Strona 1 z 24

Diagnostyka ECU

PostNapisane: 1 cze 2005, 22:31
przez dizzi
Edit: Jako że fotorelacja przestała działać poniżej zamieszczamy link do diagnostyki ECU ze strony klubowej http://www.mazdaspeed.pl

Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)

PostNapisane: 2 cze 2005, 11:23
przez Pepey
hmm fajna sprawazmontuje sobie takie cos tylko nie rozumiem jak na podstawie migajacej diody dopasowac ktory to kod?

PostNapisane: 2 cze 2005, 11:24
przez Pepey
aaa sory juz czaje dlugi blysk to dziesiatki a krotki to jednosci :)

PostNapisane: 2 cze 2005, 11:25
przez nemi
Np. Mignie jeden raz długo – oznacza to 1, mignie sześć razy krótko – oznacza 6, co daje kod 16, czyli czujnik EGR.

PostNapisane: 2 cze 2005, 12:42
przez Paweł
Kasowanie bledow przez wyjecie zwory podczas odczytu kodow.

PostNapisane: 2 cze 2005, 17:47
przez Waluś
A ja mam "check engine" na obrotomierzu i diode i rezystory mam z bańki <lol>

PostNapisane: 4 cze 2005, 17:59
przez J23
Waluś napisał(a):A ja mam "check engine" na obrotomierzu i diode i rezystory mam z bańki <lol>


to znaczy że błędy można odczytać z kontrolki "check engine" ??????????

PostNapisane: 5 cze 2005, 09:53
przez Waluś
J23 napisał(a):to znaczy że błędy można odczytać z kontrolki "check engine"

dokładnie. Zakładam mostek w kostce, potem wygodnie zasiadam w fotelu za kierownicą, załączam zapłon i licze :D:D

PostNapisane: 27 lip 2005, 16:04
przez Albin1981
no dobra ale jesli z silnikiem jest wszystko ok dioda nie bedzie mrogac ?? czy da jakis sygnal ??

PostNapisane: 27 lip 2005, 17:15
przez dizzi
czytaj uważnie!!!! jest jedno mrygnięcie oznaczające zapłon !!! jak niebedzie potem w krotkim okresie czasu mrygać to wszystko jest ok = elektronika wporządku !

PostNapisane: 7 lut 2006, 18:59
przez Bimbak
a ja sobie robie takie urzadzonko do diagnostyki ECU z wyświetlaczem błędów już od 3 miesięcy hahaha . Małe problemy z elementami składowymi :P

PostNapisane: 15 kwi 2006, 12:21
przez tekkenfan
jak długo trwa ten test?? tzn czy po sprawdzeniu wszystkich el. dioda znowu mrygnie, a jezeli tak to po jakim mniej wiecej czasie ?

PostNapisane: 15 kwi 2006, 13:15
przez Waluś
jak skończy mrygać to zaczyna od nowa i tak w kółko aż rozłączysz

PostNapisane: 15 kwi 2006, 13:45
przez tekkenfan
ok tylko chodzi o to że po włączeniu silnika niemrugnęło ani razu i teraz niewiem czy to ozncza ze wszystko jest ok czy tez moze za szybko rozłączyłem;/. Stąd moje pytanie czy po sprawdzeniu wszystkich el jest jakis sygnał ze to jest koniec testu

PostNapisane: 15 kwi 2006, 14:32
przez Waluś
Po włączeniu zapłonu zapali się na kilka sekund, poczym zgaśnie i od tego momentu zaczyna mrugać. Jeśli nie mruga to jest gites :)

PostNapisane: 22 maja 2006, 19:30
przez Piogron
Panowie a u mnie po wlozeniu diody i wlaczeniu zaplonu dioda swieci swiatlem ciaglym – dlaczego. Co zle robię. Wlozylem ją do gniazda FEN i B+ (dwa górne skrajne zaciski). :(

PostNapisane: 22 maja 2006, 19:34
przez Grzyby
a zworę wkładasz?

PostNapisane: 22 maja 2006, 19:44
przez Piogron
Tzn, ze mam wlozyc i zworę (miedzy GND i TEN) i diodę FEN i B+ .
Jezeli tak to czy to nie ma znaczenia do ktorego GND wkladam,bo są dwa.

PostNapisane: 19 lip 2006, 14:02
przez carlo80
okej, juz zrobilem badanie.
3 krotkie blyski,co oznaczaloby padniety czujnik polozenia walu. Czy to mozliwe jesli na LPG chodzi bardzo dobrze? Czy czujnik jest w aparacie zaplonowym ?

dzieki za odp.

PostNapisane: 26 lip 2006, 21:11
przez Tharr
ja właśnie przed chwilą przetestowałem swojego Xedosika. Wynik: kod 17 i kod 15 (15 to lambda, ale 17... mam się bać?)? Czy 17 to coś poważnego/kosztownego?
Pozdrawiam!

Edit: poczytałem o 17 – hehe, wyjaśnia ogromny apetyt Madzi na benzynę (15 litrów/100 przy stylu kapelusznika w mieście...). Pytranie tylko czy spowodowała to padnięta lambda czy coś innego. A, i jeszcze jedno, przy teście ABS nic mi się nie zapalało. To znaczy, że wszystko ok, czy coś źle podłączałem?