Diagnostyka ECU

Postprzez mundek84 » 9 paź 2011, 10:05

Obrazek
Była Mazda 323 BG 1.3 16v 1991r. LX
Była Mazda 323f BG 1.6 16v 1993r. GLX
Była BMW 316i Touring e30 1993r.
była Mazda 323 BG 1.6 16v 1993r. GLX
Jest Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
Jest Audi A3 1.9TDI 1999r.

Mazda zoom zoom bezcenne :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 14:56
Posty: 408
Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.

Postprzez mundek84 » 9 paź 2011, 11:24

Jasiu19 napisał(a):Czy jest mi ktoś w stanie pomóc co to są za błędy? z góry dzięki ponieważ sam nie dałem rady rozszyfrować ich :/
http://www.youtube.com/watch?v=VyVfa3iI28E



1- kod 31
2- kod 11
3- kod 15
4- kod 21
Obrazek
Była Mazda 323 BG 1.3 16v 1991r. LX
Była Mazda 323f BG 1.6 16v 1993r. GLX
Była BMW 316i Touring e30 1993r.
była Mazda 323 BG 1.6 16v 1993r. GLX
Jest Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
Jest Audi A3 1.9TDI 1999r.

Mazda zoom zoom bezcenne :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 14:56
Posty: 408
Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.

Postprzez Jasiu19 » 9 paź 2011, 11:37

mundek84 napisał(a):
Jasiu19 napisał(a):Czy jest mi ktoś w stanie pomóc co to są za błędy? z góry dzięki ponieważ sam nie dałem rady rozszyfrować ich :/
http://www.youtube.com/watch?v=VyVfa3iI28E



1- kod 31
2- kod 11
3- kod 15
4- kod 21


Skąd takie kody wyczytałeś ? kody są chyba 4 cyfrowe.
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez mundek84 » 9 paź 2011, 12:01

jedno dlugie mignięcie daje cyrfę 10
jedno krótkie mignięcie daje cyfre 1
Obrazek
Była Mazda 323 BG 1.3 16v 1991r. LX
Była Mazda 323f BG 1.6 16v 1993r. GLX
Była BMW 316i Touring e30 1993r.
była Mazda 323 BG 1.6 16v 1993r. GLX
Jest Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
Jest Audi A3 1.9TDI 1999r.

Mazda zoom zoom bezcenne :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 14:56
Posty: 408
Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.

Postprzez HOGUM » 10 paź 2011, 22:57

HOGUM napisał(a):koledzy.czy błąd 16 czyli jak mniemam czujnik egr ma na coś konkretnego wpływ>dodam ze mam zaślepiony egr>
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez pawcio1017 » 10 paź 2011, 23:22

HOGUM napisał(a):dodam ze mam zaślepiony egr>

Nie rozumiem więc Twojego zdziwienia :) Po zaślepieniu egr-a to raczej normalne zjawisko
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Mario82 » 13 paź 2011, 19:42

Koledzy jestem świerzy na forum i chciałem sie zapytać , jaki program diagnostyczny podejdzie do mojej mazdy . Posiadam mazde 323F 2.0 KF benzynka z 94 roku i tu moje pytanie jaki program diagnostyczny podejdzie do tego autka , a i jaki kabel do tego autka , mam interfejs Viakena OBD2 i czy założeniu przejściówki ten kabel wystarczy
Początkujący
 
Od: 9 paź 2011, 16:20
Posty: 6

Postprzez Marek 161BD081 » 14 paź 2011, 07:33

Mario82 napisał(a):Koledzy jestem świerzy na forum i chciałem sie zapytać , jaki program diagnostyczny podejdzie do mojej mazdy . Posiadam mazde 323F 2.0 KF benzynka z 94 roku i tu moje pytanie jaki program diagnostyczny podejdzie do tego autka , a i jaki kabel do tego autka , mam interfejs Viakena OBD2 i czy założeniu przejściówki ten kabel wystarczy

To, że jesteś nowy na Forum nie zwalnia Cię z konieczności przejrzenia archiwum wątków dotyczących tego tematu.
Masz zbyt stare auto bo masz tam OBD-I na który to jakoś nie spotkałem się jeszcze z programem diagnostycznym.
Diagnostykę możesz przeprowadzić tylko czytając kody migowe (jest opis na Forum) lub .... stosując oryginalny mazdowski tester, który mało kto posiada (Wiesiek z Dębicy ma coś takiego).
Jakbyś miał nowsze autko to miałbyś OBD-II a wówczas nie ma większych problemów z diagnostyką takich aut.

Poza tym uzupełnij profil :)

Pozdrawiam!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pawcio1017 » 14 paź 2011, 22:08

Marek 161BD081 napisał(a):Jakbyś miał nowsze autko to miałbyś OBD-II a wówczas nie ma większych problemów z diagnostyką takich aut.


No tutaj to bym się sprzeczał, bo wg mnie zdecydowanie łatwiejsze w diagnozowaniu jest OBD-I. Wystarczy dioda, rezystor i kawałek przewodu oraz spis kodów. Przy OBD-II już samodzielnie bez żadnych specjalistycznych przejściówek i programów nic nie zdziałamy
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Marek 161BD081 » 14 paź 2011, 22:48

W sumie to masz w tym trochę racji – lampka led i kawałek drutu umożliwią odczyt kodów błędów.
Ale zapomnij za to o odczycie stanu pracy silnika "na żywo".
Poza tym w starszych wersjach OBD-I w naszych mazdach to tylko niewiele kodów można odczytać.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pawcio1017 » 14 paź 2011, 22:51

Ale z tego co wiem to jakos podczas testu na diode też można zrobić test na odpalonym silniku, gdzieś czytalem kiedys. Polegał on mniejwiecej na tym że pokolei był odłączoany zapłon na każdy gar, potem wentylator od chłodnicy sie wlaczal i inne jakies tam akcje i na koniec tego testu migało błędy z samej pracy silnika. Musiałbym poszukac na forum gdzies to było opisane :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Mario82 » 15 paź 2011, 07:00

Czyli ciężko sie diagnozuje mazde , kodów błędów nie ma za dużo . Rozumiem że błędy kasuje sie pzez wyciągnięcie zwory podczas odczytu błędów , jest jakiś iny sposób ?
Początkujący
 
Od: 9 paź 2011, 16:20
Posty: 6

Postprzez Marek 161BD081 » 15 paź 2011, 09:37

pawcio1017 – jakoś jeszcze nie trafiłem na opis takiego testu ale z chęcią poczytałbym :)

Mario82 napisał(a):Czyli ciężko sie diagnozuje mazde , kodów błędów nie ma za dużo . Rozumiem że błędy kasuje sie pzez wyciągnięcie zwory podczas odczytu błędów , jest jakiś iny sposób ?

Nie aż tak ciężko jest z tą diagnostyką – odczyta się tylko te błędy, których obsługi "nauczony jest" komp silnika. Tak jest w każdym autku czy to jest staaare czy nowe.
A co do kasowania błędów to ... znów z lenistwa chyba nie czytasz postów o tym ;)
Odepnij klemę accu, naciśnij hamulec na ok 20-30 sekund i błędy powinieneś mieć skasowane.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Mario82 » 16 paź 2011, 19:49

Czyli po odłączeniu akumulatora i po wciśnięciu chamulca błędy powinny sie wykasować ? Wsumie to troche pokręcone , nie ma jak w autkach z grupy VAG , kabel laptop i po problemie <czarodziej>
Początkujący
 
Od: 9 paź 2011, 16:20
Posty: 6

Postprzez Marek 161BD081 » 17 paź 2011, 06:52

Mario82 napisał(a):nie ma jak w autkach z grupy VAG , kabel laptop i po problemie

... to było kupić VAG'a a nie Mazdę :D
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Mario82 » 17 paź 2011, 19:04

Vag też jest \OOOO/ to jest moje autko a mazda to tak do modów , robie swap na 2.5 KL
Początkujący
 
Od: 9 paź 2011, 16:20
Posty: 6

Postprzez pawcio1017 » 10 lis 2011, 17:04

Panowie mam następujący problem z moją mazdą 323BG 1.3 8v. Podłączam wszystko wg schematu (gniazda FEN-B+,GND-TEN...) przełączam na zapłon i dioda zapala się na ok 2sekundy, gaśnie na sekundę po czym zapala się na staę i już wogóle nie gaśnie dopóki nie wyłączę zapłonu. Co to może oznaczać?

Dodam, że mam też problem z pompą paliwa (chodzi cały czas na przekręconym zapłonie) i mechanik wstępnie stwierdził, że może być właśnie coś z komputerem. Wie ktoś coś na ten temat?

Pomoże ktoś? :(
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez D4NI3L » 10 lis 2011, 20:26

a resetowałeś kompa ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez pawcio1017 » 11 lis 2011, 00:11

D4NI3L napisał(a):a resetowałeś kompa ?


Resetowałem. Czy może mieć to coś wspólnego z pompą paliwa? Bowiem mam problem taki, że pompa pracuje u mnie cały czas na zapłonie. Podczas robienia testu kiedy dioda sie tak świeciła wyjąłem przekaźnik pompy paliwa i dioda zgasła. Czy ktoś by mógł sprawdzić czy tak powinno być? Tak wogóle to czy sam przekaźnik może być przyczyną tego, że pompa pracuje cały czas? Proszę o pomoc, bo ewidentnie coś jest nie tak (mega spalanie) a nie moge sprawdzić błędów :(
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Marek 161BD081 » 11 lis 2011, 10:54

Uszkodzony przekaźnik jak najbardziej może być powodem ciągle działającej pompy paliwa.
Ale sterowany jest on bezpośrednio z ECU silnika.
Tak więc ... schemat i miernik w rękę i obadaj to.

Tak swoją drogą to ot tak samo z siebie się zrobiło?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki