Jak myć auto?

Postprzez Marchol » 5 lut 2009, 17:43

CleanerFreak napisał(a):@malkolm Po pierwsze dzięki za zdjęcia. W ten sposób można „coś” lepiej ocenić.

Marchol nie malkolm :D
rozmiary szmatki to 38x30 cm , raczej używam jej do polerki i osuszania , koszt nie mam zielonego pojęcia :) jak pracowałem w magazynie carefour to wyrzucali paczke bo sie roztargała więc wziąłem :)
co do ręcznika z biedronki
fotka poniżej , ceny niestety nie pamiętam ani wymiarów ponieważ pociąłem go na mniejsze kawałki :)

co do rękawicy z baraniej wełny , do czego najlepiej ją wykorzystywać? narazie myłem nią tylko auto i musze powiedzieć że rewelacja , cały bród schodzi za jednym pociągnięciem , bardzo łatwo się ją z niego wypłukuje no i jest wygodna , koszt zależy jakiej firmy moja akurat halfords http://tnij.org/ct8z od 8 do 13 funtów ponieważ produkt został zakupiony w anglii

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 5 lut 2009, 18:38 przez Marchol, łącznie edytowano 2 razy
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/289][img]http://www.motostat.pl/user_images/289/icon1.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 gru 2008, 18:44
Posty: 19
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323f ba 1.5 se

Postprzez Krisek » 5 lut 2009, 17:50

No tak jak mowilem barania welna wymiata !
Do niczego oszczedzaj I dbaj o nia .. bo zaczna wlosy wylazic :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Marchol » 5 lut 2009, 18:36

Krisek napisał(a):No tak jak mowilem barania welna wymiata !
Do niczego oszczedzaj I dbaj o nia .. bo zaczna wlosy wylazic


czyli ma zająć zaszczytne miejsce za szybą w salonie tak <glupek2> a ja ją do mycia auta , oj biada mi biada , a sie dziwiłem co takie loki jej sie zrobiły po pierwszym myciu i musiałem je rozczesać , toż to pierwsze oznaki starości :D

CleanerFreak
jak byś mógł opisać jak dokładnie użyć środków które posiadam czyli step 1 , 2 ,3 oraz nxt 2.0
chodzi głównie o to jak nanieść np taki step 1 czy wilgotną szmatką czy lepiej aplikatorem , co po naniesieniu zrobić czy wcierać w lakier aż zniknie , czy wtrzeć pozostawić do wyschnięcia i drugą szmatka wypolerować , no i tak samo z step 2 , 3 oraz nxt :) czy stosować pomiędzy kolejnymi stepami jakieś określone przerwy aż środek się zespoi z lakierem
z góry thx
Ostatnio edytowano 5 lut 2009, 19:02 przez Marchol, łącznie edytowano 2 razy
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/289][img]http://www.motostat.pl/user_images/289/icon1.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 gru 2008, 18:44
Posty: 19
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323f ba 1.5 se

Postprzez CleanerFreak » 5 lut 2009, 21:10

Marchol napisał(a):
CleanerFreak napisał(a):@malkolm Po pierwsze dzięki za zdjęcia. W ten sposób można „coś” lepiej ocenić.

Marchol nie malkolm :D

Sorry, jak mogłem <glupek2> (już poprawiłem)

Step1 możesz aplikatorem lub szmatką. Niektórzy moczą szmatkę, by mniej zużyć pasty, jak również by Step1 tak szybko nie wyschną.
Ja używam szmatki. Troszkę Step1 na szmatkę i wio! Tak długo, aż rysy znikną lub aż zacznie schnąć.
Pozostałości Wycieram delikatnie grubą mikrofibrą (ta z Biedronki chyba by się nadawała)
i jeżeli nie jestem zadowolony z wyniku – powtarzam (czasami parę razy).

Step2 trę aż do wyschnięcia (robię To również szmatką, a czasami aplikatorem – w zależności od chęci). Teraz lakier powinien się błyszczeć.
Jeżeli nie – powtórka: wpierw mocniej i coraz delikatniej.

Step3 aplikatorem. „Rozmazuję tak, aby cała płaszczyzna była tym pokryta (delikatny nacisk).
Czekam 10-20 minut i delikatnie poleruję ręcznikiem frotowym.
Czekam przynajmniej 30 minut i poleruję szmatką z mikrofibry na wysoki połysk. Ta szmatka jest bardzo delikatna (podobna do szmatek do czyszczenia okularów, tylko w wymiarze XXXL).
Tą szmatką poleruję również wosk po myciu samochodu.

Step1, 2, 3, możesz stosować jeden za drugim, przy czym wybieraj małe kawałki lakieru (max.30x30 cm – lepiej 20x20), bo inaczej bez maszyny się zamachasz!

Dla próby zrób To na tylnej klapie (ok. 20x20 cm). Wpierw tylko Step2 i 3. Zobaczysz że To nie takie straszne i możesz rozpocząć tak jak u góry opisałem:1,2, 3.

Rozłóż sobie tą prace na raty: np. wpierw tylna klapa, później maska, dach no i boki. Przecież nie musisz wszystko jednego dnia zrobić!
Step1 i 2 jest niezależny od temperatury, ale Step3 lepiej od +12 (To jest wosk i poniżej tej temperatury może być marny efekt i wytrzymałość).

THX2 jest podobno dobrym „woskiem syntetycznym”.
Nie mam doświadczenia z THX2, ale też nie wiem po co on tobie. THX2 spełnia tą samą funkcje co Step3: chroni lakier.

Jedno jest pewne: nie bój się! Ciężko ręcznie coś zepsuć!

Szmatki jakie używam, nie są szmatkami normalnymi, więc używaj od Step2 aplikatory!

Dobrze by było, gbybyś zrobił zdjęcia "jak wygląda Twój lakier" (Step1 nie radzi sobie z bardzo głębokimi rysami)
Tu na przykład sobie z bólem radzi: Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 21:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez Big » 18 mar 2009, 14:24

Marchol, ja zamiast DC step 3 polecałbym ci wosk NTX 2.0. Jest to chyba najlepszy wosk na rynku. Tworzy niesamowity wręcz połysk no i oczywiście zabezpiecza efekt uzyskane w poprzednich etapach :)
CeleanerFreak, DC step 1 jest bardzo delikatna polerką ale akurat z koliswtmi ryskami tzw. swirls sobie bez problemu poradzi ;) Faktycznie do głebszych rys lepiej użyc ScratchX bo jest sporo mocniejszy od DC step 1.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2009, 14:51
Posty: 38
Skąd: Lublin
Auto: Skoda Octavia II

Postprzez Marchol » 18 mar 2009, 18:13

mam DC 3 + NXT 2.0 :) nie wiem czy powiedzenie co 2 woski to niejeden sie sprawdzi ale kupiłem :)
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/289][img]http://www.motostat.pl/user_images/289/icon1.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 gru 2008, 18:44
Posty: 19
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323f ba 1.5 se

Postprzez Big » 18 mar 2009, 18:22

Marchol napisał(a):mam DC 3 + NXT 2.0 :) nie wiem czy powiedzenie co 2 woski to niejeden sie sprawdzi ale kupiłem :)

Marchol, no to masz najlepse mozliwe połaczenie :) Szczerze mówiac chciałem ci zaproponowac zakup uby tych produktów ale myślałem że cena Cie przerazi więc tego nie zrobiłem ;)
W kazdym razie najpierw nałóz na auto NTX 2.0, a dopiero na niego nałóż DC step 3.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2009, 14:51
Posty: 38
Skąd: Lublin
Auto: Skoda Octavia II

Postprzez Marekkk » 18 mar 2009, 18:54

Co do mycia autek ja zawsze spłukuje je wodą, potem myję gąbką (woda+szampon), potem spłukuje samochód żeby nie wyschnął tak szybko sam, potem myje felgi nową wodą (bo tamte 20L gdzieś ubywa), spłukuje jeszcze raz samochód, zbieram całą wodę gumową sciągaczką i wycieram do sucha irchą naturalną...

Efekt przepiękny, nie ma ani jednego zacieku... Samochody myję 2 razy w tygodniu (w lato) i nie zauważyłem żadnych rysek. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez Big » 18 mar 2009, 19:19

Marekkk napisał(a):Co do mycia autek ja zawsze spłukuje je wodą, potem myję gąbką (woda+szampon), potem spłukuje samochód żeby nie wyschnął tak szybko sam, potem myje felgi nową wodą (bo tamte 20L gdzieś ubywa), spłukuje jeszcze raz samochód, zbieram całą wodę gumową sciągaczką i wycieram do sucha irchą naturalną...

No to tylko mycie, a gdzie przygotowanie powierzchni, polerowanie i zabezpieczanie woskiem ???
Tak wogóle to koła myje sie na początku własnie po to żeby po umyciu i wytarciu nadwozia nie pochlapac go przy myciu kół.


Marekkk napisał(a):Samochody myję 2 razy w tygodniu (w lato) i nie zauważyłem żadnych rysek.

To sie porządne przypatrz ;) szczególnie w słoncu na lakierze zobaczysz "piekne" kolite ryski ;)


Marekkk napisał(a):Efekt przepiękny, nie ma ani jednego zacieku

Tu nie zacieki chodzi ;) A piekny efekt to mozesz uzyskać po zastosowaniu pozostałych etapów procesu. I zachęcam Cię do tego. Wtedy przekonasz się, że to co teraz nazywasz pięknym efektem było tylko małym ułamkiem tego co uzyskasz za pomoca dobrej klasy kosmetyków i zastosowaniu pełnego procesu auto-detailingu ;)
A na zachętę link do zdjeć pewnej Hondy przed i po procesie: http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=37838
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2009, 14:51
Posty: 38
Skąd: Lublin
Auto: Skoda Octavia II

Postprzez Marekkk » 18 mar 2009, 19:30

Woskuje się raz na pare miesięcy ;) Na lakierze są ryski takie jak na każdym samochodzie, ale nie widać żadnych postępów :P Ja tylko mówię jak myję auta i naprawdę efekt idealny :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez sq2jul » 18 mar 2009, 20:36

Big napisał(a):
Marekkk napisał(a):Efekt przepiękny, nie ma ani jednego zacieku

Tu nie zacieki chodzi ;) A piekny efekt to mozesz uzyskać po zastosowaniu pozostałych etapów procesu. I zachęcam Cię do tego. Wtedy przekonasz się, że to co teraz nazywasz pięknym efektem było tylko małym ułamkiem tego co uzyskasz za pomoca dobrej klasy kosmetyków i zastosowaniu pełnego procesu auto-detailingu ;)
A na zachętę link do zdjeć pewnej Hondy przed i po procesie: http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=37838


no nie dziwie sie, ze efekt jest taki jak po tej hondzie przejechali polerka mechniaczna – i bez woskowania swiecilaby sie jak psu jajca.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Globy » 18 mar 2009, 20:44

Marekkk napisał(a):Woskuje się raz na pare miesięcy

Ja woskuję co 2-4 tygodnie ;) Właśnie, jaka jest kolejność NXT i Gold Class oraz dlaczego?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Krisek » 18 mar 2009, 20:57

Jak cos NXT potem Gold Class bo NXT syntetyk ... pozniej Carnuba ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Big » 18 mar 2009, 21:34

Marekkk napisał(a):Na lakierze są ryski takie jak na każdym samochodzie, ale nie widać żadnych postępów

No własnie nie jak na każdym, bo na moim dzięki tym kosmetykom ich nie ma :P Kolego zastosuj glinke a potem DC step1 (lub scratchX) z oferty Mequiars a zobaczysz że nagle ryski zniknął ;)


sq2jul napisał(a):no nie dziwie sie, ze efekt jest taki jak po tej hondzie przejechali polerka mechniaczna

Polerka mechaniczna to tylko maszyna ;) Aby uzyskać taki efekt faktycznie stosuje sie polerowanie maszynowe ale używa sie do tego TYCH SAMYCH kosmetyków co w trybie recznym ;)
Proszę cie bardzo, to jest mój samochód http://www.forum.meguiars.pl/viewtopic.php?f=14&t=351
Nie posiadam mechanicznej polerki i wszystko było robione ręcznie :)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2009, 14:51
Posty: 38
Skąd: Lublin
Auto: Skoda Octavia II

Postprzez Marekkk » 18 mar 2009, 21:58

Kolego ja Ci mówię że samochód jest przepiękny i jak bym miał Quattroporte to może bym stosował jakieś super metody, ale samochody się świecą zawsze i tyle mam do powiedzenia. Wiem że można to robić lepiej, ale to mi w zupełności wystarcza... Samochody nie były kupowane jako nówki więc za ryski ja nic nie mogę... :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez sq2jul » 19 mar 2009, 02:17

Big napisał(a):
sq2jul napisał(a):no nie dziwie sie, ze efekt jest taki jak po tej hondzie przejechali polerka mechniaczna

Polerka mechaniczna to tylko maszyna ;) Aby uzyskać taki efekt faktycznie stosuje sie polerowanie maszynowe ale używa sie do tego TYCH SAMYCH kosmetyków co w trybie recznym ;)
Proszę cie bardzo, to jest mój samochód http://www.forum.meguiars.pl/viewtopic.php?f=14&t=351
Nie posiadam mechanicznej polerki i wszystko było robione ręcznie :)


Hehe no to Ci przyklad nie wyszedl ;) Ile to auto ma lat? Rok czy dwa? <lol> Na swierzutkim lakierze to nie problem uzyskac dobry efekt ;)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Big » 19 mar 2009, 08:08

Marekkk napisał(a):ale samochody się świecą zawsze

Hmmm, no niekoniecznie ;)

Marekkk napisał(a):Wiem że można to robić lepiej, ale to mi w zupełności wystarcza

A chyba ze tak. To zmienia postać rzeczy. Mam tylko nadzieję, że przy sprzedazy auta też bedziesz o tym pamietał ;)

sq2jul napisał(a):Hehe no to Ci przyklad nie wyszedl

O.K. skoro twierdzisz że za młody to proszę http://www.forum.meguiars.pl/viewtopic.php?f=14&t=294 to jest 12-letnie Punto mojej żony. To Punto było tylko umyte szamponem, lakier oczyszczony glinką i DC step 1 oraz zabezpieczony podstawowym woskiem Cleaner wax, oraz nałożony dressing na opony. Gdybym zastosował DC2 oraz wosk NTX (którego wtedy nie miałem) efekt byłby jeszcze lepszy ;)
Panowie naprawdę nie uwierzylibyście jak wasze auta moga wyglądać po zastosowaniu naprawde dobrych kosmetyków.

EDIT MOD:
Big nie piszemy jednego posta pod drugim (regulamin) tym razem połączyłem następnym razem usunę jeden losowo
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2009, 14:51
Posty: 38
Skąd: Lublin
Auto: Skoda Octavia II

Postprzez sq2jul » 19 mar 2009, 12:05

Big napisał(a):
sq2jul napisał(a):Hehe no to Ci przyklad nie wyszedl

O.K. skoro twierdzisz że za młody to proszę http://www.forum.meguiars.pl/viewtopic.php?f=14&t=294 to jest 12-letnie Punto mojej żony. To Punto było tylko umyte szamponem, lakier oczyszczony glinką i DC step 1 oraz zabezpieczony podstawowym woskiem Cleaner wax, oraz nałożony dressing na opony. Gdybym zastosował DC2 oraz wosk NTX (którego wtedy nie miałem) efekt byłby jeszcze lepszy ;)
Panowie naprawdę nie uwierzylibyście jak wasze auta moga wyglądać po zastosowaniu naprawde dobrych kosmetyków.


Big ja Tobie wierze – sam widze, jak wyglada moje auto kiedy je porzadnie umyje i nawoskuje ;) Ale, zaden cudowny srodek nie usunie rys na lakierze – moze je chwilowo zamaskowac. Na rysy zaradzic moze jedynie polerka – wtedy auto ladnie sie swieci ale nie ma co sie zbytnio podniecac bo to normalne po polerce a kosmetyki na gladkim lakierze bez zarysowan, juz wiele nie dadza :P poprostu auto zaczyna sie pieknie swiecic z tytulu zrobionej polerki. Oczywiscie na pewno kosmetyki w jakims tam stopniu jeszcze polepszaja ten efekt ale glownym winowajca w przypadku Hondy byla polerka :), w Twojej Octavii swierzy lakier, a w punto kosmetyki – szczerze nie widze jakiejs super roznicy patrzac na fotki ludzi uzywajacych meguiars'a w porownaniu do mojego wosku sonaxa. Przepraszam – jest jedna roznica. Mianowicie chodzi o cene – Meguiars jest 2 albo 3 i wiecej razy drozszy od wosku, ktorego ja uzywam.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Big » 19 mar 2009, 12:44

sq2jul napisał(a):Ale, zaden cudowny srodek nie usunie rys na lakierze

Mylisz się – usunie ;) Pod dwoma warunkami – musi to być środek ścierny, a rysy nie moga być zbyt głebokie.

sq2jul napisał(a):Na rysy zaradzic moze jedynie polerka – wtedy auto ladnie się świeci ale nie ma co sie zbytnio podniecac bo to normalne po polerce

Tylko pytanie co rozumiesz pod pojeciam "polerka" ?? Czy samą maszyne do polerowania. Czy też polerowanie z wykorzystaniem pas ściernych do lakieru ;)
Tak jak pisałem wczęsniej, do Maszyny polerskiej wykorzystuje się te same kosmetyki do co recznego ich nakładania i polerowania. Czy widziesz jakąś różnicę w "polerowaniu" gdy wyschniety wosk np. NTX 2.0 wypoleruję ręcznie czy za pomocą maszyny polerskiej?? Lub gdy to samo zrobie z DC step 1 który jest bardzo delikatna polerką?? Na pewno za pomocą maszyny zrobię to dokładniej i szybciej. Efekt też bedzie troche lepszy, ale nie aż tak bardzo jak sądzisz.
Udało mi się odszukać zdjecia glinki po użyciu na dośc nowym aucie (A6) Oto one (5-6 zdjecie od góry) – http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=43911
Spójrz ile brudu było przyspojonego do prawie nowego lakieru pomimo jego wczesniejszego umycia.
sq2jul napisał(a):szczerze nie widze jakiejs super rożnicy patrzac na fotki ludzi używajacych meguiars'a w porownaniu do mojego wosku sonaxa

Bo po pierwsze zdjęcie wszystkiego nie odda. A po drugie musiałbyś dotknąc lakieru i zobaczyć jaki jest gładki ;) Podczas mycia nie jesteś w stanie usunąć z lakieru wszystkiego brudu. Dopiero uzycie specjalnej glinki pokazuje ile syfu pozostało na lakierze pomimo jego umycia i pozostawia go idealnie gładkim :).
P.S. Powiem ci, na dowód tego że te kosmetyki to nie ściema, że miałem cieakwą systuację. Pojechałem kiedys świeżo wyczyszczonym autem do kumpli do salonu Skody. Poprosiłem żeby wyszli i zobaczyli jak wyglada auto. Z daleka kumpel powiedizał "no co ładnie umyty i czyściutki" ale jak podszedł do samochodu i przejechał dłonia po gładkim jak szkło lakierze dodał " O [cenzura]."!!!" okazało sieże majacy wtedy rok lakier na moim aucie był bardzij gładki od nowiutkiego a kolor miał wiekszą głębię :)
Ostatnio edytowano 19 mar 2009, 14:40 przez Big, łącznie edytowano 5 razy
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2009, 14:51
Posty: 38
Skąd: Lublin
Auto: Skoda Octavia II

Postprzez Rafał » 19 mar 2009, 12:52

Big napisał(a):Tylko pytanie co erozumies zpod pojeciam "polerka"


Pewnie chodzi tutaj o polerkę w warsztacie lakierniczym.
Wtedy ściera się warstwę lakieru drobnym papierem sciernym, a później pasta polerska i efekt zadawalający. Szkoda,ze wtedy lakieru mniej ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki