Jakie paliwo wybrać ??
Strona 1 z 1
Siema
Od dłuższego czasu zajeżdzajac na stacje zastawanawiam sie jakie palowo lac, 95 czy 98 a moze V-power racing ? Czy dla silników KL jest wskazane lac "wysoko oktanowe" paliwo (98 i v-power racing)?? czy jest u to obojetne ;]
Od dłuższego czasu zajeżdzajac na stacje zastawanawiam sie jakie palowo lac, 95 czy 98 a moze V-power racing ? Czy dla silników KL jest wskazane lac "wysoko oktanowe" paliwo (98 i v-power racing)?? czy jest u to obojetne ;]
GO BIG OR GO HOME
- Od: 12 wrz 2007, 14:27
- Posty: 1619
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Silvia power :*
ja jak smigalem mx-em przez pewien czas tankowalem tylko VERWE 98 na orlenie.... wniosek zadnej roznicy w przyspieszaniu i spalaniu...
w 323F 1.8 tez roznicy nie widze
w 323F 1.8 tez roznicy nie widze
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
marcinkosky napisał(a):VERWE 98 na orlenie.... wniosek zadnej roznicy w przyspieszaniu łoł i spalaniu...
tylko punktów więcej jeżeli ktoś zbiera
- Od: 21 paź 2006, 10:40
- Posty: 141
- Skąd: Warszawa-Radzymin
- Auto: 323fBA i PuntoII sporting
95 ale :
ja tankowalem na neste zeby bylo taniej ale kiedyś o 5 rano neste powiedzialo ze nie obsluzy mojej karty wiec pojachalem do shella – po podrozy na calym zbiorniku lublin -poznan wskazowka zatrzymala sie na 1/3 zbiornika jak jezdzilem na neste zawsze koniec trasy była na 1/4 zbiornika – juz nie oszczedzam – a przynajmniej nie na tym
pozdr
rt
ja tankowalem na neste zeby bylo taniej ale kiedyś o 5 rano neste powiedzialo ze nie obsluzy mojej karty wiec pojachalem do shella – po podrozy na calym zbiorniku lublin -poznan wskazowka zatrzymala sie na 1/3 zbiornika jak jezdzilem na neste zawsze koniec trasy była na 1/4 zbiornika – juz nie oszczedzam – a przynajmniej nie na tym
pozdr
rt
Przyjmę zlecenia – administracja IT – Warszawa / Poznań / Lublin – a zdalnie wszedzie. http://www.itct.com.pl
- Od: 11 sie 2007, 20:17
- Posty: 105
- Skąd: Poznań/Trawniki/Warszawa/Lublin
qbass napisał(a):95
instrukcja mówi, że nie mniej niż 95
zawsze lepiej lac paliwo o wiekszej ilosci oktanow, plynniej sie spala, a o przyspieszeniu nie decyduja oktany tylko roznego rodzaju dodatki paliwowe. jest wrecz przeciwnie im wiecej oktanow tym paliwo jest "slabsze" ale za to jest malo podatne na samozaplon przy duzym cisnieniu dlatego stosuje sie je w wyzylowanych silnikach np rajdowych;)
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę....
- Od: 18 cze 2007, 02:03
- Posty: 164
- Skąd: Bełchatów/Wrocław
- Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM
JA testowalem juz wszystko i nie ma sensu lac 98. Wystarczy dobra 95 ze zwyklej cywilzowanej stacji benzynowej (Orlen jest oK). Czasem zaleje na JET 98 i mi auto wiecej spala wiec na orlenowskim paliwie robie czasem o pare dziesiat km wiecej. Szkoda lac kiepske paliwo. Po mimo lania V power racing zadnych kucykow dodatkowych nie odczulem. A zastanawia mnie fakt czy przy przestawieniu zaplonu na 98 bylyby jakies profity.
Mercedes SLK kompressor
- Od: 21 kwi 2006, 11:02
- Posty: 349
- Skąd: Warszaweczka
- Auto: Mercedes SLK
promyczek001 napisał(a):Po mimo lania V power racing zadnych kucykow dodatkowych nie odczulem.
ja miałem przez tydzień na Shellu obok roboty promocję Vpower Racing w cenie zwykej 95 i też nic nie poczułem więcej:)
Lej 95.
Teoretycznie tak, ale będzie to różnica kompletnie niezauważalna.
promyczek001 napisał(a):A zastanawia mnie fakt czy przy przestawieniu zaplonu na 98 bylyby jakies profity
Teoretycznie tak, ale będzie to różnica kompletnie niezauważalna.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Warto pamietac, ze lepsze osiagi to niekoniecznie cos z czego nalezy sie cieszyc. W przypadku benzyny mozna ja rozcieczyc tanszymi substancjam, ktore sa szkodliwe dla silnika, ale poprawiaja osiagi. Wiec auto dostanie kopa – a my nieswiadomi szkod jakie to powoduje w naszym silniku – mozemy byc zadowoleni z jego 'jakosci'
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.
Miala byc Mazda a jest Ford
Miala byc Mazda a jest Ford
- Od: 5 maja 2006, 16:23
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI
ale fakt faktem jest, że silnik o wiele ładniej pracuje i miej pali jak mu leje Vpower 95 w porównaniu do zwykłych Pb np. z Neste lub o zgrozo stacji typu Auchan
Adaś napisał(a):ale fakt faktem jest, że silnik o wiele ładniej pracuje i miej pali
w przypadku diesla brak zmian – co więcej Vpower pali więcej o jakieś pół litry na 100km – ta sama praca silnika.
Jedynie z JETa pali więcej i pracuje zauważalnie głośniej.
Pobodnie, z moich obserwacji czy leję zwykłe 95 czy 98 czy tam np. Supremę czy V-power 95 spalanie na podobnym poziomie i mocy też jakoś nie zauważyłem żeby przybyło. Byle nie lać na stacjach "krzak" bo tutaj różnica już jest odczuwalna, i w spalaniu no i przede wszystkim w kulturze pracy silnika.
W 2005 roku użytkowałem przez rok nowe Renault Clio 1,5 w Dieslu. Na flotę mogłem tankować zwykły olej napędowy i miałem limity. Po ich wykorzystaniu musiałem lać ze swoich. Wtedy przetestowałem orlenowski olej napędowy Verva. Okazuje się, że auto na zwykłym orlenowskim oleju pokonywało ledwo 900km, a na Vervie raz nawet udało mi się 1050km. Ale z reguły udawało mi się przejechać koło 1000km, więc koło 10% dystansu więcej.
Przekonałem do takiego testu kilku moich znajomych z samochodami benzynowymi i potwierdziła się teoria o zaoszczędzonych pieniądzach. Płacisz za paliwo więcej ale jedziesz dalej. Benzyniaki nie przejadą więcej niż 5% dalej ale to i tak się opłaca przy dodatkowej ochronie silnika stosując bezsiarkową benzynę 98.
Niezbędnym warunkiem aby test był wiarygodny jest zwyczajna jazda, aby nie sugerować się, że droższe paliwo to mocniej cisnąć pedał gazu w podłogę. No i nie tankujemy na niemarkowych stacjach. Tam często 95 odpowiada jakością niemieckiej 91, a 98 niemieckiej 95.
Osobiście polecam stacje STATOIL, autoryzowane stacje ORLENu (nie prywatne z oflagowaniem), średnio polecam BP. Na Shellu i JET nie tankowałem, więc nie wiem.
Pozdro
Przekonałem do takiego testu kilku moich znajomych z samochodami benzynowymi i potwierdziła się teoria o zaoszczędzonych pieniądzach. Płacisz za paliwo więcej ale jedziesz dalej. Benzyniaki nie przejadą więcej niż 5% dalej ale to i tak się opłaca przy dodatkowej ochronie silnika stosując bezsiarkową benzynę 98.
Niezbędnym warunkiem aby test był wiarygodny jest zwyczajna jazda, aby nie sugerować się, że droższe paliwo to mocniej cisnąć pedał gazu w podłogę. No i nie tankujemy na niemarkowych stacjach. Tam często 95 odpowiada jakością niemieckiej 91, a 98 niemieckiej 95.
Osobiście polecam stacje STATOIL, autoryzowane stacje ORLENu (nie prywatne z oflagowaniem), średnio polecam BP. Na Shellu i JET nie tankowałem, więc nie wiem.
Pozdro
Co do ropy to saie jednak nie zgodze. u ojca w Mercedesie silnik jest niesamowicie czuly na rope. Co najciekawsze po zalaniu werwy przy ostrym palowaniu praktycznie nie rzuca dymka. Po zatankowaniu na stacji X puszczal niesamowitego kopciucha za soba. Niewiem jak DiTD mazdowskie ale Mercedesowskie CDI sa masakrycznie czule pod tym wzgledem a dodatkowo mniej pala na lepszej jakosci ropie.
Mercedes SLK kompressor
- Od: 21 kwi 2006, 11:02
- Posty: 349
- Skąd: Warszaweczka
- Auto: Mercedes SLK
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki