Strona 5 z 24

PostNapisane: 6 cze 2008, 11:47
przez Blase
Piatnik napisał(a):Posiadam Mazdę 6 1.8l i również jestem ciekaw czy można odczytać kody błędów "domowym sposobem" czy trzeba udać się do serwisu?


Poszperałem troszkę po sieci i zachęcony opiniami na jakimś angielskojęzycznym forum zaopatrzyłem się "u chińczyka" na ebay-u w coś takiego:
ELM327 Fault Code reader OBD-2 OBD2 Diagnostic Scanner
17 funciaków razem z przesyłką to przy obecnym kursie kole 80 PLN-ów, myślę że dobra cena, szczególnie że oryginalny chip ELM327 z Kanady to chyba 30 dolców, mój jest pewnie składany pałeczkami na polu ryżowym, ale działa :D

Jak na razie sprawdzone na programie scantool.net, eraz ściągam PCMSCAN, patrząc na screena z menu wygląda obiecująco i jest po polsku :)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c61aa03dc733c9fa

UPDATE

PCMSCAN również działa bezproblemowo :) Teraz tylko mieć nadzieję że nie będzie mi nigdy potrzebny ten "code reader" :P

PostNapisane: 9 cze 2008, 15:03
przez Josh
Witam
Posiadam Mazdę 626 2.0 TDI (101KM) z 98 roku w kombi i wczoraj zapaliła mi się dioda ABS, znaczy ABSy przestały działać. Z tego co wyczytałem rozumiem, że chcąc odczytać kody błędów ABS muszę zmostkować GND i TBS, a następnie z siedzenia kierowcy liczyć mrugnięcia diody ABS na kokpicie?
Upewnijcie mnie proszę w tym, że wszystko zrozumiałem dobrze i nic nie uszkodzę (jestem raczej laikiem). Rozumeim też że posiadam własnie złącze OBD-I i instrukcja
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/warsztat/warsztat.php?c=obd
skierowana jest także do mojego auta?

Z góry dzięki za odpowiedź

PostNapisane: 11 cze 2008, 13:45
przez MarekW
tak

PostNapisane: 11 cze 2008, 21:31
przez bojownik
Witam, jako, że na forum są zbieżne informacje dotyczące interfejsu odb-1/odb-2 w Mazda 626GF benzyna 98r. Chciałem się upewnić, czy wyżej wymieniony model mazdy na 100% jest wyposażony w interfejs odb-1. Z tego co się dowiedziałem na forum, niektóre modele mają odb-1, niektóre odb-2, zatem jak to sprawdzić? może konstrukcja wtyczki jest inna albo cuś? A może coś źle zrozumiałem?

Pozdrawiam.

PostNapisane: 11 lip 2008, 23:12
przez Bonuz
Czyli co dokładnie oznacza ta 17?

PostNapisane: 21 lip 2008, 12:49
przez litek84
a ja jak podłączyłem do plusa to z kabli zaczął wydobywać się dym i szybko to odłączyłem ale pod b+ wszystko działa dioda się zapaliła i kodów nie podała czyli wszystko ok...

PostNapisane: 27 lip 2008, 13:35
przez hermol
Witam,
u mnie w Maza 626 GF 2.0 FS 98 rok kostka diagnostyczna jest jak w opisie w dziale warsztat (ODB-I), niestety w samej kostce brak pinów FEN MEN i TEN i jeszcze kilku z niższych rzędów.
Ktoś wie jak zdiagnozować ECU,bo mi za dużo wsysya benzyny ?

pozdr.

PostNapisane: 13 sie 2008, 14:30
przez fazzi
Witam,
A spotkał się ktoś może z błędem 13 ?
Mierzyłem na zwartych TEN i GND więc raczej nie jest to kod ABSu :|
(Swoją drogą jak chciałem sprawdzić ABS to dioda paliła się non-stop)
Tej 'pechowej' 13 nigdzie niestety nie mogę znaleźć więc na razie zresetowałem ECU. Jednak jeśli się powtórzy to wolałbym wiedzieć co to jest.

pzdr.

PostNapisane: 13 sie 2008, 15:46
przez topik
fazzi napisał(a):A spotkał się ktoś może z błędem 13 ?


Witam!Może to kod EOBD P0?
P0013 – Camshaft position (CMP) actuator, intake/left/front, bank 1 – circuit malfunction
Należy sprawdzić:Wiring, CMP actuator, ECM
Pozdrawiam

PostNapisane: 13 sie 2008, 20:10
przez fazzi
Dzięki za diagnozę kolego topik.
Jednak z opisu wynika że to dość poważna usterka a autko jeździ całkiem OK – jak się powtórzy znowu to będę się martwił. Natomiast czy możesz zdradzić skąd wziąłeś informacje o tym błędzie? Szukałem na różnych forach i nigdzie nie natknąłem się na ten opis.

pzdr.

PostNapisane: 17 sie 2008, 19:48
przez kopar
Witajcie.

Moja Madzia odmówiła mi posłuszeństwa.
Od 2 tygodni miałem problemy z odpalaniem samochodu.
Łapał czasami po 10 razie kręcenia rozrusznikiem. Poczytałem na forum i rzuciłem diagnozę na zawór SPV.
Wybrałem go i poczyściłem w ropce. Madzia w ogóle przestała gadać :(
Spróbowaliśmy Madzie wziąść na hol ale to tylko pogorszyło sytuację (tak mi się wydaje).
Madzia odpaliła lecz od razu wskoczyła na max obroty. Zgasiłem ją od razu. Po tym incydencie miga mi na desce kontrolka od świec (czyli coś się rozjechało).
Teraz jestem na etapie weryfikacji błędów.
Wyniki są następujące:
1800
2191
2980
Czy ktoś może mi pomóc je rozszyfrować ??

PostNapisane: 17 sie 2008, 19:51
przez Grzyby
kopar, dział DIESEL byłby odpowiedniejszy dla Twoich pytań.

PostNapisane: 17 sie 2008, 20:06
przez kopar
Ok. Przenosze moje pytanie do działu DIESEL.

PostNapisane: 2 wrz 2008, 16:34
przez bojownik
hermol napisał(a):Witam,
u mnie w Maza 626 GF 2.0 FS 98 rok kostka diagnostyczna jest jak w opisie w dziale warsztat (ODB-I), niestety w samej kostce brak pinów FEN MEN i TEN i jeszcze kilku z niższych rzędów.
Ktoś wie jak zdiagnozować ECU,bo mi za dużo wsysya benzyny ?

pozdr.


Podłączam się do pytania, ten sam problem, jak zdiagnozować błędy metodą domową?

Moja diagnostyka...problem

PostNapisane: 23 wrz 2008, 20:58
przez sasiadxp
Przy diagnozowaniu mojej madzi wyskoczyl mi blad nr 34. Według listy jest to błąd elektrozaworu wolnych obrotów A. Co to jest i gdzie sie to znaduje?

PostNapisane: 23 wrz 2008, 21:04
przez brii
bojownik napisał(a):Podłączam się do pytania, ten sam problem, jak zdiagnozować błędy metodą domową?

Pokaż zdjęcie kostki :)

sasiadxp napisał(a):Przy diagnozowaniu mojej madzi wyskoczyl mi blad nr 34. Według listy jest to błąd elektrozaworu wolnych obrotów A. Co to jest i gdzie sie to znaduje?

Pytanie do działu 626 :)

PostNapisane: 23 wrz 2008, 21:15
przez bojownik
brii mówisz i masz :)
Tak myślałem z kolegą mirkiem aby podpiąć wg schematu

Obrazek

ze strony:

http://www.auto-diagnostic-codes.com/plugins/MazdaEFI/MAZDA-EFI-10-2-Mazda.html

ale boje się ze coś może pójść z dymem :)

PostNapisane: 23 wrz 2008, 21:33
przez brii
Dziwne to złącze – takiego jeszcze nie widziałem...

Jakby cuś to zepnij styki baaaardzo cieńkim drucikiem – jak coś będzie źle to najwyżej drucik "odparuje" ;) Jak raz źle u siebie diodę podłączyłem (przypadkiem kompletnym dotknąłem złego styku) to cała dioda wraz z drucikiem w ułamku sekundy się ulotniła – z kompem i samochodem nic się nie stało :)

Edit: <glupek2> – masz GF – pewnie masz już OBD-II a nie OBD-I...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=19384&highlight=gf+obd

PostNapisane: 23 wrz 2008, 21:45
przez bojownik
W sumie to nie wiem co to za złącze, zdania na forumie są podzielone :) nie wiem przypadkiem czy nie diesle mają odb-II

PostNapisane: 24 wrz 2008, 07:13
przez brii
Napewno masz OBD-II – trzeba jechać do warsztatu gdzie mają kompa do OBD-II...