Żarówki ksenonowe w Mazdach
Z tego co się orientuję to właśnie po barwie można poznać.
Im starsze palniki tym bardziej barwa przechodzi w fiolet i równocześnie zmniejsza się ich jasność.
Tak więc czysto subiektywne odczucia – sam zdecyduj kiedy wymienić (zawsze para).
(ew. na prezeglądzie mogą się przyczepić w ekstremalnym przypadku do barwy, bo powinna być biała lub zółta, ale w to nie wierzę )
Im starsze palniki tym bardziej barwa przechodzi w fiolet i równocześnie zmniejsza się ich jasność.
Tak więc czysto subiektywne odczucia – sam zdecyduj kiedy wymienić (zawsze para).
(ew. na prezeglądzie mogą się przyczepić w ekstremalnym przypadku do barwy, bo powinna być biała lub zółta, ale w to nie wierzę )
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
ufff, ktoś się zlitował,
dzięki JimmyK,
to jeszcze jedno pytanie, jeżdże na żarnikach 4300K czy jest sens wkładać 6000K
chodzi o poprawę widoczności, barwę światła (czy nadal jest biała) no i czy nie będę oślepiał innych kierowców na mocniejszych żarnikach?
dzięki JimmyK,
to jeszcze jedno pytanie, jeżdże na żarnikach 4300K czy jest sens wkładać 6000K
chodzi o poprawę widoczności, barwę światła (czy nadal jest biała) no i czy nie będę oślepiał innych kierowców na mocniejszych żarnikach?
- Od: 7 kwi 2007, 23:13
- Posty: 213
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS
4300 daja wiecej swiatla z tego co czytalem.
Im wyzsza liczba tym rarwa coraz bardziej zblizona do koloru niebieskiego ale za to coraz slabiej swieca.
Pozdrawiam,
Cichy
Im wyzsza liczba tym rarwa coraz bardziej zblizona do koloru niebieskiego ale za to coraz slabiej swieca.
Pozdrawiam,
Cichy
Cichyq napisał(a):ale za to coraz slabiej swieca.
ale jak wyglądają
@8000K
Brt napisał(a):czy nie będę oślepiał innych kierowców na mocniejszych żarnikach?
Żarniki 6000 K nie są wcale mocniejsze od 4300 K. To jest tzw. temp. barwowa światła od żółci 2000 K, poprzez biel 4000-5000 K, niebieski ok. 6000 K do fioletu 1000) K. W europie są chyba dozwolone max 6000 K. Ja mam obecnie 6000 K i jest ok. Róznica w jasności w porównaniu z 4300K nie jest aż tak duża, za to w ciemności przy 6000K przy dłuzszych trasach wzrok zdecydowanie mniej się męczy ( 6000 K, to mniej więcej barwa światła dziennego w pochmurny dzień ). Kwestia wyglądu ma drugorzędne znaczenie.
Artek napisał(a):to xenony 4300K świecą na biało?
Tak, o ile dobrze pamietam, to jest to barwa biała, taka jak w sloneczny dzien.
Artek napisał(a):Jaką mają moc fabryczną xenowy w M6
35 W
Pozdrawiam,
Cichy
Artek,
xenony oczywiście świecą na biało i to jest ich wielka zaleta w porównaniu z halogenem, który świeci na żółto,
to że Ty patrząc w reflektor widzisz niebiski kolor to nie znaczy, że światło, które daje jest niebieskie – to nie żarówka halogenowa SUPERXENONMEGAEMULATION
xenony oczywiście świecą na biało i to jest ich wielka zaleta w porównaniu z halogenem, który świeci na żółto,
to że Ty patrząc w reflektor widzisz niebiski kolor to nie znaczy, że światło, które daje jest niebieskie – to nie żarówka halogenowa SUPERXENONMEGAEMULATION
- Od: 7 kwi 2007, 23:13
- Posty: 213
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS
Artek napisał(a):ok teraz już rozumiem dzięki
W M6 są żarówki 4300K czy 6000K?
oczywiście 4300k,
ja po lekturze tego forum, zastanowiłbym się dwa razy zanim zainstalowałbym 6000K (nie widzę po prostu powodów),
powyżej 6000K żarniki są zabronione przez eur prawo
- Od: 7 kwi 2007, 23:13
- Posty: 213
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS
Coraz częściej montujemy xenony,zresztą sam się nad tym zastanawiam.I tu pytanie jaka barwa daje najlepsze oświetlenie drogi 4300k czy 6000k ewentualniejakie wrażenia z innych barw.
najlepiej zeby wypowiediały się osoby które jażdzą na xenonach,a nie które widziały to z boku lub jadąc z naprzeciwka
najlepiej zeby wypowiediały się osoby które jażdzą na xenonach,a nie które widziały to z boku lub jadąc z naprzeciwka
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
sory poprostu kojarzy mi sie to z niebieskimi kapturkami,żarówkami które świecą wszędzie,ale nie tam gdzie powinny.ksenonów to nie tyczy,a statnio miałem przyjemność widzieć kolesia który z bocznej uliczki chciał włączyć się do ruchu z xenonem w zwykłym reflektorze,to zwolniłem do 20 byłem przekonany że ktoś wylądował w rowie naprzeciw niego i światła świeca mu w kierunku gwiazdslav napisał(a):6000 i nie uwazam go za wiejskie,
tak dziękislav napisał(a):ale zdaje sie ze pytales o najlepsze oswietlenie.
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
wiejski tuning to montowanie barwy od 10000K wzwyż – widziałem takiego pacjenta, który miał chyba 12000K – porażka:)
ja jeszcze nie miałem okazji tego widzieć ponoć efekt ośfietlenia drogi jest wtedy dużo słabszy bo tracą się jakies lumele cycuśAdaś napisał(a):wiejski tuning to montowanie barwy od 10000K wzwyż – widziałem takiego pacjenta, który miał chyba 12000K – porażka:)
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Lumeny, Lumeny ...
Nie polecam xenonów do lampy H7 w 626 GW 2000r, nie za ciekawie to wygląda ...
Jednak xenon dobry ale do soczewki ;]
Nie polecam xenonów do lampy H7 w 626 GW 2000r, nie za ciekawie to wygląda ...
Jednak xenon dobry ale do soczewki ;]
co do barwy xenonów należy dodać, że z czasem ciemnieją i np. z 6000K robi się 8000K itd
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki