Jakie paliwo wybrać ??

Postprzez noucamp » 27 kwi 2008, 10:50

Siema

Od dłuższego czasu zajeżdzajac na stacje zastawanawiam sie jakie palowo lac, 95 czy 98 ?? a moze V-power racing ? Czy dla silników KL jest wskazane lac "wysoko oktanowe" paliwo (98 i v-power racing)?? czy jest u to obojetne ;]
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez qbass » 27 kwi 2008, 11:00

95
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez marcinkosky » 27 kwi 2008, 11:07

ja jak smigalem mx-em przez pewien czas tankowalem tylko VERWE 98 na orlenie.... wniosek zadnej roznicy w przyspieszaniu <lol> i spalaniu...

w 323F 1.8 tez roznicy nie widze :P
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez Jakub-wawa » 27 kwi 2008, 11:40

marcinkosky napisał(a):VERWE 98 na orlenie.... wniosek zadnej roznicy w przyspieszaniu łoł i spalaniu...


tylko punktów więcej jeżeli ktoś zbiera <lol>
Obrazek
Mazda+ Uniden 510+ Siro 150:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 10:40
Posty: 141
Skąd: Warszawa-Radzymin
Auto: 323fBA i PuntoII sporting

Postprzez ziggy_powrot_gwiazdy » 27 kwi 2008, 12:31

95 ale :
ja tankowalem na neste zeby bylo taniej ale kiedyś o 5 rano neste powiedzialo ze nie obsluzy mojej karty wiec pojachalem do shella – po podrozy na calym zbiorniku lublin -poznan wskazowka zatrzymala sie na 1/3 zbiornika jak jezdzilem na neste zawsze koniec trasy była na 1/4 zbiornika – juz nie oszczedzam – a przynajmniej nie na tym

pozdr
rt
Przyjmę zlecenia – administracja IT – Warszawa / Poznań / Lublin – a zdalnie wszedzie. http://www.itct.com.pl
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2007, 20:17
Posty: 105
Skąd: Poznań/Trawniki/Warszawa/Lublin

Postprzez PARTYBOY » 27 kwi 2008, 18:31

qbass napisał(a):95

instrukcja mówi, że nie mniej niż 95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez i am » 27 kwi 2008, 22:41

zawsze lepiej lac paliwo o wiekszej ilosci oktanow, plynniej sie spala, a o przyspieszeniu nie decyduja oktany tylko roznego rodzaju dodatki paliwowe. jest wrecz przeciwnie im wiecej oktanow tym paliwo jest "slabsze" ale za to jest malo podatne na samozaplon przy duzym cisnieniu dlatego stosuje sie je w wyzylowanych silnikach np rajdowych;)
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 02:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez promyczek001 » 28 kwi 2008, 00:06

JA testowalem juz wszystko i nie ma sensu lac 98. Wystarczy dobra 95 ze zwyklej cywilzowanej stacji benzynowej (Orlen jest oK). Czasem zaleje na JET 98 i mi auto wiecej spala wiec na orlenowskim paliwie robie czasem o pare dziesiat km wiecej. Szkoda lac kiepske paliwo. Po mimo lania V power racing zadnych kucykow dodatkowych nie odczulem. A zastanawia mnie fakt czy przy przestawieniu zaplonu na 98 bylyby jakies profity.
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 11:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez Adaś » 28 kwi 2008, 03:22

promyczek001 napisał(a):Po mimo lania V power racing zadnych kucykow dodatkowych nie odczulem.

ja miałem przez tydzień na Shellu obok roboty promocję Vpower Racing w cenie zwykej 95 i też nic nie poczułem więcej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez brii » 28 kwi 2008, 08:12

Lej 95.

promyczek001 napisał(a):A zastanawia mnie fakt czy przy przestawieniu zaplonu na 98 bylyby jakies profity

Teoretycznie tak, ale będzie to różnica kompletnie niezauważalna.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez bkapust » 28 kwi 2008, 09:47

Warto pamietac, ze lepsze osiagi to niekoniecznie cos z czego nalezy sie cieszyc. W przypadku benzyny mozna ja rozcieczyc tanszymi substancjam, ktore sa szkodliwe dla silnika, ale poprawiaja osiagi. Wiec auto dostanie kopa – a my nieswiadomi szkod jakie to powoduje w naszym silniku – mozemy byc zadowoleni z jego 'jakosci' ;)
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.

Miala byc Mazda a jest Ford :P
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 16:23
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI

Postprzez Riki » 28 kwi 2008, 10:32

brii napisał(a):Lej 95.


dokładnie :) i tyle w temacie :P

to samo w dieslu.... zalewanie "wi pałera" nie ma sensu w żadnym seryjnym samochodzie... tylko w portfelu lżej, jedyna różnica :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Adaś » 28 kwi 2008, 13:48

ale fakt faktem jest, że silnik o wiele ładniej pracuje i miej pali jak mu leje Vpower 95 w porównaniu do zwykłych Pb np. z Neste lub o zgrozo stacji typu Auchan ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Grzyby » 28 kwi 2008, 14:13

Adaś napisał(a):ale fakt faktem jest, że silnik o wiele ładniej pracuje i miej pali

w przypadku diesla brak zmian – co więcej Vpower pali więcej o jakieś pół litry na 100km – ta sama praca silnika.
Jedynie z JETa pali więcej i pracuje zauważalnie głośniej.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mirek » 28 kwi 2008, 21:31

Pobodnie, z moich obserwacji czy leję zwykłe 95 czy 98 czy tam np. Supremę czy V-power 95 spalanie na podobnym poziomie i mocy też jakoś nie zauważyłem żeby przybyło. Byle nie lać na stacjach "krzak" bo tutaj różnica już jest odczuwalna, i w spalaniu no i przede wszystkim w kulturze pracy silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez PARTYBOY » 28 kwi 2008, 22:16

W 2005 roku użytkowałem przez rok nowe Renault Clio 1,5 w Dieslu. Na flotę mogłem tankować zwykły olej napędowy i miałem limity. Po ich wykorzystaniu musiałem lać ze swoich. Wtedy przetestowałem orlenowski olej napędowy Verva. Okazuje się, że auto na zwykłym orlenowskim oleju pokonywało ledwo 900km, a na Vervie raz nawet udało mi się 1050km. Ale z reguły udawało mi się przejechać koło 1000km, więc koło 10% dystansu więcej.
Przekonałem do takiego testu kilku moich znajomych z samochodami benzynowymi i potwierdziła się teoria o zaoszczędzonych pieniądzach. Płacisz za paliwo więcej ale jedziesz dalej. Benzyniaki nie przejadą więcej niż 5% dalej ale to i tak się opłaca przy dodatkowej ochronie silnika stosując bezsiarkową benzynę 98.
Niezbędnym warunkiem aby test był wiarygodny jest zwyczajna jazda, aby nie sugerować się, że droższe paliwo to mocniej cisnąć pedał gazu w podłogę. No i nie tankujemy na niemarkowych stacjach. Tam często 95 odpowiada jakością niemieckiej 91, a 98 niemieckiej 95.
Osobiście polecam stacje STATOIL, autoryzowane stacje ORLENu (nie prywatne z oflagowaniem), średnio polecam BP. Na Shellu i JET nie tankowałem, więc nie wiem.
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez promyczek001 » 30 kwi 2008, 23:52

Co do ropy to saie jednak nie zgodze. u ojca w Mercedesie silnik jest niesamowicie czuly na rope. Co najciekawsze po zalaniu werwy przy ostrym palowaniu praktycznie nie rzuca dymka. Po zatankowaniu na stacji X puszczal niesamowitego kopciucha za soba. Niewiem jak DiTD mazdowskie ale Mercedesowskie CDI sa masakrycznie czule pod tym wzgledem a dodatkowo mniej pala na lepszej jakosci ropie.
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 11:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki