Diagnostyka ECU

Postprzez Blase » 6 cze 2008, 11:47

Piatnik napisał(a):Posiadam Mazdę 6 1.8l i również jestem ciekaw czy można odczytać kody błędów "domowym sposobem" czy trzeba udać się do serwisu?


Poszperałem troszkę po sieci i zachęcony opiniami na jakimś angielskojęzycznym forum zaopatrzyłem się "u chińczyka" na ebay-u w coś takiego:
ELM327 Fault Code reader OBD-2 OBD2 Diagnostic Scanner
17 funciaków razem z przesyłką to przy obecnym kursie kole 80 PLN-ów, myślę że dobra cena, szczególnie że oryginalny chip ELM327 z Kanady to chyba 30 dolców, mój jest pewnie składany pałeczkami na polu ryżowym, ale działa :D

Jak na razie sprawdzone na programie scantool.net, eraz ściągam PCMSCAN, patrząc na screena z menu wygląda obiecująco i jest po polsku :)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c61aa03dc733c9fa

UPDATE

PCMSCAN również działa bezproblemowo :) Teraz tylko mieć nadzieję że nie będzie mi nigdy potrzebny ten "code reader" :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Josh » 9 cze 2008, 15:03

Witam
Posiadam Mazdę 626 2.0 TDI (101KM) z 98 roku w kombi i wczoraj zapaliła mi się dioda ABS, znaczy ABSy przestały działać. Z tego co wyczytałem rozumiem, że chcąc odczytać kody błędów ABS muszę zmostkować GND i TBS, a następnie z siedzenia kierowcy liczyć mrugnięcia diody ABS na kokpicie?
Upewnijcie mnie proszę w tym, że wszystko zrozumiałem dobrze i nic nie uszkodzę (jestem raczej laikiem). Rozumeim też że posiadam własnie złącze OBD-I i instrukcja
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/warsztat/warsztat.php?c=obd
skierowana jest także do mojego auta?

Z góry dzięki za odpowiedź
Xtof
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 maja 2008, 11:29
Posty: 1118 (14/26)
Skąd: Poznań
Auto: Rodzinne

Postprzez MarekW » 11 cze 2008, 13:45

tak
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez bojownik » 11 cze 2008, 21:31

Witam, jako, że na forum są zbieżne informacje dotyczące interfejsu odb-1/odb-2 w Mazda 626GF benzyna 98r. Chciałem się upewnić, czy wyżej wymieniony model mazdy na 100% jest wyposażony w interfejs odb-1. Z tego co się dowiedziałem na forum, niektóre modele mają odb-1, niektóre odb-2, zatem jak to sprawdzić? może konstrukcja wtyczki jest inna albo cuś? A może coś źle zrozumiałem?

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Bonuz » 11 lip 2008, 23:12

Czyli co dokładnie oznacza ta 17?
323 f 98 r BA
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 19:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Postprzez litek84 » 21 lip 2008, 12:49

a ja jak podłączyłem do plusa to z kabli zaczął wydobywać się dym i szybko to odłączyłem ale pod b+ wszystko działa dioda się zapaliła i kodów nie podała czyli wszystko ok...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 22:21
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 3 2004r. 1.6di

Postprzez hermol » 27 lip 2008, 13:35

Witam,
u mnie w Maza 626 GF 2.0 FS 98 rok kostka diagnostyczna jest jak w opisie w dziale warsztat (ODB-I), niestety w samej kostce brak pinów FEN MEN i TEN i jeszcze kilku z niższych rzędów.
Ktoś wie jak zdiagnozować ECU,bo mi za dużo wsysya benzyny ?

pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez fazzi » 13 sie 2008, 14:30

Witam,
A spotkał się ktoś może z błędem 13 ?
Mierzyłem na zwartych TEN i GND więc raczej nie jest to kod ABSu :|
(Swoją drogą jak chciałem sprawdzić ABS to dioda paliła się non-stop)
Tej 'pechowej' 13 nigdzie niestety nie mogę znaleźć więc na razie zresetowałem ECU. Jednak jeśli się powtórzy to wolałbym wiedzieć co to jest.

pzdr.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez topik » 13 sie 2008, 15:46

fazzi napisał(a):A spotkał się ktoś może z błędem 13 ?


Witam!Może to kod EOBD P0?
P0013 – Camshaft position (CMP) actuator, intake/left/front, bank 1 – circuit malfunction
Należy sprawdzić:Wiring, CMP actuator, ECM
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 sie 2008, 21:55 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez fazzi » 13 sie 2008, 20:10

Dzięki za diagnozę kolego topik.
Jednak z opisu wynika że to dość poważna usterka a autko jeździ całkiem OK – jak się powtórzy znowu to będę się martwił. Natomiast czy możesz zdradzić skąd wziąłeś informacje o tym błędzie? Szukałem na różnych forach i nigdzie nie natknąłem się na ten opis.

pzdr.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez kopar » 17 sie 2008, 19:48

Witajcie.

Moja Madzia odmówiła mi posłuszeństwa.
Od 2 tygodni miałem problemy z odpalaniem samochodu.
Łapał czasami po 10 razie kręcenia rozrusznikiem. Poczytałem na forum i rzuciłem diagnozę na zawór SPV.
Wybrałem go i poczyściłem w ropce. Madzia w ogóle przestała gadać :(
Spróbowaliśmy Madzie wziąść na hol ale to tylko pogorszyło sytuację (tak mi się wydaje).
Madzia odpaliła lecz od razu wskoczyła na max obroty. Zgasiłem ją od razu. Po tym incydencie miga mi na desce kontrolka od świec (czyli coś się rozjechało).
Teraz jestem na etapie weryfikacji błędów.
Wyniki są następujące:
1800
2191
2980
Czy ktoś może mi pomóc je rozszyfrować ??
Początkujący
 
Od: 26 cze 2008, 20:16
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 TDI 98'

Postprzez Grzyby » 17 sie 2008, 19:51

kopar, dział DIESEL byłby odpowiedniejszy dla Twoich pytań.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kopar » 17 sie 2008, 20:06

Ok. Przenosze moje pytanie do działu DIESEL.
Początkujący
 
Od: 26 cze 2008, 20:16
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 TDI 98'

Postprzez bojownik » 2 wrz 2008, 16:34

hermol napisał(a):Witam,
u mnie w Maza 626 GF 2.0 FS 98 rok kostka diagnostyczna jest jak w opisie w dziale warsztat (ODB-I), niestety w samej kostce brak pinów FEN MEN i TEN i jeszcze kilku z niższych rzędów.
Ktoś wie jak zdiagnozować ECU,bo mi za dużo wsysya benzyny ?

pozdr.


Podłączam się do pytania, ten sam problem, jak zdiagnozować błędy metodą domową?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez sasiadxp » 23 wrz 2008, 20:58

Przy diagnozowaniu mojej madzi wyskoczyl mi blad nr 34. Według listy jest to błąd elektrozaworu wolnych obrotów A. Co to jest i gdzie sie to znaduje?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2008, 23:59
Posty: 19
Auto: 626 Coupe 2.0

Postprzez brii » 23 wrz 2008, 21:04

bojownik napisał(a):Podłączam się do pytania, ten sam problem, jak zdiagnozować błędy metodą domową?

Pokaż zdjęcie kostki :)

sasiadxp napisał(a):Przy diagnozowaniu mojej madzi wyskoczyl mi blad nr 34. Według listy jest to błąd elektrozaworu wolnych obrotów A. Co to jest i gdzie sie to znaduje?

Pytanie do działu 626 :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez bojownik » 23 wrz 2008, 21:15

brii mówisz i masz :)
Tak myślałem z kolegą mirkiem aby podpiąć wg schematu

Obrazek

ze strony:

http://www.auto-diagnostic-codes.com/plugins/MazdaEFI/MAZDA-EFI-10-2-Mazda.html

ale boje się ze coś może pójść z dymem :)
Ostatnio edytowano 15 lut 2013, 17:03 przez bojownik, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez brii » 23 wrz 2008, 21:33

Dziwne to złącze – takiego jeszcze nie widziałem...

Jakby cuś to zepnij styki baaaardzo cieńkim drucikiem – jak coś będzie źle to najwyżej drucik "odparuje" ;) Jak raz źle u siebie diodę podłączyłem (przypadkiem kompletnym dotknąłem złego styku) to cała dioda wraz z drucikiem w ułamku sekundy się ulotniła – z kompem i samochodem nic się nie stało :)

Edit: <glupek2> – masz GF – pewnie masz już OBD-II a nie OBD-I...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=19384&highlight=gf+obd
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez bojownik » 23 wrz 2008, 21:45

W sumie to nie wiem co to za złącze, zdania na forumie są podzielone :) nie wiem przypadkiem czy nie diesle mają odb-II
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez brii » 24 wrz 2008, 07:13

Napewno masz OBD-II – trzeba jechać do warsztatu gdzie mają kompa do OBD-II...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki