10 sposobów na oszczędną jazdę

Postprzez bazyl wspaniały » 22 lut 2010, 18:40

mario1616 napisał(a):No to u mnie najnizsze spalanie odnotowalem trzymajac sie 2,5 tys obr. Jest to ok 7,5-8l beny po miescie, jak na Z5 mysle wypas:)

no i bardzo ładnie, kiedy miałem FPka to mi też tyle palił, gazu ciut więcej ale niewiele (za wyjątkiem zimy kiedy 18 nie było problemem-na cieplym silniku <lol> )
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez mario1616 » 22 lut 2010, 18:49

No tak :P zapomnialem dodac, ze to latem bylo :P teraz nawet nie sprawdzam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez bazyl wspaniały » 22 lut 2010, 19:29

mario1616 napisał(a):No tak :P zapomnialem dodac, ze to latem bylo :P teraz nawet nie sprawdzam

<lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Dawid_J-bie » 22 lut 2010, 22:44

ale zauważ (hehe) że ty masz 1.8FP a fazi 1.8 K8, cała seria K ma sporo krótsze biegi niż seria F, a co się z tym wiąże to i technika ekonomicznej jazdy nieco inna.
Mi niskie spalanie wychodzi w warunkach o których pisalem wyżej i nie jest to wielkim wysiłkiem ani dla mnie ani dla auta.


Nie wzialem pod uwage tego, ze ma krotsze biegi. moze i tak jest. 1 600 obr. na 3 biegu po miescie na prostej to nie jest wysilek dla auta gdy nie wciskasz mocno gazu. ja jestem raczej spokojnym kierowca, wiec nie jest dla mnie to zaden wysilek.
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 17:54
Posty: 43
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG

Postprzez bazyl wspaniały » 22 lut 2010, 23:11

I o to chodzi :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Amik » 22 lut 2010, 23:37

Hmm. Panowie. Co do mojej jazdy. silnik po ok. 1km. jest już nagrzany do temp pracy silnika. Nie wiem dlaczego. wydaje mi się ze za szybko. No cóż...
Może to przez stary olej który właśnie wymieniłem. Aktualnie nie sprawdziłem bo czekam na Nip... a zanim się doczekam zapłacę, i tablice odbiorę to minie w h. czasu...
Co do przyspieszania, Oczywiście bęzynka to nie diesel. na niskich nie ma nic dobrego. nawet spalania, za to na wysokich jest już fajnie :)
Raczej moja jazda to ,,muskanie pedału gazu" niźli przyciskanie choćby do polowy. podkreślam nie mam PO co i nie stać mnie :/
Co do MzK :> to było by wyjście
ale już mam dość tłuczenia się z babciami itp. każdy orze jak może. czy to ostro jeździ bo go stać i lubi, czy delikatnie bo musi :>
Dzięki Bazyl. właściwie dzięki tobie dowiedziałem się ze jest ok. lecz muszę się wystrzegać mocniejszego dodawania gazu :) no i jako takie argumenty. Jak by można było ,,+" dawać to byś dostał :)
Moja Mazda lśni na wietrze
Gdyż z łatwością tnie powietrze
Zła pogoda jej nie ima,
Gdyż ma Mazda to benzyna
To nie diesel że Ci zgaśnie,
Wręcz przeciwnie ryczy właśnie,
Każdy ścigać się próbuje,
Lecz nic z tego tępe ####
Początkujący
 
Od: 21 lut 2010, 17:18
Posty: 25
Skąd: Stargard Szczec
Auto: Mazda 323 Bj 1.5 sedan

Postprzez bazyl wspaniały » 23 lut 2010, 00:21

Luzix ;)
I tak moich sposobów nikt nie stosuje, nawet ci którym to pokazałem, którzy byli przy tankowaniu itp. Jeździj jak Ci wygodnie i przyjemnie, 1l na 100 w tę czy w tę to nie jest wynik o który warto się zacinać. Ja tak robię bo mnie to bawi, tak jak niektórych bawi ganianie spod świateł itp ;)
Szerokości przyczepności itd :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Lukano » 23 lut 2010, 09:29

mario1616 napisał(a):No tak :P zapomnialem dodac, ze to latem bylo :P teraz nawet nie sprawdzam

hheheeh ja ostatnio sprawdziłem ;)
Jak mi wyszło 22 litry na setkę w mieście to stwierdziłem, że coś jest nie tak. <czarodziej>
Szybki ślizg do sklepu, kupno i zmiana sondy lambda i znowu pali jak dawniej 12-13 LPG :D
Tak, że Panowie i Panie, do jazdy EKO trzeba też pamiętać o stanie technicznym samochodu. Zapiekające hamulce i stare łożyska to już spore wzrosty spalania.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Dawid_J-bie » 28 lut 2010, 19:43

Czołem
Ostatnio braklo mi gazu jak jechalem, a szkoda mi bylo benzyny wiec zatankowalem gazu za reszte kasy. Starczyno na 7,92 l.
Zrobilem na tym 91km, zaczalem jedzic na biegu zamiast na luzie i to prawdopodobnie jest przyczyna takiego malego spalania.
Spalil okolo 8,9l na setke, przy czym dwa odcinki po 30km i reszta miasta. Pozytywne zaskoczenie. Ten wynik mnie satysfakcjonuje.
Pozdrawiam
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 17:54
Posty: 43
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG

Postprzez Szydło » 1 mar 2010, 01:18

Ja chyba należę do tych bardziej oszczędnych ludzi, którzy nie szaleją na drodze. Ostatnio wyszło mi spalanie 7,77 l/100km co według mnie na silnik 2.0 v6 jest niezłym osiągnięciem. Moja jazda polega na tym że nie wazne czy jade 50 km/h czy 120 km/h mam już wrzuconą piątkę. powoli a do celu, rzadko przekraczam 120 km/h ale jak trzeba to przycisne. pozdro
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 22:07
Posty: 1500
Skąd: Bieliny, Jarosław
Auto: Mazda 323f (BA) 2.0 V6 95rok

Postprzez aLechu » 7 mar 2010, 19:37

To tak jak ja. Rzadko jeżdźę szybciej niż 120. Jak miałem Volvo w gazie to oczywiście było szybciej ale i taniej niż na benzynie. A komputerek w Madzi to działa na mnie jak dodatkowy hamulec. Moje spalanie na trasie to czasami nawet 6,4, ale czasami też 7,5 (zimą i w pięć dorosłych osób).
szofer fochowozu
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Opolszczyzny
 
Od: 3 sie 2009, 12:39
Posty: 2062 (19/15)
Skąd: Namysłów
Auto: Mazda Premacy
1,8 114KM 1999

Postprzez Mev » 17 mar 2010, 01:09

bazyl wspaniały napisał(a):Ale wystarczy przewieść się autem z "obecnych czasów" najlepiej z automatem i wtedy widać że np passat cc ze skrzynią DSG na mieście zapina przy byle okazji 7 bieg a silnik ma 1200 rpm.

To tak jak u mnie :) Przy takie jeździ po mieście 50-60km/h mam ~1400/1500 obrotów i skrzynia sobie 5 bieg wrzuca :) Spalanie przy tym ok 13L PB oczywiście jeżdżąc po mieście – jest OK :)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Basasael » 26 mar 2010, 19:22

Witam :)

Przyznam że jak stosuję techniki zawarte tutaj to spalanie spadło trochę i silniczek KL 2.5 V6 już nie taki straszny :)

Ale mam jedno pytanko odnośnie hamowania biegami. Na benzynie przy puszczeniu gazu silnik nie dostaje paliwa, to fajna rzecz np. przy jeździe z górki, czy dohamowaniach do świateł, progów zwalniających itp. Ale czy działa to tak samo przy jeździe na LPG? Dodam że instalacja gazowa prosta – wężyk do dolotu i drugi, który przy puszczeniu pedału gazu zasysa powietrze do reduktora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez bazyl wspaniały » 26 mar 2010, 22:08

Basasael napisał(a):Witam :)

Przyznam że jak stosuję techniki zawarte tutaj to spalanie spadło trochę i silniczek KL 2.5 V6 już nie taki straszny :)

Ale mam jedno pytanko odnośnie hamowania biegami. Na benzynie przy puszczeniu gazu silnik nie dostaje paliwa, to fajna rzecz np. przy jeździe z górki, czy dohamowaniach do świateł, progów zwalniających itp. Ale czy działa to tak samo przy jeździe na LPG? Dodam że instalacja gazowa prosta – wężyk do dolotu i drugi, który przy puszczeniu pedału gazu zasysa powietrze do reduktora.

Tak, prawie, nie do końca, w sumie to prawie nie, NIE :P
Gazu dostaje ale duuużo mniej, a tak naprawdę to zależy od stanu instalacji ;)
W sekwencji nie dostaje, w instalacji z krokowym też nie. Jak jest w najprostrzej to nie wiem :|
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez bonisz » 25 wrz 2010, 01:53

przy ilu obrotach zmieniać biegi na wyższe, w madzi MPV, by ekonomicznie jeździć, ja zmieniam przy 2000obrotów – niewiem czy to dobrze czy źle?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 00:59
Posty: 74
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MPV II 99r 2,0 benzyna

Postprzez bazyl wspaniały » 25 wrz 2010, 07:33

bonisz napisał(a):przy jakich obrotach zmieniać biegi na wyższe w madzi MPV, czy zmieniając przy 2000 jest to ok czy kręcić wyżej?

Ja zmieniam przy 2500-3000
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez mcbeth » 30 wrz 2010, 21:09

A jakie macie sposoby na oszczędną jazdę automatem ? Ja dopiero się uczę automatu, ale widzę, że wyraźnie mniej spala jak chwyci lockup. Niestety mocniejsze wciśnięcie gazu kończy się zwykle redukcją i wtedy żłopie paliwko. No i czasem nie daje się jechać ekonomicznie – np. prędkość za niska dla lockup na '4' a zbyt wysoka dla oszczędnej jazdy na '3'. W dodatku często mi się po prostu nie chce wachlować biegami (mam wiosełka) i po prostu wrzucam na 'D'ziadka i tak się toczę na 1500-1600 obr :) . Może macie jakieś ekonomiczne sposoby/strategie na automat ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez bazyl wspaniały » 1 paź 2010, 21:14

mcbeth napisał(a):A jakie macie sposoby na oszczędną jazdę automatem ? Ja dopiero się uczę automatu, ale widzę, że wyraźnie mniej spala jak chwyci lockup. Niestety mocniejsze wciśnięcie gazu kończy się zwykle redukcją i wtedy żłopie paliwko. No i czasem nie daje się jechać ekonomicznie – np. prędkość za niska dla lockup na '4' a zbyt wysoka dla oszczędnej jazdy na '3'. W dodatku często mi się po prostu nie chce wachlować biegami (mam wiosełka) i po prostu wrzucam na 'D'ziadka i tak się toczę na 1500-1600 obr :) . Może macie jakieś ekonomiczne sposoby/strategie na automat ?

Przesiadka na manual <faja> ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez mcbeth » 2 paź 2010, 10:35

bazyl wspaniały napisał(a):Przesiadka na manual <faja> ;)


Nieprawda. W moim automacie miasto/trasa/mieszany wg producenta to 11,9/6,6/8,5 zaś wersja manualna to 12,4/6,8/8,8. W każdej wersji koniki i dyfry trzeba czymś nakarmić ;) . Ale na pewno są lepsze i gorsze strategie na automat jak i na manual.
Za to mina 'maualowców' jadących za mną w korku – bezcenna :P .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez bazyl wspaniały » 2 paź 2010, 15:48

mcbeth napisał(a):
bazyl wspaniały napisał(a):Przesiadka na manual <faja> ;)


Nieprawda. W moim automacie miasto/trasa/mieszany wg producenta to 11,9/6,6/8,5 zaś wersja manualna to 12,4/6,8/8,8. W każdej wersji koniki i dyfry trzeba czymś nakarmić ;) . Ale na pewno są lepsze i gorsze strategie na automat jak i na manual.
Za to mina 'maualowców' jadących za mną w korku – bezcenna :P .

Też bym wolał automat ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki