiłem na 98 robiłem na pełnym zbiorniku do zabłyśnięcia rezerwy 620 km 600 jak ciepło a teraz tankuje paliwko na lukoilu bo jest najtańsze u mnie w regionie i jakościowo super ale Madzia mi pali nie mniej jak na orlenie hehe w zime na zbiorniku robię 550 km 590 km do rezerwy
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE
- Od: 23 sie 2009, 21:40
- Posty: 28
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: MAZDA 323F 1,5 16V
grabu122 napisał(a):Może na tej 98 akurat Z5 pracuje trochę ciszej, ale na pewno nie jest mocniejszy, ani nie spala mniej
Z drugiej jednak strony w polskich realiach to ta 98 może ma chociaż te 95 oktanów Również uważam że nie ma sensu tankować benzyny o wyższej liczbie oktanowej. Ilość oktanów nie świadczy jednoznacznie o jakości paliwa, LPG ma ok 110 oktanów a przecież wiadomo że spala się go więcej
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
grabu122 napisał(a):Może na tej 98 akurat Z5 pracuje trochę ciszej, ale na pewno nie jest mocniejszy, ani nie spala mniej raczej jest odwrotnie
Zastanawia mnie jak ktoś może podać dokładne spalanie na 100km gdy ma zamontowane LPG.... szczególnie zimą.
Jezdziłem autem z instalacją i przy minusowych temperaturach naprawdę spory kawałek trzeba było przejechać na benie zanim włączył się gaz.
I jak tu wyliczyć dokładne spalanie?
Przynajmniej humor właściciela się poprawia, że tyle i tyle przejechał na jednym zbiorniku LPG ( a tą spaloną benzynę puszcza w zapomnienie) no chyba że jedzie się w trasie i auto cały czas jest rozgrzane, albo ktoś ma instalację jak w starym Polonezie i odpala i jezdzi tylko na gazie
Ten ktoś zazwyczaj podaje tylko spalanie LPg.
Do czegoś trzeba się odnieść. Ja sobie upraszczam – zalanie do pełna LPG, licznik wyzerowany, po przełączeniu na benzynę jak LPG się skończy wiem ile km, zalewam ponownie=> dystans i ilość paliwa i mam spalanie.Również te km które przejeżdzam na benzynie wliczam do przebiegu LPG. Ja to robię tak i to jest moim punktem odniesienia, bo znakomitą większosć moich przebiegów jeżdzę na LPG. Benzyna jest na tzw rozruch. Latem szybszy, zimą dłuższy, ale jak ktoś chciał mieć LPG to wiedział z czym to się je.
Pewnie, można zliczać każdy km zanim przeskoczy na LPG i potem podawać spalanie obu paliw.
Nikt nie puszcza w zapomnienie tej benzyny, bo można np pompę paliwa zatrzeć
Druga sprawa jak ktoś odpali po nocy i jedzie do roboty 5-10 km, no ale chyba wtedy nie będzie miał autka na gaz, bo by do usranej śmierci zliczał spalanie obu paliw...
Pozdrawiam
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
Wogóle spalania LPG nie ma sensu liczyć w litrach na km – w kg na km się powinno
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
daniel2505 napisał(a):Z drugiej jednak strony w polskich realiach to ta 98 może ma chociaż te 95 oktanów
Bez przesady. Przy kontrolach przeważnie jest sprawdzana liczba oktanowa paliwa (nie wiem czy w ON cetanową też sprawdzają) i znane stacje przeważnie wypadają ok (chociaż niekiedy jakieś pojedyncze przypadki się trafiają).
Inna sprawa, że popularne silniki w starszych mazdach (B6, Z5) przeważnie wymagają benzyny min. 91 oktanów, więc nawet jakby ta 95 była lipna to i tak pewnie te 91 ma.
A jeszcze inna sprawa, że w KL'ach montowanych w milleniach stosowanie benzyny wysokooktanowej może powodować powstawanie nagaru na gniazdach zaworowych. Więc nie zawsze więcej znaczy lepiej
vqsoft napisał(a):ktoś jezdzi na ON z neste?
ja jeżdżę i polecam... tankuję tylko na Neste i czasami na Lotosie. Żadnych paliw klasy premium – nic to nie daje. Wolę zaoszczędzić i raz na 10tys.km dolać na pełny zbiornik Forte. Na pewno da to znacznie więcej niz V-power
Tak samo z paliwem na zachodzie... DiTD zwiedziło różne EU kraje i mówi że w każdym dobra ropka smakuje tak samo
daniel2505 napisał(a):LPG ma ok 110 oktanów a przecież wiadomo że spala się go więcej
LPG ma mniejszą liczbe opałową, tak samo jak PB 98 i dlatego obu paliw trzeba spalić więcej, żeby uzyskać taki sam moment.
Ja swoją Bg tankuję głównie na Neste.
Lukano napisał(a):LPG ma mniejszą liczbe opałową, tak samo jak PB 98 i dlatego obu paliw trzeba spalić więcej, żeby uzyskać taki sam moment.
Ja swoją Bg tankuję głównie na Neste
na podstawie moich doświadczeń w ubiegłego weekendu mogę napisać in PB98 spaliła mi trochę mniej. Zatankowałem za stówkę 98, było tego mniej o jakieś 1,5L niż kiedy tankuję 95 a przebieg zrobiłem ten sam jakbym zatankował 95.Także różnica wg mnie jest, minimalna ale jest.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Widzę, że mało kto z Was chodził na laborki z fizyki i nie za bardzo się orientujecie jak przeprowadzić jakieś próby by uzyskać wiarygodny wynik... Testy drogowe to o kant pupy można sobie rozbić biorąc pod uwagę ile zmiennych czynników występuje. Nawet zmiana wilgotności powietrza wpływa na wynik, o różnicy temperatur pomiędzy ranem a wieczorem już nawet nie ma sensu wspominać, dodając do tego powtarzalność sytuacji na drogach to normalnie mnie śmiech ogarnia
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Z resztą nawet jak się tankuje cały zbiornik to nie zawsze w tym samym momencie pistolet odbija, różne ilości oprów są w baku, więc też to wpływa na wynik
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na pewno, ale już dokładność większa. Ja jak chcę sprawdzić to bawię się po kropelce, aż widać paliwo w przewodzie. Co by nie było, nie da się tego super dokładnie sprawdzić.
Lukano napisał(a):Ja jak chcę sprawdzić to bawię się po kropelce, aż widać paliwo w przewodzie.
Ale w niektórych konstrukcjach baków potem przy przyśpieszaniu, albo hamowaniu paliwo może się wylać przez odpowietrzniki
Lukano napisał(a):Co by nie było, nie da się tego super dokładnie sprawdzić.
Napewno nie na tyle dokładnie, żeby zauważyć różnice pomiędzy różnymi paliwami
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki