Diagnostyka ECU

Postprzez Marek 161BD081 » 8 gru 2011, 08:30

Możesz zrobić mały test jak to było opisywane wcześniej – wywołać jakiś zamierzony błąd (np. odpinając przepływomierz) i sprawdzając później poprawność pojawienia się błędu związanego z tym co się zrobiło.
Błąd oczywiście później kasujemy i po kłopocie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez damage.inc » 8 gru 2011, 18:03

Zrobiłem tak jak pisałeś. Dioda zaczęła wywalać błędy, więc wynika z tego że Premacy nie miała wcześniej błędów.
Zresetowałem kompa, wyjmując bezpieczniki nr 8 i10 przy włączonej stacyjce.
Pojeździłem trochę, żeby komp zaadaptował się ponownie, sprawdzę za kilka dni ponownie czy nie ma błędów.
dzięki .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

PostTen post został usunięty przez Paweł 21 gru 2011, 12:52.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Paweł 21 gru 2011, 12:52.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Paweł 21 gru 2011, 12:52.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Paweł 21 gru 2011, 12:52.
Powód: OT

Postprzez sebawo » 19 paź 2012, 22:51

mógłby ktoś zrobić aktualizację pierwszego tematu? bo link wygasł a przeglądanie 24stron w poszukiwaniu właściwego nie należy do najwygodniejszych...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2012, 19:11
Posty: 46
Skąd: Ruda Śląska
Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)

Postprzez Marek 161BD081 » 20 paź 2012, 10:20

sebawo napisał(a):mógłby ktoś zrobić aktualizację pierwszego tematu? bo link wygasł a przeglądanie 24stron w poszukiwaniu właściwego nie należy do najwygodniejszych...


Proszę:
Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez asterf » 18 gru 2012, 19:35

Panowie byłem w warsztacie Japan Service w Gdynii. Mieli urządzonko niby pod wszystkie auta azjatyckie, widziałem jak podpinali to pod gniazdo diagnostyczne. Niby nie pokazało u mnie w silniku żadnych błędów chociaż mam zaślepiony EGR, a test wykonywano na uruchomionym zapłonie, silnika nie odpalano.

Mówiłem im, że na forum czytałem o kodach błyskowych i że na pewno miałbym przynajmniej błąd EGR, to upierali się że kody błyskowe to dosyć uboga diagnostyka i o takich urządzeniach jak mają niewiele osób i warsztatów w Polsce wie. Także, że diagnostyka błyskowa lipa, a ich sprzęcior ok. Teraz nie wiem co mam o tym myśleć? Ponoć zaślepienie EGR nie zawsze wiąże się z błędem EGR, u was jak mieliście?

Nie chodzi mi już o samo EGR, ale o realność tej ich diagnostyki (może błyskowe coś więcej pokażą) – mam problem z obrotami, wszystko jest cacy, ale jak odpalam silnik zimny albo jak rozgrzany jest i dojeżdżam np do świateł (zwalniam do zera) to obroty spadają za nisko i silnik nie równo chodzi, kopci bardziej niż normalnie – po czym po chwili się stabilizuje wszystko i jest ok. Co może tu być przyczyną – jakieś pomysły?

TPS wyregulowany... koleś z tego warsztatu mówił, że kiedyś jeździł xedosem i miał to samo, żeby się nie przejmować... Robiłem remont silnika i przed tym tego nie było, chce jednak ten problem ogarnąć... Czy to może być przez zaślepiony EGR?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Mazdaxxx » 29 kwi 2013, 21:24

kod 11 i kod 31 szukałem szukałem znalazłem 11 jest to czujnik w filtrze powietrza a 31 nie znalazłem... pomożecie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Fryta86 » 1 maja 2013, 17:26

Szczerze to w temacie siedzę od niedawna...
Zrobiłem sobie listę błędów znalezionych na forum i wydrukowałem,
ale błędów 11 i 31 w ogóle na tej liście nie mam opisanych :/ hmm...

Ja mam ten spis:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250&p=1724124&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w+dtc+dla+silnik%C3%B3w+mazda+egi#p1724124

Ja za to miałem problem z właściwym odczytaniem miganych liczb w teście silnika.
ABS migał mi na kontrolce ABS na liczniku i wszystko było 100% jasne i czytelne.

Nawiązując jeszcze do Twoich błędów to mi też wyszło coś w stylu 11;31;41
ale nie wiem czy te 31 to nie 10 oraz 21 :)
Po resecie na razie nie mam żadnych błędów więc muszę trochę pojeździć i zobaczyć jeszcze raz...
A Tobie nie zniknęły po resecie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez JapanBA » 9 cze 2013, 21:50

Czy ktoś mógł by mi wytłumaczyć jaki jest potrzebny interfejs aby móc połączyć ECU z programem IDS???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez maxas1981 » 11 sie 2013, 11:04

Witam!!

Właśnie próbuje zrozumieć schemat tej diody....

Pytanie mam takie do której nóżki (+ czy –) mam przylutować rezystor?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lip 2013, 20:18
Posty: 18
Skąd: Nysa
Auto: Mazda 323F 1,5 88KM 1997 BA

Postprzez Siw-y » 11 sie 2013, 12:13

maxas1981 napisał(a):Pytanie mam takie do której nóżki (+ czy –) mam przylutować rezystor?
Nie ma to znaczenia.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez maxas1981 » 11 sie 2013, 12:16

Siw-y napisał(a):
maxas1981 napisał(a):Pytanie mam takie do której nóżki (+ czy –) mam przylutować rezystor?
Nie ma to znaczenia.


Dzięki ... już zrobiłem i działa :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lip 2013, 20:18
Posty: 18
Skąd: Nysa
Auto: Mazda 323F 1,5 88KM 1997 BA

Postprzez xon89 » 27 sie 2013, 15:55

Witam . Mam madzie 323f BJ z 99r czyli przed liftem silniczek diesla 2.0 d BEZ TURBINY ostatnio zerwał się pasek rozrządu :( , naprawa okazała się nieopłacalna, 1600zl za regeneracje głowicy plus rozrząd robocizna uszczelki itd wiec kolo 2500zl całość, wiec został wymieniony silnik cały "ubrany" w osprzęt (pompa paliwowa , sprzęgło wtryski i cala reszta po prostu całość). Cena całości wyszła niższa ale; po wymianie auto wydaje się, żywsze ,lepiej się zbiera ,lepiej wkręca na obroty i to dobre ale mam problem z tym ze po przekręceniu zapłonu, po około 6 sek gaśnie kontrolka świec żarowych (normalne po zagrzaniu świec) odpalam , a po przejechaniu na zimnym silniku około 200m bądź na ciepłym około 10 sek po odpaleniu silnika zaczyna mrugać kontrolka .Wiem ze w dieslu ma to zastępować kontrolkę check . I o co mi chodzi :)? . A oto jak odczytać błąd w moim przypadku ? czy muszę zakładać diodę czy wy mruga mi kontrolka z deski kod błędu ? kasowanie go poprzez rozpinke aku. pomaga na 15 minut
Początkujący
 
Od: 27 sie 2013, 15:30
Posty: 26
Skąd: Rzeszów
Auto: 323f bj 2.0 diesel 71km 84kw silnik rf1g

Postprzez greenladen » 19 wrz 2013, 22:18

Witam,
pomoże ktoś z odczytem błędów?
http://tinyurl.com/n69bqfe

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 sie 2012, 12:16
Posty: 9
Skąd: Kraków / Toruń
Auto: Mazda MX-3
Rok produkcji: 1997r
Silnik: B6D DOHC 1.6 107KM

Postprzez YATES » 26 lip 2014, 11:28

Miałbym gorącą prośbę do osób które troszkę siedzą w temacie aby zobaczyły na moje zmierzone parametry i oceniły czy w ten mój samochód ( Mazda 6 silnik 2,0 136KM Common Rail rocznik 2003) ma jakieś poważne usterki czy jest zdrowy. Z góry dziękuje za wszelkie informacje. Dodam, że wartość INJ2_CMP na drugim wtryskiwaczu czasami jest 1 ale najczęściej jest wartość 2, a raz pokazała się nawet trójka .
Czy na podstawie wklejonego w temat skanu z programu Forscan można coś powiedzieć o kondycji silnika, a w szczególności o słynnych wtryskiwaczach DENSO oraz o turbinie ? Może pominąłem w diagnostyce jakieś istotne parametry na podstawie których można określić kondycję w/w podzespołów ?
Nie wiem czy dobrze zrobiłem – ten test zrobiłem na zapalonym silniku ale nie nagrzanym do temperatury roboczej .
Poniżej skan z programu Forscan – wystarczy kliknąć na miniaturkę to się obraz powiększy..
Obrazek

Dodam, ze gdy pierwszy raz sprawdzałem błędy to było ich pięć ale po ich usunięciu już nie powróciły. Poniżej lista tych błędów:
1. Kod P0088 wejście H obwodu czujnika ciśnienia w szynie paliwowej
2. P0193 wysoki poziom sygnału czujnika ciśnienia paliwa szyny paliwowej
3. B2386 brak zapłonu GDL
4. B2388 napięcie pracy GDL poza zakresem
5. C1119 brak sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki