Diagnostyka ECU

Postprzez Yard » 27 gru 2007, 22:31

Zmień w tamtym poście. Można by do tego dołączyć kody dla TDiD będzie całość w jednym miejscu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Piotrek_wroc » 30 gru 2007, 18:15

Witam,
niestety muszę ponowić pytanie:
moje autko to mazda 626 gd (coupe) silnik fe 2.0l 16v 140km + LPG,
zrobiłem test komputera – i wyszedł mi błąd nr 36 i 17.
17 wiem co to, jednak zastanawia mnie nr 36.
wg danych na stronie, autodaty '07 – takiego kodu nie ma ;/
dzwoniłem po kilku wrocławskich serwisach – i nikt nic nie wiedział.

filmik z testem: http://obrotomierze.pl/tmp/MOV00002.3gp

proszę pomóżcie – co może oznaczać ten kod ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez Waluś » 30 gru 2007, 18:26

linek nie funguje
a może odczytałeś płąd 03 i 06 :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Piotrek_wroc » 30 gru 2007, 18:39

juz poprawilem, link powinien działać
a, na filmiku jest jeszcze kod 8 – po zmianie przeplywki i resecie – zostaly tylko 17 i 36.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez Waluś » 31 gru 2007, 12:38

rzeczywiście ewidentnie 36 hehe ciekawe. Musisz poszukać kodów do twojego silnika (oznaczenie FE3)
Spróbuj na www.mx6.com
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Piotrek_wroc » 31 gru 2007, 15:13

dzięki za informacje :) ale z tego co teraz szukalem... nic tam nie ma o nr 36 ;(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez kern » 1 sty 2008, 16:37

Witam, w jaki sposób zdiagnozować ECU Mazdzie 626 2.0 GF(116KM) 98r. ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2007, 08:01
Posty: 16
Skąd: Łaskarzew
Auto: Mazda 626,98r. 2,0 + LPG-NL

Postprzez topik » 11 sty 2008, 16:15

Witam!Piotrek_wroc kod – 17 – Oxygen sensor (O2S).Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez topik » 11 sty 2008, 16:36

Witam! Aby przeprowadzić test silnika trzeba połączyć FEN z B+ za pomocą diody i zmostkować GND z TEN. W mojej Mazdzie nie ma pinu FEN. Jak przeprowadzić test silnika?

Witam!Odświerzam temat.Tak jak napisałem wyżej w mojej Mazdzie nie ma pinu FEN.Próbowałem przerowadzić test silnika (stacyjka w pozycji ON) po przez zmostkowanie pinu GND z TEN za pomocą przewodu i myślałem że zacznie migać kontrolka świec żarowych ale nie zaczęła migać. Albo coś źle zrobiłem albo komputer nie ma zapamiętanuch kodów błędów.Drugie pytanie. Czy w ten sam sposób mogę przeprowadzić test silnika po uruchomieniu silnika?
_________________
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Piotrek_wroc » 11 sty 2008, 18:03

topik napisał(a):Witam!Piotrek_wroc kod – 17 – Oxygen sensor (O2S).Pozdrawiam

wiem wiem dzięki – to już wiem :) ale chodzi mi o kod 36.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez topik » 11 sty 2008, 18:16

Piotrek_wroc napisał(a):ale chodzi mi o kod 36.


Tego kodu nie mam.Mam tylko do 35.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez yama » 14 mar 2008, 14:50

ja tez sie podpinam pod ten watek
wczesniej bylo wszystko ok
ostatnio zrobilem resecik kompa i z przyzwyczajenie zrobilem test
pasywny ok
aktywny Qpa
silnik zapala i zaraz pozniej nastepuje odciecie zaplonu
poza tym silnik dziala jak malina / obroty na jalowym biegu mam ustawione na 800 /nawet jakbym mial za nisko obroty ustawione to powinien zapalic :(/nic nie faluje ,iskra mocna 0.8 ustawione swiece przewody ok aparat zaplonowy nie ruszany bo chodzi, aku naladowane

cos z silnikiem krokowym???
juz kurde nie wiem
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez 323EJ » 31 mar 2008, 00:16

Czy w ECU znajdziemy impulsy z czujnika wtrysku i VSS??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 13:41
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Auto: 323 S BA 96r 1.3L 16V SGI

Postprzez Blase » 8 maja 2008, 23:31

Tak na szybko bo mnie paszkwil wyskoczył na zegarach i mam pytanko, czy w M6 USA też można zewrzeć zworki pod siedzeniem i odczytać kod błędu, czy jak? :) Dzięnks i pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Pawnik » 9 maja 2008, 09:21

Blase napisał(a):Tak na szybko bo mnie paszkwil wyskoczył na zegarach i mam pytanko, czy w M6 USA też można zewrzeć zworki pod siedzeniem i odczytać kod błędu, czy jak? :) Dzięnks i pozdrawiam

W M6 jest zlącze OBD II ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Blase » 11 maja 2008, 01:07

Pawnik napisał(a):W M6 jest zlącze OBD II oczko


Czyly jak? Nici z odczytania kodu bez odpowiedniego sprzętu? Jak na razie stwierdziłem że skasuję i zobaczymy czy znów wyskoczy, jeśli tak to od razu na jakiś serwis trza się udać – pytanie tylko czy musi to być mazda, czy jakiś zwykły starczy? OBD-2 nie tylko Mazdy mają z tego co się orientuję, więc mam nadzieję że nie muszę liczyć tylko na ASO...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez frud » 11 maja 2008, 16:05

mi dzisiaj z rana jak wsiadlem do samochodu i chcialem odpalic migala kontrolka od grzania swiec zarowych... w rownych odstepach i krotko, jak zaczalem liczyc mrugniecia to bym chyba do teraz liczyl... olalem to i zapalilem samochod- no i chodzil. Dla swietego spokoju rozlaczylem akumulator i zresetowalem komputer – juz nie migalo. Jak wracalem to zauwazylem ze mam przepalona zarowke od swiatel mijania. Czy to jedno z drugim moze miec zwiazek ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez Piatnik » 19 maja 2008, 11:39

Blase napisał(a):Czyly jak? Nici z odczytania kodu bez odpowiedniego sprzętu?


Podpinam się pod to pytanie. Posiadam Mazdę 6 1.8l i również jestem ciekaw czy można odczytać kody błędów "domowym sposobem" czy trzeba udać się do serwisu? W sumie to raz już tam byłem i podłączyli auto pod kompa tylko że przeprowadzili jakiś test silnika (sam sobie wchodził na obroty itp) ale nie wiem czy odczytywali błędy (nie mogłem się dogadać z Irlandczykiem :) )Powiedzieli tylko że silnik mam ok. A problem w tym, że autko czasem ciężko uruchomić. Czasem trzeba długo kręcić zanim zaskoczy (2-3sek), czasem zapali jakby na trzy cylindry i po chwili chodzi dobrze, czasem trzeba kręcić dwa razy. Mam już dość;) Pomóżcie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2008, 00:48
Posty: 8
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 6 1.8l 2002 sedan

Postprzez xtek » 21 maja 2008, 20:26

Pomozcie mi. Chcialem sobe przeprowadzic diagnostyke a tymczasem nie mam zlacza FEN. Mam np. TEN, B+, GND a nie mam FEN. Jak odczytac bledy? Auto to 323S 1,5 BA Z5 z 1995r

Zlacze jest takie, tylko brakuje tych pinow, o ktorych napisalem wyzej
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2005, 18:42
Posty: 37
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323S Protege 1995r 1,5l A/T

Postprzez rubenjames » 29 maja 2008, 09:31

Niestety, domowy sposób sprawdzenia kodów ECU nie zadziała w każdej Madzi. Pomimo tego samego złącza, wtyczki niektórych mazd mają pozamieniane piny. U mnie np, wg schematu wtyczki diagnostycznej w miejscu TEN znajduje się +B. Zanim sprawdzicie kompa domowym sposobem podłączcie miernik (lub tester diodowy) w miejscu, gdzie zakładacie zworkę, aby komp przeszedł w tryb odczytu kodów. Kiedy wyskoczy Wam na mierniku +12V przerwijcie operację. Zmostkowanie tych pinów grozi zwarciem :)
Dlatego zanim kiedykolwiek z Was zapragnie tym sposobem sprawdzić sobie kody błędów niech zrobi tak, jak proponuję. Jeżeli zmostkujecie te PINy powstanie zwarcie, a to z kolei spowoduje, że nie będziecie mogli odpalić silnika (komputer dostaje po pupie) w trybie odczytu kodów błędów. Niestety ja nie sprawdzę u siebie kodów metodą podaną na forum. Moja Mazda to 323P 1.3 16V (B3) z 97 roku.

Pozdrawiam
Paweł!
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki