Poradnik obsługi "FORscan"
1, 2
--W budowie---
Hej,
Z racji, że na forum nie znalazłem poradnik jak używać FORscan, postanowiłem napisać poradnik. Prawdopodobnie na początku będzie niekompletny, ale zamierzam uzupełniać go na w miarę możliwości. w taki sposób będę zaznaczał miejsca, gdzie będę potrzebował pomocy od innych, bardziej doświadczonych użytkowników.
--------------------------------------------------------------
Aktualną wersję znajdziesz zawsze tutaj:
http://forscan.org/download.html
1.Opis ekranu głównego
2. Info/logi
3. Odczyt/kasowanie błędów
4. Parametry PID
4.1 Dodawanie PID
1.Opis ekranu głównego
Ekran główny:
Logi. Tutaj mamy informacje związane z pracą programu, takie jak data połacznia z samochodem, data znalezienia błędów itp.
DTC. Tu znajdziemy listę błędów, w raz z opisem (który nie zawsze jest dobrze przetłumaczony, ale daje już rozeznanie w temacie)
Odczyt danych PID. Lista parametrów które możemy odczytać na bierząco, np: stan filtra DPF, kąt skrętu kierownicy, aktualną prędkość itp. Dane mogą być przedstawione jako "suche" liczby lub w formie wykresu.
Testy. Tu sprawdzamy czy występują np. błędy modułów lub kalibrujemy wtryskiwacze(diesel).
Funkcje serwisowe.--W budowie--
Ustawienia. Tutaj wybieramy język i ustawiamy parametry połączenia z samochodem.
Info. Informacje o wersji, autorze, tłumaczeniu.
Interface. Wyświetla aktualny stan połącznia. Jeśli samochód połączył się z komputerem prawidłowo, to oba kwadraciki powinny być zielone.
Połącz/Rozłącz z pojazdem.
2.
3. Odczyt/kasowanie błędów
Okno błędów (DTC):
Lista błędów wraz z numerem.
W tym okienku mamy opis błędu. Zazwyczaj jest opisany na tyle, że da się połapać i znaleźć rozwiązanie. Jeśli jednak nie wiemy co może być przyczyną błędu, to szukamy info na forum wpisując numer błędu (np. B1318) w forumowej wyszukiwarce. Jeśli nie znajdziemy niczego pomocnego, idziemy poziom wyżej – Googlujemy.
Funkcja służy do kasowania błędów, ale kasuje też dane tj. ilość km od ostatniego wypalania FAP. Do potwierdzenia przez innych użytkowników.
Odczytuje błędy. Jesli chcemy sprawdzić gdzie dokładnie leży błąd, należy najpierw odczytać błędy, poszukać rozwiązania, następnie usuwamy błędy i ewentualnie przygotowujemy warunki które powodują błąd. Funkcja nie powoduje zmian, modyfikacji itp w błędach. Tylko "patrzy" jaki problem ma komputer i nam go wyświetla.
4. Parametry PID
Okno PID. Tutaj mamy wgląd na odczyt aktualnych danych. Aby dane były odczytywane, musimy uruchomić odczyt klawiszem "play"
Play/Stop/dodaj
Uruchom odczyt/zatrzymaj odczyt/dodaj PID do odczytu.
Odczyt PID w formie tabeli
Odczyt PID w formie wykresu
4.1 Dodawanie PID
Tą funkcją dodajemy nowe PID
Lista PID które możemy podglądać. Moduł z którym jesteśmy aktualnie połączeni to ABS(więcej w kolejnym podpunkcie), "Filter" służy do wyszukiwania PID z tabelki.Duża tabelka z lewej to lista dostępnych PID, tableka z prawej to lista PID które wybraliśmy do podglądnięcia. Moduły dodajemy poprzez podwójne kliknięcie na dany PID. Jeśli jakiś PID już dodaliśmy do podglądnięcia, to w dużej tabelce po lewej ma szary kolor.
Tutaj możemy wybrać inne moduły z innych podzespołów niż tylko ABS.
Służy do dodania PID do podglądnięcia. PID możemy też dodać poprzez podwójne kliknięcie.
Służy do zatwierdzania listy PID które chcemy podglądnąć, i przenosi nas do poglądu w formie tableki/wyresu
Dajcie znać co o tym sądzicie
Hej,
Z racji, że na forum nie znalazłem poradnik jak używać FORscan, postanowiłem napisać poradnik. Prawdopodobnie na początku będzie niekompletny, ale zamierzam uzupełniać go na w miarę możliwości. w taki sposób będę zaznaczał miejsca, gdzie będę potrzebował pomocy od innych, bardziej doświadczonych użytkowników.
--------------------------------------------------------------
Aktualną wersję znajdziesz zawsze tutaj:
http://forscan.org/download.html
1.Opis ekranu głównego
2. Info/logi
3. Odczyt/kasowanie błędów
4. Parametry PID
4.1 Dodawanie PID
1.Opis ekranu głównego
Ekran główny:
Logi. Tutaj mamy informacje związane z pracą programu, takie jak data połacznia z samochodem, data znalezienia błędów itp.
DTC. Tu znajdziemy listę błędów, w raz z opisem (który nie zawsze jest dobrze przetłumaczony, ale daje już rozeznanie w temacie)
Odczyt danych PID. Lista parametrów które możemy odczytać na bierząco, np: stan filtra DPF, kąt skrętu kierownicy, aktualną prędkość itp. Dane mogą być przedstawione jako "suche" liczby lub w formie wykresu.
Testy. Tu sprawdzamy czy występują np. błędy modułów lub kalibrujemy wtryskiwacze(diesel).
Funkcje serwisowe.--W budowie--
Ustawienia. Tutaj wybieramy język i ustawiamy parametry połączenia z samochodem.
Info. Informacje o wersji, autorze, tłumaczeniu.
Interface. Wyświetla aktualny stan połącznia. Jeśli samochód połączył się z komputerem prawidłowo, to oba kwadraciki powinny być zielone.
Połącz/Rozłącz z pojazdem.
2.
3. Odczyt/kasowanie błędów
Okno błędów (DTC):
Lista błędów wraz z numerem.
W tym okienku mamy opis błędu. Zazwyczaj jest opisany na tyle, że da się połapać i znaleźć rozwiązanie. Jeśli jednak nie wiemy co może być przyczyną błędu, to szukamy info na forum wpisując numer błędu (np. B1318) w forumowej wyszukiwarce. Jeśli nie znajdziemy niczego pomocnego, idziemy poziom wyżej – Googlujemy.
Funkcja służy do kasowania błędów, ale kasuje też dane tj. ilość km od ostatniego wypalania FAP. Do potwierdzenia przez innych użytkowników.
Odczytuje błędy. Jesli chcemy sprawdzić gdzie dokładnie leży błąd, należy najpierw odczytać błędy, poszukać rozwiązania, następnie usuwamy błędy i ewentualnie przygotowujemy warunki które powodują błąd. Funkcja nie powoduje zmian, modyfikacji itp w błędach. Tylko "patrzy" jaki problem ma komputer i nam go wyświetla.
4. Parametry PID
Okno PID. Tutaj mamy wgląd na odczyt aktualnych danych. Aby dane były odczytywane, musimy uruchomić odczyt klawiszem "play"
Play/Stop/dodaj
Uruchom odczyt/zatrzymaj odczyt/dodaj PID do odczytu.
Odczyt PID w formie tabeli
Odczyt PID w formie wykresu
4.1 Dodawanie PID
Tą funkcją dodajemy nowe PID
Lista PID które możemy podglądać. Moduł z którym jesteśmy aktualnie połączeni to ABS(więcej w kolejnym podpunkcie), "Filter" służy do wyszukiwania PID z tabelki.Duża tabelka z lewej to lista dostępnych PID, tableka z prawej to lista PID które wybraliśmy do podglądnięcia. Moduły dodajemy poprzez podwójne kliknięcie na dany PID. Jeśli jakiś PID już dodaliśmy do podglądnięcia, to w dużej tabelce po lewej ma szary kolor.
Tutaj możemy wybrać inne moduły z innych podzespołów niż tylko ABS.
Służy do dodania PID do podglądnięcia. PID możemy też dodać poprzez podwójne kliknięcie.
Służy do zatwierdzania listy PID które chcemy podglądnąć, i przenosi nas do poglądu w formie tableki/wyresu
Dajcie znać co o tym sądzicie
- Załączniki
-
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Duzy browar za chęci opisania co i jak. Teraz przydałoby się naświetlić co zrobić z odczytanymi danymi
Tzn. czy dany odczyt powinien nam zasygnalizować jakis problem/awarie. Oczywiscie jakies podstawowe info
Tzn. czy dany odczyt powinien nam zasygnalizować jakis problem/awarie. Oczywiscie jakies podstawowe info
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Nie wiem czemu ale ten program nie chce z elm 327 działać. Może jakaś rada ja to ustawić by się połączył z urządzeniem.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Witam
Mam takie proste pytanko odnośnie diagnostyki Forscan'em
Czy znajdzie się dobra dusza w Katowicach (lub okolice) z zestawem (interface + program do Mazda 3 BK 2,0 Dieselek)? Chciałbym porozmawiać odnośnie takiego pakietu i zobaczyć działanie na żywo ;–)
Będe wdzieczny
Mam takie proste pytanko odnośnie diagnostyki Forscan'em
Czy znajdzie się dobra dusza w Katowicach (lub okolice) z zestawem (interface + program do Mazda 3 BK 2,0 Dieselek)? Chciałbym porozmawiać odnośnie takiego pakietu i zobaczyć działanie na żywo ;–)
Będe wdzieczny
- Od: 24 paź 2008, 08:03
- Posty: 30
- Skąd: Katowice/Lublin/
- Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R
JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001
widmo82 napisał(a):Duzy browar za chęci opisania co i jak. Teraz przydałoby się naświetlić co zrobić z odczytanymi danymi
Tzn. czy dany odczyt powinien nam zasygnalizować jakis problem/awarie. Oczywiście jakieś podstawowe info
To tylko odczyt danych. Możesz na ich podstawie danych wywnioskować, że jakieś coś nie działa prawidłowo. Gdzieś u nas był dokument offline gdzie były podane np. jakie powinny być prawidłowe odczyty z czujnika ciśnienia przed FAP'em.
danmazda napisał(a):Nie wiem czemu ale ten program nie chce z elm 327 działać. Może jakaś rada ja to ustawić by się połączył z urządzeniem.
Wi-Fi, BT trzeba skonfigurować. Jeśli USB to po instalacji powinno wszystko śmigać. Sprawdź na innym komputerze. Mi na notebook'u od jakiegoś czasu łączy się jakieś 10s, na innym sprzęcie łapie do strzału.
haidi napisał(a):Czy Forscan łączy się z interfejsem? Nie mylić z połączeniem z ECU. Jeśli tak, to jaką wersją się identyfikuje?
Takie info znajdziesz w logach. Powinno być napisane z jakim interfacem się łączy, a potem wyświetlą się wszystkie moduły z jakimi się łączy tj. ABS, EPC itp.
MAZDA_FUN napisał(a):Witam
Mam takie proste pytanko odnośnie diagnostyki Forscan'em
Czy znajdzie się dobra dusza w Katowicach (lub okolice) z zestawem (interface + program do Mazda 3 BK 2,0 Dieselek)? Chciałbym porozmawiać odnośnie takiego pakietu i zobaczyć działanie na żywo ;–)
Będe wdzieczny
Wpadnij do BBa.
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Czy ktoś próbował podłączać się FORScanem do starszych Mazd nie posiadających złącza OBD II, przy pomocy zmodyfikowanego interfejsu ELM 327, jak w tym linku: http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=5 ?
Zastanawiam się czy to ma szanse zadziałać w moim Xedzie
Zastanawiam się czy to ma szanse zadziałać w moim Xedzie
- Od: 10 wrz 2007, 12:10
- Posty: 82
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat
Mam pytanie.
Czy forscan wyświetla czujniki pedału gazu, sprzęgła, hamulca np. aktywny nie aktywny lub ON OFF?
Jeśli tak to w której zakładce tego szukać i pod jaką nazwą.
WYŚWIETLA
Edycja 05.08.2015
Chciałem tu napisać o różnicach między wersjami 2.2.4 a 2.2.5 sami oceńcie czy do końca zmiany są słuszne.
Tu akurat uważam, iż usunięto nie słusznie. Pytanie: dlaczego?
W zakładce procedury serwisowe dodano Reset modułu. Czyli nie trzeba już odpinać akumulatora aby zresetować komputer.
Zmieniono zakładkę connection czyli połączenie z naszymi Madziami.
To są nowe zmiany między wersjami które dostrzegłem. Czy na plus? oceńcie sami.
Jeśli dany pid jest podświetlony, ten przycisk służy również do zapoznania się z danym pidem co oznacza i jaką funkcję wykonuje.
Można nim również zmienić jednostki w danym pidzie, mówimy tu o prawym okienku.
Czy forscan wyświetla czujniki pedału gazu, sprzęgła, hamulca np. aktywny nie aktywny lub ON OFF?
Jeśli tak to w której zakładce tego szukać i pod jaką nazwą.
WYŚWIETLA
Edycja 05.08.2015
Chciałem tu napisać o różnicach między wersjami 2.2.4 a 2.2.5 sami oceńcie czy do końca zmiany są słuszne.
Tu akurat uważam, iż usunięto nie słusznie. Pytanie: dlaczego?
W zakładce procedury serwisowe dodano Reset modułu. Czyli nie trzeba już odpinać akumulatora aby zresetować komputer.
Zmieniono zakładkę connection czyli połączenie z naszymi Madziami.
To są nowe zmiany między wersjami które dostrzegłem. Czy na plus? oceńcie sami.
bercikz napisał(a):4.1 Dodawanie PID
Jeśli dany pid jest podświetlony, ten przycisk służy również do zapoznania się z danym pidem co oznacza i jaką funkcję wykonuje.
Można nim również zmienić jednostki w danym pidzie, mówimy tu o prawym okienku.
Ciekawe kiedy dodana zostanie możliwość programowania wtryskiwaczy, bo na ELMConfigu już dawno taka funkcja działa.
Też tak macie, że na PIDach ABSu, jak tylko włączy się pompa (ABS, DSC) to przerywa Wam odczty ?
Też tak macie, że na PIDach ABSu, jak tylko włączy się pompa (ABS, DSC) to przerywa Wam odczty ?
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Może ktoś ma nowe doświadczenia z tym programem i mógłby się podzielić. Chodzi np o kasowanie inspekcji olejowej, kalibrację wtrysków. Chodzi o to żeby sobie nie narobić bigosu w aucie poprzez nieumiejętną obsługę programu. Może jakieś wskazówki, opisy które przydadzą się dla osób , które nie mają pojęcia o obsłudze programu.
Przede wszystkim to jeśli ktoś jest totalnie zielony z obsługą jakichkolwiek programów oraz windowsa to lepiej niech się za to nie bierze. Choć obsługa forscana oraz inspekcji olejowej i kalibracji wtrysków jest banalna, wystarczy nacisnąć klawisz i program sam dokona reszty.
Czy są osoby które zgłębiły większą wiedzę w temacie analizy zapisanych PIDów i innych możliwości forscana?
Np. czy potrafią stwierdzić czy dane wartości PID są prawidłowe, a inne wskazują poważną usterkę.
Z tego co pamiętam w VAGu jest o tyle dobrze że przy wyświetlanej wartości z pomiaru, podpowiadana jest wartość/zakres wartości normalnych jakie powinny być wyświetlane podczas prawidłowej pracy silnika.
Czy macie w swoich forscanach funkcje serwisową związaną z adaptacją EGR? tzw. Reset EGR Valve Adaptations, w mojej wersji FORScana 2.3.1 w trybach serwisowych tego nie mam, a rozłączenie klem na kilka h nic nie daje
Np. czy potrafią stwierdzić czy dane wartości PID są prawidłowe, a inne wskazują poważną usterkę.
Z tego co pamiętam w VAGu jest o tyle dobrze że przy wyświetlanej wartości z pomiaru, podpowiadana jest wartość/zakres wartości normalnych jakie powinny być wyświetlane podczas prawidłowej pracy silnika.
Czy macie w swoich forscanach funkcje serwisową związaną z adaptacją EGR? tzw. Reset EGR Valve Adaptations, w mojej wersji FORScana 2.3.1 w trybach serwisowych tego nie mam, a rozłączenie klem na kilka h nic nie daje
Mam pytanie związane z programem Forscan. Jaka wersja tego programu będzie miała możliwość dokonania testu przelewowego wtryskiwaczy ? Mam teraz zainstalowanego Forscana i w zakładce Oscyloskop nie mam parametru FI_LRN ?
Mam pytanie , jak zrobić kalibrację wtrysków programem Forscan w samochodzie Mazda 6 GG/GY silnik 2,0 136KM ? Czy jest to w miarę proste , czy można coś uszkodzić ? Wszędzie są opisy do Mazdy GH , a nie mogłem znależć do Mazdy GG/GY
Czy ktoś wie co zrobić żeby w forscanie pojawiły się w procedurach serwisowych opcje sprawdzenia i modyfikacji kodów wtryskiwaczy?
Mam z 8 funkcji serwisowych ale widze ze niektórzy mają ich dużo więcej i nie wiem dlaczego.
Czy to wina przerabianego elm ?
Mam z 8 funkcji serwisowych ale widze ze niektórzy mają ich dużo więcej i nie wiem dlaczego.
Czy to wina przerabianego elm ?
skąd sciągnąć forscan-a dla win10 ciągle pokazuje mi komunikat, że : nie można odnaleźć ścieżki" do pliku :/
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki