Funkcja HOLD – zasda działania, sposób używania

Postprzez GrzegorzSz » 7 lut 2004, 13:29

Wlasnie w tym celu zostaly m.in. zrobione te pozycje. Tak poza tym, jak bedziesz ciagnal cos ciezkiego n.p. holowal drugi samochod, nie wejdzie Ci 4 bieg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez HERCIK » 7 lut 2004, 14:05

Ja mam HOLD i jak go wlaczam to sie obroty podnosza i jeszcze jakies inne hamowania silnikiem
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez daniel_w » 17 maja 2008, 17:02

Przy włączonym hold mam taki objaw, iz prz zmianie z 2 na 3 występuje odczuwalne kopniecie/szarpnięcie, silniesze przy dynamicznym przyspieszaniu. Bez holda zmiana jest plynna i bez szarpniec na wszystkich biegach. Mozecie napisac czy to jest normalne. Szczegolnie prosze o kolegow z takim samym modelem o przetestowanie tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:44
Posty: 98
Skąd: Lublin
Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT

Postprzez shinay » 17 maja 2008, 21:14

hi. jestem " kolegow z takim samym modelem" :)
u mnie na HOLD + D wszystko jest plynne (jak i na wszystkich innych trybach jazdy)
ile twoja mazda ma przebiegu?
pozdr
click and comment:
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52580">323f</a> & <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59721">Mazda6</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 20:28
Posty: 32
Skąd: katowice
Auto: 323F 1.8 98 & M6 2.3 07

Postprzez daniel_w » 18 maja 2008, 01:12

shinay napisał(a):ile twoja mazda ma przebiegu?

96tys

Jezdziłem teraz i wszystko bylo ok na holdzie. Moze te popoludniowe upaly zaszkodzily szkrzyni, a moze po prostu cos "nie zatrybiło" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:44
Posty: 98
Skąd: Lublin
Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT

Postprzez spike72 » 18 maja 2008, 22:33

daniel_w napisał(a):Jezdziłem teraz i wszystko bylo ok na holdzie. Moze te popoludniowe upaly zaszkodzily szkrzyni, a moze po prostu cos "nie zatrybiło"

Wymień olej w skrzyni. Miałem podobne objawy, wymiana oleju usunęła tą usterkę.
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez daniel_w » 19 maja 2008, 13:47

spike72 napisał(a):Wymień olej w skrzyni. Miałem podobne objawy, wymiana oleju usunęła tą usterkę.


Olej wymienię niebawem. O dziwo juz tego objawu nie ma- wszystko dziala plynnie. Nie wiem co to było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:44
Posty: 98
Skąd: Lublin
Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT

Postprzez borofik » 30 wrz 2008, 10:35

Prosze nie pisać abym użył opcji szukaj, ponieważ prawda jest taka że ilu uzytkowników tyle wariantów i opisów. W instrukcji obsługi ( niemieckiej ) napisane jest jak używać co wolno a czego nie wolno, nie napidsano jednak jaki jest ( powinien ) być efrkt i w jakich warunkach ( sytuacjach ) drogowych których opcji użyć.
Zróbmy jakiś wspólny opis, żeby już nikt nie musiał o to pytać.

1. Wszyscy piszą że pod pedałem gazu jest przycisk który przy depnięciu ( kick down ) jest wciskany i zrzuca biegi – u mnie nie ma ??? xedos9 '01
2. czy podczas jazdy można używać funkcji HOLD np: przy wyprzedzaniu, w górach czy jakichś lekkich szaleństwach :)
3. I w końcu jeżeli zajdzie koniecznosć bardzo nagłego przyśpieszenia której funkcji użyć
– z D na S
– HOLD przy D
– kick down przy D

– a może jeszcze inaczej...

pozdrawiam Borofik
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez Bladyy78 » 30 wrz 2008, 19:15

Jak mocno wciśniesz pedał do dechy to się włączy kick down.
Wciśniecie przycisku Hold spowoduje to samo co kick down.
A to czy będziesz redukował biegi czy wajchą, czy pedałem lub przycisk nie ma znaczenia wszystko zależny od ciebie.
Ja przy delikatnym wyprzedaniu wciskam przeważnie hold, jak trzeba szybciej wyprzedzić redukuje bieg wajchą D na S, a w sytuacjach awaryjnych podczas wyprzedzania redukuje wajcha z D-S i dodatkowo wciskam hold.
Wiec to jak zmieniasz biegi zależny tylko od Ciebie, masz więcej możliwości niż w manualu.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez voytecku » 30 wrz 2008, 19:47

borofik napisał(a):1. Wszyscy piszą że pod pedałem gazu jest przycisk który przy depnięciu ( kick down ) jest wciskany i zrzuca biegi – u mnie nie ma pytajnik? xedos9 '01

Musisz zatem miec jakis inny mechanizm do redukcji biegow, bo to chyba dziala, czy tak?

borofik napisał(a):2. czy podczas jazdy można używać funkcji HOLD np: przy wyprzedzaniu, w górach czy jakichś lekkich szaleństwach

Mozna.

borofik napisał(a):3. I w końcu jeżeli zajdzie koniecznosć bardzo nagłego przyśpieszenia której funkcji użyć
– z D na S
– HOLD przy D
– kick down przy D

Najlepiej kick-down przy D.

Bladyy78 napisał(a):Wciśniecie przycisku Hold spowoduje to samo co kick down.

To nie do konca prawda, bo przy kick-downie skrzynia moze zredukowac nawet o dwa biegi:
– D: 4->2
– S: 3 –>1

A HOLD redukuje tylko o 1.

Bladyy78 napisał(a):Ja przy delikatnym wyprzedaniu wciskam przeważnie hold

To w sytuacji, gdy za kims jedziesz przez dluzszy odcinek czekajac na mozliwosc wyprzedzenia. Pamietaj jednak, ze gdy wlaczony jest HOLD nie zadziala kick-down.

Bladyy78 napisał(a):jak trzeba szybciej wyprzedzić redukuje bieg wajchą D na S

Chyba prosciej jest zrobic kick-down operujac pedalem gazu.

Bladyy78 napisał(a):a w sytuacjach awaryjnych podczas wyprzedzania redukuje wajcha z D-S i dodatkowo wciskam hold

Chyba prosciej jest zrobic kick-down operujac pedalem gazu, zwlaszcza ze skrzynia zredukuje o dwa biegi sama bez zbednego wachlowania wybierakiem.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Bladyy78 » 30 wrz 2008, 22:15

Podczas wyprzedzania szybciej zareaguje skrzynia wciskając hold i tak w pozycji D redukuje bieg do 3 biegu w pozycji S do 2 biegu. Przy wciśnięciu nogi do podłogi niestety jest pewne opóźnienie w redukcji.
Każdy możne wybrać sobie najodpowiedniejsza formę zmiany biegów. Każdą skrzynie trzeba wyczuć. Ja kick downa używam sporadycznie tylko w wypadkach nagłych gdy nie ma czasu już na mieszanie wajcha gaz do spodu i niech się dzieje wola nieba, lub w sytuacji gdy wyprzedzam pojazd a z naprzeciwka nic się nie zbliża. Przy jeździe że tak powiem agresywnej gdzie trzeba szybko zredukować bieg robię to ręcznie. Aha i jeszcze jedno przy kic downie skrzynia zredukuje bieg ale po pewnym czasie spowrotem go przerzuca na wyższy bieg i jak się wyprzedza np. kilka aut lepiej żeby nam się to nie przytrafiło. Dlatego wszystko trzeba wyczuć i wtedy można określić jak redukować biegi.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez brii » 1 paź 2008, 08:10

Dochodzę do wniosku, że automaty Mazdy dla przeciętnego kierowcy są trudniejsze w obsłudze niż skrzynia manualna ;)
Dobry automat to skrzynia o której można zapomnieć w każdej sytuacji.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bladyy78 » 1 paź 2008, 08:30

Nie nie to tylko tak zagmatwanie opisałem :) W każdym aucie skrzynia działają podoknie. W 90 % przypadków jak jeżdżę nic nie dotykam. Jedak są sytuacje w których warto czasem zredukować recznie. Auto ze skrzynia automatyczna nie zbiera się tak jak z manualna wiec trzeba czasem autu pomóc, no chyba ze ma się pod maska silnik 3l a nie tak jak ja 1,8. Dobre nowe automaty to skrzynie sekwencyjne i tez wybieramy czy zmieniamy biegi czy liczymy na skrzynie.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez brii » 1 paź 2008, 08:46

Bladyy78 napisał(a):Dobre nowe automaty to skrzynie sekwencyjne

Poważny błąd – tak twierdzą marketingowcy – ta są automaty z możliwością recznej zmiany biegu...

Bladyy78 napisał(a):W 90 % przypadków jak jeżdżę nic nie dotykam.

Jak jadę do przodu to w 100% przypadków nie dotykam
Bladyy78 napisał(a):trzeba czasem autu pomóc, no chyba ze ma się pod maska silnik 3l

Potwierdzić mogę w przypadku 3l Turbo – nie wymaga żadnej pomocy mimo masy prawie 2000kg :)
Ostatnio edytowano 1 paź 2008, 09:05 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez borofik » 1 paź 2008, 08:56

1. Koledzy, a jakie zmiany wprowadzono w skrzyniach montowanych w xedosach9 od 2001r. Ja nie mam przycisku pod gazem, więc cos tam musi być inaczej ( więcej elektroniki ? )
2. Umnie kick down nie zawsze zadziała, nie wiem co ma na to wpływ: obroty, lekka górka, inne sterowanie elektroniką ( patrz punkt 1 )
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez voytecku » 2 paź 2008, 18:11

borofik napisał(a):1. Koledzy, a jakie zmiany wprowadzono w skrzyniach montowanych w xedosach9 od 2001r. Ja nie mam przycisku pod gazem, więc cos tam musi być inaczej ( więcej elektroniki ? )

Zadnych. To stare dobre GF4A-EL :) Moze u Ciebie nie ma przycisku, a sterowanie jest gdzies schowane.

borofik napisał(a):2. Umnie kick down nie zawsze zadziała, nie wiem co ma na to wpływ: obroty, lekka górka, inne sterowanie elektroniką ( patrz punkt 1

Nie zawsze dziala, tzn kiedy Ci nie dziala? Kick-down nie dziala, gdy jest wlaczony HOLD.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez borofik » 2 paź 2008, 19:25

Dzisiaj potestowałem: przy D kick down działa zawsze przy mniejszych predkościach do ok 80 – 100.
powyżej 110 nie zawsze, wystarczy lekka górka kłade cegłe na pedał auto przyspiesza ale nie zrzuca biegu
dziwne, nie.
Dokładnie ta sama droga ta sama górka ta sama predkość 110 <jelen> wciskam hold zrzuca bieg i igień...
<jelen>
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez daniel_w » 2 paź 2008, 20:01

Coś nie halo ze skrzynią chyba. D-kick powinien działać już przy nieco mocniejszym wciśnieciu gazu, chyba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:44
Posty: 98
Skąd: Lublin
Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT

Postprzez jankacz » 13 sie 2009, 21:48

tco_tmWitam. widzę że bardzo glęboko siedzisz w skrzyniach automatycznych a ja mam problem z moją skrzynią i z mechanikiem który ją naprawia. Czy mogę liczyć na pomoc z twojej strony i jakiś namiar aby porozmawiać- widzę że jesteś on-line. pozdrawiam Jan K.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2009, 22:26
Posty: 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki